Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Olisko tämä se TV jota haen?

Sori Inertia! Mä ihan unohdin, että sä et käytä kaukosäädintä, tekstitelevisiota, etkä vaihda ikinä mitään asetuksia televisiossasi. Ja mitä kuvanlaatuun tulee, niin sekin on lähinnä makuasia. Mulla on Sony ja Finlux itselläni ja huomattavasti enemmän pidän Finluxista niin ominaisuuksiltaan kuin kuvanlaadultaankin. Ja se ruudun koveruuskin tuntuu häiritsevän monia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan trent67
Sori Inertia! Mä ihan unohdin, että sä et käytä kaukosäädintä, tekstitelevisiota, etkä vaihda ikinä mitään asetuksia televisiossasi. Ja mitä kuvanlaatuun tulee, niin sekin on lähinnä makuasia. Mulla on Sony ja Finlux itselläni ja huomattavasti enemmän pidän Finluxista niin ominaisuuksiltaan kuin kuvanlaadultaankin. Ja se ruudun koveruuskin tuntuu häiritsevän monia.

Itsellani tarkeimmat kriteerit tv:n kankinnassa olivat mm.:

- suora kuvaputki
- kuvanlaatu dvd-kaytossa
- liitannat
- kuvasuhteiden valinta
- kestavyys kaytossa

Eihan niita asetuksia tarvitse yleensa vaihtaa, jos ne kerralla saa saadettya kuntoon. Kuvanlaatu ei ole mikaan makuasia vaan on siina eroja kalliiden ja halpojen valilla. Ylen tekstitv toimii paremmin nettiversiona. Oman televisioni ostin kotiteatterikaytoon, koska ei ollut varaa kunnolliseen projektoriin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan el Miguel
Itse Philips:n omistajana olen luonnollisesti hieman puolueellinen vastaamaan mutta:

ÄLÄ herran nimessa osta tota.

jos ostat Philips:n tv:n, niin valitse putkeksi REAL FLAT BLACKLINE S. Se on hyvä putki. Löytyy hieman kalliimmista malleista.

Itselläni on ollut jonkin aikaa 6515 ja olen hyvin tyytyväinen. Lisärahalla saa sitten vaikka mitä kuvanparannuspiirejä, lisää hertsejä yms, ja se onkin sitten ihan kiinni omasta budjetista. MUTTA kalleimmassakin mallissa on tuo sama putki.

siis hetkonen, tuossa wombutin harkitsemassa 6305:ssa on nimenomaan blackline-s mallin putki, ja lisäksi crystal clear 3 kuvanparannuspiiri joka löytyy tuon mallin lisäksi vain kalliimmista philipseistä.

olen samaa mieltä että blackline-s sarjan putki pitää olla, blackline-fx ja d mallit ovat lievästi sanoen huonoja verrattuna -s sarjaan. 6305 telkku on hyvä valinta myös siinä mielessä että siitä löytyy tarpeeksi hyvät liitännät, itsellänikin on svideolla pc kiinni, toisessa scartissa videot, ja toisessa rgb scart jakorasian kautta sekä xbox että dvd, jotta molemmat saa rgb signaalilla.

sonyjen täysin litteän kuvaputken ansiosta sonyllä on sellaisia geometria virheitä joita ei voi korjata, koska ne ovat putken vika. philipseillä, panasoniceilla yms pystyy huoltovalikoista korjaamaan geometriat kuntoon tai ainakin siedettäväksi. kaikissa tv:ssä on geometria virheitä kun ne tehtaalta tulevat, joissain enemmän ja joissain vähemmän - lisäksi tietysti käyttäjän silmä vaikuttaa paljon että miten nuo virheet huomaa + että miten paljon ne häiritsevät.
 
Joo, itsekkin olen tässä uutta telkkaria hommaamassa, vanhan mummun telkkarin tilalle.:cool:
Oon katellu että On-Off ja Gigantti myyvät halvalla Panasonicin 28" Laajakuva televisiota. 2xscart: toinen tukee RGB ja toinen S-VHS ja edessä on vielä audii-video-s-vhs liitännät + kuuloke liitäntä. Telkkari myydään alle 4000mk, ja se on TM-testivoittaja.
Kävin kaverilla, jolla on kyseinen telkkari katsomassa kuvanlaatua.
Eihän sitä sitten kunnolla tietenkään nähny, kun sillä on niin paska tv-antenni ja vanhat videot. Sen jälkeen kävin Gigantissa katsomaassa tv:n kuva eroja. Panasonicin kuva oli huomattavati parempi kuin Philipsin saman hintaisten mallien. Jos taas maksoi 200-400 lisää, pääsi jo tarkempiin ja parempi laatuisiin kuviin. Finlux oli todella hyvä kuvanen, kuten Sonykin. Philipsin mallit olivat myös todella hyviä. JVC oli myös ihan hyvä.
Kannattaa todellakin mennä kauppoihin katsomaan kuvan laatua, ainakin silloin kun on enemmän tv:ä esillä. Pääsee sitten vertailemaan kunnolla.
Toisten mielestä 28" on todella pieni, mutta eihän pieneen huoneeseen isompaa mahdu. Itse suosittelisin tota Panasonic:a.
Mutta kyllä 32" on huomattavasti parempi kuvanlaatu kuin 28".
 
kaupassa ei voi tv:n kuvanlaatua kyllä paljoa vertailla. tv:t on yleensä säädetty päin helvettiä, asiakkaat räpläävät niitä ja myyjät eivät jaksa säätää niitä jatkuvasti.

