Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Onko sinulla retro-kolikkopeli kotona?

Vastaus: Onko sinulla retro-kolikkopeli kotona?

jiikoo sanoi:
Mittoja (L x K x S) 580x1860x600mm (ohjainpöydän kohdalta S=900mm). Materiaalina koivuvaneri 15mm ja 12mm. Ei pitäis heilua isommankaan kaverin vatkatessa hupitikkua :p

Vähän pitkulamaisempi tulee kun mulla. Suunnitelmat mitoiksi näyttäis nyt olevan (L x K x S) 780x1840x920mm (leveys ohjauspaneelin kohdalta) mutta sinne pitäiskin saada mahtumaan 25" telkkari sisälle.
 
Vastaus: Onko sinulla retro-kolikkopeli kotona?

Base sanoi:
Vähän pitkulamaisempi tulee kun mulla. Suunnitelmat mitoiksi näyttäis nyt olevan (L x K x S) 780x1840x920mm (leveys ohjauspaneelin kohdalta) mutta sinne pitäiskin saada mahtumaan 25" telkkari sisälle.

Mulla taitaa mennä konsoliosa uusiksi; teenkin leveämmän niin saa kunnolla ohjaimet laitettua ja vaikka enemmänkin niitä :cool: Onneksi tuli tehtyä irrallisena sekin.. Odottelen nyt ohjaimia jenkkilästä mistä kaveri postittaa suoratoimituksena, ei pitäis tulliinkaan jäädä :eek:

Softa on raa'asti puukotettu XP eli kaikki turha roina pois, kerneli ja explorer periaatteessa riittäisi pohjaksi ja loput asennetaan käsin, mm. ajurit ääni- ja videokortille. Nlite on softa jolla tuli tehtyä. Vlitellä vois tehdä saman Vistalle niin sais DX10-tuen. Vaikka voihan tuota DX10 myös puukottaa jotta toimii XP:ssä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Onko sinulla retro-kolikkopeli kotona?

Päivitetään nyt sitten tätä keskustelua:

Chase HQ lähti vuosia sitten kiertoon. Nykyisin peleinä:

Sega Outrun

Bally Corvette flipperi
 
Vastaus: Onko sinulla retro-kolikkopeli kotona?

Tervehdys, eka postaus foorumille :) Mukava huomata että löytyy muitakin mame kabinetin rakentelijoita.
Oma Gauntlet kabinetti on ollut työn alla jo reilun vuoden eikä se ole vieläkään valmis (ikuisuusprojekti). Nyt koneesta puuttuu vielä sivutaiteet jotka toivon mukaan saapuvat ensi viikolla.
Kolikkolukot on DIY mallia, tunnistavat kolikon kun kolikon viidestä sentistä kahteen euroon, tai vaikka sopivan kokoisen prikan.
Jos vain jostain löytyisi oikean malliset coin doorit edullisesti... (kellään ylimääräisenä?)

Ja koko komeus tällä hetkellä:
http://picasaweb.google.fi/jarkkos/Jako/photo?authkey=AcYtJbyq8K4#5157575940327867282
 
Vastaus: Onko sinulla retro-kolikkopeli kotona?

Kallista puuhaa hankkia noita mutta on sen arvoista itse omistan jamma koneen!
 
Vastaus: Onko sinulla retro-kolikkopeli kotona?

Tänään otti oma projektini askeleen kohti toteutumista. Tilasin X-arcadesta 22 nappia, 2 tikkua, trackballin ja ohjauspiirin. Lisäksi olen saanut mitattua ja piirrettyä kaapin paperille.

Seuraavaksi olisi tarkoitus ottaa töistä terästä, että saa tehtyä rungon laitteeseen ja paksua vaneria ulkokuoriin. Sisuskaluihin olisi tälläkin hetkellä käsissä oleva G3 Mac, jonka MacMame on toiminut ihan välttävästi. SNK:n mätkinnät ja metal slugit toimii joten se riittää tällä hetkellä.

Onneksi pc:ni emo kärähti, joten siitä minulle jää melko tehokas prossu ja pari gigaa ddr muistia Nvidia 6800 näytönohjaimen kera. Kunhan jostain löydän sopivan lankun noille niin se saa korvata Macin, koska sillä voi sitten pelata enemmän tehoa vaativia pelejä.

Näytöksi on tulossa 22" Nokialainen, joka painaa kiitettävät 34 kiloa, joten tuo teräsputkirunko on ymmärrettävä ratkaisu. Lisäksi olen parempi teräksen kuin puun käsittelijä.

Tästä se sitten etenee. Koneeseen tulee iskettyä myös Snes- ja Neo-Geo-emu, joten täysverinen arcade se ei ole.

Tietääkö joku muuten hyvää paikkaa, mistä löytäisi vanhoja arcadekoneiden kabiinigrafiikoita? Lähinnä että saisi hieman vinnkiä, mitä alkaisi maalata niihin kylkiin.
 
Vastaus: Onko sinulla retro-kolikkopeli kotona?

Tänään otti oma projektini askeleen kohti toteutumista. Tilasin X-arcadesta 22 nappia, 2 tikkua, trackballin ja ohjauspiirin. Lisäksi olen saanut mitattua ja piirrettyä kaapin paperille.

Seuraavaksi olisi tarkoitus ottaa töistä terästä, että saa tehtyä rungon laitteeseen ja paksua vaneria ulkokuoriin. Sisuskaluihin olisi tälläkin hetkellä käsissä oleva G3 Mac, jonka MacMame on toiminut ihan välttävästi. SNK:n mätkinnät ja metal slugit toimii joten se riittää tällä hetkellä.

Onneksi pc:ni emo kärähti, joten siitä minulle jää melko tehokas prossu ja pari gigaa ddr muistia Nvidia 6800 näytönohjaimen kera. Kunhan jostain löydän sopivan lankun noille niin se saa korvata Macin, koska sillä voi sitten pelata enemmän tehoa vaativia pelejä.

Näytöksi on tulossa 22" Nokialainen, joka painaa kiitettävät 34 kiloa, joten tuo teräsputkirunko on ymmärrettävä ratkaisu. Lisäksi olen parempi teräksen kuin puun käsittelijä.

Tästä se sitten etenee. Koneeseen tulee iskettyä myös Snes- ja Neo-Geo-emu, joten täysverinen arcade se ei ole.

Tietääkö joku muuten hyvää paikkaa, mistä löytäisi vanhoja arcadekoneiden kabiinigrafiikoita? Lähinnä että saisi hieman vinnkiä, mitä alkaisi maalata niihin kylkiin.

Hieno homma! =D

Hyviä paikkoja mistä löytää grafiikoita on esim http://www.arcadecollecting.com/caga/ ja http://www.klov.com/
Mielenkiinnolla odotellaan kuvia projektista.
Pidähän ihmiset ajantasalla miten edistyy. Laita tarinaa vaikkapa tohon ketjuun: http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?t=44149
Siellä on lisää aiheeseen liittyvää asiaa.
 
Ylös Bottom