Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Operation Flashpoint/Ghost Recon

Mietin vain tuleeko tälle olemaan LIVEssä pelaajia(, kun Raven Shield tulee keväällä ja onko Ravenissa LIVE tuki?).

Ja ravenin mapit onko jotain kaupunki ahdasmappeja vai samanlaisia kuin Ghost reconissa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan qscq
Mietin vain tuleeko tälle olemaan LIVEssä pelaajia(, kun Raven Shield tulee keväällä ja onko Ravenissa LIVE tuki?).

Ja ravenin mapit onko jotain kaupunki ahdasmappeja vai samanlaisia kuin Ghost reconissa?

Raven Shield:in XB-versiossa tulee olemaan myös Xbox Live tuki ja voi olla että Ghost Recon jää tällöin hieman Raven Shieldin varjoon? GReconiin on vielä aika vähän pelaajia muutenkin netissä,kuten Halo-peliinkin joskus alussa,siis tarkoitan Eurooppalaisia netti-pelaajia...mutta epävirallisestikkin XBConnectilta melkein aina GR-nettipeli seuraa jo löytyy ja pelaamisen aloittamista helpottaa vielä se,että ei tarvi tuskailla noiden PAL ja NTSC-versioiden yhteensopivuudesta,kuten esim. Halo:ssa tarvii jopa erikielisten PAL-käännöksien kanssa...GR on virallinen onlinepeli ja se myös toimii System Linkin/XBConnectin kautta hieman paremmin/luotettavammin kuin Halo,joka taas ei ole virallinen online-peli,vasta Halo2 on.

Rainbow3: Raven Shield kuuluu tavallaan samaan kategoriaan kuin PC:llä Rainbow6 ja Rogue Spear-sarjan pelit,eli toiminta keskittyy lähinnä sinne sisätiloihin ja kaupunkisodan saralle,RS:n kartat eivät ole yhtä laajoja kuin Ghost Reconissa. Ja ainakin pc:n mp-demossa on selkeesti yksi mappi joka on kaunisteltu versio yhdestä Rogue Spearin mp-mapista. Raven Shieldissä plussana myös se että oman hahmon ase näkyy pelaajan näytöltä,eli esimmäistä kertaa Tom Clancy's FPS-peleissä. Itse odotan erittäin paljon tältä RS:n XB-versiolta,PC-versiota tuskin ostan.

GR:n on myös ihan laadukas tekele PC-versioon nähden,siis minusta tietyiltä osin parempi ja monipuolisempi,mutta erittäin huono juttu,että eivät tähän samaan viitsineet laittaa Desert Siege-lisäosaa,vaikka alkuun lupasivat...noita kun olisi ollut kiva vielä vääntää coperatiivisena netissä...epävirallisesti tiimi-peleihin on vielä hieman liian vähän pelaajia,vaikka Team Siege-pelimuodolla on 4-8:llakin pelaajallakin ihan hauskaa ja yleensä lagitonta peliä vaikka pelaajat olisivat hieman kauempaakin...Uusia GR netti-pelaajia kuitenkin tulee jatkuvasti lisää...solo/team/coop mp-mappeja on yht. 25kpl:tta,eli samat 15:sta tehtävä mappia jotka on single peleissäkin ja 9 erillistä mp-mappia + 1 training map.

Mutta kun tuo Live sitten on täälläkin vihdoin mahdollinen,niin kyllähän tuo GR:kin sitten saattaa olla vielä kiinnostavaa kamaa(enemmän myös pelaajia),sillä jos siihen tulee vielä imuroitavia Extrojakin(Desert Siege jne...?) ja tuohan tuo Live sitten muutenkin lisä väriä tähän nettipeliin ja on ilmeisesti entistäkin toimivampaa kuin PC:n kautta epävirallisesti pelaten.

Mutta jos tuo RS julkaistaan myös XB:lle tossa maaliskuun puolella,niin saattaa mennä vielä jokin tovi ennen kuin sitäkään pääsee vielä pelaamaan täällä Suomessa Live:n kautta,eli epäviralliseen nettipeliin on tässäkin varmaan vielä tyydyttävä Liveä ootellessa(Ja heti alkuun tässäkin varmaan aika vähän netti- pelaajia XB-version saralla). Mutta aika paljon tuntuu olevan silti jenkki pelaajiakin vielä tämän XBConnectin ympärillä vaikka Live noilla jo pelittääkin,head-setillä nuo kuitenkin kommunikoi XBConnectissakin ja tuon puheen kuulee myös Eurooppalaiset pelaajat.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Juu, kai sillä pelittäisi LIVEssä RS:n tultuakin.
(ign valitti pahaa lagia jos pelaajia enemmän kuin 8?)

Nyt on vaan kova päätös... Mech Assault vai Ghost Recon?
(jos joku omistaa molemmat vastatkoon jos osaa)

Itseä kiinnostaa lähinnä GR:in avarat kentät ja realismi.

Kyllä se Mech Assault varmaan hyvä on ja sille varmaan riittää myös suomalaisia pelaajia(, kun ei kiinnostaisi GR:a ruotsalaisten kanssa pelata).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan qscq
Juu, kai sillä pelittäisi LIVEssä RS:n tultuakin.

Nyt on vaan kova päätös... Mech Assault vai Ghost Recon?
(jos joku omistaa molemmat vastatkoon jos osaa)

Itseä kiinnostaa lähinnä GR:in avarat kentät ja realismi.

Kyllä se Mech Assault varmaan hyvä on ja sille varmaan riittää myös suomalaisia pelaajia(, kun ei kiinnostaisi GR:a ruotsalaisten kanssa pelata).

No ei luulisi olevan tuolloin vaikeeta päättää,että kumman hankit enemmin(GR tai MA),jos kerran pidät enemmän uskottavimmista räiskintä peleistä.

Itse en omista MA-peliä mutta tiedän jo aika tarkaan mitä tuo peli on,eli MA kallistuu aika vahvasti sinne arcade-räimeen puolelle,minuakin alkuun tämä peli kiinnosti,mutta kun luin sen arvoteluja/artikkeleita hieman tarkemmin,niin hieman petyin tämän suhteen,koska se ei ollut esim. uskollinen pc-puolen Mechi-sarjalle,eikä MA:ssa ole myöskään FPS-moodia lainkaan,laadukas ja visuaalisesti kaunis peli tämä kuitenkin on,eli sitä on turha kieltää.

Ja näillä näkymin XBConnectilla ei ole MA:n epävirallisia nettipelaajia tarjolla juuri sen enempää kuin GR:lle,itseasiassa GR netti-pelaajia taitaa olla Euroopassa jo hieman enemmän? Mutta pitää muistaa,että kummatkin on vielä varsin uusia pelejä ja XB-puolella nettipeli-scene kasvaa ymmärretysti hitaammin kuin PC:n puolella.

Olen pelannut GR:ia XBConnectissa 10-pelaajankin tiimi-pelejä ja pelittänyt kuin unelma,mutta tuollaisen pelin hostaaminen vaatii jo aika nopean laajakaistayhteyden,tälläiset tiimi-pelit ovat kuitenkin vielä epävirallisissa netti-peleissä aika harvinaisia,itse olen hostinut GR:ia 4-6 pelaajalla ja ne yleensä ovat toimineet ilman mitään lagia,jotkut jenkki-pelaajat kuitenkin tahtovat jo lagittaa ja ne sitten voi kuitenkin potkia servulta ulos jos lagia ilmenee. Laajakaista yhteyteni on 256/256 ADSL.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Puhuin siitä, että paljonko suomalaisi LIVE-pelaajia GR:lle tulee olemaan?

Ja pidän myös "räiskinnöistä", mutta ei ole tullut ostettua tuollaista realistista räiskintää vähään aikaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan qscq
Puhuin siitä, että paljonko suomalaisi LIVE-pelaajia GR:lle tulee olemaan?

Ymmärrät kai itsekkin että tohon on vielä aika mahdotonta vastata. Mutta voihan ton epävirallisen nettipelin kautta jo päätellä,että kuinka kattava tämä onlinepeli-scene suunnilleen tulee olemaan Suomen suhteen kun Live tänne rantautuu,tiettyjen Live-pelien kohdalla ko. asiaa on taas mahdotonta ennustaa etukäteen ja sanoin jo tuossa edellä,että uusille netti-peleille on alkuun aina vähän Suomi-sceneä,mutta ajan kanssa se kasvaa ja aika näyttää että kuinka kattavaksi esim. GR:in kohdalla?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tossa alla myös Operation Flashpointtia koskevaa asiaa,eli käsittääkseni viimeisin uutisartikkeli tulevasta XB-versiosta. Tältä käänökseltä odotan myös aika tavalla...pc-versiohan on minusta nykypeliksi jo paikoin varsin karun näköinen,mutta tämänkin XB-pelin kohdalla TV:llä tämä saattaa näyttää hieman paremmalta kuin PC-näytöltä,eli sellaiset textuurien karkeudet näyttävät pehmeämmiltä ja huomaamattomilta TV:llä? Joitain video/audio-visuaalisiakin parannuksia kuitenkin sopii odottaa...

XB-versiolle pitäisi kohta tulla myös oma kotisivunsa nettiin.Tietääkseni tästä ei ole vielä juuri kuva tai video-mediaa julkaistu? GameSpot:ssa jotain kuvia on,mutta ne ovat niin helvetin huonolaatuisia ja varhaiselta ajalta,että ihan haukotuttaa.

http://www.codemasters.com/redirect/redirect.php?url=http://www.codemasters.com/flashpoint/front.htm

Xbox prepares for a military assault from the million-selling Operation Flashpoint: Cold War Crisis- 16th April 2002

Owners of the Xbox video game system from Microsoft are to get a dedicated edition of the million-selling military simulator Operation Flashpoint: Cold War Crisis.

Codemasters will publish a customised Xbox version of the multi-award winning game this winter. The Xbox edition is being developed by Bohemia Interactive Studio, creators of the original PC title, and will contain the entire original game along with an additional prequel campaign called Resistance.

Operation Flashpoint: Cold War Crisis takes action gaming to a brand new level, as Jonathan Smith, External Development Studio Head at Codemasters explains:

Operation Flashpoint is a groundbreaking title, giving players the chance to participate in a Cold War conflict just the way they want to. Its a game that has set new standards of immersive realism, and were delighted to bring it to Xbox.

On Xbox, it offers twice as much action as in the original PC game, with the inclusion of the enhanced Resistance missions. We are refining the controls and interface for maximum playability, and beefing up the graphical effects to take full advantage of the hardware.

Operation Flashpoint: Cold War Crisis is the ultimate realistic war experience where everything happens for real. Its conflict setting draws the player into the action so deeply because it is such a believable military environment.

For the first time in such a game, the player controls and commands not just soldiers of all levels and squads but also land, sea and air vehicles both military and civilian from cars, to APCs, to tanks and even military helicopters.

The scenario is modern warfare: It is 1985, in the midst of the Cold War, and Gorbachev has been elected to power bringing with him policies of glasnost and perestroika. However, resistance Soviet groups are opposed to the new wave and are refusing to serve the new regime in Moscow.

One group has taken control of an island community, and is using it as an armed stronghold for the old order. NATO has been called to act as the peacekeeping force. Operation Flashpoint opens with the player joining the first mission against the Soviets.

It is a game of complete freedom with military crisis situations to handle on your own initiative. Once past the mission briefing stage, its the players decision how the overall mission or campaign is tackled. This variety also allows players to dip in and out of all kinds of action gameplay from commanding a squad, driving rumbling vehicles, and piloting a helicopter to being a sniper.

Again, incredible detail unfolds in each role: A NATO sniper makes use of the US-standard M21 sniper rifle with its correct optical markings. However, if they relieve an immobilised Soviet sniper of his rifle, they will be faced with Soviet-standard optical markings through the sights and they do work differently

The open environment of the game is massive and you can go anywhere at anytime; youre not limited to playing in mission-specific walled areas.

On Xbox, the game comes complete with an additional campaign titled Operation Flashpoint: Resistance, set years before Operation Flashpoints Cold War hit crisis point.

Resistance creates an additional 100km2 island and casts the player as Victor Troska, an experienced ex-Special Forces soldier. Having turned his back on his military past, Troska has settled into a respectable civilian life on the island of Nogova*, a short distance from the main games three islands. However, his situation changes when the Soviet force invades the island group and destroys Troska's idyllic dreams.

Reluctant at first to return to a conflict situation, he is forced to participate in, and then lead, the ramshackle Resistance effort, which grows up in response to the Soviet occupation of the island.

As Operation Flashpoint: Resistance begins before the US Army and its resources came to the islands, players have to scavenge equipment from whatever sources they can manage.

Throughout the closely linked missions, the overriding objectives include growing your resistance force by gaining new recruits and gathering equipment, preserving as many of your comrades as possible to build an army strong enough to repel the Soviets.

Combined, the main game and the prequel campaign, makes Operation Flashpoint: Cold War Crisis the best military simulator for any platform and a true must-have title for the Xbox gamer.

Hotly tipped to repeat its Game of the Year success, Codemasters is set to release Operation Flashpoint: Cold War Crisis on Xbox this winter.

* Nogova is a working name for the fourth island.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Itse olen tuota flashpointtia pelannut, mutta en jaksanut loppuun saakka, on niin pirun pitkä peli ,että menee tylsäksi.

