Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Paras konsoli ikinä?

Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Yleisesti kaikille: perusteluja kaivataan tähänkin ketjuun.

Itselleni paras konsoli ikinä on varmaankin tv-peli (pong-klooni), jossa liuta urheilupelejä (tennis, squash, "jääkiekko").

Lähinnä sen takia, että pysyy vieläkin muistoissa, vaikka taitaa mennä aina 70-luvun lopulle/80-luvun alkuun kun ensimmäiset tyyppäykset on koettu. Ja vieläkin on muistoissa se, että isäukko astui konsolin päälle ja rikkihän se meni. Veikkaan että tahallaan teki. Yritin etsiä sitä vanhasta kotitalostani vielä kesällä, mutta ei löytynyt. Traumat jäivät.
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Varmaankin tuo PS2, eniten ja parhaita pelimuistoja siltä vehkeeltä ja kuitenki PS1 oli ensimmäinen konsolini, niin ei paljoa historiaa ole. Tietty PS1:llä oli joitain helevetin kovia pelejä (JRPG:itä lähinnä), mutta kun PS2:lla oli myös niitä että hyviä muitakin pelejä, niin kyllä se voiton vie.
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Siis ps3 tietysti. Ku menin ostamaan boxii tai ps3:sta nii menin eka testaaa kauppoihin noita konsoleita. Ensiks kokeilin ros... eku xbox30:stä ja katoin et aika huono ohjain mut iha hyvät grafiikat. Sit ps3:sta ja pankki räjähti: Grafiikat olivat kuin vuodesta 2100 ja peli Motorstorm oli mahtava. En kadu todellakaan ostoa. Jos harkitset konsolinostoa niin osta ps3! Olin aluksi puolueeton mutta testissä en tykännyt boxista. Tosin vanha xbox oli mielestäni todella hyvä! Ohjain oli silloin kevyt mutta tatit jäykempiä. Toisin kuin 360:ssä.
Jaahas. Ohjaimen käteensopivuus tai toimivuus ei varmaankaan ole mielipidekysymys?
Käsittääkseni muutenkaan PS3 vs X360 grafiikoilla ei ole suurta eroa, jos yleensäkkään on eroa kumpaankaan suuntaan.
Mitä jos Motorstorm olisi XO:lla? Näyttäisikö paljon huonommalta kotiruudussasi, jos peliä pyörittäisikin X360. En usko.
Puolustelen vähän XO:ta sen takia kun tekstistäsi saa käsityksen, että PS3 "viihdekeskus" on kymppi verrattuna Xboxin kuumaakin kuumempaan vitoseen.
Itse en omista PS3, mutta suhteellisen paljon on tullut pelailtua kaverilla kyseistä konsolia. Kummankin konsolin ohjaimet toimivat erittäin hyvin, mutta PS3 ohjain tuntui erikoiselta, koska on kevyempi kun XO:n mitä olen pelannut satoja tunteja enemmän. Ainut asia, miksi minua kuumottaisi ostaa PS3 olisi Little Big Planet, mutta en kuitenkaan ole niin tyhmä että ostaisin yhden pelin takia n. 400 konsolin joka ei kuitenkaan tarjoa minulle yhtään enempää kuin XO.

Asiaan kuitenkin. Paras konsoli tällähetkellä on mielestäni XO.
Tarjoaa minulle kaiken minkä tarvitsen nykyajan pelikonsoleista.
Ennen PS2 ja PS1 tarjosi minulle kaiken, muttei enään kun ollaan siirrytty huomattavasti parempaan grafiikkaan.
Paria peliä on kuitenkin tullut pelailtua PS2 puolelta, mutta PS1 on ollut jo vuosia käyttämättömänä.
SNES oli aikoinaan kova sana, mutta en omista enään konsolia, joka harmittaa vähän niin pelaaminenkin on jäänyt minimiin kuten voi jo niin päätelläkkin.

Eli vastaus on X360.


Viesti varmaan sopisi paremmin konsolisodan puolelle, mutta kyseinen topic on poistettu niin vähän aihetta sivuten kirjotan viestin tänne.
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Nyt kun tässä(kin) ketjussa on käynnistynyt XO vs PS3 -vääntö, niin pistänpä itsekin lusikkani soppaan.

Grafiikoissa ei ole mainittavaa eroa, siinä menevät puntit tasan. PS3:ssa on blue-ray -asema, joka on plussaa konsolille, mutta toimii myös samalla eräänlaisena karhunpalveluksena konsolille itselleen nostaen sen hinnan aivan liian kovaksi. 400 euroa pelikonsolista on liikaa, kun sillä hinnalla saa jo ihan pätevän PC:n, jos ei nyt pelikäyttöön, niin lähes kaikkeen muuhun käyttöön kuitenkin. Ja pelikonsoli leffakäytössä ei ikinä päihitä nimenomaan siihen tarkoitukseen suunniteltua laitetta.

PS3:ssa on nettiselain, mistä jonkin verran plussaa, vaikka pelikonsolilla surffaaminen on kyllä luvalla sanoen tönkköä. Ja jos omistaa tietokoneen, niin tuolla nettiselaimella ei ole mitään funktiota. Selvempää plussaa pleikkarille siitä, että verkkopelaaminen on ilmaista. XO:n ohjain on erinomainen! Se hakkaa pleikkarin epäergonomisen ja liian heiveröisen tekeleen 100-0.

XO:n surullisenkuuluisa hajoamisherkkyyskin alkaa uusien erien myötä olla muisto vain. Ja uskokaa tai älkää, myös pleikkareita hajoilee!

Ja sitten tulemmekin siihen kaikkein tärkeimpään Pertti Peruspelaajan kannalta, eli hinta-laatu -suhteeseen. Arcade-paketti irtoaa jo 159 eurolla, halvin pleikkari maksaa edelleen ~300 (kertokaa joku tarkempi hinta). Tällaiselle Pertti Peruspelaajalle XO oli siis itsestään selvä vaihtoehto. En tarvitse gigatavuttain kiintolevytilaa, ja jos jostain syystä tarvitsisin, irtoisi sellainenkin boksiin näemmä n. 15 eurolla:rolleyes:. Muistakaamme vielä pelivalikoima, joka on taatusti pleikkaa laajempi vielä pitkään, koska XO ehti levitä koteihin puolitoista vuotta ennen pleikkarin ilmestymistä.;). Siinäkin XO vetää siis pidemmän korren. Lasketaanpa plussat pikaisesti. Plussia yhdestä kolmeen sen mukaan, kuinka tärkeä ominaisuus mielestäni on.

PS3
+ nettiselain
+ + ilmainen verkkopelaaminen
+ + blue-ray -asema

XO
++ ohjain
+++ hinta-laatusuhde!
++ pelivalikoima (myös alepelivalikoima tuntuvasti Pleikkaria laajempi, luonnollisesti)

Tiukkaa siis tekee, mutta kahden plussan verran XO on tällä hetkellä niskan päällä.

Muistutuksena vielä, että nämä ovat ainoastaan ja vain minun omia, ehdottoman ja absoluuttisen objektiivisia vertailutuloksia.:)
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Noh toivottavsti tästä ei nyt synny konolisotaa muutaman viestin takia...

Paras konsoli ikinä... hmmm vaikea valinta, mutta kai se titteli on annettava SNES/PS1/PS2 toisin sanoen PS1:lle. Niin monet kerrat/tunnit on tullut sillä pelailtua esim. iki ihanat CTR(Crash Team Racing) ajot ja muita Crash-pelejä.

No pakko tuosta Xbox:sta on mainittava, että ainut ja ehkä naurettava syy olla ostamatta sitä on IMO sen omituinen ohjain joka ei sitten millään sovi käteeni(olen pelannut Haloa paljon kaverilla, mutta ei siitä oikein tule mitään ohjaimen takia, kai se menee PS1 ja PS2 piikkiin, kun niin paljon tuli niillä pelattua)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Paras konsoli vaihtuu aikakauden mukaan. SNES ja PSX olivat aikanaan kovia konsoleita, mutta niiden pelit on aikanaan pelattu, eivätkä nykyään paljoa pyöri peluussa. Nykyiseen pelityyliin sopii kotikonsoleista parhaiten Wii, joten se on tämän hetken paras kotikonsoli. Mutta senkin yli menee ainakin vielä DS, joka on aivan hämmästyttävä laite kenties pelimarkkinoiden parhaalla ja monipuolisimmalla pelivalikoimalla koskaan, etenkin kun mukaan otetaan GBA-pelit. Toisaalta ei ole ihmekään: DS on jatkumoa SNES/PSX-pelityylille, ja toisaalta se aloitti matkan Wiin uuteen pelinsuunnittelufilosofiaan. Neljän kovan konsolin ainekset yhdistävä konsoli ei voi olla muuta kuin legenda.
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Pakko tähän on vastata legendaarinen PS1 vaikka löytyihän minulta myös NES. Pleikkarilla tuli hakattua pelejä todella paljon enemmän kuin nipalla. Itseltäni löytyi semmoisia klassikoita kuin Final Fantasy VII-IX, Tekken 1-3, Crash Bandicoot 1-3, Tomb Raider 1-3, Metal Gear Solid, Grandia, Resident Evil jne. Todella hienoja muistoja! :)
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Paha sanoa näistä uusist, kun en kannen alle ole vielä päässyt kattomaan ;) Mutta kyllähän nuo vanhat murolaatikot kestävät siinä missä vanhat puhelimetkin. Nykyelektroniikka on muutenkin pelkkää bisnestä ja kusetusta; romppeet rakennetaan helpommin hajoaviksi romuiski :(

