Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Paras GBA peli

Vastaus: Paras GBA peli

Advance Wars 2, tai FF Tactics Advance, tai joku muu...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Paras GBA peli

HuHu ViNu sanoi:
Mega Man Battle Network 3. S'on Mega Man, ja siinä on taistelusysteemi joka hakkaa kaikkien muiden japsiropejen viritelmät.

Tekis mieli alkaa raastamaan tuosta taistelusysteemistä, mutta jätänpä tällä kertaa.

Paras peli mitä on tullu pelattua GBA:lla on varmaan:
Castlevania: Aria of Sorrow
 
Vastaus: Paras GBA peli

tähän on kyllä vaikeaa sanoa mitään lopullista; GBA:lle on niin paljon erinomaisia pelejä. Tällä hetkellä pelailen juuri Advance Wars 2:ta ja kyllä se varmastikkin GBA:n parhaimmistoa on...Mario & Luigi Superstar Saga on myös erinomainen ( sitä en ole vielä kyllä pelannut läpi. ) ja Golden Sun on klassikko myös.....Mario & Donkey Kong on kuulemma myös erinomainen, en ole sitä itse päässyt vielä pelaamaan...
 
Vastaus: Paras GBA peli

Astro Boy ja Advance Guardian Heroes kolahtivat älyttömän lujaa. Suorastaan rakastuin niihin.
Astro Boy piti hankkia sekä japanilais- että amerikkalaisversioina. Suosittelen kyllä muillekin: ensin j-versio, sitten a., mikäli japanilainen nappasi.
Nähkääs, mielestäni japaniversio on parempi ja tasapaino hardilla on erinomainen. Amerikkalaisversio on ikään kuin mainio "lisäosa" fanipojille: vaikeustasot laitettu uusiksi ja usaversion hard on hyvin paljon haastavampi, kuin japaniversion. Sanotaan, että amerikkalaisversion normal on japanilaisversion hard, mutta tämä ei pidä paikkaansa. Amerikkalaisversion normal on naurettavan helppo. Niin helppo, ettei sitä jaksanut edes pelata. amerikkalaisversion hard taas on, kuten sanottua
vaikeampi kuin japanilaisen version, mutta mielestäni ei niin tyylikäs tai jännittävä. Lisäksi vaikeus on huomattavasti vähemmän taktista/oma-aloitteista valintojen pohdiskelua, kuin japanilaisessa versiossa: kohdat ovat kutakuinkin niin hankalia, että on aika tarkkaan yksi järkevä valintojen sarja toimia. Japaniversiossa on yleensä aina paljon (enemmän) vaihtoehtoja, vaikka kaikkien taitojen oikeaoppinen käyttö onkin tarpeen.
Uh-huh, tulipa sekasotku hihi.

Advance Guardian Heroesin saamaa huonoa julkisuutta en ymmärrä. Tasapaino ei ole toki täysin kohdallaan sikäli, että normal ja hard-vaikeustasot ovat liian helppoja ja täysin samankaltaisia: jos hallitsee normalin, hallitsee hardinkin ihan yhtä helposti. Eli todella helposti.
Superhard taas on erittäin vaikea ja huomattavasti laajempi. Vihulaiset käyttävät kaikkia erikoisiskujaan, hyökkäävät koko ajan eivätkä enää ilmoita puhekuplilla hyökkäävänsä. Pidän tästä tasosta kovasti, mutta se on niin hiivatin vaikea, että siitä ei saa lainkaan samanlaista pelaamisen iloa, kuin kaipaisin. Nautin kyllä tästäkin vaikeustasosta, mutta normalin ja hardin ollessa liian helppoja ja tämän niin vaikea, sellainen sopivan haastava mutta kuitenkin letkeä pelikokemus jää tän kanssa puuttumaan. Olisin kaivannut hardin ja superhardin väliin vielä jotain. Jotain, jossa vihulaiset eivät ehkä mättäisi niin usein, kuin superhardilla mutta enemmän kuin hardilla. Ja jossa vihulaiset käyttäisivät kaikkia hyökkäyksiään. Saattaisipa ne hyökkäystä ennakoivat puhekuplatkin olla hyvästä, niin pysyisi paremmin tilanteen tasalla.
Oli miten oli, tykästyin tähän niin paljon, että mun oli suorastaan pakko hankkia (ylihintaan:) saturn ja (ylihintaan:) alkuperäinen Guardian Heroes.
Niin ja AGH soundtrack. Ihastuttavaa, suorastaan nerokasta musiikkia. Kuten myös, TOTTA VIEKÖÖN, Guardian Heroesissa. :)))
Mun pitäis hehkuttaa tässä yhteydessä myös ylempänä mainitsematta jättämääni Astro Boyn musiikkia, mut en osaa. Niin nerokasta se on, niin on!

Jos joku muuten tietää, onko AGH:n amerikkalais- ja japanilaisversioissa mitään eroja, niin tässä siitä sopisi nyt kertoa! Ne kyllä julkaistiin niin lähekkain, että tuskin... mutta, kysynyttä ei laiteta!

Minish Capista tykkäsin hyvin paljon. Zeldat ovat aina olleet mulle lähinnä sellaisia hieman aneemisia välipalapelejä, mutta MC imaisi mukaansa kuin parhaimmat ropekokemukset, immersio oli hävyttömän voimakas. Viimein Zeldojen lisääntynyt tarinankerronta oli mulle toimivassa muodossa.