Siitä GR ja MA:sta, mietin vain kumpaa peliä suomalaiset tulevat ostamaan enemmän, ja se lagi LIVEssä ?

Tuntuu kyllä tällä hetkellä, että useampi täällä omistaa MA:tin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jokke


On Xbox, it offers twice as much action as in the original PC game, with the inclusion of the enhanced Resistance missions.

Toivottavasti eivät yksinkertaista pelkäksi räiskimiseksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan qscq
Siitä GR ja MA:sta, mietin vain kumpaa peliä suomalaiset tulevat ostamaan enemmän, ja se lagi LIVEssä ?
Joo mieti ihan rauhassa vaan...vaikka se Live hankitaan täälläkin päässä,niin ainakin minä tulen edelleen pelamaan silti ulkomaalaistenkin kanssa ja Englantia sitten head-settiin väännetään...on katsos muuten vähän turhan vähän pelaajia jos kyttäilee vain pelkästään Suomalaisen Xbox nettipeli-scenen suuntaan.

Ja sanon tämän nyt vielä kerran,eli GR pelaa yleisesti ottaen jo epävirallisestikkin PC:n kautta ilman lagia väliin jopa useamman ulkomaalaisen kanssa,vaikka olisi jenkki-pelaajiakin pari mukana,XBConnectilta voi myös seurata niitä pelaajien vasteaikoja,että jos ne pingit ponnahtaa kattoon esim. jenkki-pelaajan tiimoilta,niin sitten vain kick ass ja taas pelittää...Ja on sitä muutama kerta tullut jenkki servuillakin jo tätä väännettyä,yleensä lagittaa ja hyvällä säkällä ei.

Yleisesti kuitenkin nuo GR tiimi-pelit XBConnectilla pelaa helvetin hyvin Eurooppalaisten pelaajien kesken(4-10 pelaajaa). Minulla on vaan niin easy laajakaista-yhteys,että edes pc-version puolella ei juuri 10-12:sta pelaajaa enempää voi hostia,se on katos vähän siitäkin kiinni,että kuinka nopean yhteyden se nettipelin hostaaja omistaa ja minkälaisten yhteyspolkujen kautta eri pelaajien pakatut tiedot milloinkin kulkee...sellaista nettipeliä ei ole olemassakaan,joka ei jossakin tilanteessa lagittaisi syystä tai toisesta...vaikka olis kaikki pelaajat samalta mantereelta....se on niin monesti pc verkkopeli puolellakin nähty,että joku Suomalainenkin peli-palvelin saattaa pelittää useammalla pelaajalla huonommin kuin esim. joku tietty Englantilainen peli-serveri.

Ja jos joku pölypää ign:ssä väittää/yleistää,että GR lagittaa esim. Livessä < 8-pelaajalla,niin ei tämän kommentin antaja takuu varmasti tiedä nettipeleistä yhtikäs mitään,yleensä on tapana myös ilmoittaa että millaisella/kuinka nopealla yhteydellä asiaa on testailtu? Käytännön kokeilut kun ovat tainneet rajoittua siihen yhteen hätäiseen kertaan ja huonoa tuuria vielä kaupan päälle,sitten vaan aivot narikassa ja kieli poskella kirjoittelemaan arvostelua nettiin huomioimatta sitäkään että millasia kokemuksia muilla Live-pelaajilla on GR:sta. :D

GR:ssa nettiyhteys vaatimuksiin vaikuttaa myös se,että kuinka laajaa mp-mappia milloinkin käytetään,single-peleistäkin tutut mapit ovat niitä kaikkein laajimpia pinta-alaltaan ja pelkistä mp-mapeista löytyy myös huomattavasti pienempi kokoisempiakin karttoja.

Toisekseen toi XB Live Suomeen saattaa tulla mahdolliseksi vasta helvetin myöhään? mitä ilmeisemmin ei auta vaikka tilaat/ostat starter-kitin etukäteen ulkomailta,nimittäin ko. palvelu täällä mitä ilmeisemmin tulee toimimaan vain suurimpien laajakaista-yhteys operaattorien kautta,eli ovat näin ollen yhteystyökumppaneita MS:n kanssa,täällä Suomessa on jo muutamia jotka omistavat XB Live Starter-kitin ja ei kuulema vielä pelitä em. seikkojen takia. Mutta onneksi on Liveä odotellessa sentään XBConnect jolla Live-pelit tuntuu pelaavan jo ihan riiitävän hyvin näin alkuun... :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom