Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Olisko tämä se TV jota haen?

Wombut

Jäsen
Olisko tämä se TV jota haen

hei te kaikki jotka näistä jotain tajuatte... kertokaas onko tämä hyvä TV. ja pärjääkö tällä edes hetken "tulevaisuudessa" ettei tarvis "huomenna" uutta mennä ostaa =) ja mikä tärkeintä, onko tämä hyvä KONSOLI ja DVD tv =) (huom tärkeys järjestys)


Salora32SPW52 Maestro

Musta tai hopea, Kaikissa on puhdas Nicam-stereoääni ja laadukkaan kuvan takaava, tumma Superflat-laajakulma-kuvaputki. Käyttömukavuutta lisää monipuolinen, helppo APSi-viritysautomaattitekniikka. Suomenkieliset kuvaruutunäytöt ohjaavat kokonaisuutta kuin kapelimestari =)).

Toimintoja :
16:9 Laajakuva
Superlitteä SFT Black Matrix- kuvaputki
PAL/SECAM B, G-värijärjestelmä
Automaattinen viritysjärjestelmä APSi, virittää ja järjestelee tunnistamansa kanavat
NTSC-toisto
2 Laajakaistakaiutinta
Säätöjen digitaaliohjaus
Musiikkiteho on 2x15w
Huippunopea teksti-TV (512sivun muisti
16:9 kuvasuhteiden valinta ja kuvan zoomaus
99+3 muistipaikkaa
uniajastin
2xScart-,AV-,Säädettävä audio ulostulo-, lisäkaiutin- ja kuulokeliitäntä
Vuoden takuu...

hinta 1000e



mut kysymys olis...

Nicam =
APSi =
PAL/SECAM B, G =
NTSC-toisto =
16:9 kuvasuhteiden valinta =

onko tv:ssä jotain huonoa? ja uskon että ainakin toinen scarteista on RGB... senkin kyllä tarkistan =)

T:wombut
ps. kiitos etukäteen kaikille asiallisille vastaajille =)

edit : jooh, eli olisinhan voinut tälläsenkin lykätä
Tässä kuva ja tietoja TV:stä ilmeisesti ei ole RGB vaan s-video... en tajuu =)
 
Suositelen edelleen Sonya tai Panasonicia, jos haluat kerralla kunnon television. Pista muutama sata euroa lisaa niin saat todella hyvan 32" Sonyn tai Panasonicin.

TV:ssa sinaansa on huono aanenlaatu, joten kannattaa jossain vaiheessa esim. ostaa Yamahan kotiteatterivahvistin, edulliset Amphionin kaiuttimet ja kytkea tv vahvistimeen. Ei kannata hirveasti painottaa tv:n aanenlaatua osto kriteereissa.

3xscart on ihan hyva, jonne voi kytkea esim. konsolin, dvd-soittimen ja videot.

Kannattaa kayda vahintaa kahdessa eri liikkeessa vertaamassa kuvan laatua ja samalla verrata sita huomattavasti kalliimpiin televisioihin.

Kuvanlaatu on se tarkein asia tv:ta ostettaessa.

Yleensa kotiinkuljetuksen saa saamaan hintaan, joten sita kannattaa hyodyntaa niin tarvitse itse rehkia. Jos asut kerrostalossa niin sitakin enemman kanntaa kysya kotiinkuljetuksesta. Itse vaadin kotiin kuljetuksen oston yhteydessa omille laitteilleni (mm. 32" WS tv), koska asun kuudennessa kerroksessa ja toiseksi en halunnut ottaa mitaan riskia, jos tv ei mahdu vaikka hissiin ja sen joutuisi itse kantamaan ylos.
 
Re: Olisko tämä se TV jota haen

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
hei te kaikki jotka näistä jotain tajuatte... kertokaas onko tämä hyvä TV. ja pärjääkö tällä edes hetken "tulevaisuudessa" ettei tarvis "huomenna" uutta mennä ostaa =) ja mikä tärkeintä, onko tämä hyvä KONSOLI ja DVD tv =) (huom tärkeys järjestys)


Salora32SPW52 Maestro

Musta tai hopea, Kaikissa on puhdas Nicam-stereoääni ja laadukkaan kuvan takaava, tumma Superflat-laajakulma-kuvaputki. Käyttömukavuutta lisää monipuolinen, helppo APSi-viritysautomaattitekniikka. Suomenkieliset kuvaruutunäytöt ohjaavat kokonaisuutta kuin kapelimestari =)).

Toimintoja :
16:9 Laajakuva
Superlitteä SFT Black Matrix- kuvaputki
PAL/SECAM B, G-värijärjestelmä
Automaattinen viritysjärjestelmä APSi, virittää ja järjestelee tunnistamansa kanavat
NTSC-toisto
2 Laajakaistakaiutinta
Säätöjen digitaaliohjaus
Musiikkiteho on 2x15w
Huippunopea teksti-TV (512sivun muisti
16:9 kuvasuhteiden valinta ja kuvan zoomaus
99+3 muistipaikkaa
uniajastin
2xScart-,AV-,Säädettävä audio ulostulo-, lisäkaiutin- ja kuulokeliitäntä
Vuoden takuu...

hinta 1000e



mut kysymys olis...

Nicam =
APSi =
PAL/SECAM B, G =
NTSC-toisto =
16:9 kuvasuhteiden valinta =

onko tv:ssä jotain huonoa? ja uskon että ainakin toinen scarteista on RGB... senkin kyllä tarkistan =)

T:wombut
ps. kiitos etukäteen kaikille asiallisille vastaajille =)

edit : jooh, eli olisinhan voinut tälläsenkin lykätä
Tässä kuva ja tietoja TV:stä ilmeisesti ei ole RGB vaan s-video... en tajuu =)
jaahah...vai niin..hauska olet edelleenkin...;)
 
Jonjesille : täh, mitäs hauskaa mä nyt oon sanonu? oon oikeesti todella n00b näissä asioissa

Inertia : kiitos tiedosta, pistän harkintaan... tosin olisin halunut hiukan tietoa tuosta "minun" TV:stä... esim ne lyhenteet siin alhaalla... ja silleen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
Jonjesille : täh, mitäs hauskaa mä nyt oon sanonu? oon oikeesti todella n00b näissä asioissa

Inertia : kiitos tiedosta, pistän harkintaan... tosin olisin halunut hiukan tietoa tuosta "minun" TV:stä... esim ne lyhenteet siin alhaalla... ja silleen.

Oheisesta linkista loydat vastauksia kysymyksiisi ja varmaan muutakin mielenkiintoista:

Videotekniikkakysymykset
 
Esim. Sonyn KV-32FX65 on hyva hankinta. Hintaa on siina 1800e, mutta saa varmaan halvemmalla, kun tinkaa ym... Yleensa Panasonicin ja Sonyn kalliimmat mallit ovat todella hyvia ja kuvanlaatu on erinomainen. 9000 - 10 000 mk vanhaa rahaa saa todella hyvan Sonyn tai Panasonicin tv:n. Onhan se iso summa rahaa, mutta saa ainakin laatua. Oikeastaan sinun ei tarvitse paljon miettia teknisia ominaisuuksia, jos paadyt Sonyyn tai Panasoniciin. Yleensa noissa kalliimmissa 32" WS tv:ssa kaikki on kohdallaan ominaisuuksien puolesta.

Saloran tv:t ovat ihan ok, jos sattuu loytamaan hyvan yksilon. Itse ainakin tykkaan suorasta kuvaputkesta. Mielestani Sonyn ja Panasonicin kalliimmissa malleissa on kuitenkin tuo kuvanlaatu parempi, kuin tuossa Salorassasi.

Itsellani on Sonyn vanhempi 32" WS TV, joka maksoi akoinaan n. 9000-10000 mk vanhaa rahaa. On kylla erinomainen kuvanlaatu esim. dvd-kaytossa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
Jonjesille : täh, mitäs hauskaa mä nyt oon sanonu? oon oikeesti todella n00b näissä asioissa
OK! Sori.
Tästä telkkari-asiasta vain on vatvottu niin paljon tämänkin bbs:n alueilla että haku toimintoa käyttäen olisit löytänyt nuo Inertian tarjoamat vastaukset.
 
Re: Re: Re: Olisko tämä se TV jota haen

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia


Mitenka postauksesi liittyi kysyjan ongelmiin????
No niin...siinä sitä varsinainen moralisti hyppää taas jakamaan loistavia neuvojaan.
Vastaukseni oli suunnattu Wombutille eikä sulle.
Itseltäsi kun vastaukseksi ei saa kuin p**kan jauhantaa ja asioiden kiertelyä niin luulisi olevan kommentoimatta mun vastauksia.
 
nyt löysin toisenkin TV:n... mitäs mieltä olette tästä
Philips

pistän vähän tietoa suoraan tähänkin.

