Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PAL-pelit.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FPS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

FPS

New Member
Olen tässä miettinyt että voinko ihan huoletta tilata pelejä joissa on PAL-merkinnät, esim. Play.com:ista? Minulla on Suomesta ostettu PS3. Ovatko Play.comista ostetut PAL-pelit identtisiä esim. Suomesta ostettujen pelien kanssa? Kiitos jo etukäteen vastauksista :)
 
Vastaus: PAL-pelit.

Olen tässä miettinyt että voinko ihan huoletta tilata pelejä joissa on PAL-merkinnät, esim. Play.com:ista? Minulla on Suomesta ostettu PS3. Ovatko Play.comista ostetut PAL-pelit identtisiä esim. Suomesta ostettujen pelien kanssa? Kiitos jo etukäteen vastauksista :)

Kyllä ovat. Paitsi esim Buzz, jossa ei suomen kieltä.
 
Vastaus: PAL-pelit.

PS3 pelithän ovat tietääkseni aluekoodittomia, joten sillä ei ole mitään väliä mistä pelit ostat. Ja pelit ovat samanlaisia, mutta joidenkin pelien takakannet ja ohjekirjat ovat eri kielellä. (Ei suomenkielisiä vaan englannin)
 
Vastaus: PAL-pelit.

PS3 pelithän ovat tietääkseni aluekoodittomia, joten sillä ei ole mitään väliä mistä pelit ostat. Ja pelit ovat samanlaisia, mutta joidenkin pelien takakannet ja ohjekirjat ovat eri kielellä. (Ei suomenkielisiä vaan englannin)

Ei pidä paikkaansa ainakaan GT5:P:n kohdalla, josta minulla on kokemusta. Ero koskee siis ainoastaan online pelin puolta. Jos eventit eivät ole kansainvälisiä, niin PAL pelaajat eivät pääse smaan kisaan NTSC pelaajien kanssa.
 
joo. huoletta voit ostaa vaikka japanista pelejä. itse toin sieltä tossa kesällä ratchetin jonka kannet ja ohjekirjanen ovat täysin japaniksi, mutta pelittää kuitenkin vaikka suomen kielellä jos vain koneen asetukset ovat sille laitettu.

jotain ongelmia saattaa juurikin onlinessa olla kuten yläpuolella mainittiin.

katos tässähän oli alunperin kyse pal peleistä :rolleyes:. pal pelit ovat siis juurikin niitä samoja pelejä mitä suomessakin myydään, joten ei ole mitään estettä tilata esim. playsta... muutakuin jos tilaa playsta niin ei kannata ylittää 45e hintaa koska silloin saattaa rapsahtaa tullimaksuja ynnämuutakivaa siihen lisäksi. johtuen siitä, että playn varastot sijaitsevat eu:n kauppa-alueen ulkopuolella (tjms.)

Ei pidä paikkaansa ainakaan GT5:P:n kohdalla, josta minulla on kokemusta. Ero koskee siis ainoastaan online pelin puolta. Jos eventit eivät ole kansainvälisiä, niin PAL pelaajat eivät pääse smaan kisaan NTSC pelaajien kanssa.

en nytten tiedä, kun en peliä omista. mutta mun korvaan kuulostaa ainakin ihan loogiselta, että eu pelaajat pelaavat eu pelaajia vastaan eu servereillä ja jenkit sitten taas omilla servereillään. ja jos haluaa pelata kansainvälistä, niin pitää sitten pelata kansainvälisillä servuilla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PAL-pelit.

pal pelit ovat siis juurikin niitä samoja pelejä mitä suomessakin myydään, joten ei ole mitään estettä tilata esim. playsta...
Ei nyt ihan näinkään. Kuten edellä mainittiin, niin esim. PS3: Buzzista on erikseen Skandinaavinen versio, eli Playsta tilatulla pelillä ei voi palata suomeksi.
Playsta tilatut pelit siis kyllä varmasti toimivat täkäläisessäkin PS3:ssa, mutta kannattaa yrittää jostakin varmistaa nuo kielivalinnat, jos välttämättä esim. suomea kaipaa.
 
Vastaus: PAL-pelit.

Ei nyt ihan näinkään. Kuten edellä mainittiin, niin esim. PS3: Buzzista on erikseen Skandinaavinen versio, eli Playsta tilatulla pelillä ei voi palata suomeksi.

juu... ajattelin että tosta ei nyt välttämättä tarvitse uudelleen mainita, kun oli jo aikaisemmin siihen laitettu. toki mun sanavalinnat olivat viestissä hieman huonot...:o
 
Vastaus: PAL-pelit.

Pitäisikö tälle aiheelle perustaa pysyvä topic? Mietin tätä kun itse nyt hommasin ps3:n, että olisi hienoa jos olisi lista ulkomailta tilatuista peleistä mistä löytyy/ei löydy suomenkieltä.
 
Vastaus: PAL-pelit.

Pitäisikö tälle aiheelle perustaa pysyvä topic? Mietin tätä kun itse nyt hommasin ps3:n, että olisi hienoa jos olisi lista ulkomailta tilatuista peleistä mistä löytyy/ei löydy suomenkieltä.
Sitten vaadin ainakin otsikon vaihtamista. PAL- ja NTSC-peleistä puhuminen HD-aikana saa aikaan välitöntä verenpaineen kohoamista. :p

Veikkaan, että lista on tällä hetkellä noiden ei suomea sisältävien pelien osalta aika lyhyt. Jos pelin nimi on Suomessa sama kuin muuallakin Euroopassa, on suomilokalisointi mukana. Esim. LittleBigPlanet on kaikkialla samalla nimellä, mutta sitten on tosiaan esim. esim. Buzz TV Quiz vs. Buzz TV-visa.
 
Vastaus: PAL-pelit.

Kiitos vaan vastauksista, auttoi! Itse henkilökohtaisesti en pelaa Singstareja, Buzzia tms... Lähinnä sellaisia pelejä, missä suomennokset tuntuisi huvittavilta :) Hyvähyvä, nyt pitää vaan tarkistaa että voinko omalla Electronillani ostaa verkosta mitään ja jos en, niin hankin uuden :D
 
Vastaus: PAL-pelit.

Semmoinenkin seikka kannattaa ottaa huomioon että pelien virkistystaajuudet saattaa poiketa. Jos telkkarisi ei tue 60Hz taajuutta niin jotkut pelit näkyvät mustavalkoisina. :(
Jos omistat taulutelevision(HD) niin ei ole mitään pelkoa. Itsellänihän on 20v vanha ASA putkitöllö (johon olen yllättävän tyytyväinen vielä, vaikka pelasin puoli vuotta 32" Sony Bravialla) joka ei tue 60Hz:iä ja useat, jos ei kaikki, pelit näytä värejä. D: Ongelma koskee siis vain NTSC-pelejä.
 
Vastaus: PAL-pelit.

Veikkaan, että lista on tällä hetkellä noiden ei suomea sisältävien pelien osalta aika lyhyt. Jos pelin nimi on Suomessa sama kuin muuallakin Euroopassa, on suomilokalisointi mukana.

Ok tämä on hyvä tietää. Tähän ei varmaan poikkeuksiakaan löydy, että voi luottaa tohon hommaan? Kyllähän se itselle menee enkku siinä missä suomikin, mutta jos lastenpelejä tilailee niin pettymys voi olla kova jos joutuu itse koko ajan neuvomaan vieressä ;)
 
Ylös Bottom