Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Onko mitään järkeä ostaa PS3:a Jenkkilästä?

Kewell

New Member
Tuossa tulin kattelleeksi amazonin verkkokauppaa, jolla on toimitus myös Suomeen ja uusi pleikkari irtoaisi hintaan 499dollaria (noin 367e). Tietääkö kukaan kokemuksesta mitä tuommoisen tilaaminen sitten loppupeleissä maksaisi?
 
Vastaus: Onko mitään järkeä ostaa Ps3 jenkkilästä?

(Vastaan nyt jopa pidemmän kaavan mukaan kuin vain viiden ensimmäisen sanan pohjalta.)

1. Amazon.com ei toimita PS3:a Suomeen. Sony on ylipäänsäkin määrätietoisesti vaikeuttanut konsolinsa hankkimista ulkomailta, joten jotkin sellaisetkin paikat, jotka toimittavat konsoleita Suomeen, tekevät poikkeuksen Sonyn tuotteiden kohdalla.
2. Vaikka tilaisit jostakin kaupasta, joka toimittaa myös Suomeen, joutuisit maksamaan rahtikulujen lisäksi arvonlisäveron (22%) sekä tämän summan päälle vielä erikseen laskettavat tullimaksut (3,5 %). Tämän jälkeen hintaero Suomen kauppoihin olisi jo ratkaisevasti pienempi (summa taitaisi olla n. 630 taalaa + toimituskulut + toimituskulujen arvonlisävero + toimituskulujen ja toimituskulujen arvonlisäveron perusteella määräytyvä osuus tullimaksusta). Monilla Eurooppaan toimittavilla firmoilla konsolin postikulut lähentelevät 100 taalaa. Lisäksi voisi olla viisasta ostaa myös vakuutus.
3. Eurooppalaiset PS1- ja PS2-pelit eivät toimisi konsolissasi, kuten eivät myöskään aluekoodatut muiden alueiden DVD- tai BD-elokuvat.
 
Vastaus: Onko mitään järkeä ostaa Ps3 jenkkilästä?

Niin ja sitten on vielä verot, jotka mätkähtää ainakin joistain verkkokaupoista vähän yllättäen päälle. En kyl tiedä miten se toimii eli onko se sen osavaltion vero, jonne myydään vai jossa kauppa sijaitsee. Ainakin Kanadasta toiseen Kanukka-osoitteeseen tilasin joskus ja loppusummaan tuli vielä veroja päälle.

Joku joka tietää paremmin voi varmaan selittää.
 
Vastaus: Onko mitään järkeä ostaa Ps3 jenkkilästä?

jos todellakin haluaa ostaa kone ulkomailta kannattaa mennä itse paikan päälle ostamaan ja kuljettaa se itse suomeen. (paitsi et ole menossa mihinkään eurooppa ulkopuoliseen maihin lähiaikoina)
 
oookei. Eli eipä mene niin putkeen. Tosin Amazonin sivut kyllä väittävät toimittavansa nuita Suomeen. Mutta tiedä häntä. Kiitoksia vastauksista. Taitaa tuo idea mennä aikalailla jäihin :D
 
Vastaus: Onko mitään järkeä ostaa Ps3 jenkkilästä?

aleksi0 sanoi:
jos todellakin haluaa ostaa kone ulkomailta kannattaa mennä itse paikan päälle ostamaan ja kuljettaa se itse suomeen. (paitsi et ole menossa mihinkään eurooppa ulkopuoliseen maihin lähiaikoina)

Itse kun olen menossa Toronton suuntaan niin ajattelin tutkailla siellä näitten vehkeitten hintoja. Mutta, mitenkäs sitten takuu ja virtalähteen toimivuus? Onko kenelläkään käytännön kokemuksia näiden tuonnista jenkkilästä/aasiasta?

Nimittäin nopeasti katsottuna Bestbuy.ca myi PlayStation 3 60GB Hardware- settiä 380e.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Onko mitään järkeä ostaa Ps3 jenkkilästä?

Wilhu sanoi:
Itse kun olen menossa Toronton suuntaan niin ajattelin tutkailla siellä näitten vehkeitten hintoja. Mutta, mitenkäs sitten takuu ja virtalähteen toimivuus? Onko kenelläkään käytännön kokemuksia näiden tuonnista jenkkilästä/aasiasta?

Onhan noita USA-konsoleita tullut hommattua sekä jenkeistä että Canadasta (PS1, Dreamcast, N64, PS2, Cube, XBOX).

