Lainatun viestin kirjoitti alkujaan potsku
Itse uskon maapallon ulkopuoliseen elämään, mutta en taasen usko, että ne olisivat silti täällä käyneet...
Jep, itse olen samoilla linjoilla. Uskon että jollain planeetoilla voi esiintyä elämää ja se on jopa varsin todennäköistä, sillä maailmassa on 2 miljardia galaksia, joissa jokaisessa on keskimäärin 2 miljardia tähteä. Olisihan se epätodennäköisempää, mikäli maailmassa ei olisi elämää, sillä jos sitä kerran maapallollekin kehittyi, niin miksei sitä voisi olla myös muualla? Mutta mihinkään ihmisennäköisiin valkoisiin neliraajaisiin Ufo-olioihin en usko, jotka lentelevät yläilmoissa jostain metallista tehdyillä aluksilla.
Jos maailmassa on elämää en usko sen olevan mitään sellaista, mitä ihminen pystyy kuvittelemaan, eikä varsinkaan samanlaista mitä jo löytyy tältä planeetalta. Sillä erään teorian mukaan kaikki maapallon eläinlajit ovat evoluution kehittyessä muotoutuneet yhdestä ainoasta yksisoluisesta eliöstä. Siksi kaikkien eläinlajien muoto on samantapainen, eli: pää, vartalo ja raajat. En usko että muualla maailmankaikkeudessa evoluutio noudattaisi samaa muotoa, sillä uskon että jokaisella ekosysteemillä on omat kaavansa ja muutenkin evoluutiosta suurin osa on sattumaa ja olosuhteiden pakosta tehtäviä valintoja. Nämä asiat mielestäni ratkaisevat minkälaisiksi eliölajit muodostuvat.
Mutta jos ajatellaan toisella tapaa, että kaikki mitä maailmankaikkeudessa on, mukaan lukien elämä, on lähtöisin alkuräjähdyksestä, niin voihan tietysti olla niin, että esimerkiksi kaava, joka toistuu meissä ja muussa elämässä maapallolla voi tietysti olla universaalia ja näin ollen elämä voisi tietysti näyttää jokseenkin samanlaiselta muuallakin. Mutta epäilen sitä, sillä vaikka näin olisikin, on evoluutio kumminkin niin sattuman kauppaa, että vaikka kaava olisikin samanlainen muuallakin, eivät eliölajit silti näyttäisi samanlaisilta, kuin maapallolla.
Tietysti voivathan muuallakin elävät olennot olla älykkäitä, mutta uskon sen älynkin olevan toisenlaista, mitä ihmisillä. Esimerkiksi en usko, että heillä esimerkiksi olisi ollenkaan samanlaisia aivoja kuin ihmisillä, vaan jonkun muunlainen systeemi, josta äly on lähtoisin. Tai sitten ne eivät ole ollenkaan älykkäitä, vaan ovat esimerkiksi jonkinlaisia kasveja ym.
Ja mitä tulee siihen, että nämä ns. Ufo-oliot rakentelisivat planeetoillaan jotain avaruusaluksia jostain metallista ja lentelisivät niillä maapallon ilmakehässä ympäriinsä, ja nämä alukset sattuisivat epäilyttävästi näyttämään Scifi-kirjallisuuden tuotteilta, on mielestäni silkkaa Scifiä. Ja vielä se, että kukaan ei ole koskaan todistettavasti todistanut näiden olioiden olemassa oloa, todistaa ainakin jo minun osaltani Ufojen olevan silkkaa ihmisen mielikuvituksen tuotetta.
On se niin mukavaa filosofoida kilpaa itsensä kanssa.