Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ongelma modatun NES:n kanssa

Romuluzz

New Member
En huomannut mitään tämänkaltaista viestiketjua, joten päätinpä aloittaa...

Elikkäs; tänä aamuna päätin modata "nessini". Avasin kotelon nesretro.comin ohjeiden mukaisesti, ja huomasin että konsoli olikin jo modattu valmiiksi. Laitoin kaikki osat takaisin paikoilleen, jonka jälkeen testasin peliä konsolissa.

Tulos oli harmaa ruutu. Pelit olivat toimineet eilen hyvin, ilman hämminkiä, mutta nyt ei yksikään kolmesta omistamastani pelistä suostu käynnistymään. Olen puhaltanut pelikasetin "lukupinnalle" (kai se on sen niminen, ei hajua) ja myös itse lukijaan siinä toivossa, että vika olisi pölyssä, mutta eipä tainnut olla, kun senkin jälkeen näytti harmaata ruutua.

Joten, olisiko vika johdoissa, ruuvauksissa vai olisiko vain yksinkertaisesti niin, että NES tuli tiensä päähän?

Kiitoksia etukäteen vastauksista.

P.S.: Jos tällä tiedolla on jotain virkaa, niin omistamani pelit ovat tietääkseni suomesta ostettuja. (Eli ovat PAL-B)
 
Vastaus: Ongelma modatun NES:n kanssa

Avaat uudestaan ja katsot ettei kasettiliitin ole päässyt liikkumaan. En tiedä voiko kasettikelkka mennä vinoon mutta kannattaa tarkastaa että kaikki on tukevasti paikallaan. Myös pelien puhdistaminen saattaa auttaa asiaa.
 
Vastaus: Ongelma modatun NES:n kanssa

Perin mahdollisesti näin olikin tapahtunut. Kävin tossa tauolla kotona, aikomuksena viedä NES takaisin kauppaan. Pari kertaa paukautin kohtuullisen kovaa konsolin päälle, niin johan lähti Mario pyörimään :D

Kiitos kuitenkin vastauksesta. Pitää pitää mielessä, jos vielä näin käy :)
 
Vastaus: Ongelma modatun NES:n kanssa

Olen puhaltanut pelikasetin "lukupinnalle" (kai se on sen niminen, ei hajua) ja myös itse lukijaan siinä toivossa, että vika olisi pölyssä

Näinhän ei oikeasti kannata tehdä, se siirtää roskaa ja kosteutta suustasi pelikasettien kontaktipinnoille. Oikea ratkaisu on puhdistaa pinnat vaikka pumpulipuikolla jonka on kostuttanut sopivalla puhdistusaineella (kuten isopropyylialkoholi). Kevyempi lika lähtee vaikka paineilmalla.
 
Ylös Bottom