Kuitenkin väittäisin, että PlayStation on kaikkien aikojen paras pelikonsoli. Suuri vaikutus oli aikoinaan ainakin minun elämääni, kun sen vuonna 1997 sain synttärilahjaksi vanhemmiltani. Ehkä plekuakin paremmin kestävän vanhat nintendot ym. Olenkin sanonut, että NES on kuin japanilainen auto, kone kestää mutta helmat alkavat kukkimaan helposti :D
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

1. PS1
+Spyrot
+MGS
+Kestää (ainakin minulla on kestänyt)
+mahtavat moninpeli mahdollisuudet(siis samalla koneella tietenkin) kuten crash team racing, ape escape minipelit(pirun hauskoja pelaan vieläkin)
+Itellä ainakin pelaaminen alkoi tästä(no pari kertaa olin SNESii kokeillu ja siskon NESiä, mutku ei ollu omaa)
- CD:deiden kestävyys oli kaamean huono, yksikin naarmu tietää pahaa
2.PS3
Ensinnäkin kun LBP:een,Uncharted:in ja MGS4:sen ostin oli selvää että NES oli syrjäytetty 2. sijalta
+ Tällä hetkellä kiinnostava pelivalikoima(ratchet and clank,mgs4,uncharted jne)
+Blu-ray soitin(ite en tätä edes ps3sessa miettiny,kun ostin,mutta
nyt on hieno kattoo LCDltä TERÄVÄPIIRTOA:p)
+Verkkopelaaminen ilmaista(itellä ainakin on aika ratkaisevaa)
+WLAN
- ehkä PS2 tuen puuttuminen 40gb/80gb malleista
3.NES
+ wild gunman
+ hyvä kapula :D
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Kyllä tää parhaan konsolin titteli menee mun kohdalla NESsille. Herättää vieläkin nostalgisia muistoja. Monen kohdalla paras konsoli on varmasti ollut se ensimmäinen oma konsoli:)
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Kyllä se on Playstation. Sieltähän moni huippu menestynyt sarja on alkanut tai siirtynyt 3D maailmaan. Olihan se sentään ensimmäinen konsoli joka myi yli 100 miljoonaa
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

PS1:
+ Abe's Oddysee & Abe's Exoddus
+ Crash Bandicootit
+ Disney pelit
Ala-aste ja nuorempana noitten parissa. :)
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

1. PS1
+Kestää, kestää ja kestää. (8-9v. vanha konsoli vieläkin käytössä ja toimii)
+Hyvät pelit (FF:t, Crash Bandicootit, Spyrot, Destruction Derby Raw, Crash Team Racing!)
+8v. Sitten upeat grafiikat

2. PS3
+Aivan upeat grafiikat
+Ilmainen verkkopeli
+Tosi hyvät pelit (LBP, MGS4, Uncharted, Codit ym.)
+Nettiselain
+Blu-Ray asema

3. PS2
+Kestää ihan hyvin
+TODELLA paljon hyviä pelejä
+Pelit nykyään halpoja
+DVD-soitin
--------------------------------------------------
Tähän loppui perustelut ;)

4. Xbox 360

5. SNES

6. PSP

7. NES

8.Wii


Kaikki nämä konsolit omistan/olen omistanut. Kaikki mitä minulla ei ole ollut, jätin ne pois listasta.
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Dreamcast on paras konsoli ikinä. Shenmue ja PSO tarjosivat niin mahtavan kokemuksen aikoinaan. Moni peli ei ole päässyt samaan säväyttävään kokemukseen.

Toisena on Playstation. Sekin lähinnä Metal Gear Solidin takia. Ape Escape käytti myös hyvin kahta tattia hyväkseen.

Kolmanneksi jää N64. Kolmiuloitteinen Mario oli vain niiin hyvä, kuten myös Goldeneye.
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Kyllähän se ensimmäinen PlayStation tulee mieleen, kun parasta pelikonsolia mietitään. Asemaltaan se oli aikanaan melkoisen ylivertainen, hinnaltaan kohtuullinen, jossain määrin kestävä, ja aloitti lukuisia erittäin menestyksekkäitä pelisarjoja, joiden hedelmiä nähdään kaikilla moderneilla konsoleilla.

Uudemmista konsoleista Wii on toki ilmiselvä kaupallinen menestys, mutta omalle kohdalleni sen pelitarjonta ei ole tarpeeksi monipuolista. X360 ja PS3 ovat taas pelitarjonnaltaan ja erityisesti PS3 muilta ominaisuuksiltaan minulle mitä mainioimpia, mutta kaupallinen "tappio" Nintendolle estää niiden nimittämisen kaikkien aikojen konsoliksi.
 
Ylös Bottom