Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Operan rekisteröinti ilmaiseksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kanis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Operan rekisteröinti ilmaiseksi

Menin IGN:n sivulle (http://xbox.ign.com) täysin uudella Firefox:n profiililla ja se aukes nopeammin ja sekoilematta, tuossa mun varsinaisessa profiilissa Flash animaatiot jostain syystä pompppii sivun yläreunassa ja oikeasti ne on alempana.

Mutta muuten kun surffasin sillä uudella profiililla, niin ei tuo surffaus hoitunut niin kevyesti kuin Operalla. Mutta täytyy vääntää uus Profiili FF:ssa kuntoon, kun tuo kumminkin vieläkin on se ykkös selain, on niin paljon Firefox kikkoja oppinut.

gefilus A sanoi:
Itsellä on Opera hyrrännyt siitä lähtien kun Lloope minut ko. ohjelmalle esitteli. Firefoxia kokeilin yhdessä vaiheessa, mutta palasin Operan parin sen ollessa (minun mielestäni) nätimpi ja käyttäjäystävällisempi. :)

Minustakin Opera on nätimpi, käyttäjäystävällisempi ja nopeampi kuin firefox (lähinnä tämä uusin kasiversio), mutta silti käytän firefoxia extensionien ja muutamien pikkuparemmuuksien takia. Firefoxin laajennuksista lähinnä adblock ja foxtrick ovat ne joiden vuoksi firefoxia käytän. Tuolla operan Opera AdFilterillä en jostain syystä saanut blockattua ainakaan konsolifinin mainoksia, vaikka kuinka yritin ne syöttää siihen ohjelmaan. Ohjelma myös kaatui aina kun yritin tallentaa asetuksia (sama ongelma oli kun yritin koulun koneella käyttää tuota).

Mikäs tuo FireTune muuten on?

Macin Operalla tää konsolifin bbs aukeaa aluksi vähän sekavan näköisenä, mutta jonkun aikaa mietittyään sivu järjestyy kuosiin.

Operaa tuli testattua ja kyllä se kakkosselaimena kelpaa. Itse pidän kuitenkin enemmän FF:stä
kun sitä on jo niin kauan tullut käytettyä, alussa FF käynnistyy hitaammin kuin Opera mutta sen jälkeen hyvin pyörittää vaikka olisi kuinka monta välilehteä auki

feldon sanoi:
Niinhän jo kerroin tehneeni. Edelleen pidän Firefoxin ykkösselaimena: on sen verran rankasti modattu, etten malta luopua :) Opera on kakkosselain ja IE on tarpeellinen työhommissa.

IE tarpeellinen työhommissa? Vaihda työpaikkaa :D

foghorn sanoi:
Menin IGN:n sivulle (http://xbox.ign.com) täysin uudella Firefox:n profiililla ja se aukes nopeammin ja sekoilematta, tuossa mun varsinaisessa profiilissa Flash animaatiot jostain syystä pompppii sivun yläreunassa ja oikeasti ne on alempana.

Mutta muuten kun surffasin sillä uudella profiililla, niin ei tuo surffaus hoitunut niin kevyesti kuin Operalla. Mutta täytyy vääntää uus Profiili FF:ssa kuntoon, kun tuo kumminkin vieläkin on se ykkös selain, on niin paljon Firefox kikkoja oppinut.
Niiden vakio laajennusten (downTHEMall!, Menu Editor, Adblock, Greasemonkey, MediaPlayerConnectivity) jälkeen IGN latautuu samalla tavalla sekoillen.
Kokeilin sitten taaskin uudella profiililla ja IGN latautu sillä taaskin paremmin.
No ei voi mitää, noi laajennukset on ihan pakollisia.

Tai voihan sitä uuden koneen ostaa.
Pakettilaskureilla saan sen koneen hinnan vaan aina niin pilviin että lykkään ostoa:)

Niinhän siinä kävi, että suositun FireFoxin aiheuttaman paineen johdosta Operasta piti tehdä mainoksista vapaa versio. Operan 8.5-version voi ladata sen omilta kotisivuilta maksutta Windowsille, Macille ja Linuxille. http://www.opera.com/download/

Aamulla imaisin jo tuon uuden Operan. Nyt ei taida olla enää kenelläkään syitä pysytellä Firefoxissa heh :)

Smirre sanoi:
Nyt ei taida olla enää kenelläkään syitä pysytellä Firefoxissa heh :)

No makuasioita taitaa olla nämä selainasiatkin aika pitkälti. Itse kyllä vaihdoin myöskin 'foxin Operaan. :)

