Luottokunta on antanut seuraavat ohjeet PSN-tietomurrossa vaarantuneiden luottokorttien suhteen:
Tietomurto Sony PlayStation Network -verkkokaupassa (27.4.2011) - luottokunta.fi
Pankeilla on siis järjestelmät valvoa korttien poikkeuksellisia tapahtumia, eikä asiakas ole vastuussa laittomista ostoksista.
Lue myös Viestintäviraston ohjeet PSN-tietomurrosta: http://www.konsolifin.net/playstation/uutiset/8065/
Tietomurto Sony PlayStation Network -verkkokaupassa (27.4.2011) - luottokunta.fi
Myös pankkien sivuilta löytyy vastaavia ohjeita. Ainakin useimmat pankit ovat valmiita kuolettamaan kortin ja toimittamaan uuden, mikäli asiakas haluaa varmuuden vuoksi näin toimia.Tietomurto Sony PlayStation Network -verkkokaupassa (27.4.2011)
Sony PlayStation Network on ilmoittanut, että se on joutunut tietomurron kohteeksi 17.-19.4. PlayStation Network kertoo, että tietomurron yhteydessä on päästy käsiksi asiakkaiden yhteystietoihin kuten nimi, osoite sekä sähköpostiosoite.
Toistaiseksi Sonyn tutkimuksissa ei ole käynyt ilmi, että korttitietoja olisi vaarantunut. Mikäli korttitiedot kuitenkin ovat vaarantuneet, kortinmyöntäjät ovat yhteydessä niihin kortinhaltijoihin joiden maksukortti tulee turvallisuussyistä uusia.
Älä lähetä tai kerro maksukorttisi tunnuslukua tai pankkitunnuksia
Mikäli saat sähköpostin tai muun yhteydenoton, jossa sinulta pyydetään maksukorttisi numeroa, voimassaoloaikaa, tunnuslukua tai pankkitunnuksia, älä missään tapauksessa luovuta pyydettyjä tietoja.
Luottokunnalla, pankeilla, kauppiailla, viranomaisilla tai kansainvälisellä korttijärjestöillä (Visa ja MasterCard) ei ole missään yhteydessä tarvetta tiedustella kortinhaltijalta kyseisiä tietoja. Tiedot ovat henkilökohtaisia, eikä kortinhaltijan tule luovuttaa niitä kenellekään.
Pankeilla on siis järjestelmät valvoa korttien poikkeuksellisia tapahtumia, eikä asiakas ole vastuussa laittomista ostoksista.
Lue myös Viestintäviraston ohjeet PSN-tietomurrosta: http://www.konsolifin.net/playstation/uutiset/8065/
Viimeksi muokannut moderaattori: