Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Okami

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FindRb
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Okami

Jep toi et alku ja loppu osuu nii sit pitäs hyvää tulla =D Mulla tosin just tossa tehtävässä tuli yleensä tohon vikaan kohtaan aurinko ^^ Mutta ei kannata matkia tota tyyppiä tossa filmissä imo, ei onnistu kauheen hyvällä prosentilla tollanen, kun pitää isompia ympyröitä piirrellä.

Mut helkutti nyt on peli läpi enkä tienny tosta Z-nappi jutusta.. ohjekirjaa ei lueta!!! :D Oli kyllä mainio peli ja myös minusta parempi kuin TP.

Harjoittele tosiaan piirtämään tarpeeksi pieniä ympyröitä, ja katso että ympyrä varmasti sulkeutuu (alku ja loppu kohtaavat). Sen kun oppii niin ympyrät onnistuvat melko helpolla.

Ei auta vaikka ympyrä olisi sulkeutunut. Jos katsot tuota ylläolevaa Youtube videota, niin siinäkin eräässä tapauksessa ympyrän alkupää oli irrallaan loppupään koskettaessa muuta osaa ympyrästä ja kone hyväksyi sen, eli ympyrän alun ja lopun ei tarvi olla samassa paikkaa. Videossa äijä vetää vaan raivolla pikavauhtia täydellisiä ympyröitä niin nopeasti että aikaa jää toiseenkin yritykseen. En taida jaksaa alkaa treenaamaan noita ympyröiden tekoa - voisi keksiä parempaa tekemistä tai pelattavaa.

Ei auta vaikka ympyrä olisi sulkeutunut. Jos katsot tuota ylläolevaa Youtube videota, niin siinäkin eräässä tapauksessa ympyrän alkupää oli irrallaan loppupään koskettaessa muuta osaa ympyrästä ja kone hyväksyi sen, eli ympyrän alun ja lopun ei tarvi olla samassa paikkaa. Videossa äijä vetää vaan raivolla pikavauhtia täydellisiä ympyröitä niin nopeasti että aikaa jää toiseenkin yritykseen. En taida jaksaa alkaa treenaamaan noita ympyröiden tekoa - voisi keksiä parempaa tekemistä tai pelattavaa.

Tuo youtube filmin kaveri näyttää pyöräyttävän suurinpiirtein 2 ympyrää ja silti peli hyväksyy. Minä itse aina pyöräytin vain yhden sulkeutuvan ympyrän, en enempää. Muistaakseni minulla ei ollut mitään suurempia ongelmia ko. kohdassa, kyllä pari kertaa taisin yrittää että läpi pääsin.

Minulla on sellainen tuntuma, että se paikka mihin ympyrän pyöräyttää on tärkeämpi kuin sen ympyrän laatu. Sopivan kokoinen ympyrä siten että se kukka on siinä keskellä.

Gamespotin foorumilla on juttua samasta aiheesta

En saa tehtyä yhtä kaarevia ympyröitä kuin tuossa Youtube videossa. Mulle tulee aina monikulmioita tai muhkuraisia ympyröitä.

Piirrä nopeasti jonkunmoinen ympyrä vähän sinnepäin? Ei liian isoa. Minulla ainakin jos alan piirtää kovin hitaasti niin käsi alkaa täristä ja tulee muhkurainen. Eli, nopeasti sutaisee ja katsoo että alku ja loppu kohtaavat, siinä sen pitäisi olla. Oikeaan kohtaan, se on tärkeätä.

Nyt meni tuo kohta läpi. Kiitos avusta. Kyllä niitä muhkuraisia ympyröitä tuli vaikka piirsi nopeasti, se piti vaan treenata tarpeeksi että tulee kaarevia ympyröitä. Kaarevilla ja nopeilla ympyröillä siitä selvisi. Ja sitten toinen mistä on apua niin pitää motea sellaisessa alkuasennossa että voi heti lähteä piirtämään ettei mene aikaa oikean aloituspisteen löytämiseen. Heti meni pelitilanne tallennukseen kun selvitin tuon.

Jäi tällainen asia häiritsemään -- mitenkäs klaarasitte sen Blockheadin Kamuissa vai klaarasitteko ollenkaan?

Itse turhauduin puolen tunnin kamppailun jälkeen joten
otin vesiliukoisen tussin ja merkkasin ne pisteet järjestyksessä töllön ruutuun :P

Minulla ei ole Wii-versiota, mutta ei PS2-versiossa ollut tuollaisia piirto-ongelmia. Wii-versio ei tietenkään salli perinteistä ohjausta vaikka Gamecuben ohjaimella?

Jäi tällainen asia häiritsemään -- mitenkäs klaarasitte sen Blockheadin Kamuissa vai klaarasitteko ollenkaan?

Itsekin tuskastelin tuota juuri pari päivää sitten. Pitkällisen yrittämisen jälkeen tulin tulokseen, että ilman apukeinoja ei minun lyhytmuisti riitä homman selvittämiseen. Jätin silloin tekemättä, ajatuksena oli että kokeilen myöhemmin jollakin apukeinolla uudelleen. Enpä ole vielä kokeillut.

Hyvä että muillakin oli ongelmia :D Itte olin siinä et on se nyt saatana ku ei mee vaikka oli yksinkertainenkin kuvio siinä. Onnistu se loppujenlopuks sitten ennen kuin ehti kapula lentää seinään. Joku vartti meni,
meinasin alkaa teipata telkkariin jotain merkkejä.

