Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pal60

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

saato

New Member
Kysymys:

Kannattaako x-boxin asetuksissa valita PAL60 tuki päälle? Jos telkku on 50 Hz, niin kandeeko sitä pitä päällä? Vai mitä se oikein tarkoittaa? Kokeilin sitä, mutta en huomannut eroa. Selventäkää...
 
Käsittääkseni se on niin, että jos kuva ei ollut epäselvä ja ei pomppinut, kun asetus oli 60Hz, niin silloin tv:si tukee 60Hz, joten pidä se asetus päällä vaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Käsittääkseni se on niin, että jos kuva ei ollut epäselvä ja ei pomppinut, kun asetus oli 60Hz, niin silloin tv:si tukee 60Hz, joten pidä se asetus päällä vaan.

Joo, kuten kirjoitin kokeilin kumpaakin vaihtoehtoa (PAL60 tuki päällä ja pois) ja en huomannut mitään eroa. Nyt se PAL60 tuki on kuitenkin päällä ja telkku ei ole vielä räjähtänyt...;)

Pitäisikö sen PAL60 parantaa jotenkin kuvan laatua?

EDIT: Telkku on JVC 28" laajakuva (pari vuotta vanha)
 
Ei paranna kuvanlaatua (poikkeuksia on kuitenkin). Jos televisiosi tukee 60 Hz moodia, mutta ei kunnolla NTSC:tä, PAL60-moodilla saa värit näkyviin. Esim. oma Philipsin laajakuvatöllö ei kunnolla toista kaikkien jenkkileffojen NTSC-kuvaa (synkkaus ei toimi kunnolla), mutta kun DVD-soittimesta laittaa PAL60-moodin päälle on kuva kaikin puolin kunnossa.
 
Eli onko väliä pitääkö PAL60 päällä vai pois päältä, jos töllö ei suoranaisesti sitä tue?
 
60HZ vs 50hZ ? 60HZ on nopeampi ja ilman surureunoja eli selkeästi parempi noin yleisesti ottaen.
 
PAL60 on kaytännössä täsmälleen sama kuin normaali NTSC (NTSC60). Ainut ero on se, että komposiitti ja s-video signaaleiden väripurske on siiretty NTSC:n 3,58 MHz taajuudesta PAL:n 4,43 MHz taajuudelle.

Kokeilin Halolla tuota PAL60 valintaa eikä se näyttänyt tekevän mitään. Ehkä tuo peli ei tue sitä, koska PAL käännös on tehty kunnolla jolloin 60 Hz tukea ei tarvitse.
 
Tuo PAL60-tuki tarkoittaa käytännössä vain sitä, että NTSC-signaalista konvertoidaan värit PAL-standardin mukaiseksi. Ja senhän Kirvasto tuossa jo kertoikin hieman minua teknisemmin.
 
JSRF

Tässä pähkäilen että mikä hz pitäisi laittaa päälle jsrf:ssa kun laittaa pal-60 pois peli pyörii hitaasti, mutta ei nyi.
Jos pistää pal-60 päälle pyörii peli normaali nopeutta? ja nykii esim garagessa PALJON ja samoin muissakin kentissä välillä

Televisio on Philips 32" 100hz

Nykiikö muilla JSRF pal-60:ssa?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan simo
60HZ vs 50hZ ? 60HZ on nopeampi ja ilman surureunoja eli selkeästi parempi noin yleisesti ottaen.
No tuohon voin kyllä sanoa että ei pidä paikkansa(ainakaan mulla)
Mulla on Sony KV32FX65 100Hz töllö ja kun pal60:sen laittaa päälle tuntuu että framet putoo about puolella koska kuvasta tulee nykivää joka käy silmiin törkeesti!
:mad:
 
minulla sony KV-32FQ75E televisio, jossa saa valita 50hz tai 100hz, mutta ihme kyllä 60hz mokoma ei tue.
 
Teoriassa PAL60:llä pelit pitäisi toimia ilman surureunoja ja tökkimisiä. Valitettavasti melkeinpä yksikään xboxin julkaisupeleistä ei tue PAL60 asetusta esim. Halo, joka toimii paremmin 50HZ asetuksella.
 
Re: JSRF

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Icecube


Tässä pähkäilen että mikä hz pitäisi laittaa päälle jsrf:ssa kun laittaa pal-60 pois peli pyörii hitaasti, mutta ei nyi.
Jos pistää pal-60 päälle pyörii peli normaali nopeutta? ja nykii esim garagessa PALJON ja samoin muissakin kentissä välillä

Televisio on Philips 32" 100hz

Nykiikö muilla JSRF pal-60:ssa?


Muistaakseni JSRF ei tue PAL60:tä, joten kannattaa pistää se pois päältä. Testasin tuota itse ja peli pyöri paremmin 50HZ tilassa.
 
Re: Re: JSRF

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dark Soho


Muistaakseni JSRF ei tue PAL60:tä, joten kannattaa pistää se pois päältä. Testasin tuota itse ja peli pyöri paremmin 50HZ tilassa.

Jooh, PGR on toinen peli jossa esim. 50Hz muodossa tallennetut pelitilanteet eivät toimikaan jos vaihtaa laatikon asetuksista PAL60 päälle :(
 
S*****a. Oon nyt alottanut JSRF:n 50hz tilassa ja tallentanut sillon, ja alottanut myöhemmin 60hz tilassa ja tallentanut. Olen todella pitkällä pelissä (pelannut pelin läpi + vetänyt joistain kentistä kaikki tehtävät. Pelin kello näyttää n.30h) :mad:

Voiko asialle tehdä enään mitään? vai pitääkö koko peli alottaa alusta 60hz? :(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ei nyi JSRF ainakaan mulla tossa PAL60 tilassa, tosin en ole kovin pitkällä vielä.

PGR nyki Nykissä (heh) kun satoi ja oli yö ja oli nopea auto alla. Mutta olen lukenut, että pelin pitäisi olla nopeampi PAL60:llä. Ja jos joku sanoo nyt, että peli toimii nopeammin 50:llä, niin menee hermo, koska olen melkein saanut kaikki autot ajamalla auki... :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO
Ei nyi JSRF ainakaan mulla tossa PAL60 tilassa, tosin en ole kovin pitkällä vielä.

PGR nyki Nykissä (heh) kun satoi ja oli yö ja oli nopea auto alla. Mutta olen lukenut, että pelin pitäisi olla nopeampi PAL60:llä. Ja jos joku sanoo nyt, että peli toimii nopeammin 50:llä, niin menee hermo, koska olen melkein saanut kaikki autot ajamalla auki... :)

Kirjota nimeksesi Nosliw niin saat ne autot siihen 50Hz moodiin?
 
Nykii vieläkin garage vaikka alotin pelin alusta pal-60. Eli jatkanpa vanhaa savea :). Onkos kukaan pelannut peliä läpi 100% ja saanut kaikki bonus hahmot? Itse ajattelin tehdä niin :cool:.
 
Ylös Bottom