Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ongelma nintendon wifi donglen kanssa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja janner1987
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

janner1987

New Member
Juu eli ostin tuollaisen nintendon wifi donglen. Ds tunnistaa donglen ja kaikki näyttääkin täydelliseltä kunnes yhteyden testausvaihe alkaa. Tulee virheilmoitus "unable to obtain IP address" [error code 52003] olen yrittänyt yhdistää ilman palomuuria ja virustutkaa, mutta mikään ei tunnu auttavan. nintendowifistä en löytänyt ongelmaani kunnon apua. Enkä myöskään googlesta. Olisiko täällä joku joka osaisi neuvoa?
 
Vastaus: Ongelma nintendon wifi donglen kanssa

Millaisella laitteistolla olet netissä? Eli käytätkö ihan perinteistä "lankamodeemilaajakaistaa" vai onko käytössä langattomia yhteydenottoratkaisuja.
 
Vastaus: Ongelma nintendon wifi donglen kanssa

itselläni on sama ongelma :( modeemina toimii telewell ea-400 ja palomuurina zone alarm. DS saa hyvin yhteyden potikkaan ja koneeni tunnistaa DS:än mutta nettiin se ei pääse...
 
Vastaus: Ongelma nintendon wifi donglen kanssa

Zone Alarmista kannattaa hankkiutua eroon ennen kuin hermot menee. En yhtään ihmettelisi vaikka johtuisi siitä koko hämminki.
 
Vastaus: Ongelma nintendon wifi donglen kanssa

Jarmo Hänninen sanoi:
Millaisella laitteistolla olet netissä? Eli käytätkö ihan perinteistä "lankamodeemilaajakaistaa" vai onko käytössä langattomia yhteydenottoratkaisuja.

juu perus lankamodeemisysteemi.. modeemi siemens speedstream 5100. Palomuurina kerio 2.1.5 ja avast antivirus virusten varalla. Alkaa mennä hermo ku ei tunnu oikeen mikään auttavan, voi olla että format c on kohta paikallaan :o
 
Vastaus: Ongelma nintendon wifi donglen kanssa

Itse taistelin viikonpäivät pci wifi kortin kanssa jota en saanut toimimaan. No ostin alkuperäisen dongelen ja sama show jatkui. kaksipäivää donglen säätöä kunnes onnistuin. Joten ihan kivuttomasti tuo ei tapahtunut. tunteja en viitsi edes ajatella mitä tuohon säätämiseen kului.

Mutta jotain neuvoja. Jos on esim norton virustorjunta sieltä worm protectionista pitää sallia nintendonwifi läpi. Toiseksi edelleenkään itse en saa yhteyttä zonealarm päällä, joten se kannattaa sulkea. Täytyy paremmalla ajalla koittaa saada sinne joku reikä tolle ds:lle.
Guuglettamalla errorcodeja saa melkoisesti neuvoja, niinpaljon on maailmalla ongelmia tässä ollut.

Nintendo on mennyt kyllä kusemaan melko totaalisesti tämän nettisysteemin, worlwide pelejä pitää odotella luvattoman kauan kunnes jotain löytyy ja friendlist systeemiki tuntuu vitsiltä. kaverit koneineen venailee ja ircissä ihmetellään miks kenenkään kone ei löydä ketään. itse odotin kyllä vähän jotain parempaa kun tuo mariokart on muuten kuitenkin loistava peli.
 
Vastaus: Ongelma nintendon wifi donglen kanssa

marwel sanoi:
itse odotin kyllä vähän jotain parempaa kun tuo mariokart on muuten kuitenkin loistava peli.

Kyllähän niitä muitakin pelejä on tullut / tulossa.

Ja ainahan joillakin on ongelmia näiden uusien laitteiden kanssa tms. mutta tällä kertaa ei kyllä meikäläisellä ollut mitään ongelmia ja nostin oikein kuvitteellista hattua itselleni. Yleensä kun asennan jotain värkkiä masiinaan niin saa olla jo kaverien numerot käden ulottuvilla ja kohta huutamassa kännykkään, että miksei pelaa vaikka sulla pelaa :D no, kerta se on ensimmäinenkin... :rolleyes:
 
Vastaus: Ongelma nintendon wifi donglen kanssa

feldon sanoi:
Zone Alarmista kannattaa hankkiutua eroon ennen kuin hermot menee. En yhtään ihmettelisi vaikka johtuisi siitä koko hämminki.

Mulla oli alunperin Sygate eikä se toiminu silläkään joten vaihdoin sit zone alarmiin :( Se tuontuisi päästävän nintendo wifin läpi säätämisen jälkeen, mutta sitä edemmälle en sitten pääsekkään.
 
Vastaus: Ongelma nintendon wifi donglen kanssa

No nyt lähti toimimaan ku parin tunnin säädön jälkeen meni hermot ja heitin format c:n :) nytkään ei tosin voi pelata palomuuri päällä. Te joilla toimii palomuurin kanssa niin sanokaapas mitä palomuuria käytätte?
 
Vastaus: Ongelma nintendon wifi donglen kanssa

Tuon palomuurin kanssa tulee usein ongelmia. Joissain harvinaisissa tapauksissa, kuten minulla oli, niin palomuurin poissa päältä ottaminen ei vakuta asiaan, sillä ohjelma (riippuen palomuurista, minulla oli zone alarm) voi blokata nettiin pääsyn, vaikka olisi poissa päältä.

Näillä ohjeilla toimii 99% varmasti:

1. Poista nintendo usb-connectorin asennus kokonaan ja katso, että mitään tiedostoja ei jäänyt program files kansioon.

2.uninstaloi koko palomuuri 100%:sti ja käynnistä tietokone uudelleen.

