Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Paras komedia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Randall
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Legendaarisimmat komediat

1. Mies ja alaston ase trilogia :p
2. Hot shotit :D
3. Ace Venturat :cool:
4. Ladattu ase :)
5. Takaa haettu :rolleyes:
6. Nuija ja Tosinuja :eek:
7. Spaceballs - Avaruusboltsit :o
8. Beverly Hillsin Kyttä elokuvat ;)

Toivottavasti muistin kaikki mitä mieleen tuli.:confused:

Mie pidän ainakin South parkin huumorista, Taxeista, me, myself&irenestä ja siitä kotimaisesta huumorisarjasta nimeltä salatut elämät.

Hei me lennetään.
Oli muuten aivan uskomaton kokemus kun kavereitten kanssa käytiin hakemassa lätkä matsiin liput, ja aikaa oli kyllä riittävästi käydä kattomassa vaikka yksi lehva...
Mikä hiivatin Hei me lennetään...
Teatterissa oli varmaan noin 10 tyyppiä meidän lisäksi ja ne katto vähän vinoon kun nauroimme itsemme tärviölle...
En muista milloin sen jälkeen olisin nauranut niin tolkuttomasti ja ihan selvin päin...:D
Tämä siis 80-luvun alussa leffateatterissa jota ei enää ole. Merano tai jotain sellaista siinä Nordenskiöldin kadulla jäähallin lähellä. Muistaako kukaan. Siis Helsingvorssissa.
Jälkeenpäin myös kakkososa videolta on tuottanut hupia. :)
Top Secretissä myös Omar Sharifin (vanha sankari elokuvissa) naama siinä paketoidussa autossa oli mahoton. :D

Hyviä komedioita ei ole edes tarpeeksi, mutta tässä muutamia...

The Truman show & Man on the moon (selvästi Jim Carreyn parhaimmat komediat)
Life of Brain
Blues Brothers (2000 menettelee)
Sekaisin Marista (Yksi parhaista komedioista IMO ikinä! Kannattaa katsoa tänään telkusta, kun kerta siinä yheksän aikaan Maikkarilta/Neloselta tulee!)
Nuija ja tosinuija (ainiin, tässäkin Carrey pääosassa...)
Big Lebowski
Perhe on painajainen (Ben Stillerin uusimpia. Todella hauska! :D Zoolander pitäisi nähdä...)
Kummeli Kultakuume & Kummeli Stories (nähnyt molemmat varmaan 10 kertaa eikä kyllästy :P)

Kerron lisää jos muistan ;)

Eihän tätä kukaan 80-luvulla syntynyt tiedä, eikä ehkä moni 70-luvullakaan, mutta Steve Martinin Superhulttio (The Jerk) vuodelta 1979 on todella hillitön. Kuten myös monet muut Martinin ennen Morsiammen Isä-aikaa, esim. Aivovaimopuoli (The Man With Two Brains) 1983, joka on tullut TV:stäkin muutaman kerran. La Story vuodelta 1991 on ehkä monille omituisuudessaankin tuttu.

Samoin Delta Jengi (National Lampoon's Animal House) 1978, jossa mm. John "Blues Brother" Belushi, pitäisi kuulua kaikkien crazy-komedian ystävien katsottuihin leffoihin. En nyt lähde kuitenkaan esim. Billy Wilderin ohjaamia leffoja 50-luvun tienoilta tms. luettelemaan tässä. Viime aikoina tullut telkasta, eli kannattaa katsoa!

En halua vaikutaa vanhalta sedältä, joka vannoo vain vanhojen leffojen nimiin; esim. Superhulttiota on todella vaikea saada ainakaaan videolla, joten ei ihme, jos monet eivät ole nähneet.

Kyllähän Leslie Nielsenin leffoissa on todella hyviä, kuten Tappavat Aseet, mutta on aika paljon paskaakin. Oli jo sivuosassa loistavassa Hei Me Lennetään (Flying High) 1982.

Tässähän nyt oli vaan lähinnä crazy-huumorin helmiä minun mielestäni. Huumoriahan tai komediaa on monenlaista muutakin, joista on tehty hyviä leffoja vaikka kuinka paljon.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan veloxneb
Kyllähän Leslie Nielsenin leffoissa on todella hyviä, kuten Tappavat Aseet, mutta on aika paljon paskaakin. Oli jo sivuosassa loistavassa Hei Me Lennetään (Flying High) 1982.

Tarkoittanet Alastomia aseita (Naked Gun)?
Hei me lennetään leffan englanninkielinen nimi oli Airplane! ja vuosi 1980. Jatko-osa (Hei taas me lennetään, Airplane II: The Sequel) ilmestyi 1982 ja mukana muiden muassa William Shatner. Kaikki aivan loistavia leffoja ja saa onneksi myös DVD:nä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver

Tarkoittanet Alastomia aseita (Naked Gun)?
Hei me lennetään leffan englanninkielinen nimi oli Airplane! ja vuosi 1980. Jatko-osa (Hei taas me lennetään, Airplane II: The Sequel) ilmestyi 1982 ja mukana muiden muassa William Shatner. Kaikki aivan loistavia leffoja ja saa onneksi myös DVD:nä.

Heh, heh. Tulipa pieni lipsahdus. Alastomia aseitahan ne tietenkin ovat.

Hei me lennetään leffoista onkin käytetty noita molempia englanninkielisiä nimiä. Vuosi oli minulla pielessä.

