Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Paras konsoli ikinä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snes
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Mielestäni se on se Pleizsteixön ykkönen, siihen tulia aikoinaan mainioita hittejä ja kyllähän siinä se lapsuus vierähtikin.
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Wii tietenkin.

+ Parhaat pelit
+ Paras ohjattavuus
+ Paras internetyhteys
+ Tasapainolauta
+ Kinect camera

- En tuu mieleen enempää plussaa.... :rolleyes:
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Vaikeita kysymyksiä! Muutamasta vaihtoehdosta nostaisin Sega Saturnin kaikkien ylle, siitä on parhaat muistot. Ja kuten ketjun alussa mainittu, sille oli/on niin paljon omaperäisiä, mainioita pelejä, joita ei muille konsoleille silloin ollu.

Amiga ja C64 ei taida tosiaan kuulua tähän kysymykseen...
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Vectrex on ylivoimainen ykkönen ja sen jälkeen tuleekin elävä legenda Xbox 360.

Käsittämättömän hienoa vektorigrafiikkaa tuossa Vectrexissä, ei kalpene vieläkään! Hienot ohjaimet ja moninpelit. Sen jälkeen tuleekin sitte tuo 360, joka vei taas moninpelaamisen aivan uudelle tasolle. Ja kyllä, melkein kaikki konsolit kokeiltu siinä välissä.
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Paras konsoli ikinä? PS2 hands down! Voi sitä yksinoikeuspelien tulvaa, viime konsolisukupolvi oli Sonyn valtaisaa ryöpytystä, ei siinä muille paljoa mahdollisuuksia jäänyt.

Tästä genistä paras on PS3. Ensimmäiset vuodet tosin näyttivät pahalta kun Xlootalle taisteli yksinoikeuksilla ja "haali" Sonyn laitteilla nähtyjä sarjoja itselleen. Noh, sitten vihdoin tuli MGS4 ja PAM, siitä se nousukiito sitten lähti. Tietty voisin vähän nipottaa multiplattarien heikkoudesta boksiin verrattuna, mutta koska löytyy PC niin se on toissijainen asia. Myös ilmainen verkkopelaaminen on plussaa.

Omistin myös boksin ja silläkin tuli tykitettyä paljon. Plussaa Halosta ja Gearssista, sekä erinomaisesta ohjaimesta. Xbox Liven maksullisuus harmitti, seriously: maksat siitä että pääset frägäämään?

Wii oli hetken lainassa siskolta ja sillä tuli tykitettyä Super Mario Galaxyt ja New Super Mario Bros. Jotenkin ei vaan koko vehje vakuuttanut ja kannoin sen nopeasti takaisin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Wii tietenkin.

+ Parhaat pelit
+ Paras ohjattavuus
+ Paras internetyhteys
+ Tasapainolauta
+ Kinect camera

- En tuu mieleen enempää plussaa.... :rolleyes:

Kinect on boksille? Paras ohjattavuus?

Itse pidän PS3:sta ja X360:a aika tasavertaisina, mutta itse käytän PS3:sta, joten olen tottunut sen valikoihin ja siksi pidän niitä parempina. Myös Blu-Ray on tärkeä lisä.
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

96- Kun olen syntynyt niin ensimmäinen konsoli oli Xbox. Joten leimaan sen minunn parhaaksi konsoliksi. Oi niitä aikoja kun sai uusia "kavereita" Halo Combat Evolved:illa.
Ja Halo 2 silläkin sai pari uutta "kaveria". jotka halusivat tulla testaamaan pariksi tunniksi sitä:D
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Näin nostalgiamielissä ehdottomasti PS1. Ensimmäinen konsoli minkä omistin ja muistissa yhä päivät, jolloin hakkasin Ridge Raceria, Tekkenia (vaikka olinkin, ja yhä olen, surkea siinä) Crash Bandicootia, Spyroa ja Gran Turismoa sormet punaisina ja hiki kasvoilla. Ja grafiikat, vaikka ehkä nykyään vähemmän näyttävät, niin silti värikkäät ja puoleensavetävät.
Myös PS2 on kokoelmani helmi, hemmetin laaja pelikokoelma (joka kattaa myös PS1:n pelit) ja mahdollisuus katsella DVD-elokuvia tekevät siitä ehkä monipuolisimman viihdelaitteen ikinä.
NES ei omasta kopista löydy (vielä), mutta nuoruuden kesinä tuli serkun luona pelattua, ja yhä kultaiset muistot Super Mario Bros. 1 ja 3:sta, Nintendo World Cupista ja Batmanista.
 
Omasta mielestäni snes! Parhaat pelit ja snes:in kulta-aikaan pelit olivat vaikeita! Myös paras autopeli ikinä "Mario Kart" tehtiin snes:ille. Ugh, olen puhunut.
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Vaikea valinta kahden väliltä...

NES oli eka konsoli, jossa tärkeimmät valtit on pelattavuus ja musiikki. Musiikki eritoten on parasta mitä on konsoleilla kuultu!

PS2 konsolilla pelasin kaikesta eniten pelejä ja hyviä sellaisia, joita riittää konsolilla huima määrä! Joten tässä konsolissa painaa määrä ja laatu...

Jos on pakko kallistua jompaan kumpaan niin pakko valita NES :)

EDIT:Pakko linkittää pari teema kipaletta NESsin ajoilta :)

Mega Man 2 Intro:Mega Man 2 Intro - YouTube
Ducktales Moon-kentän theme musa:Best VGM 40 - Duck Tales - The Moon - YouTube
Batman eka kenttä:Batman - Stage 1 song/Streets of Desolation (NES/Nintendo) - YouTube
Castlevania eka kenttä:Stage 1: Castlevania (NES) Music - YouTube
Contra toka kenttä:Contra Music (NES) - Base Theme - YouTube
Blaster Master eka kenttä:Blaster Master (NES) Music - Area 1 - YouTube
Zelda theme musa:The Legend of Zelda - Overworld - YouTube

Ja noi on vain pintaraapaisu tämän koneen pelien mahti soundtrackeistä! :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Kyllä se Snes oli aikanaan jotain sellaista, joka vaikutti vahvasti koko meikäläisen lapsuuteen. Paljon hyviä pelejä. Hyvänä kakkosena tulee sitten PS1, se oli tavallaan mulle sellainen mullistava elämys silloin ja niiltä ajoilta on jäänyt kymmeniä suosikkipelejä muistiin. Nykykonsoleista oon omistanu/omistan Wiin, PS3 ja Xbox 360 ja kyllä mää niistä eniten vaikuttunu olen PS3:sta. Kaikin puolin monipuolinen paketti.
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Ps3. Mielestäni yksi Ps3:n parhaista ominaisuuksista on Playstation Plus...

...Ilmaiset pelit...
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Ehdottomasti NES, ensimmäinen konsolini. Hyvänä kakkosena erittäin liki tulee GameCube.
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

PS2. Ei kahta sanaa. MGS 2 ja 3 tarjosivat jatkoa omasta mielestä parhaalle pelisarjalle ikinä. Tuohon aikaan PS2 löi muutenkin kaikki saatavilla olevat konsolit.

Toisena PSOne. Ensimmäinen konsoli itsellä. Ensimmäinen pelikokemus Herculeksesta :p. Ei tule toista samanlaista...

Kolmanneksi parhaimpana tulee Xbox 360. Ensimmäisenä ostin kuitenkin PS3:n ja ihastuin. Ensimmäiset multiplayer kokemukset COD4:ssa ja kaikki... Oi niitä aikoja :). Jokin kuitenkin puuttui ja tuli hommattua boksi ja sitten jysähti. Gears of War 2 ja Halo 3 vain iskivät todella lujaa ja jäin koukkuun. Party-ominaisuus oli se viimeinen niitti, joka jätti minut lopulta boksin puolelle. Boksi tuli kesällä 2009 taloon ja on pysynyt ykköskonsolina täällä siitä lähtien.

Hyvänä nelosena tulee sitten tietenkin PS3. Boksin hommaamisen jälkeen tullut pleikkaan koskettua harmittavasti vain muutamia kertoja. Pelit kuten MGS4 ja GT5 pitävät pleikan kuitenkin vielä elossa täällä.
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Paras konsoli? Nyt kyllä tuli paha kysymys, mutta meikä vastaa Super Nintsikka.
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Vaikeita kysymyksiä täälläkin esitetään, omistanut/omistan/lainassa ollut (jotain hyötyä että on veljiä) NES, SNES, N64, Gamecube, Wii, PS1, PS2, PS3, Xbox360, Amiga (en muista mikä niistä, kaseteilla toimi kuitenkin)

Mutta kenties voisin sanoa että nostalgiselta puolelta paras laite olisi NES, kaikkein eniten pelitunteja kyseisellä laitteella ja paljon pelejä tuli pelattua.

Sitten jos ajatellaan tätä 3Dn luvattua aikakautta niin voisi sanoa että...PS2>N64. PS2 RPG pelit olivat niitä missä aika kului mukavasti eikä pelattavasta ollut puute sillä saralla, toisaalta moninpeli puolen kannalta kaikkein hauskimmat ajat olivat N64 Golden Eye, Perfect Dark sekä Mario Kart joita kavereitten kanssa tahkottiin niin paljon että muutama ohjainkin piti uusia :D.

Tältä uudelta aikakaudelta voittajaksi minusta suoriutuu PS3 koska omalaatuiset yksinoikeuspelit sekä ilmainen internet. Voi tosin sekin vaikuttaa että tulee katsottua noita Blu Ray elokuvia mikä on iso plussa kun laite nekin toistaa. Xbox 360 meni myyntiin itsellä kun se ei vain jotenkin napannut tarjonnaltaan. Halot ja muut ihan ok pelejä mutta pelkästään sen sarjan takia en kyseistä laitetta laittaisi (sain siis koneen ilmaiseksi)

Jos jostakusta tuntuu oudolta että miksi PS2 vs N64 eikä gamecube niin johtuu siitä että kuutioon en päässyt tutustumaan kuin vasta paljon vuosi tai pari sen julkaisun jälkeen.
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Itse olen tuota nes-megadrive aikakautta ,mutta kyllä se tuo PS1 on se rakkain konsoli. Niin paljon tunteja tuli vietettyä sen parissa :)
 
Ylös Bottom