Myös Mario & Luigi Superstar Sagan tulen muistamaan lämmöllä. Yleisesti ottaen en siedä ns. rpg-genreä, mutta tämä peli kutkutti, oli mainiolla psilosybiinilogiikallaan johdonmukainen ja oivaltava. Jopa taistelut olivat kivoja ja lievästä puutumisen tunteesta huolimatta niitä ei ollut suoranaisesti liikaa. Njoo, on tää varsin hankala ylipäänsä niputtaa rpg:ksi, joten sikäli vertaaminen moisiin ei ole osuva.
Jännittävänä sivuhuomautuksena mainittakoon, etten pitänyt lainkaan Paper Mario 2:sta.
 
Vastaus: Paras GBA peli

Kyllä seAdvanceWars2tarjoaaeniten vastinettarahoille, no question. Ellei ykköstäole jo hakannut, niin kakkonen on vielä pakollisempi tapaus, ehdottomasti sy ostaakone, jos kyseiletäihanuudeltaon jostain typerästäsyystävälttynyt. Toisena ykköspelinä on tietenkin mainittava Final Fantasy Tactics Advance, joka on todella syvä, pitkä, mielenkiintonen ja charmikas. Siinä eniten pelatuimmat SP-Pelini, muut tulevat enemmän tai vähemmän jäljessä. Kruununprinssi on myös Castlevania Aria Of Sorrow, jossa on ehkä monipuolisin pelihahmo ikinä konsolipelien historiassa, for real. Uudeleenlämmittelyjä en tässälistassasuosi, muut saavat tehdä sitä lisää jos haluavat.

Advance Guardian Heroes jäi itselleni toistaiseksi hieman outolinnuksi. Rakastan alkuperäistä kuihullu puuroa, ehdottomasti paras rateilla menevä action RPG/ mättöscrolleri mitä olen ikinä pelannut. Advance taas tuntuu pahasti menevän R-napin hakkaamiseksi oikeaan aikaan. Alkuperäisen vapauteen ja meiningkiin jää paljon matkaa. Omaperäisyyttä on,peli pitää pelata tuhottoman montakertaaläpi bonusten takia,jne. Muttakun ei jaksa. Kaksinpelikin voi jäädä vähälle,peliä kun ei kaikkialtasaa, peli kaverista puhumattakaan.
 
Vastaus: Paras GBA peli

Advance Wars kakkonen tietenkin vaikka onhan tuo Super Mario Advance 4 todella hyvä, muttei moninpelissä tosiaankaan päihitä Advance Warssia jota voi pelata yhdelläkin koneella. Ei sen puoleen etteikö kavereillani olisi joko GBA:ta tai itse peliä sille, mutta eihän sitä kaikilla kuitenkaan ole ja onhan se kahdella koneella hieman helpompi pelata ja varsinkin taistelut helpompi katsoa.
 
Mega Man Zerot

Enpä ole varma, mutta joko Mega Man Zero 3 tai sitten 4. Molemmissa on hyvät puolensa, mutta myös huonot. Koko sarjalle ominaista on kuitenkin eeppinen juoni.

Yleisesti näitä pidetään erittäin vaikeina peleinä ja syystä.
 
Vastaus: Paras GBA peli

Fire Emblem: Sacred stones, taikka sitten Zero 2. (En oo vielä ehtiny pelaamaan kolmosta ja nelosta, vaikka ne tuossa hyllyssä lojuvatkin)
 
Vastaus: Paras GBA peli

Ehkä pokemon firered :D:cool: sitä tullut pelattua eniten ja siinä on eniten sisältöä
 
Vastaus: Paras GBA peli

SWORD OF MANA!!!
:)
Lainasin tuon pelin aikoinaan kaveriltani ja olen itekkin ajatellut ostaa jos jostain kaupasta se löytyis ja ois rahaa.
 
Vastaus: Paras GBA peli

Aika mielenkiintoista, että vaikka pidän erityisen paljon rpg-peleistä, niin Golden Sun ei nappaa ollenkaan. Peliä on kuitenkin hehkutettu suunnilleen kaikissa medioissa. Olen ehkä noin puolessa väliä peliä ja en ole tykännyt yhtään koko pelistä. Aikamoista pakkopullaa :(.

Olet väärässä. Et pidä RPG-peleistä.
 
Vastaus: Paras GBA peli

Tähän mennessä Aria of Sorrow mutta jouluna nähdään voittaako Minish Cap sen.
 
Vastaus: Paras GBA peli

Omasta mielestäni kaikista pelaamistani GBA-peleistä paras on ilman muuta Pokémon Emerald. Itse omistan Sapphiren, joka oli ensimmäinen pelaamani Pokémon-peli. Mitään muuta peliä en ole jaksanut pelata niin kauan kuin sitä. Emerald on kuitenkin paranneltu versio siitä, ja sitäkin olen pelannut jonkin aikaa.
 
Vastaus: Paras GBA peli

Jotain Dragonball Z:taa on tullu mätettyä aikas paljon, ei ollu mikään budokai-tyylinen vaan ihan kunnon seikkailua DBZ:n hahmoilla. En ikävä kyllä muista pelin nimeä, mutta jos joku muu tajuaa mitä tarkoitan, ja muistaa pelin nimen, niin voisi jakaa tietonsa.
 
Vastaus: Paras GBA peli

Sanoisin että Final Fantasy nelosen, vitosen ja kutosen "enchanted" versiot tai konsolin pokemon-pelit.
 
Ylös Bottom