PHILIPS 32PW6305: 32" BlackLine S SuperFlat -kuvaputki CrystalClear III -kuvanparannustekniikka
Kuvan ja äänen Smart-esisäädöt
Nicam-stereo
Musiikkiteho 2 x 10 W (RMS)
Incredible Surround Automaattinen äänenvoimakkuuden rajoitin Valikko-ohjaus
Kuvaruutunäyttö
Monitoimisäädin tv:n päällä
Kauko-ohjaus tv:lle ja Philips-videonauhurille EasyLink/NexTViewLink
Smart-kello
Ajastettu kytkentä ja katkaisu
Lapsilukko VHF-, UHF-, S- ja Hyperband-kanavat 100 esiviritettävää kanavaa
Kanavien automaattinen haku, viritys ja tallennus Lajittelutoiminto
Twin Text Pages (2 sivun samanaikainen näyttö)
100 sivun Smart-tekstisivumuisti
Tapakatsojan sivuluettelo
2 Scart-liitintä S-VHS-, audiolähtö- ja kuulokeliitännät (A/V-liitännät sivulla)
Mitat (l x k x s) 89 x 57 x 56 cm; paino n. 45 kg
Vuoden takuu

eli jos tätä verrataan tohon Saloraan... kertokaas mielipiteenne...
kiitos
 
Itse Philips:n omistajana olen luonnollisesti hieman puolueellinen vastaamaan mutta:

ÄLÄ herran nimessa osta tota.

jos ostat Philips:n tv:n, niin valitse putkeksi REAL FLAT BLACKLINE S. Se on hyvä putki. Löytyy hieman kalliimmista malleista.

Itselläni on ollut jonkin aikaa 6515 ja olen hyvin tyytyväinen. Lisärahalla saa sitten vaikka mitä kuvanparannuspiirejä, lisää hertsejä yms, ja se onkin sitten ihan kiinni omasta budjetista. MUTTA kalleimmassakin mallissa on tuo sama putki.
 
vika kerta

Tässä on vika kerta... näytän teille 3 TV:tä, ja sanokaa mikä näistä TV:istä. Älä ehdota muita TV:itä, sillä se on joku näistä kolmesta

Salora 32"

Philips 32"

Finlux 32"

eli joku näistä kolmesta, mikä? ja jos haluat niin pieni perustelu.

T:wombut
 
Re: vika kerta

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
Tässä on vika kerta... näytän teille 3 TV:tä, ja sanokaa mikä näistä TV:istä. Älä ehdota muita TV:itä, sillä se on joku näistä kolmesta

Salora 32"

Philips 32"

Finlux 32"

eli joku näistä kolmesta, mikä? ja jos haluat niin pieni perustelu.

T:wombut
Oletko katsonut kuvaa kaupoissa?
Saloran ja Finluxin vastustajia ei ole näkynyt.
Philipsin ns. halpa koneita on haukuttu ns. riittävästi.
Syynä "hajoo samantien". Ainahan sen saa vaihdettua...öh..ehkä huonoin vaihtoehto, mutta käy itse katsomassa kaupassa ja niissä on takuu ja saa vaihdettua mutta...
Itselläni on Philipsin 8806 joka on aivan erinomainen laite, mutta ei ilmeisesti sun budjetille.
Ota Salora tai Finlux, kumpi näyttää kivemmalta.
Käsittääkseni melkein sama toosa.
Oikeasti näitä halpoja 32" telkkareita ei voi kyllä suositella.
En tiedä oliko tästä mitään apua, mutta tiedätpähän ainakin. :)
ps. ja edelleenkin... TV käyttäjien arviointeja löytyy paljon esim. newsgroupeista (sfnet.harrastus.audio+video) ja vaikka tästä bbs:stä. :)..ja kysymyksiä voi ja kannattaa esittää ennen ostoa.
Jos tarviit tarkempaa apua niin voi kyllä kysyä...:)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
jooh, menen kai huomenna sit kattomaan tota finluxia... viel tällänen aivan älytön kysymys

mistä tunnistaa "hyvän kuvan"

siis tiedän tietty että sen NÄKEE, mutta onko jotain mihin kannattaa kiinittää erikoisesti huomiota?

