Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Overwatch/Overwatch 2

Vastaus: Overwatch

On tää vaan hauska peli. Levelillä 8 oon vasta tällä hetkellä. :eek:

Hahmoista Junkrat, Mei ja Reaper ovat suosikkeja täl hetkel
 
Vastaus: Overwatch

Huomenna pääsee viimeinkin tämän pariin. Betassa kokeilin useita eri hahmoja, mutta vielä ei löytynyt kestosuosikkia. Eniten kuitenkin tykkäsin teleporttaavasta naisesta, joka pystyy myös siirtämään itseään ajassa taaksepäin. Hänen heikko kohtansa oli kuitenkin todella vähäiset osumapisteet, mutta vastapainona loistava liikkuvuus ja varsin nopeat aseet molemmissa käsissä. Monesti tuli kokeiltua myös kilven kanssa kulkemista ja erään hahmon superkyky "räjähtävä rengas" oli hauska. Parantaja oli niitä harvoja, joita ei tullut testattua, vaikka oma pelityylini on hyvin usein muita tukeva.
 
Vastaus: Overwatch

Posti ei ole tuonut vielä tälle suunnalle peliä, mutta into pelaamaan olisi jo kova. Jotain suomenkielisiä striimejä olen tässä nyt katsonut ja koittanut ammentaa hieman oppia. Plus toki selannut myös tätä ketjua. Jos saisi oman pelaamisen parempaan kuosiin kuin betassa.

Striimiä on myös takuuvarmasti luvassa KonsoliFINin Twitch-kanavalla. Toivotaan vaan, että peli on huomenna perillä, niin pääsee tälläkin suunnalla pädi kädessä nautiskelemaan.
 
Vastaus: Overwatch

Aamupeleissä hauska huomio, kun jengi osaa pyytää healausta valmiilla huudahduksella ja tulevat tyrkylle. Aina ei ehdi kaikkiin suuntiin tarkkailla, joten toimii se näinkin! Toinen on loistavat Mei-pelaajat, jotka ensin stunnaavat sinut ja viimeistelevät jääpuikkoammuksilla. Sama kun tekee tuota riittävän kauan, muodostuu erästä kahdenvälinen. Tästä sai taas sopivasti poweria päivän haasteisiin!
 
Vastaus: Overwatch

Itse paljon rokannut Mercyä betassa ja nyt julkaisun jälkeen.
Pari huomioo tuohon lisäksi vielä...

Random tiimeissä - välttäisin ehkä Mercyn käyttöä ja tilalle Lucio.

Ultin käytössä kannattaa olla tilannetietoinen. Jos omia vielä hengissä, mutta Reiska kuolee payloadilla - kannattaa herättää henkiin, koska suojakilpi todella tärkeä kärryn etenemisen kannalta.

Järkevää tiimiä vastaan Mercy tarvitsee tukihahmon! Säilyt hengissä vain minuutin, jos kimpussa on kokoajan Tracer tai Reaper, eli pyydä kaveriksi esim. Zarya jonka vierelle voi tarvittaessa lentää suojaan.

Damage boosti tai pistooli aina päälle jos kukaan ei tarvitse healiä. Mercyn pistooli on yllätävän hyvä - käyttäkää sitä älkääkä vain tuijottako kun kaveri taistelee vieressä ;) Defensessä Bastion + Damage boosti on rock.


Tuleville parantajille on GameSpot tehnyt tälläisen kevyen esittelyn Mercystä.

Okej, tehtävä pitää tankki hengissä, mutta jos näen hänen pelaavan jotain omaa peliään, siirryn seuraavaan. Se voi olla tiukasti objektia tekevä hahmo, tai vain satunnainen apua tarvitseva. Joskus ihan vain kaveri, jota haluaa näin boostia. Henki on tällä höllässä, itseä kun ei voi parantaa on syytä käydä välillä poimimassa EA-paketteja. Aseena on pistooli, jota en käytä juuri lainkaan. Tosin en tiedä, saisiko niillä omaa superin cooldownia nopeutettua? Täysi työ pitää tiimi kentällä.

Toi on myös hyvä ohje, miten superia joka nostaa pelaajia haudan takaa, kannatta käyttää varoen. Useampi kerralla parempi kuin yksi hätäinen. Keinoja paeta vihun tulen alta on vähän, paras on tarttua johonkin omaan kiinni ja vauhdilla liihottaa enkelin siivin paikalta.

