Vastaus: Overwatch
Täytyypä näin myöhäisenä Overwatch-nyyppänä kommentoida peliä tänne.
Overwatch on ehkä se paras pelaamani peli suhteessa mielipiteitä jakaneesta pelistä omalla kohdallani. Porukka on joko aivan hulluna siihen tai sitten eivät piittaa siitä yhtään.
"Komppi" (Competition) on tietty se pelin paras osa-alue, silloin mennään vääntämään tosissaan ja yritetään toimia joukkueena, mutta se on harmillista, että aika harvoin siellä käytetään erilaisia variaatioita hahmoista, aina on se sama runko. Reiska (Reinhardt) on kilpensä kanssa aina aivan ehdoton ja ilman parantajia ei pidä ikinä lähteä. Solttua parannettiin edellisessä päivityksessä ja se on ainoa todellinen uhka esim. Pharahille, joka pommittaa porukkaa ilmasta. Toki Apina ja Diivakin saavat siihen osumaa ja ilmassa ei voi kaiken aikaa lennellä. Rekkis (Zarya) taas on usein se tasapainottava tankki pelastavilla kuplillaan ja suojana Reiskan kanssa + loistavalla ultillaan (Ultimate), mikäli sitä yhdistää toisten ultien kanssa.
Ns. ammattilaisten pelejä katsoessa hyvin usein näkee Rekkiksen ultin yhdistettynä Anan nanoboostiin, joka annetaan Genjille (Kenkä) ja Kenkä käy silpomassa kaikki Graviton Surgen kenttään vangitut viholliset tai sitten vastaavasti Riipperi (Reaper) tuhoaa porukan haulikko-ultillaan. Toki joskus näkee mainioita variaatioita ja käytössä ovat esim. MCree (Mäkkäri) tai toisinaan Apina/Sika (Roadhog).
Vaan yritäpä ottaa perus-Kompissa esim. Torppajorma (Torbjörn), Hanzo tai Symmetra, aina tulee jotain kitinää kokeneemmilta. Symmetraa on toki parannettu paljon päivityksen jälkeen ja kaksi vaihtoehtoista ultia yhdistettynä lentävään suojakilpeen teki siitä paremman hahmon. Torpan turretin nerffaus oli mielestäni huono juttu, nyt sillä ei ole niin suurta merkitystä hahmojen valinnan suhteen - paitsi ehkä vakituisesti Pharahia pelaava haluaisi tuekseen esim. Widowmakerin tai Hanzon (Kengän ohella), turrettien tuhoamiseksi. Toki esim. Diiva tai Apina (tmv) ajavat saman asian, variaatioita piisaa.
Oikeastaan ainoa huono puoli - vaikka paras puoli onkin - on mainittu Competition. Alussa oli kivaa pelata kaikkien kanssa ja sijoituksella ei ollut juurikaan merkitystä, mutta peliporukka on hajaantunut sen mukaan, millaisella sijoituksella pelataan. Lonkalta heitettynä rankki on välillä 1-5000, jossa alle 1500 on trolliosastoa, 1500-1999 perusperttiä, 2000-2499 keskivertoa sakkia, 2500-2999 jo hieman parempaa osastoa, yli 3000 ja siitä eteenpäin näkee jo loistavaa yhteispeliä ja kommunikointia. Nyt voi sanoa, että noin kymmenen pelaajan kesken tulee väännettyä vakituisesti, koska osa on karannut jo sinne yli 3000:n ja he pelaavat vain keskenään. Silloin joskus paukahti n. 2600:n rankki, kymmenen sijoitusmatsin jälkeen, mutta aika nopeasti sieltä on pudottu alaspäin, pahimmillaan n. 2100:aan. Pelihän ei salli yli tuhannen eroa sijoituksessa, muuten ei pääse samaan peliin.
LarryPelaajalle vastaan tässä ohimennen, että pelistä tehty elokuva kiinnostaisi kyllä. Aidoilla näyttelijöillä se voi olla suht vaikea toteuttaa, mutta toimisi myös animaationa.
Kenkä, Solttu, Diiva, Junkkis, Rotta, Mäkkäri, Meikkuli, Lentävä horo, Riipperi, Reiska, Sika, Lehmäsika, Lehmis, Somppu, Torppajorma, Rekkis, Kakkis, Merkkari, Hansu, Pikkunarttu, S******n mutantti, Pora, Tri Kuolema ja muutama muu, mitä ei kehtaa mainita

. Paljon tullut lempinimiä näille hahmoille, useimmiten turhauttavien tilanteiden jälkeen, kun kuolema on korjannut satoa.