jooh, tiedän että nämä ovat niitä halvimpia 32" mutta opiskelijalla ei toistaiseksi rahaa enempää ole =)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
jooh, menen kai huomenna sit kattomaan tota finluxia... viel tällänen aivan älytön kysymys

mistä tunnistaa "hyvän kuvan"

siis tiedän tietty että sen NÄKEE, mutta onko jotain mihin kannattaa kiinittää erikoisesti huomiota?

jooh, tiedän että nämä ovat niitä halvimpia 32" mutta opiskelijalla ei toistaiseksi rahaa enempää ole =)
En muuta tiedä kuin että kannattaa uskoa silmiänsä (vertaa kaikkia kolmea samassa liikkessä jos mahdollista) jos muuten varustelu (liitännät) ovat samankaltaiset...:). Katso liitännät (rgb+muut tuet). Jos haluaa hyvää pitää nähdä vaivaa.
Mutta edelleenkin *jankkaa* LUE käyttäjien kokemuksia ennen päätöstä.
http://groups.google.com
ja siellä laitat hakuun töllön malli merkinnän..(pw6305)..jne.
Mutta tietenkin teet kuten haluat ja todellista tarjousta ei kannata liian pitkään miettiä.
edit: öh..jotenkin tuli mieleen aikaisempikin postaukseni..jonnekin..öh..:)..huoh...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kassi

Ostakaa 700 eurolla hyvänmerkkinen laajateevee.
Se on varmasti ihan ok ja riittää pitkään, mutta
jos haluatte turhia pikkuetuja isommalla hinnalla
niin ei haittaa mua ainakaan. Omapahan on
asianne sitten.

No jos hyvä kuvanlaatu ja ominaisuudet ovat pikkuetuja niin... Kerro nyt, minkä merkkisen ja mallisen laajakuvan saa 700, niin näkee vähän mistä puhut.
Itse en ainakaan ostaisi laajakuvaa, kun ei tässä digiboksiakaan olla hankkimassa, mutta joille digiboksi on ajankohtainen, laajakuva on tietysti parempi vaihtoehto.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kassi
Jos täällä on joku hankkimassa uutta telkkaria,
niin itse suosittelen laajakuvaa, mutta sen
sanon ettei teidän kannata kuunnella eräitä
jotka yllyttää teidät ostamaan jonkun 1000 euron
laajarin. Niinhän ne kaupustelijatkin suosittelee
aina kalleinta vaihtoehtoa.
Ostakaa 700 eurolla hyvänmerkkinen laajateevee.
Se on varmasti ihan ok ja riittää pitkään, mutta
jos haluatte turhia pikkuetuja isommalla hinnalla
niin ei haittaa mua ainakaan. Omapahan on
asianne sitten.
Olipas harvinaisen typerää horinaa.
Joo..ostakaa vaan paskaa kun halvalla saa, ei kannata enempää miettiä...huoh.
Hyvämerkkinen...jo on. Mikähän mahtaa olla hyvämerkki sinun mielestäsi.
Ja missähän täällä on myyjiä (sinun lisäksesi) jotka haluavat kenenkään ostavan paskaa. Kukaan ei varmasti näillä neuvoilla saa itselleen muuta kuin hyvän mielen siitä että on voinut jonkun vinkin antaa...:). 28" ja 32" erona on raha ja käyttöpaikka.
Ketään ei varmasti sen kummemmin voi yllyttää, vai oletko ainoa jolla on jotain päässä. :D.

ps. samaa keskustelua käydään jo parissa paikassa ja joka paikkaan ei jaksaisi kommentoida.
 
Ja Salorassa ja Finluxissa on selkeästi parempi kauko-ohjain, käyttöliittymä ja yleensä myös isompi muisti teksti tv:ssä kuin noissa japaninpoikien virityksissä. Ja Philipsiin ei edes pysty virittämään kanavia ilman ohjeita.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan trent67
Ja Salorassa ja Finluxissa on selkeästi parempi kauko-ohjain, käyttöliittymä ja yleensä myös isompi muisti teksti tv:ssä kuin noissa japaninpoikien virityksissä. Ja Philipsiin ei edes pysty virittämään kanavia ilman ohjeita.

Kuvan laatu on se joka ratkaiseen!
 
Ylös Bottom