Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Parasta äänenlaatua??

paku

New Member
Moi,

Rippasin cd levyjä windowsin media playerillä mp3 muotoon korkeimmalla mahdollisella bitratella verkkokovalevylle joka on langattomasti yhteydessä PS3:seen.

Mielestäni äänen laatu ei ole kovin hyvä soitettaessa musiikkia ps3:n kautta.

Jos haluaa äänen laadun pysyvän hyvänä, lähes cd tasoisena, niin onko muuta mahdollisuutta kuin kopsata levyt alkuperäisessä tai jossain muussa formaatissa suoraan ps3:n kovalevylle ja hyväksyä että kovalevytilaa kuluu....? Tuleeko suurin virhe äänessä pakkauksesta vai langattomuudesta onko tietoa?

-pk
 
Vastaus: Parasta äänenlaatua??

Mielestäni äänen laatu ei ole kovin hyvä soitettaessa musiikkia ps3:n kautta.
PS3 itsessään ei ole kummoinen musiikintoistaja. Jo PS1 aikoinaan tarjosi parempaa äänenlaatua.

Jos haluaa äänen laadun pysyvän hyvänä, lähes cd tasoisena, niin onko muuta mahdollisuutta kuin kopsata levyt alkuperäisessä tai jossain muussa formaatissa suoraan ps3:n kovalevylle ja hyväksyä että kovalevytilaa kuluu....?
Luultavasti parempiakin pakkausohjelmia löytyy kuin WMP. Mutta tietenkin häviöttömänä siirtäminen on aina paras vaihtoehto äänenlaadun kannalta.

Tuleeko suurin virhe äänessä pakkauksesta vai langattomuudesta onko tietoa?
Langattomuudesta missä välissä?
 
Vastaus: Parasta äänenlaatua??

PS3 itsessään ei ole kummoinen musiikintoistaja. Jo PS1 aikoinaan tarjosi parempaa äänenlaatua.

Luultavasti parempiakin pakkausohjelmia löytyy kuin WMP. Mutta tietenkin häviöttömänä siirtäminen on aina paras vaihtoehto äänenlaadun kannalta.

Langattomuudesta missä välissä?

Tarkoitin lähinnä sitä väliä kun PS3 hakee soitettavia kappaleita langattomasti verkkokovalevyltä, jos tämä huonontaisi äänen laatua. Joku jossain puhui langattomien kaiuttimien osalta, että äänen laatu niissä kärsisi juuri langattomuudesta johtuen. Siitä tuo epäilys.
 
Vastaus: Parasta äänenlaatua??

Äänen siirtäminen langattomasti digitaalisena ei vaikuta äänenlaatuun. (Muutenhan kaikki langattomasti siirretty data korruptoituisi!)

Langattomissa kaiuttimissa ääni siirretään analogisesti, joka vastaa teknologialtaan lähinnä radiopuhelimia.
 
Vastaus: Parasta äänenlaatua??

No niin selvishän tuo, joku tahvo ol laittanut äänenvoimakkuuden täysille ps3:sta jolloin siitä tulli säröä äänenlaatuun. Nyt kun äänenvomakkuus on ps3:ssa puolella teholla niin saa luukuttaa vahvistinta vanhaan malliin ja äänikin kuulostaa hyvältä...:)
 
Vastaus: Parasta äänenlaatua??

PS3 itsessään ei ole kummoinen musiikintoistaja. Jo PS1 aikoinaan tarjosi parempaa äänenlaatua.

Hmmm, mielenkiintoista. Itsellä on aivan toiset kokemukset PS3sta mediantoistajana, esimerkiksi musiikin osalta :D Mielestäni on aika laadukas vehe, myöskin musiikin kuunteluun.
Itse pakkaan omat levyni ATRAC-formaattiin plegellä maximi bitrateen, joka taitaa olla tässä tapauksessa 352Kbps.
 
Vastaus: Parasta äänenlaatua??

PS3 itsessään ei ole kummoinen musiikintoistaja. Jo PS1 aikoinaan tarjosi parempaa äänenlaatua.

Mihin tämä perustuu? Täällä plösöä käytetään useastikkin musiikin soittamiseen ja ei ainakaan minun korvaani ääni ole mitenkään huono.
 
Vastaus: Parasta äänenlaatua??

haiskahtaa vahvasti mutulta tuo väitös ps1:n paremmuudesta
 
Vastaus: Parasta äänenlaatua??

Itse en suosittele "parasta" laatua cd:itä ripatessa. Paras mahdollinen, ainakin omasta mielestäni, on 192kbit/s ja kaikista lähimpänä cd:n äänilaatua. 320kbit/s kirkastaa taas äänet jo sille tasolle, että laatu kärsii korkean diskantin takia.
 
Vastaus: Parasta äänenlaatua??

Itse en suosittele "parasta" laatua cd:itä ripatessa. Paras mahdollinen, ainakin omasta mielestäni, on 192kbit/s ja kaikista lähimpänä cd:n äänilaatua. 320kbit/s kirkastaa taas äänet jo sille tasolle, että laatu kärsii korkean diskantin takia.
Jos näin on niin joko korvasi valehtelevat tai käyttämäsi rippausohjelma tai enkooderi tekee jotain mitä sen ei todellakaan pitäisi tehdä.
 
Vastaus: Parasta äänenlaatua??

