Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Overwatch/Overwatch 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bandicoot
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On kyllä serverit tukossa näin illalla. Ukot vaan varppailee johonkin kilometrin päähän ja hetkenpäästä on takas siinä mistä lähti. Kyllä sitä silti tuli vähän pelattua mutta ei se mitään herkkua ollut. Aamulla on toistaiseksi paras pelata.
 
Itse tullut julkaisun jälkeen muutama tunti joka ilta pelailtua eikä ole ollut mitään ongelmia. Aina päässyt heti sisään eikä ollut muutakaan ongelmia. En tosin valita koska huippu pelihän tämä on, pari vuotta aikaa kun viimeksi pelaillut overwatchia joten paljon uutta sisältöä on tullut. Ps5 versio kyseessä.
 
Joku 10-15h tullut tarkistamatta pelattua eikä ole tosiaan mitään ongelmia ollut. Hyvältä maistuu meno tauon jälkeen edelleen ja yksi turhauttavimmista asioista on pitkälti hävinnyt eli se kilpirunkkaaminen. Hieman ehkä häiritsee ettei tässä tässä ~40 pelin jälkeen ole tapahtunut mitään näkyvää tuolla comp puolella alkuperäisen rankin saamisen jälkeen. Ymmärrän ettei se vanhakaan joka pelin jälkeen adjustoitu rankki ollut ehkä paras ratkaisu, mutta nyt on menty kyllä suoraan toiseen ääripäähän. CS kun pelaan 40 peliä niin rankki on vaihtunut suuntaan tai toiseen jo useamman kerran :D

No voihan olla että kun laittaa pelimäärään nollan perään niin on alkanut jotain tapahtumaan tai sit vaan olen oikealla rankilla kirjaimellisesti ja liian vanha kehittymään :D
 
Tuli itsekin hypättyä usean vuoden tauon jälkeen takaisin kelkkaan. 10h viikonloppuna pelailtiin, suurin osa 5 tiimillä jossa 2-3 uutta pelaajaa. Itselläkin vähän taidot ruosteessa, että kyllä se aika säheltämiseks tuntui menevän puolin ja toisin. Suurin ongelma pelissä oli vuosia sitten, ja on yhä, miten se toimii konsolilla. Tälläiset "yhen senssin" pelit, eli ei voi tähdätä aseella missä olisi sitten hitaampi kääntymisnopeus (muutamalla voi joo), ei oikein tunnu ikinä pärvääjän konsoleilla. Ei nyt montaa esimerkkiäkään ole nettipelien saralla, mutta varmasti se eka Overwatchi oli se suosituin. Ihan hävyttömän kova aim assisti sitä varten pitänyt laittaa peliin ja välilllä oikein tekee pahaa kun tähtäin vaan liikkuu omiaan ruudulla taistelun tiimellyksessä. Hyvät ja kattavat säätömahdollisuudet aim assistin määrään ja sensseihin kyllä löytyy, mutta ei niitä nyt oikein poiskaan voi ottaa jos meinaa osua hyppivään traceriin. PC ja hiirinäppis kombo tälle ehdottomasti se parempi alusta. Nyt kun on tuo cross progressionikin käsittääkseni pelissä, niin täytyy varmaan pc:lle latailla kanssa.

En tiedä miten meinaavat tuota storea ja pelin ekosysteemiä kehittää eteenpäin. Nyt on 2-3 eri kolikkoa, joista ilmeisesti niitä legacy rahoja ei voi edes ansaita mitenkään tällä haavaa. Kauppa kuitenkin pullistelee niillä ostettavia skinejä, että se on sitten voi voi jos niitä ei satu olemaan tallessa vanhoilta päiviltä. Hirveen hintavia kaikki skinit mitä niillä uusilla kolikoilla voi hommata. Mielestäni se ekan Overin systeemi loottilaatikoila oli paljon parempi. There. I said it. Loottilaatikot takasin. Niitä tipahteli muistikuvieni mukaan ihan kivan tasaiseen tahtii, ja legendary skinejäkin ihan "ok" määrä. Varmaan 15-20 sellaista näytti itseltäkin löytyvän, kun sain accountin vihdoin yhdistettyä. Nyt ainoa mistä ansaitaan mitään on se perkeleen battle pass. Itsellä ainakin aina ollut nettipeleissä hahmon muokkaamisessa tärkeintä että olisi jotenki uniikin näköinen oma hahmo, mielellään vielä jotain mitä on pitänyt ansaita peliä pelaamalla. Tuo battle pass vie sen uniikkiuden kyllä ihan täysin pois kaikista peleistä missä sitä käytetään. Siellä on ne samat "saavuta taso 45" (eli pelaa vaikka 20h) haalarit sitten kaikilla. Yhtään loottiboxia en ole koskaan oikealla rahalla ostanut, samasta syystä miksi en myöskään lottoa, mutta oli niitä kiva availla kun tipahteli peliä pelaamalla. Battle pass plääh.

