Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Once Human

HideoMiyamoto

Well-Known Member
1720602854035.png

Nimi: Once Human
Kehittäjä: Starry Studio
Julkaisija: Starry Studio
Alustat: PC, Mobiili
Lajityyppi: Selviytymis, Avoin maailma, Ammunta
Julkaisu: PC 10.7.2024, Mobiili 2024, Konsolit suunnitelmissa.
Kotisivut: https://www.oncehuman.game/
KonsoliFIN Pelisivu:



ABOUT THIS GAME​

The apocalypse changed everything. Human, animal, plant… all are infested by an alien creature – Stardust. As a Meta-Human, you can survive the contamination and use the power of Stardust. Play alone or join others to fight, build and explore. When the world is in chaos, you are our last hope.

Survive in the wilderness

You wake up in the middle of nowhere. You'll have to brace yourself for the cruelty of nature (from monsters to lack of food); however, Stardust's influence does not restrict to living things, it also affects the soil and water. Eating polluted food and drinking dirty water will reduce your Sanity. When your Sanity drops, your max HP would drop accordingly. To eat or not to eat, it's a question.



Tehdääs nyt tällekkin oma ketju jos joku on kiinnostunut kokeilemaan. Jos olet joskus pelannut jotain survival peliä tämä on kohtalaisen tuttu kokemus, selviydy, craftaa, tutki. Se mikä tämän erottaa muista itselle on se että se sijoittuu oikeaan maailmaan ja se on ammuskelu peli sen sijaan että jollain seipäillä hakkaisit hirviöitä. Ensimmäinen ase jonka craftaat on Desert Eagle joten se kertonee jo paljon. Tämä on kiinalainen peli joten hahmo editorissa voi odottaa kaunita miehiä ja naisia peppu ja tissi slidereilla. En ole peliä kauhean montaa tuntia vielä pelannut mutta itselle tämä iskee todella kovaa juuri sen takia että se sijoittaa oikeaan maailmaan.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on noin 11h peliä takana ja kyllä tämä on erittäin viihdyttävä selviytymis, rakentelu ja ammuskelu peli.

Tarina pelissä on aikamoista huttua ja en sen puolesta kyllä tätä suosittele. Ääninäyttely todella puisevaa ja tekstityksetkin paikoin täysin eri mitä hahmo puhuu. Päätarinan lisäksi on myös niin sanottuja journal tehtäviä jotka auttavat pelaajaa oppimaan pelin perusmekaniikat joten niitä kannattaa tehdä.

Selviytymis mekaniikat on tutut juo kun on jano ja syö kun on nälkä. Perus ruokaa ja juomia on helppo tehdä joten mikään ongelma se ei ole vaikka en tuollaisista mekaniikoista yleensä peleissä pidä. Kiviä hakkaamalla saa oreja ja puita hakkaamalla saa puuta...muita resursseja pitä kerätä ympäri maailman tai valmistaa itse. Gearin tierien noustessa tarvitsee parempaa materiaalia joten on siirryttävä vaikeammille alueille.

Pelissä on myös Deviantteja mitä kerätä, ne on erilaisia otuksia jotka joka taistelevat kanssasi, keräävät matskuja tai siivoavat/korjaavat rakennuksiasi. Löysin myös jotain special tavaraa mikä piti puhdistaa sitä varten erikseen rakennettavassa pöntössä ja kun pistit koneen käyntiin niin se laita vetää puoleensa älyttömän määrän vihuja jotka yrittävät tuhota sen laitteen ennenkuin se saa prosessin valmiiksi. Älkää siis tehkö kuten minä ja laittako sitä laitetta oman taloonne joka tuhotaan melkeen kokonaan, menetät osan resursseistasi ja muuta kivaa :D Sille laitteelle kannattaa rakentaa ihan oma mökki johon laittaa tykkejäja muuta suojaksi koska niitä monsuja kyllä tulee paljon. No tulipahan opittua se sitten ihan itse.

Voit kerätä sadevettä, kuivattaa lihaa, kasvattaa vihanneksia ja muita rehuja. Kalastaminen on myös todella rentouttavaa puuhaa joten jos ei aina jaksa tehdä tehtäviä ja tappaa monsuja niin tekemistä riittää sen ulkopuolella kyllä myös.

Onhan näitä survival MMO pelejä tullut ajansaatossa paljon mutta tämä on ensimmäinen joka itselle kolahtaa ja kovaa. Toivottavasti saatte mahdollisimman pian myös konsoliversion testattavaksi ja pelattavaksi. Pahimpaan nälkään voi kokeilla tulevaa mobiili versiota jos ei löydy peli PC:tä mutta en tiedä miten se sitten toimii koska tämä on täysiverinen PC versio ja mobiili pelistä ei tässä ole tietoakaan.
 
Laitoin tämän myös kokeiluun. Alun jälkeen yllätti positiivisesti. Ei tuntunut liian hankalalta tai että materiaaleja pitää ettiä liian kauan ja tuntuu että ilmaispeliks tässä on kontenttia aika pirusti! Pakko jatkaa tänään vaikka piti Alan Wake 2 aloittaa :D
 
Laitoin tämän myös kokeiluun. Alun jälkeen yllätti positiivisesti. Ei tuntunut liian hankalalta tai että materiaaleja pitää ettiä liian kauan ja tuntuu että ilmaispeliks tässä on kontenttia aika pirusti! Pakko jatkaa tänään vaikka piti Alan Wake 2 aloittaa :D

Joo tämä on se mikä itselle on tosi positiivista. Survival elementit on helppoja ja rakennus materiaaleja on jokapuolella. Helppo myöskin katsoa kartasta millä alueella on jotain tiettyjä materiaaleja mitä tarvii esim. parempiin aseisiin ja armoreihin.

Kontenttia pelissä on lvl 30 asti ja sitä avataan lisää seasonin edetessä. Yksi asia josta unohdin mainita on pelin seasonit jotka tarkoittaa alusta aloittamista aina seasonin jälkeen. Pelissä on myös Eternaland missä voit säilyttää keräämiäsi tavaroita ja rakentaa tavaroita mutta tarina kontenttia siellä ei voi jatkaa. Eli kun season loppuu se kontentti katoaa ellei niitä kierrätetä uusiksi.

Seasons Explained: A Quest for Endurance and Evolution, but Not Wipe-out

Dear Metas,
We've noticed that many of you are passionate about Seasons. So let’s dive into some of the most pressing concerns about seasonal gameplay.

**I. What are seasons?**

In Once Human, each server has a gameplay theme, which is what we call the Seasonal Scenario. Each scenario offers different seasonal objectives or special gameplay mechanics.

We've crafted a range of seasonal objectives tailored to different scenarios, each packed with unique mechanics, environments, and content. Different scenarios may take place in different areas of the map, including map areas that have not yet been unlocked, and some scenarios will also feature a completely new storyline experience. As you navigate these scenarios, you'll have the thrilling choice to collaborate or compete with other players to achieve your seasonal goals. Once a season concludes, you can embrace a new challenge by joining a different scenario or taking on your current one with renewed vigor.
"After each season, you can sign up for the next scenario. Additionally, be on the lookout for two new scenarios launching later this year!"

a. A PvE scenario with new survival elements.
b. A PvP scenario centered around faction confrontations and agency.


**II. What inspired these seasons?**

With seasonal scenarios, we want to present players with more various gaming experiences so that the game has a little something for everyone no matter their gameplay style and preferences.

III. Once a new scenario begins, will I lose my previous progress?

We are aware that many players are concerned that their in-game progress will be reset in 6 weeks, but we are here to reassure you that this will NOT happen! We value the time and effort you put into this game, so the items and gear you have obtained from the seasonal scenario will be retained in various ways.

(1) The following in-game content will be retained no matter how the seasons and servers change:
a. Important Currency: Starchroms, Crystgins, Mitsuko's Marks, Stellar Planula, and Sproutlets
b. Gear Blueprints (and their stars), Blueprint Fragments, Weapon Accessories, and Mods.
c. Furniture Formulas (except those gained through your Memetics)
d. Cosmetics, Expressions and Poses, Namecards, and more.
e. House Blueprints. After a House Blueprint is saved, you can reconstruct the building at any time (if advanced materials are not available, basic materials will be used in building instead).
f. Main story and side story task progress (for the tasks you've already completed, you can accept more streamlined versions of them in the new season but still get all the rewards).
g. Your friend list will fully carry over. Furthermore, you can check which players joined your Warband in the previous seasons and add them to your friend list.

(2) The following content and resources will only be partially carried over when you decide to enter a new season and start a new journey:
"Essential resources like materials, medicine, and ammunition can be carried over into a new season based on item transferring rules (so you can progress faster in the new season)."

In each new season, your character begins at Level 1, and all exploration progress on the World Map is reset. This ensures a level playing field for all players in the new season. Additionally, the new scenario will present a different map for exploration and rewards. Each seasonal server will also feature fresh challenges, tasks and rewards.
 
Toi season systeemi pitää pelin tuoreena. Tulispa konsoleille, kiinnostais kyl.

Joo kaikki ei siitä pidä kun sun maailman progressio resetoituu mutta omasta mielestä kuulostaa hyvältä että aina kun season alkaa on erilainen maailma, eri tehtävät jne. Näkyy myös pelin arvosteluissa stiimissä kun on paljon alle 1h arvioita siitä etteivät pidä season systeemistä.
 