Vaihtoehtoisena kykynä damage boost, jonka voi kohdistaa vain yhteen kerrallaan. Hyvä taktiikka on antaa sitä Reinhardtin kilven takaa ampuvalle tai pyynnöstä superiasn käynnistävälle. Tärkeämpää on kuitenkin parantaa tiimikavereita. Muitakin parantajia löytyy, heillä mm. alue hiilaus.
 
Vastaus: Overwatch

Tänä aamuna otin treenaukseen Zenyattan. Yllättävän mukava jahka pääsee vähän kärryille kuinka pitäisi toimia. Parannusorbbi kaverille, toisella kädellä heikennysorbbia vihun tankkiin yms ja päälle omia ammusorbbeja. Sanoinko jo, että tämän pelin seurassa viihtyy! :)
 
Vastaus: Overwatch


Rokottaa pisteitä siitä "ettei ole sisältöä soolopelaajalle" tai miten "kokemus on raastava huonolla tiimillä". Peli kuitenkin tarjoaa hyvät työkalut koostaa oma porukka, jonka sisällä voidaan sopia taktiikat ja roolit. Ei ole pelin vika, mikäli ei tähän kykene.

Tässä heti asiallisempi arvostelu, jossa on ymmärretty kyseessä olevan mestariteos kaikin puolin. Miinusta tulee ainoastaan vähäisestä määrästä pelimuotoja (nyt 3. kpl, myöhemmin tulossa lisää).

 
Vastaus: Overwatch

Ai että kun tuo Reaper on ihana <3

Aamulla sillä pelailin ja otin selkäänpuukotus-periaatteen mukaisen lähestymis tavan, eli teleportilla selustaan tai usvalla läpi linjojen ja sitten tuhoa aiheuttamaan. Sain jopa trophyn kun vedin koko vastajoukkueen ultilla kylmäks. Loistava hahmo niin hyökkäyksessä kuin puolustuksessa.

Oon ollu tähän peliin tosi tyytyväinen, vihdoinkin peli jossa on oikeasti kiva pelata objektiivia. Reinhardtilla on siisti mennä kilpi edessä löntystellen ja joukkue sen takana tulittamassa :)
 
Vastaus: Overwatch

Rokottaa pisteitä siitä "ettei ole sisältöä soolopelaajalle" tai miten "kokemus on raastava huonolla tiimillä". Peli kuitenkin tarjoaa hyvät työkalut koostaa oma porukka, jonka sisällä voidaan sopia taktiikat ja roolit. Ei ole pelin vika, mikäli ei tähän kykene.

Hyvät on tosiaan kritiikin aiheet :D Huonolla tiimillä pelit ovat yleensä vielä niin nopeat ettei siinä ehdi hermojaan menettämään. Sama ongelmahan on käytännössä kaikissa porukka-pvp peleissä ja tässä kuitenkin plussana se ettei pelit kestä kauaa. Soolosisällöstä en viitsi edes sanoa mitään :D
 
Vastaus: Overwatch

Pari viikkoa muutamissa metropoleissa hämmästystä herättäneiden jättiläisten syntyhistoria videolla. Kyllä tuollaisen kolossiaalisen ilmestyksen olisi tohtinut myös tänne helsinkiin. No, ehkä Kölnissä näemme jotain vastaavaa.

 
Vastaus: Overwatch

PotG:n valitsijakoodille vois antaa potkut. Liian usein tulee sitä tylsää solttu, reaper, turrettikamaa ulteineen. Luulisi löytyvän sitä siistimpääkin matskua, jos vaan mokomaa nappaisi.

16 tuntia tässä nyt plakkarissa ja viihdytty on (Career Overview). Se on tässä tullut huomattua, että tappiot ovat alkaneet ketuttamaan enemmän ja enemmän. Noh, soolovierailijana se on aina sitä arpapeliä, että ollaanko aaltopituuksilla vai ei. Itselläkin toki roimasti parannettavaa objektipelissä. Eiköhän sekin tässä haltuun saada, kunhan tunnit etenee.
 
Vastaus: Overwatch

PotG:n valitsijakoodille vois antaa potkut. Liian usein tulee sitä tylsää solttu, reaper, turrettikamaa ulteineen. Luulisi löytyvän sitä siistimpääkin matskua, jos vaan mokomaa nappaisi.

