Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Onko joku peli/kone jäänyt kokematta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Slash80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Slash80

Active Member
Eli onko teillä jokin peli tai konsoli jäänyt väliin, vaikka muitten mielestä kyseinen peli/konsoli kuuluu jokaisen pelaajan yleissivistykseen?
Nyt ei vastaukseksi kelpaa tyyliin "en ole koskaan pelannut PS2:ta, enkä pelaa, sillä se on pentujen kone joka on valmistettu lapsityövoimalla", tai "en ole koskaan pelannut GTA:ta kun en pidä sen tyylisistä peleistä". Eli jotain sellaista jota olet halunnut pelata, mutta jostain syystä se on vain jäänyt väliin.

Vaikka olen lähes koko ikäni ollut pelikoneiden kanssa tekemisissä, niin silti olen onnistunut ohittamaan kaikki Segan pelikonsolit. Tämä ei ole mikään tietoinen ratkaisu, vaan noin on vaan sattunut käymään. Saturnin ohjainta taisin joskus käteeni sovitella, mutta pelaamaan asti en ennättänyt. Eräs syy varmaankin on, että asun pienellä paikkakunnalla ja silloin lapsena kaikilla oli jokin Nintendo tai pc, silloin pelejä pystyi helposti lainailemaan toisille, kun muiltakin löytyy sama kone.

Huuto.netistä ole aina vähän vilkuilut, jos vaikka Saturnin hommais, mutta vielä en ole saanut huutoja aikaiseksi.

Mikään kone jaguaria lukuunottamatta ei ole jäänyt väliin, mutta täytyy tunnustaa, että wind wakeri ja Kotor ovat jääneet väliin, vaikka alustat näille omistankin..
kummatkaan eivät ole kovin vanhoja, mutta ansaitsisivat oman paikkansa jokaisen pelihyllyllä.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Nintendo 64:n Castlevaniat ja nämä kolmiulotteiset GTA:t. En kuitenkaan usko jääneeni paljosta paitsi.

Sega Saturn on valitettavasti jäänyt kokonaan sivistykseni ulkopuolelle. Häpeän tätä valitettavaa puutetta suuresti. Myös Game Gear on pinttyneenä Nintendo-fanaatikkona jäänyt välistä.

Näitä virheitä yritän korjata parhaani mukaan.

- Esa

Minulle väliin on jäänyt niin monta konsolina, ettei niitä jaksa edes luetella. Helpompi on luetella ne, jotka on tullut koettua; 8bittiset Nintendolta ja Segalta, kuten myös 16bittiset molemmilta (Segan konsoleita en ikinä omistanut, mutta pelattua tuli sitäkin enemmän kavereitten luona). Uusimmista konsoleista on tullut hankittua vasta Cube.

Käsikonsoleista tuttuja ovat vain kaikki Nintendon tuotteet, alkaen siitä harmaasta möhkäleestä aina GBA SP:een asti.

Jos joskus pystyn rajoittamaan muusiikin ostamista, niin Segan konsolit on kyllä ensimmäisenä ostolistalla, Dreamcastin ollessa listan sijalla 1.

Mario oli aina se ykkösvalinta eli klassiset Sonic-pelit olen missannut. Olen kyllä omistanut Segan konsoleita Mega Drivesta lähtien mutta jostain syystä niitä ei tullut hankittua ja koko siili jäi vieraan oloiseksi, vaikka uusia 3D pelejä on tahkottu... Eihän Marioakaan osaisi arvostaa uusien pelien perusteella. Nythän virheen voisi korjata Cubella, mutta ehkä ne kuitenkin olisivat olleet elementissään silloin kauan sitten :) Noh, pitää katsella... jos löytyy halvalla :D

Nyt kyllä hävettää myöntää tämä, mutta Super Nintendo ja sen pelit ovat suurimmalti osin jääneet täysin vaille huomiota. Kone kylläkin löytyy (itseasiassa Super Famicom) ja muutama pelikin sille, mutta en ole vielä jaksanut perehtyä niihin pikaista kokeilua enempää.

Sama juttu myös alkuperäisen kasibittisen kanssa :|

No sanotaanko että olen pelannut seuraavilla konsoleilla:

Nes 8bittinen
Snes 16bittinen supernintendo
Sega megadrive
Playstation
Ps2
gamecube
gameboy pocket

X-boxilla noin 20 minuuttia. ja äskeiset konsolit olen omistanut, paitsi segaa, jota inhoan yli kaiken. Segamega drive on mielestäni ihan paska.

Kokeilematta on jäänyt paljon. Katsokaa vaikka suht kattavaa laitelistaa @pelikonepeijoonit, varmasti löytyy useampi kokeilematon laite jota periaatteessa olisi edes voinut joskus testata.
Itselleni tulee kuitenkin mieleen Jaguar, jota olen aina halunnut kokeilla. Muistan vaan joskus stokiksessa jossain tavaratalossa sen esittelypöydän. Se kone on jäänyt vielä testaamatta/hankkimatta, mutta kyllähän tässä vielä ehtii...

mgs ykköstä ja vanhempia final fantasyjä (VII-IX) en ole koskaan kokeillut, ehkä siitä syystä, etten koskaan ole omistanut psonea, eikä kenelläkään kaverillani ole ollut kyseisiä pelejä. Myös Nintendo 64:ää ja dreamcastia en ole koskaan kokeillut.

Seuraavilla konsoleilla olen pelannut:

NES
SNES
Sega Megadrive
PSX
N64
DC
PS2
GC

Uusista konsoleista on Xbox jäänyt kokematta, ja vähän vanhemmista esim. Jaguar ja Saturn on jäänyt todella vähälle huomiolle. Yhtään käsipelikonsolia en ole myöskään koskaan omistanut, vaikka olen sellaisen hankkimista välillä harkinnutkin.

Jaguarin missanneet eivät ole kyllä missanneet käytännössä mitään. Paljon paskempaa pelitarjontaa on vaikea löytää, jos tarkkailu rajataan merkittävien valmistajien maailmanlaajuisiin konejulkaisuihin. Oikein kivan näköinen laite hyllyssä (varsinkin jos siinä on JagCD päällä!), mutta mitään oikeasti kokemisen arvoista pelit eivät tarjoa, vaikka Tempest 2000 ihan kiva onkin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Jaguarin missanneet eivät ole kyllä missanneet käytännössä mitään. Paljon paskempaa pelitarjontaa on vaikea löytää, jos tarkkailu rajataan merkittävien valmistajien maailmanlaajuisiin konejulkaisuihin. Oikein kivan näköinen laite hyllyssä (varsinkin jos siinä on JagCD päällä!), mutta mitään oikeasti kokemisen arvoista pelit eivät tarjoa, vaikka Tempest 2000 ihan kiva onkin.

Älä nyt, AvP oli aikanaan mukava peli.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Älä nyt, AvP oli aikanaan mukava peli.
Oli, muttei kai kuitenkaan erityisen loistava, jos vertaa koko sen aikaiseen fps-tarjontaan. Jaggen pelitarjonnassa taas oli erittäin helppo loistaa. En tosin ole paras kommentoija, koska kokeilin peliä vasta pari vuotta sen ilmestymisen jälkeen.

Omasta mielestäni koen missanneeni vain SNESn ja Xboxin. SNESillä tuli pelattua vuosia sitten erittäin paljon, joten kone ei mitenkään pahasti jäänyt paitsioon. Sama asia se ei kuitenkaan ole kuin oma kone.

Xbox vähemmän rahallisista syistä sivuun kuin SNES. Nykyisilläkin koneilla riittää pelattavaa pilvin pimein, joten tässä on aivan järkisyyt.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Nintendo 64 ja monet sen huippupelit jäivät kokematta, kuten Majoras Mask, Banjo Kazooie,Super Mario 64, Conkers Bad Fur Day, Paper Mario ja Perfect Dark.

Tietysti monia muitakin konsoleita on jäänyt väliin, mutta niistä eniten harmittaa juuri tuo N64.

Ylös Bottom