Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Päässä heittääää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arisalmi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Arisalmi

New Member
Eli onkos teille tullut sellaisia ihme päänsärkyjä/huimausta/silmissä sumenemista tai jotain muuta kummaa keskellä päivää (siis ihan selvin päin ;) )??

Pari kertaa viikossa tulee tälläisiä, varsinkin jos nousee tuolilta/lattialta nopeasti ylös. Melko usein olen ollut pelaamassa/katsomassa telkkua ja noussut ylös ja *bum*, iskenyt älytön jysäri (samanlainen ku Bruce Willisillä Die Hardeissa :D ) ja sitten huimannut ja välillä sumenee silmissä täysin, menee ihan puuroksi kaikki (ihan kuin esim. Photarilla blurrais huolella). Yleensä päänsärky on vain jossain kohtaa päätä (yleensä jakautuu oikealle tai vasemmalle sivulle)...

"Kohtaukset" tekee ärsyttäväksi se että huimatessa näyttää että olisi kauheassa humalassa (askel heittää, menee etukenossa, koordinaatiokyky heikko jne).

Nyt kertomaan ihmeellisistä kohtauksistanne :)

Varsinkin kasvu iässä oli tuota huimausta lähes päivittäin, kun nouisi nopeasti jostain. Nykyään aika harvinaista mulle, kun en enään siinä iässä ole, mutta kyllä niitä joskus tulee, varsinkin väsyneenä ja nälkäisenä.

En tiedä topicin aloittajan ikää, että voisko olla juuri kyse tuosta kasvamisesta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slash80
Varsinkin kasvu iässä oli tuota huimausta lähes päivittäin, kun nouisi nopeasti jostain. Nykyään aika harvinaista mulle, kun en enään siinä iässä ole, mutta kyllä niitä joskus tulee, varsinkin väsyneenä ja nälkäisenä.

En tiedä topicin aloittajan ikää, että voisko olla juuri kyse tuosta kasvamisesta.

Nälkäsenä nämä juuri lisääntyvät paljon...

16 vuotta löytyy mittarista...

Jooh, noustessa sitä huimaa useasti. Ennen jopa viisi kertaa päivässä. Pariin otteeseen olen huimauksesta polvilleni kaatunut, mutta en kertaakaan kunnolla pyörtynyt.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Arisalmi
16 vuotta löytyy mittarista...

Juuri tuolloin 13-17 vuotiaana tuota ilmeni itselläni eniten, eikä tarvinut olla välttämättä nälkäinen.

Ahaa, eli ikä ratkaisee. Ilmankos noi on alkanu vähentymään.

Kieltämättä oudon tuntusia ne on. Näkökenttä alkaa menemään mustaksi reunoilta, ja se pienenee pienenemistään kunnes näkee vain mustaa.

Yksi hauska ilmiö on myös, kun kuuloaisti tekee temput. Kaikki kaikuu hassusti päässä ja kuulee ihmisten puheet yhtä kovina kuin ne huutaisi. Hiljaisuus myös kuulostaa pelottavalta silloin. Tiedättekö mitä tarkoitan?

huippaus..

Siis tota huimausta mullekki tuli/tulee aina sillon tallon ja se on tulee just ku nousee ylos nopeesti tai muutenki vaan tekee jotain nopeesti sen jalkeen ku on ollu yhdessa paikassa jonkinverran.. Ja siis tonhan nimi on "headrush" se ei oo mitenkaan vaarallinen (muutenkuin jos pyortyy ja lyo paansa..)

Itselläni on koko ajan toi huimaus päällää saattaa kyllä johtua siitä että olen helevetin moisessa kuumeessa.ikää on 23.

Mulla on sillon tällön saman kaltaisia hetkia. Silmissä sumenee ja n. 5 sekuntiin ei näe yhtään mitään. Olen monesti ajatellut mitä kauheuksia voisi sattua ku nämä kohtaukset tulee ajaessa autoa 120km\h:n vauhdissa ja rekka tulee vastaan, no onneksi kirjoitan vielä tässä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan wavejp
Mulla on sillon tällön saman kaltaisia hetkia. Silmissä sumenee ja n. 5 sekuntiin ei näe yhtään mitään. Olen monesti ajatellut mitä kauheuksia voisi sattua ku nämä kohtaukset tulee ajaessa autoa 120km\h:n vauhdissa ja rekka tulee vastaan, no onneksi kirjoitan vielä tässä.
Ajaessa tuota tuskin voi tulla. Eikös se tule siitä, kun ollaan kauan paikallaan ja noustaan nopeasti (kun veri menee päähän liian nopeasti tai jotain)?

Kun sä vaikka makaat,sun päähän pakkautuu veri, joka sitten laskee noustessa. Siksi huimaus..

Joskus kauan kauan sitten kouluterveydenhoitaja sanoi, että alhainen hemoglobiini aiheuttaa vastaavaa. Varmasti myös verensokerilla on asian kanssa merkitystä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Griever
Ajaessa tuota tuskin voi tulla. Eikös se tule siitä, kun ollaan kauan paikallaan ja noustaan nopeasti (kun veri menee päähän liian nopeasti tai jotain)?

Mulla ainakin tulee niitä ihan millon sattuu. kerran kävelin koululle ja kesken matkan pimeni aika pahasti, mutta onneksi en kaatunu. Hemoglobiinin puuteesta se ei mulla ainakaan jouhdu, ku se on jotain 160.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Griever
Yksi hauska ilmiö on myös, kun kuuloaisti tekee temput. Kaikki kaikuu hassusti päässä ja kuulee ihmisten puheet yhtä kovina kuin ne huutaisi. Hiljaisuus myös kuulostaa pelottavalta silloin. Tiedättekö mitä tarkoitan?

Kyllä. Ne on varsin inhottavia. Välillä ku on kaverin kanssa vaikka sen huoneessa kattomassa telkkua, alkaa kuulo sekoilemaan ja väillä ei kuule mitään ja sitten välillä tuntuu kuin puhuja huutais megafonilla korvaan. Ja porukka kattoo ku vajaamielistä (sehän ei ole ainakaan minulle mitään uutta :D )

Alkaisi vaikuttaa, että on aikas yleistä. Itselläni alkaa päässä aina ensin kuulumaan pirullista siritystä ja sitten näkö sumenee ja joskus lähtee taju. Kerran kun olin kylpyhuoneessa ovi lukossa ja kävi juuri tuolla tavalla että lähti taju, niin yhtäkkiä heräsin kun olin kaatunut oman huoneen pöydän kulmasta. Outoo:D !! Jos tosta selityksestä joku nyt tajuaa mitään.

Ei mulla mitään tuollasta ole ikinä käyny, vaikka tiesti ihanneiässä tuohon olenkin. Se on sitten taas erikseen, jos olen esim. kaatunut ja johonkin paikkaan on sattunut. Esim. tässä jonkinaikaa sitten kaaduin ja löin käteni, niin silloin vähänaikaa silmissä musteni ja tuntui, että kohta ei enää pysy pystössä (olin jo noussut silloin takasin seisaalleen).

Hm, no joskus kun on väsynyt niin tuntee juuri ennen lopullista väsähtämistä kuinka kaikki aistit virittyvät äärimmilleen; esim. kuulet kaikki äänet aivan selvästi, reaktiokyky on huipussaan ja tuntuu kuin ajatukset eivät mahtuisi päähän. Tuota kestää tosin vain jonkin aikaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion
Hm, no joskus kun on väsynyt niin tuntee juuri ennen lopullista väsähtämistä kuinka kaikki aistit virittyvät äärimmilleen; esim. kuulet kaikki äänet aivan selvästi, reaktiokyky on huipussaan ja tuntuu kuin ajatukset eivät mahtuisi päähän. Tuota kestää tosin vain jonkin aikaa.

ja olo on kuin Duracell- pupulla :p Virtaa riittää.

Välil toi tulee kyl ihan jonkun urheilusuorituksen jälkeen (varsinkin ku yleensä pyöräilen kaverilta illalla yhentoista aikaan, n. 2,5- 3 km niin kovaa ku pystyy ja jaksaa).

Ylös Bottom