16 tuntia tässä nyt plakkarissa ja viihdytty on (Career Overview). Se on tässä tullut huomattua, että tappiot ovat alkaneet ketuttamaan enemmän ja enemmän. Noh, soolovierailijana se on aina sitä arpapeliä, että ollaanko aaltopituuksilla vai ei. Itselläkin toki roimasti parannettavaa objektipelissä. Eiköhän sekin tässä haltuun saada, kunhan tunnit etenee.

Joo, minäki pelannu randomporukalla ja alkaa ihan helvetisti korpeamaan kun väki ei ymmärrä tehdä tasapainoista joukkuetta. Kukaan ei koskaan tankkaa joten pakko itse sitten, ja jos joku tankkaa niin ekaksi syöksytään vihujen keskelle. Kaikki juoksee dps ukkeleilla, healereitä ei missään, helppoa voittaa rundit. Vastapuolella tuntuu aina olevan tasapainossa oleva joukkue.

Jos tämä on tälläistä enimmäkseen niin en taida jaksaa yksin objektiivia pelata, viime pelit ollu pelkkää päällejuoksua ja turpaanottoa. Tästä pelistä olisi kiva nauttia ilman aikataulutettua peliporukkaa.
 
Vastaus: Overwatch

Tässä heti asiallisempi arvostelu, jossa on ymmärretty kyseessä olevan mestariteos kaikin puolin. Miinusta tulee ainoastaan vähäisestä määrästä pelimuotoja (nyt 3. kpl, myöhemmin tulossa lisää).

Eli arvostelu on hyvä kun se ei löydä pelistä vikaa? No, tähän se IGN:n menestys kai pohjautuukin: hype, hype, Mountain Dew, Doritos, hype...

Rokottaa pisteitä siitä "ettei ole sisältöä soolopelaajalle" tai miten "kokemus on raastava huonolla tiimillä". Peli kuitenkin tarjoaa hyvät työkalut koostaa oma porukka, jonka sisällä voidaan sopia taktiikat ja roolit. Ei ole pelin vika, mikäli ei tähän kykene.

Minusta täysihintaisen pelin kohdalla soolosisällön puute on aivan osuva kritiikin aihe. Ja vaikka tiimipeli onkin kyseessä, ei voida olettaa että jokaisella pelaajalla olisi halua tai aikaa muodostaa peliporukkaa jokaiseen peliin. Eiköhän tämä toisaalta päde kaikkiin muihinkin moninpeleihin, joista osa saattaa olla yksinäiselle pelaajalle kuitenkin palkitsevampia.

On muuten käsittämätöntä että tick rate ei ole tällaisessa areenapelissä korkeampi. Alhaisemman ymmärtäisi monimutkaisemmassa pelissä (Battlefield), mutta nopeaan pelattavuuteen ja pieniin karttoihin pitäisi ehdottomasti kuulua reilumman ja tasaisemman pelikokemuksen takaava serveritoiminta.
 
Vastaus: Overwatch

Eli arvostelu on hyvä kun se ei löydä pelistä vikaa? No, tähän se IGN:n menestys kai pohjautuukin: hype, hype, Mountain Dew, Doritos, hype...

Mikäli tikusta halutaan tehdä asiaa, on jälki kuten tuossa Gamereactorin arvostelussa. Tiimipelistä ei löydy soolottajalle sisältöä. Tämä on pelkkää plussaa. Peli jopa palkitsee 20% expabonuksella ryhmäpelaajia. Kaikessa halutaan tuoda tiimin merkitys esille. Pelaajat hiilaavat toisiaan, rakentavat teleportteja, yhdistävät kykyjään, antavat suojaa ja vielä nopeutta jalkoihin. Onneksi on myös arvostelijoita jotka ymmärtävät tämän päälle ja osaavat ottaa pelit sellaisina kuin ne meille tarjotaan, ilman omia luutuneita ennakkokäsityksiä.

Mistä tahansa saadaan esille miinusta jos sille tielle lähdetään että sitä on löydyttävä. Tämän voi arvostelija päättää jo ennakolta. Tällä kertaa Gamereactorin arvostelija olisi halunnut pelata tiimipeliä yksin ja ei löytänyt pelistä itsellensä sitä roolia. Vika oli tietysti tiimin.

