Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The_Akzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllähän tuo konsoli edelleen tulee toimimaan viihdekeskuksena jos niin haluaa. Käsittääkseni kuitenkin Spotifyt ja Netflixit toimii.
Tähän oli jo vastattukin mutta en ole ikinä tajunnut että miksi kukaan nykyään erikseen käynnistäisi konsolia näitä varten kun televisiossa on nuo samat ilman että pitää laittaa toista laitetta päälle. Ja helpompi yhdellä kaukosäätimellä selailla tarjontaa kuin ohjaimella jne.

Sen jälkeen kun, joskus olikohan 2020, tuli älytelevisio, niin en ole konsoleiden vastaavia käyttänyt. Itse asiassa en ole ikinä käyttänyt noita konsoleilla, vaan sitä ennen oli chromecast. Mielestäni paljon kätevämpi ja kulkee myös helpommin matkassa kuin konsoli.

Nykyään tosin myös puhelin riittää kun vain striimaa kuvan televisioon. Ainakin Samsungin vehkeet pelaa yhteen niin hyvin että mitään chromecasteja yms. ei tarvitse ollenkaan ja striimipalveluiden tilitkin säilyy omalla laitteella eikä mökin tai hotellin televisiossa.

Kuinka moni käyttää näitä oikeasti konsolilla? Kyllä mulla ainakin kaikki suoratoistot hoituu äly-tv:n kautta. Spotifysta en tosin tiedä, kun en ole sitä koskaan käyttänyt.
Näin nimenomaan.

Noo, kun käy lomilla jne jossain muualla ja on konsoli mukana niin siinä tulee se viihdekeskus sitten kanssa mukana. Eli kyllä noilla on käyttöä. Ja varmaan on vielä ihmisiä jolla on ns. älytön tv (pelkkä ruutu)
Mökeillä ja hotelleissa alkaa aika pitkälti olemaan niissäkin chromecastit ja älytöllöt. Ja jos ei ole, niin mieluummin minä otan chromecastin kuin konsolin mukaan. Toki jos pitää pelata, niin konsoli mutta en minä konsolia käynnistäisi jos televisio jo hoitaa saman asian.

Kannattaa myös muistaa sellainen laite kuin puhelin. Niistä pystyy myös striimaamaan kuvaa televisioihin jos tuki löytyy. Olen jopa yllättynyt miten sulava toiminta Samsungin puhelimen ja tv:n välillä on. En itse ole laitteita merkin mukaan valinnut mutta kun sattui tulemaan saman merkkiset laitteet, niin hoksasin jossain kohtaa että onpa tehty helpoksi hommat.

Kuinkahan moni vanhempi on vaihtamassa pleikasta pois?
En tiedä mutta myös Xbox ja Switch tarjoaa vaihtoehdon jos haluaa konsolilla pysyä. Toki ei siellä asiat nyt hirveästi paremmin ole mutta ei ainakaan yhtä rajua päätöstä ole vielä tullut niiltä suunnilta.

Ei tule tapahtumaan. Pelin julkaisija, kenen taskuun dollarit valuu, miksi ihmeessä ne tuommoista tekisi.

Jos minä keksisin uuden softan millä voi piirrellä vaikka kirkkoveneitä tms, ja sen voisi ostaa netistä, miksi mä antaisin ostajalle jälleenmyyntiluvan?
Et sinä siitä päättäisikään, vaan alustan haltija. EU:lla voi olla tähän myös sanomista, sillä yleensä eivät noista monopoleista tykkää. Mutta saa nyt nähdä mitä se tulee olemaan kun Sonylla alkaa täysi digielämä. Voi olla että Sony itsekin joutuu jotain muuttamaan, esim. hinnoittelua tms.

Pessimistinä toki odotan ainoastaan että hinnat nousee.

Mökeillä ja hotelleissa alkaa aika pitkälti olemaan niissäkin chromecastit ja älytöllöt. Ja jos ei ole, niin mieluummin minä otan chromecastin kuin konsolin mukaan. Toki jos pitää pelata, niin konsoli mutta en minä konsolia käynnistäisi jos televisio jo hoitaa saman asian.

Kannattaa myös muistaa sellainen laite kuin puhelin. Niistä pystyy myös striimaamaan kuvaa televisioihin jos tuki löytyy. Olen jopa yllättynyt miten sulava toiminta Samsungin puhelimen ja tv:n välillä on.
Hyvä huomio tuo puhelinoptio. Ikinä moista edes ajatellut. Kotona toki menee telkun kautta moiset hömpötykset mutta reissatessa sitä ikinä tiedä mitä siellä on odottamassa.
Konsoli kun on aina mukana niin sitä sitten tarvitse murehtiakaan. Jos telkussa on HDMI ja jonkinlainen nettiyhteys olemassa niin problem solved.

Eikä tartte muistaa uloskirjautua jostain vieraista töllöttimistä.
Joskus jossain reissussa oli telkkarin youtubehistoria mukavasti tallessa edellisiltä kävijöiltä.

Chromecastille en ole löytänyt käyttöä (koska konsoli mukana anyway) ja kotona tietysti moista tartte mihinkään

Ylös Bottom