Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PAL-käännöksien viivytykset

Niinkuin tiedämme MGS2 julkaistiin paaaaaaaljon myöhemmin täällä euroopassa kuin muualla maailmassa. Sama homma FFX kanssa. Mutta onko se lopulta niin huono asia, että saamme odotella noi pelejä niin pitkään? Mielestäni ei. Jenkit ja japsithan ei vät saaneet MGS2 mukana extradvd:tä ja sitä yhtä uutta vaikeustasoa. Myöskin FFX tulee lisättyä sivujuonta ym. Minä ainakin olen valmis odottamaan pelejä kuukaudenkin pidempää ku tietää, että saa tavallaan "paremman" pelin. Tietysti PAL-käännökset ottavat aina päähän mustillapakeillaan, mutta kuitenkin. Mitä mieltä olette?
 
Eihän se itse odottelu mua haittaa, mut ne perseelleen käännetyt pelit pännii. Konami on kyllä ainakin lukenut läksynsä ja kääntäny pelit euroopan puolelle kiitettävästi. Square, no, voihan sitä katella vanhoja PAL- Final Fantasyjä ja verrata niitä jenkkien vastaaviin. Toiseks Square ei oo edes julkassu lähellekkään kaikkia sen tekemiä pelejä täällä, mitkä on jenkeissä ja Japanissa tullu ulos, esim. Xenogears (aivan mainio, en tajuu miks ei tätä julkastu täällä, moni jäi paitsi erinomaisesta RoPe kokemuksesta), Parasite Eve (mahtavaa kauhu-RPG:tä), Vagrant Story (todella hieno pleikka peliks ja hyvä tarina). Ja noi oli vaan murto-osa siitä. Onneks Square on nyt ainakin ottanu opikseen ja kääntää meille edes siedettävän version Final Fantasy X:stä ja laittaa pientä lohdutus-extraa mukaan.

Kaikkein pahin mahdollinen esimerkki on sensuroida pelejä Eurooppaan, tämä ei kyllä johdu PAL-standardista vaan joidenkin kukkahattutätien jorinoista. Yksi vanhimmista esimerkeistä on Resident Evil PSonelle: leikelty niin että päivänvalo paistaa läpi ja häikäsee. Hemmetin hieno peli, TMB, sai köniin oikeen kunnolla. Jos jenkit sai 100% niin meille jäi suunnilleen 60%. Kaikki alku- väli- ja loppudemot poistettiin ja kenttiä, tai niiden sisältöä muutettiin.

Toivon vain hartaasti että pelifirmat muistavat meitä täällä kaukana maapallon toisella puolella ja kääntävät meille pelit saman veroisiksi kuin muillekin maille. Ei voi olla liikaa vaadittu. Odotetaan sitten vaikka viikko tai kuukausi lisää. Ja sensuroijat: antakaa niiden saksien olla vähän aikaa, jooko?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin
Toiseks Square ei oo edes julkassu lähellekkään kaikkia sen tekemiä pelejä täällä, mitkä on jenkeissä ja Japanissa tullu ulos, esim. Xenogears (aivan mainio, en tajuu miks ei tätä julkastu täällä, moni jäi paitsi erinomaisesta RoPe kokemuksesta), Parasite Eve (mahtavaa kauhu-RPG:tä), Vagrant Story (todella hieno pleikka peliks ja hyvä tarina).

Vagrant Story kylläkin ilmestyi Euroopassa, ja kekseliäs roolipelitoiminta onkin kyseessä. Kelpaa pelata vielä tänäkin päivänä. Parasite Evesta julkaistiin ainoastaan kakkososa Euroopassa, mikä on jokseenkin käsittämätöntä, kun päähahmo ja pelimaailma jäivät turhaan entuudestaan tuntemattomaksi.

Square on tosiaan kohdellut meitä kaltoin ja moni hyvä peli on säästetty japanilaisten ja jenkkienkin herkuksi. Toivottavasti pari vuotta sitten kohinalla julistettu Squaren Euroopan osasto on tae siitä, että firmalta löytyy entistä laajemmin tarjottavaa myös täällä, konsolipelien unohdetulla alueella...
 
Kyllä tää FFX:n odottelu alkaa ärsyttämään, onneks sentään sururaidat on nyt pienennetty siihen internationaliin.
Ei semmonen parin kuukauden odottelu nyt kamalaa ole, mutta kun tota FF:ä on nyt odoteltu jo vuosi. Eurooppalaisia ei saa syrjiä hyvissä peleissä.
 
kylla siela squarella on jotain pahasti vialla kun ei voi todellisuudessa kestaa kaantaa 1 pelia vuoden
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin
Kaikkein pahin mahdollinen esimerkki on sensuroida pelejä Eurooppaan, tämä ei kyllä johdu PAL-standardista vaan joidenkin kukkahattutätien jorinoista. Yksi vanhimmista esimerkeistä on Resident Evil PSonelle: leikelty niin että päivänvalo paistaa läpi ja häikäsee. Hemmetin hieno peli, TMB, sai köniin oikeen kunnolla. Jos jenkit sai 100% niin meille jäi suunnilleen 60%. Kaikki alku- väli- ja loppudemot poistettiin ja kenttiä, tai niiden sisältöä muutettiin.


hmm, mitä oli pätkitty resident evilistä?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan darkven


hmm, mitä oli pätkitty resident evilistä?

Japanin versio oli ainut, mistä ei oltu leikelty mitään. Jos jaksat ladata tuon kyseisen INTRON, niin mun ei tarvii alkaa selostaan. Toisena on se ensimmäinen zombi, ku se safkaa sitä kennethiä, niin sen kennethin pää tipahtaa siihen lattialle. En oo peliä vetäny kokonaan läpi (siis sitä japski versioo) niin en tiedä onko siitä sitten mitään muuta leikattu.

eli intron saa TÄÄLTÄ . Servu on fileplanetin joten vaati maksuttoman rekisteröinnin
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Teurastaja
. Minä ainakin olen valmis odottamaan pelejä kuukaudenkin pidempää ku tietää, että saa tavallaan "paremman" pelin. Tietysti PAL-käännökset ottavat aina päähän mustillapakeillaan, mutta kuitenkin. Mitä mieltä olette?
No jos näitä PAL-versioita joutuisikin odottaan vaan kuukauden pitempään, niin sehän ois ihan helvetin hyvä juttu. Mutta kun FFX:äkin joutuu odottaa joku 8-9 kuukautta Japanin julkaisun jälkeen, niin se nyt menee vähän liian pitkälle, tulkoon mukana vaikka 7 extra DVD:tä. :mad:
 
Ylös Bottom