Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ongelma...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Badass!
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Badass!

Active Member
Mistäköhän johtuu että kun yritän pelata pleikkari2:lla jotain peliä mikä tukee 60 hz 60 hz:llä niin kuva on mustavalkoinen?
Dreamcastillani kaikki 60 hz tukevat pelit toimivat 60 hz:llä moitteetta? Mistäköhän voisi johtua?:confused:

Jos siitä on apua, niin kaikki piuhat on ihan normeja eli koneiden mukana tulleita...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Badass!
Mistäköhän johtuu että kun yritän pelata pleikkari2:lla jotain peliä mikä tukee 60 hz 60 hz:llä niin kuva on mustavalkoinen?
Dreamcastillani kaikki 60 hz tukevat pelit toimivat 60 hz:llä moitteetta? Mistäköhän voisi johtua?:confused:

Jos siitä on apua, niin kaikki piuhat on ihan normeja eli koneiden mukana tulleita...
Minulla oli sama kumma ongelma s-video -johdon kanssa. Sony-TV:ni ei jostain syystä suostu ottamaan NTSC/PAL60-kuvaa s-videon kautta. Dreamcastin PAL60 toimi toimi oikein hyvin, mutta NTSC-DVD:t, NTSC-3DO ja PS2 PAL60 näkyivät s-videolla mustavalkoisina. Vaihto RGB-johtoon auttoi.

PS. Naseva otsikko. :rolleyes:

Re: Re: Ongelma...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Minulla oli sama kumma ongelma s-video -johdon kanssa. Sony-TV:ni ei jostain syystä suostu ottamaan NTSC/PAL60-kuvaa s-videon kautta. Dreamcastin PAL60 toimi toimi oikein hyvin, mutta NTSC-DVD:t, NTSC-3DO ja PS2 PAL60 näkyivät s-videolla mustavalkoisina. Vaihto RGB-johtoon auttoi.

PS. Naseva otsikko. :rolleyes:

Kiitos!
Mistäköhän tollasen RGB-johdon voisi sitten tilata halvalla?

Mä en muuten ikinä keksi järkevää otsikkoa:D

http://www.konsolinet.fi/shop/public/showproduct.php?pid=116&PHPSESSID=3ea5dc9f2fb5a77428ce92bceb5bc007 vaikka tuolla

Mulla ainakin dc:llä toimii PAL60 (60hz PAL), mutta kun yritän bootata jotain peliä NTSC-modeen (60hz myös) kan niin kuva on mustavalkoinen. Ehkä tällä selviäs jotain, ehkä ei.

TV:ni S-video SCART:

DC 60 Hz:llä toimii (PAL60). Mikään NTSC-kone ei toimi. PS2:n 60 Hz ei toimi.

Voisiko olla, että PS2:n 60 Hz:n tila ei ole PAL60 vaan onkin NTSC? :confused:

Ahaa...
Mutta hieman outoa että missään PS2:n teknisissä tiedoissa ei kerrota suoraan että pelit voivat tuottaa NTSC signaalia! Yleensä kun Euroopassa ostaa jonkun laitteen minkä voi liittää telkkaan niin standardi on aina PAL (paitsi Ranskassa...) Lisäksi pelien käyttöohjeissakaan ei tätä suoraan sanota vaan neuvotaan tyyliin "voit kokeilla tukeeko TV 60Hz taajuutta".

Ei siis ihme että on yhteensopivuusongelmia TV:n ja PS2:n kanssa. Kyllä kai aika moni uusi TV tahdistuu 60Hz PAL-signaalille, mutta NTSC tukea ei vanhemmissa telkoissa yleensä ole (ellei ole ostanut nimenomaan kalliimpaa mallia tuon ominaisuuden vuoksi).

Eräs n.15 vuotta vanha TV missä 60Hz tilaa kokeilin ei näyttänyt kunnon kuvaa lainkaan. Se oli mustavalkoinen ja lisäksi ei tahdistunut niin että kuva tärisi ja muuttui sekavaksi.

Ylös Bottom