Jos näin on niin joko korvasi valehtelevat tai käyttämäsi rippausohjelma tai enkooderi tekee jotain mitä sen ei todellakaan pitäisi tehdä.

No voi olla, mutta siihen tulokseen olen itse tullut, että 320 on jo liian "terävä". Sitä on vaikea lähteä ehkä näin sanoin selittämään mikä siitä mielestäni tekee huonon.

Mutta kuten sanoin. 192kbit/s on mielestäni paras. Jos ei muuten niin koko/laatu-suhteessa. Toki monet sanovat, että 256kbit/s on "as good as it gets", mutta itse en ehkä täysin tätä allekirjoittaisi.
 
Vastaus: Parasta äänenlaatua??

Perhana ihmettelin tuota PS1-kommenttia, mutta nyt kun kaivoin sen kaapista esiin ja iskin vaffariin kiinni, niin ääni on ihan uskomaton!
En voi käsittää edes miten CD-soittimella voi olla äänenlaatuun _noin_ isoa merkitystä, saati että PS1 puskisi noin kirkkaasti matskua. Ihan uskomattomasti nousi tilatuntu, erottelu ja kirkkaus kun vaihtoi sen käyttöön. Nyt se nököttää tossa CD-soittimena ainakin toistaiseksi, että voi välillä ihmetellä tota matolaatikkoa.
 
Vastaus: Parasta äänenlaatua??

Jep vanha PSX on kuuluisa hyvästä äänenlaadustaan. Sen sijaan väite PS2/3:n huonommasta äänenlaadusta koskee vain analogista liitäntää joka on huonompi kuin noissa vanhoissa RCA-littimillä varustetuissa PSX:issä. Digitaalisten lähtöjen kautta uusissakin playstationeissa on äänipuoli ihan kohdallaan.

Etenkin nykyän kun ihmiset kuuntelevat lähinnä MP3:sia ja muita nettilevitykseen sopivaksi pakattua materiaalia CD-levy ja kunnon soitin tuntuu kuulostavan paremmalta ja puhtaammalta kuin ikinä.. :D
 
Vastaus: Parasta äänenlaatua??

No voi olla, mutta siihen tulokseen olen itse tullut, että 320 on jo liian "terävä". Sitä on vaikea lähteä ehkä näin sanoin selittämään mikä siitä mielestäni tekee huonon.

Mutta kuten sanoin. 192kbit/s on mielestäni paras. Jos ei muuten niin koko/laatu-suhteessa. Toki monet sanovat, että 256kbit/s on "as good as it gets", mutta itse en ehkä täysin tätä allekirjoittaisi.

Eikös rippauspuolella puhuta kuitenkin pelkästä näytteenottotaajuudesta. Ei sen alkuperäisen datan pitäisi mihinkään muuttua. Varsinkaan äänensävyn ei kuulu muuttua mihinkään jos ripataan paremmalla laadulla. Näin olen ainakin joskus ymmärtänyt...
 
Vastaus: Parasta äänenlaatua??

Näinhän se menee, täytyy olla aika kultakorva jos kuulee parhaimmalla laadulla ripatun mp3:sen ja alkuperäisen levyn eron, tätä on jopa testattu ja ihan arvailuksi on mennyt loppujen lopuksi.
Itselläni kohtuu hyvät hifilaitteet himassa.


Eikös rippauspuolella puhuta kuitenkin pelkästä näytteenottotaajuudesta. Ei sen alkuperäisen datan pitäisi mihinkään muuttua. Varsinkaan äänensävyn ei kuulu muuttua mihinkään jos ripataan paremmalla laadulla. Näin olen ainakin joskus ymmärtänyt...
 
Vastaus: Parasta äänenlaatua??

Sen sijaan väite PS2/3:n huonommasta äänenlaadusta koskee vain analogista liitäntää joka on huonompi kuin noissa vanhoissa RCA-littimillä varustetuissa PSX:issä. Digitaalisten lähtöjen kautta uusissakin playstationeissa on äänipuoli ihan kohdallaan.
Kuuntelin PS3:lla laadukasta Telarcin julkaisemaa äänitettä aika kovilla äänenvoimakkuuksilla ja jotain pientä naputusta kuului kaiuttimista koko ajan.
PS3 on kytketty optisella kaapelilla vahvistimeen. Muilla soittimilla kuunneltaessa tuota naputusta ei kuulunut.
Onkohan tuo naputus-ilmiö yksilöllinen vika, vai kaikkien laitteiden ominaisuus.
 
Vastaus: Parasta äänenlaatua??

PS3 on kytketty optisella kaapelilla vahvistimeen. Muilla soittimilla kuunneltaessa tuota naputusta ei kuulunut.
Onkohan tuo naputus-ilmiö yksilöllinen vika, vai kaikkien laitteiden ominaisuus.
Itellä oli joskus vahvistimessa vikaa ja kaiuttimista kuului kokoajan naputus. Sain sitten takuusen uuden vahvistimen.
Sulla jos ei muilla soittimilla kuulu niin en tiedä sitten. Ootko koittanu toista optista kaapelia? Tai jos kuuntelet liian kovalla?
Kannattaa koittaa rajata tuo vika yhteen laitteeseen.
Itse en ole levyjä kuunnellu plegellä, mut MP3set ainaki soi ihan hyvin, tai niin hyvin kun niiden laadulla voi soida.
 
Ylös Bottom