Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Onko kuutiosi samannäköinen kuin kaupasta ostettaessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jonez
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jonez

New Member
Kotelonmuokkaus on pienen sisäpiirin juttu ainakin PC- ja NES-puolella, kuten myös X-box-harrastajien keskuudessa. Cubelle en ole löytänyt yhtään kotelonmuokkaussivustoa netistä. Löysin ainoastaan ohjeet virtaLED:in vaihtoon.

Mieli tekisi tarttua maalipensseliin/spraypulloon ja hieman maalata koteloa pirteämmäksi. Onko kukaan teistä mennyt värittämään/muokkaamaan kuutiotaan tai edes harkinnut asiaa?

Pitäisi vaan ensin keksiä jokin hieno väritys...

Tällä hetkellä kuutioni poikkeaa tehdastekoisesta ainoastaan nimilaatasta.

Vastaus: Onko kuutiosi samannäköinen kuin kaupasta ostettaessa?

Jonez sanoi:
Onko kukaan teistä mennyt värittämään/muokkaamaan kuutiotaan tai edes harkinnut asiaa?

Minä olen ja kuvankin kaivelin esiin.

http://www.sunpoint.net/~Joel-san/valmis.jpg

Tuollainen. Ensimmäinen spraykeikkani. Parempaankin pystyisin nykyään. Opin paljon asioita kantapään kautta. Usein on käynyt mielessä ostaa jostain uudet kuoret ja maalailla ne.

Jos haluat neuvoja maalaushommaan, niin minä olen tavoitettavissa Mesessä.

Jos löydätte jotain hyviä sivustoja / projekteja aiheesta niin pistäkää linkkiä, itse olen kanssa suunnitellut pientä modailua.

Mistäs noita nimilaattoja muuten saa? Esim. missä paikoissa netissä myydään niitä? Mieluiten suomalaisia liikkeitä ja mistä saa Cuben ruuveihin sopivan avaimen Suomesta?

En ole nähnyt suomalaisissa liikkeissä nimilaattoja myynnissä. Tein tuon omani itse; ja sen kyllä huomaa :) On nimittäin hieman vinossa, mutta ajattelin tehdä lätkän uusiksi sen jälkeen kun olen saanut joskus koteloon maalipinnan.

Ulkomaillakaan en ole nähnyt OIKEITA nimilaattoja myynnissä, ainoastaan noin neljän dollarin hintaan myytäviä vinyylilätkiä, joka liimataan alkuperäisen nimilaatan päälle. Ja niitäkin löysin vain rapakon väärältä puolelta jolloin postikulut ovat ilmeisesti tuplaten nimilaatan hinnan. Liikkeet löysin Googlella, hakusanalla "gamecube jewel" (www.decalgirl.com on yksi esimerkki vinyyliskinejä myyvistä liikkeistä. Tyylikkäiltä näyttävät, täytyy myöntää)

Gamecuben ruuvari: En viitsinyt tilata sadan markan avainta (joita myy esim www.videogamecompany.com) joten tein avaimen itse. Se ei tarvinut muuta kuin kynttilän ja ilmaiskynän. Pihdeillä otin lyijytäytekynän(kuulakärkikynä käy varmasti yhtä hyvin) sisuskalut pois ja sulatin kapeamman pään kynttilän liekissä. Tämän jälkeen tökkäsin kynän cuben pohjaruuviin ja annoin kynän jähmettyä. Hieman vääntöä ja ruuvi aukesi yllättävän helposti ;) Jouduin kylläkin sulattamaan kynää lähes joka ruuvin jälkeen uudestaan, sillä kynän muovi ei kestänyt kovin montaa avausta. :rolleyes:

Hmm. Ulkonäölliseen modaukseen en tiedä muita sivuja kuin LED:in vaihto-ohjeen.

Mitenkäs Joel-san, Otit ilmeisesti cubesta sisuskalut pois ennen maalauskeikkaa? Puritko kuution ihan osiin? Siis esim. Kansi, nappulat, "ohjainporttimaski" ja kahva irti, ja maalasit kaikki erikseen? Voisin tosiaan ottaa mesellä yhteyttä kun saan kehiteltyä tulevan värityksen...