Minusta täysihintaisen pelin kohdalla soolosisällön puute on aivan osuva kritiikin aihe. Ja vaikka tiimipeli onkin kyseessä, ei voida olettaa että jokaisella pelaajalla olisi halua tai aikaa muodostaa peliporukkaa jokaiseen peliin. Eiköhän tämä toisaalta päde kaikkiin muihinkin moninpeleihin, joista osa saattaa olla yksinäiselle pelaajalle kuitenkin palkitsevampia.

Tämä on sinun valintasi. Itse löydän tälläisestä tiimipelistä enemmän sisältöä kuin täysihintaisesta kahdeksan tunnin tarinasta. Mielummin tarkkaan kohdennettu verkkotuote, kuin keskinkertainen sekä/että. En näe pelin viaksi sitä jos pelaaja on kykenemätön laajentamaan kaverilistaansa. Kaikki työkalut on annettu, loppu on pelaajasta itsestään kiinni.

Peliseuraa (PS4): http://www.konsolifin.net/bbs/playstation/116507-overwatch-peliseura.html
 
Vastaus: Overwatch

Aika huvittavaa kun haukutaan Gamereactorin arvostelua ja sitten linkitettään arvostelu IGN:ltä joka on menettänyt uskottavuutensa peliarvostelijana aikoja sitten. IGN on rumasti sanottuna ollut jo pidemmän aikaa Activisionin huorakin vieläpä.

Sitten itse peliin joka on loistava, mutta yksi juttu kyllä ihmetyttää ja se on se, että mitä ne on ajatellut siellä Blizzardilla kun eivät ole laittaneet rajoitusta sille kuinka monta samaa hahmoa voi olla yhtä aikaa käytössä tiimissä. Vastaan on tullut muutamia kertoja niin mulkkumaisella taktiikalla pelanneita tiimejä, että on tehnyt mieli heittää ohjain seinään ja tämä johtuu juuri tuosta kun voi olla sama hahmo tiimissä vaikka kaikilla tiimiläisillä. Tähän olisi suotavaa tulla rajoitus ja pian.
 
Vastaus: Overwatch

Sitten itse peliin joka on loistava, mutta yksi juttu kyllä ihmetyttää ja se on se, että mitä ne on ajatellut siellä Blizzardilla kun eivät ole laittaneet rajoitusta sille kuinka monta samaa hahmoa voi olla yhtä aikaa käytössä tiimissä. Vastaan on tullut muutamia kertoja niin mulkkumaisella taktiikalla pelanneita tiimejä, että on tehnyt mieli heittää ohjain seinään ja tämä johtuu juuri tuosta kun voi olla sama hahmo tiimissä vaikka kaikilla tiimiläisillä. Tähän olisi suotavaa tulla rajoitus ja pian.

Ääh elä hermojas suotta menetä. Hyvää hupia tuo jos välillä tuleekin vastaan vitsi tiimi joka koostuukin vaikka kuudesta Meistä tai D.IVAsta. Näin meinaan tapahtui betassa ja hauskaa oli. Jääseiniä oli joka puolella ja anime-tyttöjen onelinerit kaikui. :D

Kerran sitten oma tiimi koostui kuudesta Hanzosta ja voitte varmaan kuvitella miten siinä sitten kävi. :p Mutta ei sureta. Matsi kesti viisi minuuttia ja uutta tulille samantien.

Kuten jo joskus täällä sanoinkin, niin ei näitä nettiräiskintöjä ja varsinkaan Overwatchia kannata pelata hampaat irvessä. Niin on huomattavasti hauskempaa. Kun sieltä pakostikkin aina välillä tulee vastaan se MLG PRO pelaajista koostuva tiimi, kun taas oma on täynnä smurffeja. :)
 
Vastaus: Overwatch

En näe pelin viaksi sitä jos pelaaja on kykenemätön laajentamaan kaverilistaansa. Kaikki työkalut on annettu, loppu on pelaajasta itsestään kiinni.

Peliseuraa (PS4): http://www.konsolifin.net/bbs/playstation/116507-overwatch-peliseura.html

Ei se ole aina niin helppoa löytää seuraa vaikka haluaisikin. Hyvin monet pelaavat siinä omassa pikku kuppikunnassaan ja sinne ei niin vaan uutena mukaan tulla. Tai itselle se on ainakin iso kynnys, kyllä minä monesti olen nähnyt kun on sinun sekä muutamien muiden ryhmiä pelaamassa overwatchia, mutta ei sinne tosiaan niin vain tulla.

Joten sitte tälläselle nyhverölle jää se randomien kanssa pelailu

Olipa hölmö erä äsken, vastassa 5 roadhogia ja healeri. Ei mahdettu mitään kun ketjulla vetivät likelle tappoivat siihen paikkaan
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Overwatch

Tänään klo 15 olisi tarjolla striimiä sunnuntain ratoksi KonsoliFINin Twitch-kanavalla. Jonkun verran tähän on saanut nyt tuntumaa, mutta enemmänkin olisi toki voinut jo pelata. Katsotaan miten poppoon käy kun striimi pärähtää tulille. :)

Osoite on tuttu: www.twitch.tv/konsolifin
 
Vastaus: Overwatch

Joo, minäki pelannu randomporukalla ja alkaa ihan helvetisti korpeamaan kun väki ei ymmärrä tehdä tasapainoista joukkuetta. Kukaan ei koskaan tankkaa joten pakko itse sitten, ja jos joku tankkaa niin ekaksi syöksytään vihujen keskelle. Kaikki juoksee dps ukkeleilla, healereitä ei missään, helppoa voittaa rundit. Vastapuolella tuntuu aina olevan tasapainossa oleva joukkue.

Jos tämä on tälläistä enimmäkseen niin en taida jaksaa yksin objektiivia pelata, viime pelit ollu pelkkää päällejuoksua ja turpaanottoa. Tästä pelistä olisi kiva nauttia ilman aikataulutettua peliporukkaa.

No tämä ongelma nyt on kaikissa tiimipohjaisissa peleissä, mutta kyllä itsellä ainakin pääsääntöisesti on ihan yritystä ollut tiimissä. Ja aina voi yrittää ohjeistaa porukkaa, jos huomaa ettei homma toimi. Kyllä se porukka joskus kuuntelee. Ja mikäli ei kuuntele niin luultavasti se peli on aika nopeasti ohi :)

Eli arvostelu on hyvä kun se ei löydä pelistä vikaa? No, tähän se IGN:n menestys kai pohjautuukin: hype, hype, Mountain Dew, Doritos, hype...



Minusta täysihintaisen pelin kohdalla soolosisällön puute on aivan osuva kritiikin aihe. Ja vaikka tiimipeli onkin kyseessä, ei voida olettaa että jokaisella pelaajalla olisi halua tai aikaa muodostaa peliporukkaa jokaiseen peliin. Eiköhän tämä toisaalta päde kaikkiin muihinkin moninpeleihin, joista osa saattaa olla yksinäiselle pelaajalle kuitenkin palkitsevampia.

Se kritiikki GR:n arvostelussa nyt vaan oli monen mielestä aika huvittavaa. Mitä ihmeen soolosisältöä tässä pitäisi olla? Korkeintaan joku syvällisempi tutoriaali. Hyvä vaan ettei käytetä resursseja turhaan, kun niitä pelejä on ihan riittävästi mikäli yksin haluaa pelata. Ja jos kyse on vaan porukan kasaamisesta niin ei kai sitä aina tartte valmiilla porukalla pelata? Kyllä mä koen lähes yhtä viihdyttäväksi tämän sekä yksin kuin kaveriporukallakin pelattuna.

Sitten itse peliin joka on loistava, mutta yksi juttu kyllä ihmetyttää ja se on se, että mitä ne on ajatellut siellä Blizzardilla kun eivät ole laittaneet rajoitusta sille kuinka monta samaa hahmoa voi olla yhtä aikaa käytössä tiimissä. Vastaan on tullut muutamia kertoja niin mulkkumaisella taktiikalla pelanneita tiimejä, että on tehnyt mieli heittää ohjain seinään ja tämä johtuu juuri tuosta kun voi olla sama hahmo tiimissä vaikka kaikilla tiimiläisillä. Tähän olisi suotavaa tulla rajoitus ja pian.

Eiköhän se ole ihan suunniteltu homma ettei rajoiteta mitenkään kokoonpanoja. Jokaiselle hahmolle ja kokoonpanolle löytyy joka tapauksessa vastalääke eli lopulta se on vain tilanteeseen mukautumisesta kiinni.
 
Ylös Bottom