3. laita usb:n asennus cd koneeseen ja ODOTA, kunnes kone pyytää laittamaan usb-palikan kiinni.

4. Palomuuri on voinut jättää yhden tiedoston asentamatta, vaikka se olisi ollut poissa päältä, joten nyt usb-connectorin pitäisi asentua oikein.

5. Poista kaikki manual setupit pois DS laitteesta, koska ne saattavat vaikuttaa yhteyteen. Niitä ei tarvita ollenkaan usb-connectorin kanssa.

6. Kokeile sitten yhdistää DS:llä, käyttäen sitä "käytä usb-palikkaa liittyäksesi wi-fiin" nappia.

7. Hyväksy koneelta, että DS:n voi päästä sisään(salli yhteydenotto).

Pitäisi toimia nyt.
Muista myös tarkistaa löytyykö koneelta useampia palomuureja. Yleensä ongelmana tässä on, että laite asentuu väärin palomuurin vuoksi, vaikka se olisi poissa päältä, joten poista koko roskan asennus.
:)
 
Vastaus: Ongelma nintendon wifi donglen kanssa

millä palomuurilla olette saaneet toimimaan? Itse olen kokeillut Sygatea, Kerio:ta, Zone alarm pro 6:tta, ja jopa netti-kilpeä. Windows firewallillakaan ei tunnu toimivan. Olen avannut portit ja sallinut wi-fi potikan, mutta mikään ei tunnu auttavan.
 
Vastaus: Ongelma nintendon wifi donglen kanssa

Ai että, tulipas uusi ja ihanan mielenkiintoinen ongelma vastaan.

Onkos teillä ollut tämmöistä, joka kerta kun yritätte laittaa usb donglen ohjelman päälle se kaatu.

"ohjelma se ja se on kohdannut virheen, ohjelma joudutaan sulkemaan".

Neuvoja miten pääsis ympäri tästä ongelmasta? Tai missä yleensäkki vika. Ois aika kuumeinen hinku päästä pelaamaan.
 
Vastaus: Ongelma nintendon wifi donglen kanssa

Ongelma korjautu kun Nintendo puski ulos päivitetyn version softastaan.

Kyseisen päivitetyn ohjelman saa täältä.
 
Vastaus: Ongelma nintendon wifi donglen kanssa

Itsellä on f-secure palomuuri ja olen yrittänyt säätää vaikka mitä eri tapoja, pystyn pelaamaan jos suljen palomuurin, mutta silloin kone tilttaa hetken pelattuani. Mitä tässä pitäisi tehdä:confused:
EDIT: Käytössä siis nintendon usb palikka
 
Vastaus: Ongelma nintendon wifi donglen kanssa

Wille__90 sanoi:
Itsellä on f-secure palomuuri ja olen yrittänyt säätää vaikka mitä eri tapoja, pystyn pelaamaan jos suljen palomuurin, mutta silloin kone tilttaa hetken pelattuani. Mitä tässä pitäisi tehdä:confused:
EDIT: Käytössä siis nintendon usb palikka
Mene asetuksista palomuuri -> asetukset -> luotettava verkkosovitin ja valitse siitä se Nintendo Wi-fi.

Minun koneella taas internet yhteyden jakaminen ei toimi, jonka takia donglekaan ei enää toimi. Mistä kannattaisi aloittaa?
 
Vastaus: Ongelma nintendon wifi donglen kanssa

Kaappis sanoi:
Mene asetuksista palomuuri -> asetukset -> luotettava verkkosovitin ja valitse siitä se Nintendo Wi-fi.

Minun koneella taas internet yhteyden jakaminen ei toimi, jonka takia donglekaan ei enää toimi. Mistä kannattaisi aloittaa?

Valittaako siis jotain, ettei pysty jakamaan IP-osotteita? Itelläkin oli aluksi se ongelma, jotain tei ja ei ole enää.

Mutta osaisko joku auttaa mua USB Connectorin ja Kerion palomuurin kanssa. En tiedä mitä pitäisi tehdä, kun mielestäni olen avannut tarvittavat portit jne. että toimisi, mutta ei...Ei ole se uusin versio siitä, mutta jos joku osaisi auttaa niin hyvä. En haluais aina sulkea palomuuria kun pelaan.
 
Vastaus: Ongelma nintendon wifi donglen kanssa

SOJ sanoi:
Mutta osaisko joku auttaa mua USB Connectorin ja Kerion palomuurin kanssa. En tiedä mitä pitäisi tehdä, kun mielestäni olen avannut tarvittavat portit jne. että toimisi, mutta ei...Ei ole se uusin versio siitä, mutta jos joku osaisi auttaa niin hyvä. En haluais aina sulkea palomuuria kun pelaan.
Minulla toimii ainakin Kerio 2.1.5:n kanssa. Tarvittavien yhteyksien sallimisen lisäksi vaadittiin
Advanced --> Miscellaneous --> Is Running On Internet Gateway
 
Vastaus: Ongelma nintendon wifi donglen kanssa

Munakoisovelho sanoi:
Minulla toimii ainakin Kerio 2.1.5:n kanssa. Tarvittavien yhteyksien sallimisen lisäksi vaadittiin
Advanced --> Miscellaneous --> Is Running On Internet Gateway

Voisitko kertoa todella tarkasti mitä kaikkea säädit/sallit ym. tuon Kerion kanssa. Ei nyt lähde toimimaan, vaikka pistin raksin tohon "Is Running On Internet Gateway". Kerro kaikki portit jotka avaan, ohjelmat jotka sallin ja miten jne. Olisi todella mukava päästä pelaamaan nettiin! Ja sama versio minulla on.
 
Ylös Bottom