Jonez sanoi:
Mitenkäs Joel-san, Otit ilmeisesti cubesta sisuskalut pois ennen maalauskeikkaa? Puritko kuution ihan osiin? Siis esim. Kansi, nappulat, "ohjainporttimaski" ja kahva irti, ja maalasit kaikki erikseen? Voisin tosiaan ottaa mesellä yhteyttä kun saan kehiteltyä tulevan värityksen...
Ihan osiin vaan. Ehkä eniten tuskaa aiheutti siili, jota saikin ruuvailla kädet veressä auki. Eikä tarvitse huolehtia tahnoista. Itse vaan länttäsin takasin maalauksen päätteeksi. Hyvin on toiminut. En huomannut mitään eroa.

Onhan tuo muuten täysin sama kuin kaupasta tullessa paitsi vaihettu tuo "logo" tuohon kanteen. Itselläni tuli konsolin mukana Metroid Prime aiheinen lätty tuohon.

Joel-san sanoi:
Ehkä eniten tuskaa aiheutti siili, jota saikin ruuvailla kädet veressä auki. Eikä tarvitse huolehtia tahnoista. Itse vaan länttäsin takasin maalauksen päätteeksi. Hyvin on toiminut.

Siiltä ei muuten tarvitse irroittaa emolevystä. Kun on ruuvannut siilen ruuvit irti, koko emolevy irtoaa paikoiltaan. Havaitsin tuon pari viikkoa sitten kuutiota purkaessani.

Ja minä en tykkää omasta Metroid Prime -lätkästäni. Mielummin sitten vaikka alkuperäinen :) Mutta se on vain minun mielipiteeni.

Unohdin kysäistä Joel-sanilta että onko tuo sininen led ihan perusled? Paljonko siinä on valovoimaa ja vaihdoitko etuvastusta lediä vaihtaessasi? Minä olin laskevinani että kuben vakio, 330 ohmin etuvastus syöttäisi ledille 30 mA virran. (eli hieman yli suositellun 20 mA:n) En tiedä onko tuolla käytännön merkitystä, siis että kestääkö ledi sen kymmenen vai viisi vuotta.

Jonez sanoi:
Siiltä ei muuten tarvitse irroittaa emolevystä. Kun on ruuvannut siilen ruuvit irti, koko emolevy irtoaa paikoiltaan. Havaitsin tuon pari viikkoa sitten kuutiota purkaessani.
Ai niin. Eihän se lähtenyt irti ollenkaan. Kylläpäs tuli outo oikosulku.

Jonez sanoi:
Unohdin kysäistä Joel-sanilta että onko tuo sininen led ihan perusled? Paljonko siinä on valovoimaa ja vaihdoitko etuvastusta lediä vaihtaessasi? Minä olin laskevinani että kuben vakio, 330 ohmin etuvastus syöttäisi ledille 30 mA virran. (eli hieman yli suositellun 20 mA:n) En tiedä onko tuolla käytännön merkitystä, siis että kestääkö ledi sen kymmenen vai viisi vuotta.
Ei ole ihan perusled. Kokeilin useampia eri kaupoista ostamiani, mutta ne olivat liian heikkoja. Sitten mieleeni tuli, että meillä oli aika valovoimainen ledilamppu, ikään kuin taskulamppu. Siitä otin ledin ja kokeilin. Sehän oli hyvä. Ledin spekseistä ei ole mitään haisua, enkä vaihtanut etuvastusta.

Tuommoiset Nintedon omat päällystetarrat jostain jenkkilästä neiti toi, mario sun muut niissä kuvattuna. Ihan fiinit, en osais kuvitella cubea enää ilman "vaatteitaan".

Minulla on Super Smash Bros. Melee skinit Gamecubessa. Kyllä on hienot !:p

Minäkin olen onnustunut vaihtamaan vain nimilaatan... Taisi olla SCII tai TP Link kuva, joka tuli Cube-lehden kanssa. Oli muuten loistava lehti silloin aikoinaan, pidin todella. Toivottavasti muutti nimensä Wiiksi (tai vastavaksi) ja jatkoi samalla menestyksellä.

Ylös Bottom