Tulipa vähän laajennettua omaa reviiriä ja muutettua kämpän paikkaa. Samalla laajensin taloa että sai tilaa kaikella mitä tarvisee ja huomasin pari asiaa jotka ei ihan toimi rakentelussa. Ensin on toi rako mihin ei pysty laittaa mitään kun noi eri tyyliset palat ei sovi yhteen ja sitten on aita joka tulee seinästä läpi. Selkeästi vinokatot ei toimi ihan täydellisesti vielä. Mutta kyllä se vaan aika häviää kun alkaa tässä pelissä tekemään jotain. Pyörä ja kaikki armorit tuli päivitettyä kakkos tasolle joten nyt taas maailman tutkiminen hivenen helpompaa.


1720954043346.png
1720953999697.png
 
Kyllä tää piruvie koukuttaa! Onhan tää pikkusen buginen ainakin popuppien merkeis mut ei sinänsä haittaa. Eikä myöskään toi season systeemi ku en oo ikinä ollu mikään mega grindaaja ni voi olla hyväkin systeemi ja juuri kuten sanottiin ni pysyy vähän tuoreena. Vaihoin basen nyt ekan kerran ku oli aika paskas mestas se eka.
 
Seuraavaksi olisi edessä lvl 20 bossi taistelu. Tuli ostettua myös season passi ja se kalliimpi versio kun sai kaikkee siistii kosmeettista kamaa. Nyt voi seksikkäissä nahkahousuissa tarpoa pitkin kyliä. Kävin myös ekan silon vetämässä ja solona meni aika helposti. Leveleitä paukku noista viikko tehtävistä todella helposti kun 20->25 ihan hetkessä pomppas levelit. Liian koukuttava peli, pitää aina raihotella omaa pelaamista ettei vaan istu tuntikaupalla rakentamassa jotain tai loottaile paikkoja.
 
Seuraavaksi olisi edessä lvl 20 bossi taistelu. Tuli ostettua myös season passi ja se kalliimpi versio kun sai kaikkee siistii kosmeettista kamaa. Nyt voi seksikkäissä nahkahousuissa tarpoa pitkin kyliä. Kävin myös ekan silon vetämässä ja solona meni aika helposti. Leveleitä paukku noista viikko tehtävistä todella helposti kun 20->25 ihan hetkessä pomppas levelit. Liian koukuttava peli, pitää aina raihotella omaa pelaamista ettei vaan istu tuntikaupalla rakentamassa jotain tai loottaile paikkoja.
Joo lottailuun menee aikaa ja aika muutenkin vaan vierii tätä pelatessa. Tosi hyvä balanssi ku voi yksin seikkailla, tehä juttuja ja sit bossitaistois saa muita messii halutessaan. Tuntuu että "yllätyksiä" tulee alussa vähän väliä mikä jotenkin harvinaista nykypeleissä. Tai sit tää vaan onnistuu jossain todella hyvin.
 
hahmo huitelee 42 tasolla, onhan peli ihan jees mutta siinä on myös paljon ongelmia kuten vihollisten aivokuollut tekoäly, enpä muista vähään aikaa peliä missä vihollisten tekoäly olisi näin huono, aikalailla saat rauhassa räiskiä viholliset kuoliaaksi että ne kerkee tekemään yhtään mitään, toisaalta en tiedä onko se miinus vai plussa, koska seuraava ongelma on vielä ärsyttävämpi nimittäin se että monsterit spawnaa 4-5 minuutin sisään kun tapoit ne, joten kaikenlaisten rauhassa tutkiskelun voi unohtaa tai tapat nuo samat monsterit useita kertoja, lisäksi mainquestin melkein joka hemmetin tehtävä on täysin samanlainen, etsi 5 alueelta mystereri arkku, 2 geari arkkua, anchor pointti ja tapa joku 10-15 vihollista per tuollainen yksi alue, + välillä elite vihollinen tätä se mainquest on ollut läpi pelin, lopuksi tapetaan bossi ja sen jälkeen seuraavalla zonella toistetaan tämä sama cykli, pikku hiljaa alkaa tökkimään, kun joka kerta täysin sama homma. plussaa sitten peli saa noista survival ja housing ja crafting ominaisuuksista oikeastaan ilman niitä olisin varmaan jättänyt jo pelin kesken,

tämä on siis pääpiirteiltään hyvin geneerinen open world survival, pelissä on myös lukematon määrä bugeja, vähän semmonen alpha beta fiilis tästä jää, jospa ne saisi pelin sitten parempaan kuntoon tulevissa seasoneissa potentiaalia tässä kumminkin on, ja ongelmista huolimatta kyllä ainakin max levelin aion pelissä ottaa koska nuo tietyt ominaisuudet on pelissä kunnossa, eli basen päivittely on pelissä omaa lempi puuhaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom