Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PAL50/60 switchi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja akimaru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

akimaru

New Member
Onko pal dreamcastille olemassa jonkunnäköistä pal50/60 switchiä, kuten saturnille on mahdollista rakentaa? Omasta kokoelmastani pääsisin vihdoin pelaamaan Daisessenia, Ikarugaa, Sakura Taisen kolmosta, The Rhapsody of Zephyriä, Exodus Guilty Neosia ja Macross M3:sta ntsc:nä, kun nuo pelit menevät suoraan pal50:meneen, vaikka ovatkin japsiversioita.

Näyttää siltä, että tämä automaattinen pal50 johtuu biosin asetuksista, jotka ovat koodattu joko dreamcastin biosiin, tai sitten niinkuin saturnissa, jumpperiasetuksiin..(tai sitten huonolla tuurilla tämä informaatio on ip.bin boottitiedostossa... ja en todellakaan haluaisi pelehtiä väsyneiden kopioiden kanssa..) koska pelit vaihtavat pal50:menen vasta lisenssi-ilmoituksen jälkeen. Peli siis vain katsoo biosin asetukset ja asettaa videomoodin tämän mukaan. Siis pal:in pal-koneella ja ntsc:n ntsc-koneella. Yleensä ntsc-pelit asettaa suoraan ntsc:n. En tiedä vielä oikeaa vastausta, mutta jos joku tietää.. niin olisi mahtavaa jos joku pystyisi kertomaan tästä lisää..?

Elikkäs jos tämä switchi on olemassa, tietääkö joku paikan mistä rakennusohjeet löytyisi?

Nej, DC:tä ei ole mahdollista switchata (niinkuin esim. Saturnia ja Megadriveä). Vastailin jo tuohon Ikaruga-viestiisi, mutta laitan sen tännekin, eli: "kokeileppa jotakin bootti-levyä (esim. Utopiaa), niin sun pitäisi saada se Ikaruga toimimaan 60hz-modessa".

kiitoksia nopeasta vastauksesta. jos utopia 1.2 ei toimi, niin pitänee pyytää serkkupoikaa tuomaan jenkkidc ens kerralla kun se tulee käymään. :)

Jos Utopia ei toimi kokeile vielä Gamesharkkia ja DC-X:ää. Kyllä se jollakin bootti-levylle toimii, en vain muista millä :S

Noh, avasin tuossa DC:ni, ja emolevy on nyt kädessä. Ikävä kyllä kyseinen silta on kyllä ihan auki, kun sen pitäisi olla kiinni (ja minullahan on PAL-DC).

"Now underneath the Motherboard near the TV Out Connector, There will be a bridge (R422), Solder this bridge together to force the DC to run at 60hz PAL."

Outoa. Eikös tuo tarkoittaisi sitä, että PAL DC:ssä on silta kiinni. Miksi minulla sitten on auki?

Noh, kokeilin tuota modia äsken ja ei siitä näyttäisi olevan mitään hyötyä PAL DC:ssä. Itse asiassa en saanut mitään kuvaa ulos DC:stä, kun silta R422 oli kiinni.

En sitten tiedä. Ehkäpä Pepto osaisi valaista asiaa, kun hän on "DC guru", et al :rolleyes:

:P

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Noh, kokeilin tuota modia äsken ja ei siitä näyttäisi olevan mitään hyötyä PAL DC:ssä. Itse asiassa en saanut mitään kuvaa ulos DC:stä, kun silta R422 oli kiinni.

En sitten tiedä. Ehkäpä Pepto osaisi valaista asiaa, kun hän on "DC guru", et al :rolleyes:

:P
Ilmeisesti toi onkin NTSC->PAL modi, eikä PAL->NTSC kuten luulin (katos ku en oo ite testannu tota).

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan akimaru
Omasta kokoelmastani pääsisin vihdoin pelaamaan Daisessenia, Ikarugaa, Sakura Taisen kolmosta, The Rhapsody of Zephyriä, Exodus Guilty Neosia ja Macross M3:sta ntsc:nä, kun nuo pelit menevät suoraan pal50:meneen, vaikka ovatkin japsiversioita.

Minulla on sinulle loistava ratkaisu - myy nuo pelit minulle, niin pääset vaivoistasi. Siihen et tarvitse minkäänlaista switchiä ;)

-=PAcdam=-

Re: Re: PAL50/60 switchi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pacdam
Minulla on sinulle loistava ratkaisu - myy nuo pelit minulle, niin pääset vaivoistasi. Siihen et tarvitse minkäänlaista switchiä
Ellet sitten halua "switchata" noita kyseisiä pelejä joihinkin Pacdamin muoveissa oleviin PAL-peleihin :)

Lisäinfoa tosta Ikaruga/pal50 ja yleensäkin pal50 jap-peleistä on nyt siinä mun toisessa postissa.

Mulla on henkilökohtaisesti mennyt totaalisesti hermo pal-pelien kanssa... pääs aika hyvä kiljaisu kun näin mitä Ubisoft oli tehnyt Grandia kakkoselle. ;)

Kunhan kotiudun armeijan harmaista 3.10, alan tosissani etsiä ja toteuttaa ystäväni kanssa tapaa miten modata pal dc jenkkikoneeks. Aion pistää peliin ainokaisen pal-dreamcastini ja ei todellakaan mitään väliä vaikka paskaks meniskin.. tällöin ei muuta kuin Electronic Boutiquehen ja ntsc-dc here i come.

Jos jotain ilmenee tai saadaan aikaseks jotain maata mullistavaa, niin jaan tiedon heti.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pepto

Ilmeisesti toi onkin NTSC->PAL modi, eikä PAL->NTSC kuten luulin (katos ku en oo ite testannu tota).

Ai niin... ja kuka ihme haluaa modata NTSC-masiinan PAL:iks? O_O

Niin, Löysin tossa ihan mukavan ohjelman netistä, jolla saa muutettua (siis kopion, kai omistat alkuperäisen? ;) ) Ikarugan NTSC:hen ilman sen kummempia kikkailuja. Lisää infoa siinä toisessa viestissä..

Noniin, nyt pääs Ikaruga normaaliin meininkiin. Aivan mahtava paukutus.. vois kohta vertailla highscoreja..?

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom