Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Onko sinulla pakkomielteitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Finukko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eihän tässä addiktioista ollutkaan puhe, vaan pakkomielteistä.

Tällä hetkellä mieltäni pakottaa tarve pestä käsiä todella usein. Hikiset tai muutoin likaiset kädet tuntuvat aivan uskomattoman ahdistavilta ja ne on pakko päästä pesemään :)

Joskus pikkupenskana oli aivan pakko tehdä samat asiat vartalon molemmilla puolilla, esim. jos vasen jalka otti 10 askelta, oli oikean otettava saman verran jne. Jos vasenta silmää tuli räpäytettyä esim. kutituksen tai muun seurauksena, oikean oli seurattava mukana. Siis ihan tietoisena toimintona, eikä refleksinä.

Jokainen sekoaa omalla laillaan.. :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan taikajanne
Sormien ja muiden ruumiinulokkeiden (mukaanlukien selkä) nivelien naksuttelu.

PS: niskaa kanttii käännellä ja väännellä. Kaveri yks aamu heräs, ja käänteli päätä aamulla, ja hupsista se oli halvaantunu.[No fake this one, nyt se on jo taas juoksemassa innoissaan, tilapäiväinen halvaus se oli, kun niskassa joku välilevy tai jotain teki temput.]

- rummuttelu
- nivelten raksuttelu (varsinkin ranteet ja selkä)
- musiikin kuuntelu (hiljaisuus on hirvittävää)

Jos näen tv:ssä tutun naaman, mutta en tajua heti mistä henkilö on tuttu, minun on PAKKO saada se tietää. Yleensä www.imdb.com auttaa tässä asiassa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Paavi^
No muun muassa:

-Pelaaminen
-Hampaiden räplääminen kielellä
-Tattien pyörittely aina kun vain on vähänkään pelaamisessa odottelua ;)
-Mylviminen
Samat paitsi mylviminen pois. Ja minä aina painelen niitä Xboxin ja PS2:sen ohjaimessa olevia tatteja, kun ne toimivat myös painikkeina. Niitä aina rämppään.

-Irkaaminen
-Hampaiden "raaputtaminen" kynnellä

Tässä alkaa kohta muistuttaa Jack Nicholsonin hahmoa As Good As It Get:stä. Noh ei nyt ihan mutta joka kerta jonnekkin lähtiessä pitää tarkastaa monta kertaa että kaikki tavarat on mukana ja kaikki valot sun muut sammutettu.
Ei tämä vielä mitään mutta kun se tarkastus pitää tehdä 10 kertaa ja mieluiten silleen että hipellän kaikki valokytkimet läpi ja samalla hoen että "on sammutettu". Ja tavarat otetaan taskuista ulos ja tarkastetaan.. Alkaa jo turhauttaa nykyään. :(
En tiedä mistä juontuu tämäkin neuroosi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan horna
Tässä alkaa kohta muistuttaa Jack Nicholsonin hahmoa As Good As It Get:stä. Noh ei nyt ihan mutta joka kerta jonnekkin lähtiessä pitää tarkastaa monta kertaa että kaikki tavarat on mukana ja kaikki valot sun muut sammutettu.
Ei tämä vielä mitään mutta kun se tarkastus pitää tehdä 10 kertaa ja mieluiten silleen että hipellän kaikki valokytkimet läpi ja samalla hoen että "on sammutettu". Ja tavarat otetaan taskuista ulos ja tarkastetaan.. Alkaa jo turhauttaa nykyään. :(
En tiedä mistä juontuu tämäkin neuroosi.

No oletko monesti myöhästyny tapaamisista, ja juhlista.:) Eikö ole hyvä että tarkistat, minä en tarkista mitäään ja oon jääny kodin lukkojen taa liian monesti. (ei oo kiva oven eessä kiroilla kun avaimet jäi sisälle...)

Pitää aina rummuttaa, tai edes vispata jalkaa. Toinen juttu on sormien naksuttelu. Aargh, siihen jää koukkuun. Ja kolmannekseen, käsillä pitää olla aina jotain tekemistä. Eli siis kun olen koneella ja luen tekstiä/irkkaan tai katson jotain lehvaa, niin sormille pitää olla joku esine jota pyöritellä/hiplata. Tästä johtuen useimmat TV:n kaukosäätimistä ovat kärsineet enemmän tai vähemmän, kun olen tiputellut niitä epähuomiossa lattialle lähes joka kerta kun katson TV:tä.

Riikka hakeutui hoitoon ahdistavien ja aikaavievien rituaalien ja hävettävien pakkotoimintojen takia. Etenkin kotoa lähteminen tuotti suuria vaikeuksia: kampausta ja vaattetusta aseteltiin yli tunti, avainten ja lompakon mukaantuloa piti tarkastaa kolmasti kuten myös hellanlevyt, kahvinkeitin ja vesihanat. Sitten voikin mennä jo ulos ja tarkistaa kolmasti ovea nykimällä tuliko ovi kiinni. Kotisairaanhoitajan työ kävi myös raskaaksi kun välillä piti illalla palata asiakkaan luo tarkastamaan tuliko lääkkeet jaettua oikein ja hella pois päältä.

Jepulis, just tuommoista minulla on aina jonnekkin lähtiessä. No kampaus ja ulkonäkö poislukien. ;) Niissä onkin niin paljon huomauttamista että ei pääsis koskaan lähtemään jos alkais murehtia.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Paavi^
JItselläni on pakonomainen tarve säästää rahaa, enkä voi siis tuhlata kovin herkästi :/

Noniin Paavi... ostithan vasta cuben ja pelejä ostat vaikka kuinka usein. Kun MINÄ taas ostan pelin ehkä korkeintaan joka toinen kuukausi (sekin tekee jo tiukkaa) ja mitään pelejä kalliimpaa en osta oikeastaan koskaan! Tuo on jo sairaus. Vapauttakaa minut!

Ja muihin pakkomielteisiin minulla kuuluu sormien naksuttelu ja hypistely. Yleensä tulee tahtomattaankin myös pyöriteltyä käsissä jotain pöydällä pyöriviä tavaroita tietokonetta käytettäessä.

Ja sitten kun lähden kouluun, tai muualle missä kännykkä ei saisi soida kesken päivän/tuntien, niin tarkastan kotona ja joskus vielä matkallakin monta kertaa, että puhelimesta on varmasti äänet pois. Sinänsä typerää, että eihän minulle kukaan muutenkaan kovin soittele, saatikka sitten keskellä päivää.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lloope
Noniin Paavi... ostithan vasta cuben ja pelejä ostat vaikka kuinka usein. Kun MINÄ taas ostan pelin ehkä korkeintaan joka toinen kuukausi (sekin tekee jo tiukkaa) ja mitään pelejä kalliimpaa en osta oikeastaan koskaan! Tuo on jo sairaus. Vapauttakaa minut!

Ja muihin pakkomielteisiin minulla kuuluu sormien naksuttelu ja hypistely. Yleensä tulee tahtomattaankin myös pyöriteltyä käsissä jotain pöydällä pyöriviä tavaroita tietokonetta käytettäessä.

Ja sitten kun lähden kouluun, tai muualle missä kännykkä ei saisi soida kesken päivän/tuntien, niin tarkastan kotona ja joskus vielä matkallakin monta kertaa, että puhelimesta on varmasti äänet pois. Sinänsä typerää, että eihän minulle kukaan muutenkaan kovin soittele, saatikka sitten keskellä päivää.

Nojaa, sinulla nyt olisi sitä rahaakin millä mällätä, mutta kun toisilla on se rahansaanti vähän tiukemmissa pitimissä niin pitää sen ranah perään katsella. Ihmettelen mikset sinä jo osta kaikkea mahdollista :confused: Ei luulisi kovin vaikeaa olevan, kun talosta Rahamieskin löytyy ;)

Ja se toinen seikka on se, että minä myyn pelejä ja vaihdan, toisin kuin eräät.

Ja noihin sinun pakkomielteisiisi voisin lisätä vielä pakonomaisen venkuloininnin eli siis liikehdit koko ajan niin kuin olisi kusi tulossa justiin housuihin :D

Kun lähden kouluun niin on pakko kattoo että kaikki on koneet pois päältä ja omista tavaroista pidän hyvän huolen ja järjestyksessä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fetched
Pitää aina rummuttaa, tai edes vispata jalkaa. Toinen juttu on sormien naksuttelu. Aargh, siihen jää koukkuun. Ja kolmannekseen, käsillä pitää olla aina jotain tekemistä. Eli siis kun olen koneella ja luen tekstiä/irkkaan tai katson jotain lehvaa, niin sormille pitää olla joku esine jota pyöritellä/hiplata. Tästä johtuen useimmat TV:n kaukosäätimistä ovat kärsineet enemmän tai vähemmän, kun olen tiputellut niitä epähuomiossa lattialle lähes joka kerta kun katson TV:tä.

Mullakin tuossa esineiden hiplailussa sama homma.
Aina jos kaukosäädin löytyy läheltä niin rupean aukomaan patterisuojusta, laitan takaisin sen, irrotan...

Mulla on koko ajan kauhee himo rummuttaa käsillä jotain pöytää tai jotain vastaavaa ja aina kun soitan kitaraa niin yleensä vasen jalkani vipattaa ylös alas todella nopeaa (niinkui polkisi tahtia mutta vähän nopeampaa). Ja naksauttelen niksojani lähes aina ku ne vaan naksuu.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kaba
Joskus pikkupenskana oli aivan pakko tehdä samat asiat vartalon molemmilla puolilla, esim. jos vasen jalka otti 10 askelta, oli oikean otettava saman verran jne. Jos vasenta silmää tuli räpäytettyä esim. kutituksen tai muun seurauksena, oikean oli seurattava mukana. Siis ihan tietoisena toimintona, eikä refleksinä.

Mulla oli joskus nuorempana täysin sama pakottava tarve. En tajua kyllä miksi noin piti tehdä, mutta piti kuitenkin.

Kännykän pitää olla suorassa tossa pöydällä, nivelien naksuttelu, suu täytyy levittää niin leveäksi kun sen saa ja peukalon painaminen etusormea vastaan. Välillä tulee sellanen että joku sana täytyy sanoa täydellisesti. Muitakin pakkiksia on ihan liikaa, mutta tossa oli säännöllisimmät.

Mulla taitaa olla erittäin omituinen pakkomielle, siis noiden tavallisten (mm. kynsien pureskelu jne) lisäksi, nimittäin pakko on pakko etsiä esim. jostakin numerosarjasta teitty kaava tai vastaava, siis se miten se tietty numero syntyy. Esim. jonkun syntymäaika on vaikka 10.06.60, pakko löytää tuosta miten tuo 60 muodostuu, tässä esimerkissä melko helppo, mutta ajatelkaas kun välillä on isoja sattumanvarasia numeroita jossain sivulla tai tuotteessa, siinä on pakko laskea jotain tyhmää tai vähintään että paljon ne numerot on yhteenlaskettuna.

Ylös Bottom