PS2 (slim) oli virran kannalta helpoin. Vaihtoi vain suomi-piuhan ja homma toimi.

Cubeen piti vaihtaa euro-koneen virtalähde, mutta se oli helppo homma, kun laitteita sai ainakin joku aika sitten puoli-ilmaiseksi.

PS1, PS2 (orig versio), Dreamcast ja N64 toimi ihan perus (lue: halpis) virtamuuntimella (110 V ->220 V).

XBOX on ollut vaikein tapaus. Siinä on sisäinen virtalähde ja se vaatii melko tehokkaan virtamuuntimen. Sellainen perus-lelu ei riittänyt mihinkään vaan virta loppui vähän väliä aiheuttaen koneen sammumisen.

Nyt tilauksessa on Wiin usa-versio. Ajattelin jakaa sille virran samasta muuntimesta, josta boksikin ottaa virtansa. Samoin ajattelin tehdä PS3:n kohdalla kunhan joskus saan sen USA-version hommattua. Ongelmaksi tulee varmasti se, ettei samasta muuntimesta riitä samaan aikaan virtaa useammalle laitteelle. Eli koneita ei voi jättää samaan aikaan päälle esim. pelidemoja hakemaan.

USA-koneet vaatii siis vähän enemmän intoa, mutta sitähän riittää :)
 
Vastaus: Onko mitään järkeä ostaa Ps3 jenkkilästä?

Wilhu sanoi:
Itse kun olen menossa Toronton suuntaan niin ajattelin tutkailla siellä näitten vehkeitten hintoja. Mutta, mitenkäs sitten takuu ja virtalähteen toimivuus? Onko kenelläkään käytännön kokemuksia näiden tuonnista jenkkilästä/aasiasta?

Nimittäin nopeasti katsottuna Bestbuy.ca myi PlayStation 3 60GB Hardware- settiä 380e.

Minulla on Japsikone. Takuun kanssa on vähän niin ja näin, periaateessa pitäisi viedä huoltoon ostoalueelle koska Sonylla ei ole maailmanlaajuista takuuta. Itse tein niin että testasin laitteen paikan päällä japanissa noin 5 tuntia kun oli viellä suht helppoa käydä vaihtamassa sunnuntaikappaleen sattuessa. Hyvin vähän noita on kuitenkin hajonnut käytön aikana, joko heti tai ei ollenkaan.

Virtalähde on kaikissa ps3:sissa kansainvälinen joten sen voi kytkeä surutta suoraan seinään, mikä tahansa standardi pc kaapeli toimii.

Itse maksoin japanissa 315 euroa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Onko mitään järkeä ostaa Ps3 jenkkilästä?

Eli periaatteessa tässä voisi sitten jopa kauppaa käydä. Tuo Wii:kin innostaisi, saa nähdä nyt miten käy :)
Mutta tietenkin helpottaa huomattavasti jos on universaali virtalähde niin tarvi säätää sen kummemmin. Jos japseista lähti PS3 noin halvalla niin pitääpä sitten koittaa tuolla kanadanmaalla vielä hiukan tinkiä!
Wii on samas verkkokaupas 200e, eli siinä ei "säästäis" niin paljoa.

Mitenkäs muuten sitten noi Blu-Ray leffat, onko ne yleensä täällä euroopan puolella koodattu meidän suuntaan vai löytyykö paljon aluekoodittomia? Jos ton sitten (PS3) sais joskus modattua toimimaan kaikilla mahdollisilla levyillä...
 
Vastaus: Onko mitään järkeä ostaa Ps3 jenkkilästä?

Wilhu sanoi:
Mitenkäs muuten sitten noi Blu-Ray leffat, onko ne yleensä täällä euroopan puolella koodattu meidän suuntaan vai löytyykö paljon aluekoodittomia? Jos ton sitten (PS3) sais joskus modattua toimimaan kaikilla mahdollisilla levyillä...

http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_ray#Region_codes

edit: ei ehkä vastaus kysymykseen, mutta laitoin nyt kuitenkin, jos joku ei tunne noita koodeja
 
Vastaus: Onko mitään järkeä ostaa PS3:a Jenkkilästä?

Tulihan se pleikka nyt sitten hankittua. Ainut ongelma tällä hetkellä on että tv:ni ei näytä mitään värejä pleikan kuvalle :eek: . Kytkin sen sillä koneen mukana tulleella komposiittipiuhalla ja siihen väliin scartmuunnin ku tv:ssäni ei ole kuin scarttipaikka(ja s-video). Eipä näy kuin mustavalkokuvaa. Noh, jos tänään hakis verkkokaupasta rgb-scarttipiuhan ja kokeilis sillä tai sitten testais suoraan tietskan lcd-näyttöä.