Nojoo, olipa taas negistä jostain aim assistista ja hatuista. For fuck sake, hatuista. Tosiaan joku 10h tuli nyt varmaan pelattua, ja ihan hauskaa kuitenkin oli, ja nään itseni pelaamassa tätä porukalla vielä lähiviikkoina. Eli kaiken kaikkiaan ihan postiiviset fiilikset, vaikka tulikin vaan lähinnä haukuttua.

En tiedä onko pelissä ongelma, vai sitten omassa päässä, mutta: Boxilla pelatessa meni nyt viikonloppuna Eliten Series 2 ohjain johonkin ihme limboon varmaan 6 kertaa tätä pelatessa, ja ikinä ennen ei ole moista käynyt. Ohjaimen valo vaan villkkuu, niinkuin yrittäisi yhdistää konsoliin ja hahmo heiluu kun humalainen eikä tottele mitään komentoja. Ei saa tietenkää siitä suunittelun helmestä vedettyä akkuakaan pihalle, niin siinähän sormet ristissä sitten tökitään virtajohtoa kiinni ja pois, josko se tokenisi. 1-3min tätä aina kesti, ja sitten lopulta tuli ilmoitus että "controller disconnected" ja sai sen taas synkattua. Piuhan kanssa ei ongelmaa. Saatoin päivittää kyllä tällä viikkoa ohjaimenkin, eli mahdollista että liittyy siihen. Ja varmaan todennäköisempääkin... Mutta hyvin erikoinen tapaus, ei ole koskaan ennen käynyt noin.

Orisa main out.
 
Grafiikka ja framerate testejä. Series S pysyy hienosti 120 fps moodissa mukana parin framen heittoa siellä täällä. PS5 ja Series X nyt toimii niinkuin olettaa sopiikin.

 
Viimeksi muokattu:
Joo kyllä pelin rahastus systeemit on aika karut kun skinit on 20€ kappale ja jos haluat pelaamalla saada ne siinä kestää 8kk jos joka kuukaus kerää kaikki 60 kolikkoa, 8kk YHDESSÄ skinissä kertoo missä prioriteetit rahastuksen suhteen menee. Battlepassin ongelma tietysti alussa on se että kaikilla on samat skinit, mutta tämä helpottaa kuukausien päästä kun useampaa vaihtoehtoa tarjolla jos ei halua ostaa niitä.

Tietääkseni ne asut ja hilavitkuttimet jotka voi ostaa legacy rahalla voi ostaa myös uudella rahalla joten ei siinä legacy rahan loppumisessä ole ongelmaa.

Gameplay puolella peli onkin täyttä rautaa 5/5 ja paljon hektisempää kuin ennen kiitos muutoksen 6vs6 -> 5vs5. Uusi työntö modi on loistava myös ja uusi hiileri on hauska ja haastava pelata, paljon muita ei tule pelattua kuin hiilereitä joten en osaa sanoa muista uusista hahmoista.

Kokeilin eilen myös noita eri grafiikka modeja ja nuo 60 fps modit tuntuu ihan kamalilta ja juurikaan mitään visuaalista boostia en huomannut.
 
Toivottavasti pelin progress-systeemiin kiinnitetään huomiota ja pelaamisesta tulisi myös siellä suunnalla palkitsevaa. Nythän tuo F2P battle passi on täysin naurettava. Sata tuntia pelaat ja saat siitä palkinnoksi hahmon, parit epic skinit, pari voice linea ja muuta sälää jota et edes halua.

Kuten sanottua ylempänä niin itse pelattavuudessa ei ole mitään vikaa vaan se tuntuu juurikin yhtä hauskalta mitä sen muisti olleen pelin julkaisussakin aikanaan, mutta kuten viimeisimpänä Halo Infinite osoitti, niin äkkiä se honeymoon periodi menee ohitse ja jengi alkaa lähtemään hyvästä pelattavuudesta huolimatta jos pelissä ei ole tarjolla palkintoporkkanoita jonka takia sitä jaksaisi loputtomiin pelata ylitse muiden pelien.
 
, mutta kuten viimeisimpänä Halo Infinite osoitti, niin äkkiä se honeymoon periodi menee ohitse ja jengi alkaa lähtemään hyvästä pelattavuudesta huolimatta jos pelissä ei ole tarjolla palkintoporkkanoita jonka takia sitä jaksaisi loputtomiin pelata ylitse muiden pelien.
Niin ei Halo Infiniten moninpeli mihkään juureksiin kaatunut vaan kun ei tule mitään sisältöä meinaan vieläkin mennään season 2 ja moninpelin julkaisusta on jo joku tovi.

Overwatch season 2 alkaa joulukuun 6. Season 2 tulee uusi tankki hero ja uusi kartta.
 
Itselle Halo kaatui siihen että pelistä oli karsittu 80% modeista pois. Lisää sisältöä tuli niin saakelin hitaasti ja challenget oli niin helvetin typeriä että BP eteneminen oli täyttä tuskaa.

Tässä pelissä ei ole mitään noista. Lisää sisältöä tulossa tasaiseen tahtiin, ensivuonna kampanjaa ja paljon muuta. Mitään millä on merkitystä ei ole karsittu pois ja challenget tulee ihan vaan sillä että pelaa peliä käyttämällä eri modeja ja hahmoluokkia.
 