Tänään latasin Operan ja hyvinhän tämä toimii. Ainut miinus verrattuna Firefoxiin on se, että ei voi asettaa aloitussivuksi useampia välilehtiä, kuten Firefoxissa pystyi. Ajatelkaa nyt, millainen vaiva kliksauttaa pari kertaa 'Uusi sivu' nappulaa ja kirjoittaa osoite! :rolleyes:

Tänäänkö tuo tuli ilmaiseksi? Jos niin, niin ilmeisesti Operan porukka tahtonut hyvää hyvyyttään juhlistaa 15-vuotis syntymäpäiviäni tarjoamalla minulle ilmaisen selaimen.

teräsporkkana sanoi:
Tänäänkö tuo tuli ilmaiseksi? Jos niin, niin ilmeisesti Operan porukka tahtonut hyvää hyvyyttään juhlistaa 15-vuotis syntymäpäiviäni tarjoamalla minulle ilmaisen selaimen.
En tajua jutun logiikkaa.

Edit: Lukeminen kunniaan, nyt tajuan.

Tulihan tuo testattua. Mutta en pääse siitä mihinkään, firefox on hyvä. Siihen on jo tottunut niin hyvin ja kaikki välilehdet jne ovat käteviä. Riittää että on yksi selain päällä ja siinä monta välilehteä.

nallet sanoi:
IE tarpeellinen työhommissa? Vaihda työpaikkaa :D
Opera ja Firefox ovat edelleen marginaalivehkeitä, vaikka kasvu onkin kovaa. Internet Explorer -selainta käyttää niin moni, että verkkosivujen toimivuus on syytä varmistaa sillä joka kerta. Juuri siksi IE löytyy jokaisen Web-ammattilaisen työkalupakista.

Smirre sanoi:
Aamulla imaisin jo tuon uuden Operan. Nyt ei taida olla enää kenelläkään syitä pysytellä Firefoxissa heh :)
Vaikka Operan omista mainoksista nyt päästiinkin eroon, webbisivuilta löytyvät mainokset häiritsevät minua vielä sen verran että taidan pysytellä Firefoxin + AdBlockerin parissa :). Ja kuten olen sanonut aikaisemmin (ai enkö ole? No nytpä ainakin viimeistään sanon), on tuossa firefoxissa silti muutamia muitakin hyödyllisiä extensioneja ja pikkuominaisuuksia joiden vuoksi sitä käytän, vaikka Opera paljon kauniimpi ja nopeampi onkin.

teräsporkkana sanoi:
Ainut miinus verrattuna Firefoxiin on se, että ei voi asettaa aloitussivuksi useampia välilehtiä, kuten Firefoxissa pystyi.

Kyllä siinä kuule pystyy asettamaan useampia aloitussivuksi, File -> Sessions.

feldon sanoi:
Opera ja Firefox ovat edelleen marginaalivehkeitä, vaikka kasvu onkin kovaa. Internet Explorer -selainta käyttää niin moni, että verkkosivujen toimivuus on syytä varmistaa sillä joka kerta. Juuri siksi IE löytyy jokaisen Web-ammattilaisen työkalupakista.
Mikäs vika Moziessa on? Itse ainakin tykkään, kun näkee samanaikaisesti sekä IEn, että esim Mozillan.

Gambler sanoi:
Kyllä siinä kuule pystyy asettamaan useampia aloitussivuksi, File -> Sessions.

Mielenkiintoista, tuotapa en tiennytkään. Monesti miettinyt kyllä asiaa, kiitoksia :)

Operaa vuosikausia käyttäneenä (ja firefoxia monet kerrat testanneena, erinäisiä buildeja) voin sanoa, että opera on kaikkea muuta kuin raskas. Käynnistyy huomattavasti nopeammin kuin firefox, yleisasu selkeämpi. AINOA miinus tulee adblockin tapaisen käkkäreen puuttumisesta. Tosin, ei ne mainokset liikaa häiritse..

dacent sanoi:
AINOA miinus tulee adblockin tapaisen käkkäreen puuttumisesta.

Miinus pois, tarkista tämä:
http://www.operaadfilter.com/

Ja Teräsporkkanalle tiedoksi, että Operassa ei välttämättä tarvitse edes erikseen asettaa aloitussivuja. Itselläni on jatkuvasti käytössä noin tusinan verran välilehtiä, joilla on auki jatkuvasti käyttämäni sivustot. Kun suljen Operan ja käynnistän sen seuraavan kerran uudestaan, selain osaa automaattisesti ladata viimeksi auki olleet sivut. (Tai jotain muuta, miten nyt käyttäjä haluaa.)

Ylös Bottom