ja lisäksi kuva tulee satoihin televisioihin saman antennihaaroittajan kautta, joten tv signaali on heikkotasoinen.

signaali pitäisi optimitilanteessa ottaa rgb:llä dvd:stä jotta vertailua pystyttäisiin kunnolla tekemään.


jotta postaus ei olisi aivan turha, niin toissapäivänä kävi pari kaveria joilla toisella on 32" samsung, ja toisella halpis 32" 100hz philipsi (siis halpa-hintaluokasta 'satahertsinen 32" tv')

itselläni on tuo 28" 16:9 philips 6305, ja molemmat kaverit kehuivat että kuvanlaatu on kunnossa kun rgb:llä katsottiin dvd leffaa, samsungilla oli kuulemma vaaleiden pintojen yhteydessä kuvan pumppaamista ja siirtymistä ja vääristymistä, ja toisella kaverilla taas omassa philipsin 100hz:ssään tummissa pinnoissa havaittua vaaleita pysty raitoja.

omassani ei ole mitään mainittavaa kuvallista vikaa, geometria virheitä kyllä löydän mutta olenkin ylikriittinen kuvan suhteen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kassi


Joo olen ainoa
rohkea joka uskaltaa kertoa sulle totuuden.

sori toi texti meni merkkien takia överiks, no mun moka.
Helpottiko? :D
Kylläpäs olitkin rohkea.
Tais mennä sisältökin överiksi. Niinhän se kaikilla joskus kun oikein tuohtuu.
Mutta osta sinä vaan hyvämerkkinen TV 700 eurolla ja suosittele muillekin.
Ja näitä telkkari horinoita löytyy monesta eri paikasta. Sinä oletkin ensimmäinen joka uskaltaa kannustaa ostamaan "laatua" halvalla.
Oikein rohkeuden perikuva. :D
Ps. en silti ole kanssasi samaa mieltä mutta mitäs väliä sillä on. Ei mitään.
 
Thomson

Moi,

kas kun kukaan ei ole maininnut sanallakaan Thomsonia. Heidän telkkuihin kun saa viiden vuoden tehdastakuunkin... Pitäisi siis olla kestävää laatua.

Itselläni on tällainen värkki: http://www.thomson-network.com/PdfContent/TV/PS/EN_32WX610S.pdf

Olen ollut _erittäin_ tyytyväinen. Kahdessa scartissa RGB ja muutenkin mainiot liitännät (en ole kyllä koskaan tavannut töllöä jossa olisi kuulokeliitäntä takana, olisi tosi näppärä langattomia kuulokkeita ajatellen). Ainoa haitta on välillä tuo satahertzisyys joka pätkii/nykii kuvaa todella nopeissa kameraliikkeissä. Tämä siis johtuu siitä että satahertzinen tuplaa joka kuvan... Valitettavasti tässä mallissa ei ollut valintakytkintä 50/100...

Myös kuvan säädöt ovat monipuoliset (kuin myös äänen mutta niiden toistoon käytän erillistä vahvari ja kaiuttimia). Kaukosäädinkin on fiksu kun päätoiminnot on napeissa ja muuten säädöt ja toiminteet on valikon takana.

Hintaa oli ovh 12500 FIM mutta onnekseni löysin tällaisen muutto/loppuunmyynnistä ja hintaa kunnon tinkaamisen jälkeen tuli 8000 FIM =)

- mick -
 
Re: Thomson

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mick
Moi,

kas kun kukaan ei ole maininnut sanallakaan Thomsonia. Heidän telkkuihin kun saa viiden vuoden tehdastakuunkin... Pitäisi siis olla kestävää laatua.

Itselläni on tällainen värkki: http://www.thomson-network.com/PdfContent/TV/PS/EN_32WX610S.pdf

Olen ollut _erittäin_ tyytyväinen. Kahdessa scartissa RGB ja muutenkin mainiot liitännät (en ole kyllä koskaan tavannut töllöä jossa olisi kuulokeliitäntä takana, olisi tosi näppärä langattomia kuulokkeita ajatellen). Ainoa haitta on välillä tuo satahertzisyys joka pätkii/nykii kuvaa todella nopeissa kameraliikkeissä. Tämä siis johtuu siitä että satahertzinen tuplaa joka kuvan... Valitettavasti tässä mallissa ei ollut valintakytkintä 50/100...

Myös kuvan säädöt ovat monipuoliset (kuin myös äänen mutta niiden toistoon käytän erillistä vahvari ja kaiuttimia). Kaukosäädinkin on fiksu kun päätoiminnot on napeissa ja muuten säädöt ja toiminteet on valikon takana.

Hintaa oli ovh 12500 FIM mutta onnekseni löysin tällaisen muutto/loppuunmyynnistä ja hintaa kunnon tinkaamisen jälkeen tuli 8000 FIM =)

- mick -

Thomson on suomessa aika tuntematon merkki. Itse en ole tärmännyt kuin taustaprojisio töllöihin. Niiden kuvanlaatu ei ol kaksinen ollut, eikä ulkoasukaan. Tosin 52" kotteroa on tietty vaikea sirox saada
 
Re: Re: Thomson

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover


Thomson on suomessa aika tuntematon merkki. Itse en ole tärmännyt kuin taustaprojisio töllöihin. Niiden kuvanlaatu ei ol kaksinen ollut, eikä ulkoasukaan. Tosin 52" kotteroa on tietty vaikea sirox saada
Niin..en ole koskaan hirvittäviä kehuja kuullut noista koneista...
valitettavasti...siis normaali TV puolella.
 
Ylös Bottom