Enhän minä mikään elokuva-asiantuntija ole, vaikka sellaiselta yritin vaikuttaa. :D

Heh, heh. Tulipa pieni lipsahdus. Alastomia aseitahan ne tietenkin ovat.

Hei me lennetään leffoista onkin käytetty noita molempia englanninkielisiä nimiä. Vuosi oli minulla pielessä.

Enhän minä mikään elokuva-asiantuntija ole, vaikka sellaiselta yritin vaikuttaa.
Noh...erehtyminen on inhimillistä...kun olet noin vanhakin...:rolleyes:
Mutta nuo lehvat olivat aikoinaan todella asiallisia...:D
Lisäyksenä näistä elokuvista en valitettavasti ole kuullut puhuttavan missään "flying high" nimeä mutta korjaa.
Itse olen sen verran fossiili etten muista..:D

Jos Internet Movie Databasella hakee nimellä Flying High tulee haun tuloksena myös Airplane tarkoittaen samaa elokuvaa. On sitä varmaan silläkin nimellä sitten jossain Australiassa kutsuttu.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jonjes

Noh...erehtyminen on inhimillistä...kun olet noin vanhakin...
Mutta nuo lehvat olivat aikoinaan todella asiallisia...
Lisäyksenä näistä elokuvista en valitettavasti ole kuullut puhuttavan missään "flying high" nimeä mutta korjaa.
Itse olen sen verran fossiili etten muista..

Miten niin vanha? :mad:

Heh heh.

Piti ihan käydä IMDB:ssä tarkistamassa asia. Airplane! on tunnetumpi nimi, mutta jostakin syystä minulle on jäänyt mieleen tuo Flying High.

Täältä kun katsoo, niin alempana lukee "Also known as: Flying High (1980)" http://us.imdb.com/Title?0080339

Huh huh. Pa*kanpuhujan maine ei ollut kaukana. :)

Miten niin vanha?
Piti ihan käydä IMDB:ssä tarkistamassa asia. Airplane! on tunnetumpi nimi, mutta jostakin syystä minulle on jäänyt mieleen tuo Flying High.

Täältä kun katsoo, niin alempana lukee "Also known as: Flying High (1980)" http://us.imdb.com/Title?0080339

Huh huh. Pa*kanpuhujan maine ei ollut kaukana.
Sanoinkin etten ole koskaan kuullut puhuttavan (enkä mainittavan tai markkinoitavan nähnyt) elokuvasta sillä nimellä. :) Merkillistä...hmmm...
Ja vanhahan olet, melkein yhtä vanha kuin...öh..joku muu...:D
Mistäs se Flying High on mahtanut suhun tarttua? Onko muistikuvaa? Raapimallakaan ei meinaa päästä irrota kuin puutikkuja... :)
Olisiko ollut alkuperäisessä lehvajulisteessa?? Saattoi ollakin...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jonjes

Sanoinkin etten ole koskaan kuullut puhuttavan (enkä mainittavan tai markkinoitavan nähnyt) elokuvasta sillä nimellä.
Merkillistä...hmmm...
Ja vanhahan olet, melkein yhtä vanha kuin...öh..joku muu...
Mistäs se Flying High on mahtanut suhun tarttua? Onko muistikuvaa? Raapimallakaan ei meinaa päästä irrota kuin puutikkuja...
Olisiko ollut alkuperäisessä lehvajulisteessa?? Saattoi ollakin...

Hyvä kysymys. Yritin sitä jo itsekin miettiä.

En nähnyt leffaa aikoinaan elokuvissa, mutta katsoin sen silloin 80-luvun alussa ainakin 100 kertaa videolta :rolleyes: , joten olisiko joku videoversio ollut tuon niminen.

Tietysti, jos 99 kertaa se oli Airplane! ja yhden kerran Flying High, niin miten tuonkin taas selität. :)

Paras komedia on:

SekoPallo

Vedet silmissä itkien katsoin tätä elokuvaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Acidnator
Mie pidän ainakin South parkin huumorista

Sun kannatta sit katsoa toi SekoPallo kun South Parkin tekijät on sen tehnyt ja ne näytelee pääosissa.
Oikee nimi on BasketBall.

Hyvä kysymys. Yritin sitä jo itsekin miettiä.

En nähnyt leffaa aikoinaan elokuvissa, mutta katsoin sen silloin 80-luvun alussa ainakin 100 kertaa videolta , joten olisiko joku videoversio ollut tuon niminen.

Tietysti, jos 99 kertaa se oli Airplane! ja yhden kerran Flying High, niin miten tuonkin taas selität.
Niin..kuten sanoinkin. En ole mielestäni koskaan nähnyt tuota "Flying High" juttua...mutta takaraivossa se jotenkin kuulostaa tutulta...:D. Olisiko ollut lehvateatterin mainoksessa tai jossain...hmmm...
Olen nähnyt kyseisen tekeleen lehvateatterissa...:)
Lue aikaisempi postaukseni jos jaksat...:)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan trent67
Jiz:
Se on muuten BASEketball!

Sinäänsä en henkilökohtaisesti yhtään ylläty, että kirjotan jonkun vähänkään ulkomaalaisen sanan väärin.

Kiitos trent67 korjauksesta.

Kyllähän eräs naurettavimmista on Sekaisin Marista. Äijien toilailut on sitä luokkaa, että alta pois. :D

Ylös Bottom