Miten miekka-asetta on tarkoitus käyttää tässä? Ohjeessa lukee että "tilt wii-remote up to charge" Kun ravistan ohjainta niin joskus Ammy lyö miekalla joskus ja se alkaa jumittamaan paikoillaan, ilmeisesti ladaten miekkaa kuten ohjeessa lukee, mutta miten lyödä ladatulla miekalla, se vaan jumittaa paikoillaan vaikka kuinka huitoo.

Pelasin Okamin läpi. Pelikellossa oli 42 tuntia kun peli oli läpäisty. Kaikki isot örkit taipuvat kun ostaa 99 kappaletta parannusluu M:iä, jotka palauttaa 10 yksikköä terveyttä. Tuohon miekka juttuun keksin siten että laitoin kilven pääaseeksi ja miekan toissijaiseksi aseeksi, jolloin Z-nappia painamalla lyö miekalla. Sitten jos hyppää ja painaa Z:taa niin humauttaa ilmasta käsin oikein huolella, ei tarvi edes tähdätä kun hakeutuu kohteeseen.

Varsin eeppinen ja hieno peli. Tuo Mr. Orange kohtaus oli tosiaan pelin pahin kohta. Oni saaren tasohyppelyluola kääntyvine tasoineen oli myös tympeä. Toimintaseikkailuihin täytyy näköjään aina tunkea joku kinkkinen tasohyppelykohtaus.

Laitoin vielä britti Amazonista tulemaan tuon Okamin taidekirjan, mistä on mainos tuolla Art of Okami linkissä. http://www.artofokami.com/

Laitoin vielä britti Amazonista tulemaan tuon Okamin taidekirjan, mistä on mainos tuolla Art of Okami linkissä. http://www.artofokami.com/

:eek: Kiitos linkistä, tuli ladattua kaikki tuolta, ja kirja lähtee myös tilaukseen :D

Ja pelin ostoa miettiville:

Tosiaan, jos PS2 löytyy taloudesta, niin uskaltaisin näiden kommenttien perusteella jopa Wii-versiota näkemättä suositella Okamin hankintaa PS2:lle. Voit saada pelattavuudeltaan paremman version ja vielä halvempaan hintaan. Jos sinulla nimittäin on vähääkään epäilyksiä Wiimote-ohjauksesta, ja muiden pelien kanssa on ollut huonoja kokemuksia. Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä, vai miten se nyt meni..

Onin saarella oli ongelmia blockheadin kanssa, koska en hoksannut että pisteet pitää piirtää samassa järjestyksessä kun ne ilmestyy. Sitä Onin blockheadia tuli treenattua sen verran, että kun menin Kamuin blockheadin luo niin se kellistyi jo toisella yrityksellä. Kuvio oli tosin helppo minkä se tarjosi.

Minulla kesti aika tarkkaan 40 tuntia läpäistä peli, joten se tekee noin 1 euro / tunti. Tämän jälkeen alkoikin Zeldan tyyliin second quest, joten vielä olisi toiset 40h edessä. Annoin arviossani 9,5 pojoa.

Diggailetko vesiväritaiteesta, japanilaisesta mangasta & animesta ja itämaisesta musiikista? Okamia pelattuasi todennäköisesti diggaat.

Pelillisesti Okami muistuttaa hyvin paljon Zeldaa, mutta se ei ole missään mielessä huono asia, koska laatu on niin loistavaa. Valitettavasti mukana on joukko hankalia puzzle-tehtäviä, joiden ratkaisu ei ole aina selkeä. Siksi tukeakseni ja fanismin kourissa tilasin pelioppaan.

Musiikki on omaperäisen grafiikan osalta parasta mahdollista ja fanismin iskettyä piti heti ostaa viisi CD:tä kattava soundtrack.

Okamin taidekirjan arvostelu

Okami: Official Complete Works has to be one of the best game-related purchases I have ever made, and at a measly twenty-six bucks on Amazon, did not even set me back all that much. I only wish that other developers published books like this. It would be interesting to see what kinds of thoughts went into developing games in the Zelda and Mario series, for instance. In any case, the book is an absolute joy and Id recommend any fan of Okami pick it up.

Hain tuon eilen postista. On melkoisen komea kirja. Voin vain yhtyä arvosteluun.

Minua on hieman häirinnyt pelin suttuiset grafiikat. Peli ei ole läheskään niin näyttävä kuin mitä trailereiden perusteella voisi olettaa. Tämä koskee siis pelin hahmoja ja maisemia. Valikot ynnä muut ovat ihan ok. Onko taustalla sitten PS2 menneisyys vai pitäiskö mun hankkia uusi televisio? Pelaan 576i tilassa, koska televisioni ei tue kunnolla 480i tilaa. Muissa peleissä en ole huomannut ihan vastaavaa.

Minua on hieman häirinnyt pelin suttuiset grafiikat. Peli ei ole läheskään niin näyttävä kuin mitä trailereiden perusteella voisi olettaa. Tämä koskee siis pelin hahmoja ja maisemia. Valikot ynnä muut ovat ihan ok. Onko taustalla sitten PS2 menneisyys vai pitäiskö mun hankkia uusi televisio? Pelaan 576i tilassa, koska televisioni ei tue kunnolla 480i tilaa. Muissa peleissä en ole huomannut ihan vastaavaa.

No, edellisen sukupolven pelihän se on ja alunperin PS2:lle tehty. Eikä välttämättä hirveän paljon Wii:lle tuunattu.

Pahin suttuisuus näytti vaivaavan pääasiassa pelin alkupään tummia maisemia. Kun maailma kirkastuu, niin pahimmasta suttuisuudesta päästään eroon.

Ylös Bottom