Taitaa johtua siitä kun pleikka ilmoittaa signaaliks NTSC (toimi hyvin kanukeissa), mutta paska vanaha tv:ni ei ymmärrä sitä? Pitäisköhän koittaa s-videona? Semmoinen liitäntä löytyy telsusta myös...vai ostaa uus telkku? :D

Danke neuvoista jos lyötyis joku ratkaisu.

-W
 
Vastaus: Onko mitään järkeä ostaa PS3:a Jenkkilästä?

RGB-Scart mitä todennäköisimmin toimii. Ei kuitenkaan 100% varmuudella, jos TV on joku Nokia tms.

Se RGB kannattaa ehdottomasti hommata jo senkin takia, että kuvanlaatu on niin paljon parempi sillä. Toinen ois tiesti se sun mainitsema LCD, jos siinä on DVI-liitäntä ja se ymmärtää HD-resoluutioiden päälle. Sit vaan HDMI-DVI -kaapeli pleikan ja näytön väliin.

Paljon muuten maksoit koneesta?
 
Vastaus: Onko mitään järkeä ostaa PS3:a Jenkkilästä?

Prisoner sanoi:
RGB-Scart mitä todennäköisimmin toimii. Ei kuitenkaan 100% varmuudella, jos TV on joku Nokia tms.

Se RGB kannattaa ehdottomasti hommata jo senkin takia, että kuvanlaatu on niin paljon parempi sillä. Toinen ois tiesti se sun mainitsema LCD, jos siinä on DVI-liitäntä ja se ymmärtää HD-resoluutioiden päälle. Sit vaan HDMI-DVI -kaapeli pleikan ja näytön väliin.

Paljon muuten maksoit koneesta?

Joo ajattelin ton RGB-Scartin käydä jo ostamassa. Toivottavasti toimii. TV on melkoisen vanha 29" Mitsubishi, löytyy kuitenkin S-videota ja ääniliitäntöjä et ei nyt ihan paskin pitäis olla. Mutta vanha kuitenkin. Full-HD töllö ostoslistalla kunhan toi vaan hajoais :rolleyes:

Maksoin koneesta n. 430e. (Mh 549cad + myyntiverot 14%)
 
Vastaus: Onko mitään järkeä ostaa PS3:a Jenkkilästä?

Kävin ostamassa RGB-Scartin ja kuva on edelleen mustavalkoinen. Onko teillä eurooppalaisen version omistajille ulostulosignaali NTSC? Ei sitä missään pysty meikäläinen ainakaan muuksi vaihtaa. Eli, onkohan vaihtoehdot tämän jälkeen tv:n vaihto, tai pleikan myynti..?
Kannattaako testata vielä s-videopiuhalla?

-W
 
Vastaus: Onko mitään järkeä ostaa PS3:a Jenkkilästä?

Wilhu sanoi:
Kävin ostamassa RGB-Scartin ja kuva on edelleen mustavalkoinen. Onko teillä eurooppalaisen version omistajille ulostulosignaali NTSC? Ei sitä missään pysty meikäläinen ainakaan muuksi vaihtaa. Eli, onkohan vaihtoehdot tämän jälkeen tv:n vaihto, tai pleikan myynti..?
Kannattaako testata vielä s-videopiuhalla?

-W

Ihan turha testata, s-video ei muuta värikoodausta mitenkään. Jenkki ja Japsiversio eivät pysty antamaan ulos pal signaalia, joten edessä on uuden telkkarin osto. En tosin ymmärrä ollenkaan ps3:sen ( tai XO:n ) ostamista jos ei omista HD näyttölaitetta.

Euroversio tietysti antaa ulos PAL kuvaa.

HD signaalit ovat sitten kansainvälisiä.
 
Vastaus: Onko mitään järkeä ostaa PS3:a Jenkkilästä?

No aikeissa kun on ostaa parempi tv lähitulevaisuudessa niin ostinpa ton pleikka 3:en nurkkiin pyörimään. Olisi vain ollut kiva se saada samantien toimimaan että olis sillä jotain voinut tehdä. Voihan sillä tietenkin nytkin räpläillä mutta mustavalkokuva on melkoisen karmeaa katsottavaa.

Haluuko kukaan halavalla toimivaa putkitelkkua? :)
 
Ylös Bottom