Competive on todella turhauttavaa tällä hetkellä kun joka pelissä joko omasta tai vastustajan tiimistä joku poistuu kesken pelin. Valitettavan usein se on vielä oma tiimi joka jää kesken erän vajaalle..
 
Pieni hyvitys siitä että pelin launchi on ollut vähän kuoppainen.

Aika heikko hyvitys mielestäni. Skinin antamisessa ilmaiseksi on sama näennäinen ongelma kuin battle passeissa, eli sitten kaikilla on se. Mikä tekee siitä tavallaan default skinin. Also kaikki ei välttämättä pelaa kyseistä hahmoa. Parempi olisi ollut että antaisivat rahaa sen verran että on varaa ostaa yksi legendary skini. Weapon charmit on ehkä kaikkein turhin asia koskaan ikinä missään, eli sen suunnaltakaan ei hirveästi hurraa-huutoja satele. Saispa muutaman loottiboxin hyvitykseks...
 
Mikä helvetin kiima deveillä on laittaa deadzonee niin paljon ettet pysty tähtäämään kunnolla melkeen joka peliin nykyään... Tämäki olisi ollut kiva arcade-räiskintä silloin tällöin mutta syö fiilistä kun pelaaminen on täys mahdottomuus sellaisilla chämpeillä millä joutuu oikeasti tähtäämään. Ihan uskomatonta paskaa miten on niin vaikeeta laittaa se deadzone slideri asetuksiin... Destiny pilattu ihan samalla paskeella.
 
Mikä helvetin kiima deveillä on laittaa deadzonee niin paljon ettet pysty tähtäämään kunnolla melkeen joka peliin nykyään... Tämäki olisi ollut kiva arcade-räiskintä silloin tällöin mutta syö fiilistä kun pelaaminen on täys mahdottomuus sellaisilla chämpeillä millä joutuu oikeasti tähtäämään. Ihan uskomatonta paskaa miten on niin vaikeeta laittaa se deadzone slideri asetuksiin... Destiny pilattu ihan samalla paskeella.
Riippuu myös millä herolla pelaa siis tuo ohjattavuus. Pelissä on kyllä yksi todella ärsyttävä bugi ainakin xboxilla eli aina kun tulee achievements niin peli kirjautuu ulos. Nyt kun on enemmän tunteja taulussa niin achievementsejä rupee tietenkin avautuun useemmin niin lentää kesken pelin pihalle vähän väliä.
 
Riippuu myös millä herolla pelaa siis tuo ohjattavuus. Pelissä on kyllä yksi todella ärsyttävä bugi ainakin xboxilla eli aina kun tulee achievements niin peli kirjautuu ulos. Nyt kun on enemmän tunteja taulussa niin achievementsejä rupee tietenkin avautuun useemmin niin lentää kesken pelin pihalle vähän väliä.
Tajusin tuossa viime yönä että jos yrität laittaa mahdollisimman "tavallisen" tähtäysasetuksen ilman 'aim assisteja' ja 'accelerationeita' yms. nykyajan härpäkkeitä niin et kyllä saa sitä hyväksi ja tuo deadzone alkaa häiritsemään.

Löysin tämän kaverin asetukset ja yllätyin positiivisesti kuinka paljon vähemmän tuo deadzone häiritsee vaikka asetukset on aika lailla just niin päinvastaiset kun luulisi itsellä olevan:

(Videon puolessa välissä pelikonsoliin tarkoitetut asetuksen)

Tuo tähtääminen on ilmeisesti nykyään vaan totutettu ihmisiin kaiken maailman 'aim-assisteja' sun muita 'erikoisuuksia' käyttämään niin tämmönen vanhan koulun pelaaja joutuu vähän soveltamaan uusia tähtäysharjoituksia.

Yllätyin kyllä noista asetuksista kuinka nopeasti niihin kuitenkin tottui kun meni 'training groundsiin' harjoittelemaan "harjoitusnukkeja' vastaan. Nyt on paljon kivempi pelaa "ranged carryillä" mutta pikkusen oudolta ehkä tuntuu nyt lähitaistelu champit.
 
Ei pidä ihmetellä jos serverit kyykkää ja peli ei toimi. Muutama utelias pelaaja linjoilla.



Myöskin infoa hero balanssista ja muusta. Näyttää siltä että kesken seasonin ei tehdä mitään muutoksia vaan kaikki tulee aina kauden alussa ja näin jokainen niistä saa uniikin fiiliksen kun ei olla kokoajan muuttamassa balanssia ja mappeja rotaatiossa.

 
Viimeksi muokattu:
Tässä niin loistava "arvostelu" ala videogamedunkey. Tämä ukko tekee kyllä niin hauskoja videoita joilla riittää katselu kertoja

 
En oo pelannut ykkösosaa niin kehitetäänkö tässä hahmoja ja aseita jotenkin esim. daily- ja weekly- haasteista saaduilla joillakin? Ja jos ei noilla kehitetä niin mitä haasteiten suorittamisesta saa?
 
Ylös Bottom