Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Parhaat kiistat ja heitot konsolisodassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Solid Snake
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Solid Snake

Active Member
-PS2 4evah! Kävi miten kävi

-Xboxin vihaaminen se tyhmin asia on. Yleensä syynä vihaukseen on joku: "No kun se on niin P*SKA11!!11", "No kun se on Microsoftin tekemääää!!", "No kun sille on vaan 1 hyvä peli!!11". Voisitte Xboxin vihaajat vähän perustella kantaanne, tuollainen syyttely on todella tyhmää. Ja sekin on tyhmä syytös, että Xbox hajoaisi helposti. Varmaan PlayStation 2:ia ja GameCubeja on yhtä paljon hajonnut kuin Xboxejakin.

-Minulla on teoria;
No, Sony fanboyt pelkäävät xboxin vievän pleikkarin aseman, eikä heillä ole rahaa ostaa xboxia, joten eikun vihaamaan sitä.

-Jopas on kaukaa haettu teoria.

-Microsofthan on rikollinen yritys. Tuomittu oikeudessa kilpailulakien ja markkina-aseman vaarinkaytoksista. Silti tuetaan rikollista yritysta.

-Xbox ei teknologialtaan ole niin 'seksikäs' kuin PS2 ja GC. Xbox mielletään kompaktiksi PC:ksi, kun taas PS2 ja GC uutta teknologiaa käyttäviksi laitteiksi.

-Ja Japanilaiset haluavat Japanilaisen konsolin...

-Ja jenkkiläiset meksikolaisen ;-)

-Nyt on taas saanut lisää varmistusta huhu että MS:n HomeStation, eli periaatteessa Xbox2 julkasitaisiin jo tämän vuoden lopulla.

-Jokaisella on mielipiteensä. Ei se mitään, ettei Xbox kiinnosta, mutta jos siitä on toitotettava foorumeilla, olisi parempi olla kunnon syyt ja perustelut.

-Mutta entä jos ne ovat kaksi ERI TUOTETTA! Ilmeisesti myös joku vanha 3210 pitää saada päivitettyä Communikaattoriksi tai homma ei ole reilua?

Siinä pari heittoa jotka sattuivat silmään. Kenenkään nimiä ei sanota eikä kukaan tunnusta :D
Keskustelua mm. Home Stationista, XB:n ja PS2:n eroista ja paremmuudesta ja vähän kaikkea sieltä sun täältä. Tuli vain mieleen laittaa näitä tänne kun olen tässä nyt lueskellut konsolisotaa parin päivän ajan. Laittelen noita lisää jos porukka lämpeää...

Vastaus: Parhaat kiistat ja heitot konsoli sodassa

-Kuten sanottu, PS2:n pelit on suurimmaksi osaksi laaduttomia tusinapelejä. Onhan siellä hyviäkin pelejä, tietenkin. Prosentuaalisesti vain rutkasti vähemmän.
-Sä varmaan ostat pelit täysin summittain tietämättä niistä etukäteen mitään.

Siis mitä?

Ai että, muistuu mieleen nuo ajat. Erityisesti mieleen on jäänyt Hifi-Mies ja hänen loputtomat teoriansa PS2:n tekniselle ylivertaisuudelle. Aina joku oli leveämpää, suurempaa ja nopeampaa kuin Xboxissa. :)

-Imagine there's no xbox
It's easy if you try
No Hell below us
Above us only sky.

Imagine all the people
Living for PS2 (and GC) ...

Imagine there's no Microsoft
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no xbox too

Imagine all the people
Living life in peace ...

You, you may say I am a dreamer
But I'm not the only one (en todellakaan)
I hope someday you'll join us
And the world will be as one.

halipusuja

It's the SUMMER OF LOVE!!!

-Uskotteko että Xboxsin myynti vielä tästä piristyy? Koska jos se ei sitä tee niin Xflops on valmis.

-Ilta-Sanomat on oikeassa. Tässä teille FAKTAA, juuri soitin Stockmannille ja kysyin:
EILEN YÖLLÄ MYYTIIN RUHTINAALLISET 7 (seitsemän) X-BOXIA JA TÄMÄ ON SITTEN FAKTATIETOA!
Ei kannata tulla aukomaan päätä noiden "satakunta halusi koneen" -juttuja. Ilta-Lehden väittämät tiedot ovat ihan shittiä.

-En kyllä yhtään ymmärrä vahingoniloa ja heikolla myynnille riekkumista. Vähän rajaa, Sonyt ja Microsoftit eivät kuitenkaan ole mitään jääkiekko- tai jalkapallojoukkueita. Hiton lapsellista.

-Gamecube on suunnattu pienille lapsille ja sille tulevat pelit ovat tavanomaista Nintendo söpöilyä kuten Marioita ja loputtomia Pokemon sarjoja. Zeldan uusi asu ei tyydytä vanhoja faneja. Jos olet enemmän kuin 14 osta PS2

-hyviä perusteluita, mutta olisko mahdollista että koneita ostettaisiin ihan senkin takia että koneiden tulevat ja nykyiset pelit vaikuttavat mielenkiintoisilta?

ei!

-toi oli ääni siitä ku tuli isku PS tiimin vyön alle =) hyvin sanottu Code =) joo ei tästä mitään... eikö tänne kunnon "trollausta" saatukkaan aikaan =) täl hetkellä jo 25 lukijaa ja sä vaan kommentoit =)
kohta tulee admin Joren ankara käsi ja whipee tän postauksen "ku se on niin älytön"

-Laskimpa tuossa pikaisesti Gamespotin kymmenen suosituimnman pelin arvostelujen keskiarvon kone kohtaisesti:

Gamecube 7.3
Xbox 8.0
PS2 8.5
N64 8.9
DC 9.0
PS 8.3

N64 ja DC erottuivat selkeasti joukosta. Gamecubella on viela paljon petrattavaa.

Elikkäs tässä vähän lisää juttua. Jos joku haluaa, niin tänne voi siis copy/pastettaa juttua konsoli sodasta. Elikkä kaikki parhaat letkautukset. Itse en nyt juuri kerkeä enempää laittamaan, mutta illemmalla sitten taas.

Olipa nuo aikoja :o

Viimeksi muokannut moderaattori:

Mitä? Meikäläisen letkautuksia ei tainnut olla yhtään?

Vahingossa pari viikkoa sitten vilkaisin noita PS2 vs. Xbox tappeluita ja rupesi niin nolostuttamaan, muka asiantunevasti olen sinne näköjään joskus kirjoitellut :o

PS. Juu, kaivetaan verta nenästä :D
PPS. Solid, älä sitten suodata omia sepustuksia. Kyllä sinäkin varmaan olet hölmöyksiä joskus päästellyt :p

Slaisser sanoi:
Mitä? Meikäläisen letkautuksia ei tainnut olla yhtään?

Vahingossa pari viikkoa sitten vilkaisin noita PS2 vs. Xbox tappeluita ja rupesi niin nolostuttamaan, muka asiantunevasti olen sinne näköjään joskus kirjoitellut :o

PS. Juu, kaivetaan verta nenästä :D
PPS. Solid, älä sitten suodata omia sepustuksia. Kyllä sinäkin varmaan olet hölmöyksiä joskus päästellyt :p

Tuolla on itseasiassa minunkin sepustuksia. En ole varma onko siellä mitään sinun sanomaasi, mutta usko pois, kyllä sinäkin vielä anonyymisti valokeilaan pääset. Tämä on kunnon mollaus ketju, kantakaa tekin nyt kortenne kekoon.. Lisää letkautuksia luvassa myöhemmin tänään.

Mielipiteitä siitä, kun XBoxit suljettiin Stokkalla Sonyn esitellessä uutta Formulaa PS2:lla:

-Kävin tänään Helsingin Stokkan basementissä. Ostoksien lisäksi aioin iskeä näppini Xbox-ständien previkkapeleihin "Splinter Cell" ja "Transworld Snowboarding". Mutta, ständit olivat ihan pimeänä, mitä v... Osastolle oli roudattu huru mycke PS2-ständejä ja paikalla oli Sonyn(?) edustaja joka peluutti naperoilla jotain formula-hässäkkää isolla skriinillä.

Vähintäänkin hämmentävää. Noinkohan oli Sony sanonut notta "Xbox-ständit pimeäksi ku me tullaan taloon"?

Salaliitto sanon minä...

No enpä ihmettelisi vaikka noin olisi. Olisihan se kiusallista esittelijälle kun olisi esittelemässä jotain formula-geimiä PS2:lle ja naperot vain hakkais Splinter Celliä ja Transworld Snowboardingia Xboxilla
Olisit kysynyt Stokkan henkilökunnalta et miksi ne Xboxit oli sammutettu, olisit voinut saada vastauksen... tai sitten et.

Heh, reilupeli on eri peli, sodassa kaikki on sallittua.
Sinäänsä aika tylyä, mutta ymmärrettävää, kunhan ei MS niin tee .Tuskin ne sonyn pojat on mitään kysellyt, ne on vaan käynyt nykäsemässä johdot pois xboxeista ja ständeistä.

Ei niitä kukaan ollut sammuttanut, vaan olivat menneet tiltiin jälleen

Jos esimerkiksi esittelisin Ladaa pitäisin tuskin samaan aikaan Porscheja esillä.

Heh heh! Tuossa vähän poikien vuoropuhelua. Kaikki olivat kylläkin suht asiallisia ja vitsillä heitettyä läppää kaikki. Hauskaa silti.

Vastaus kysymykseen: PS2 vai XB.

-Näihin tällasiin täytyy sanoa taas että osta molemmat. Tai oikeastaan kaikki kolme. Ei tarvitse kinata.
Eikä se hinta mikään mahdoton este ole, töihin siitä.
Samalla rahalla te sitä mopoanne virittelette ja pukerratte boomboom-stereot corollaanne.
Nuorisohuligaanit.

Arvatkaapa kenen heitto? :rolleyes:

Palataan XB vs. PS2 väittelyihin:

-Mitä hittoa sä selität, siis voi jeesus, omg, pls!

Ei helevetti, mikä kommentti. Tuo pitää kyllä laittaa siguksi!

-Lähinnä XB:n lehtimainoksista tossa tehon osalta. PS2:n katu-uskottavuus tuli jo PSX:ltä perintönä. Third place -jutut pyrkivät viestimään enemmänkin siitä, että nyt on kyseessä jotain aivan ainutlaatuista saadun pelikokemuksen osalta.

Ai. Mä luulin että se tarkoitti sitä, että PS2 on kolmesta konsolista huonoin ja sijoittuu taistelussa kolmanneksi?

-No ompahan taas yksi kooderin kommentti enemmän tukemassa minun kantaani. En jaksa nyt mitään pitkää settiä alkaa vääntämään, mutta luulisi jo vihdoinkin Xbox miehienkin kaaliin mahtuvan että minä saatan olla jopa oikeassa.

Ainakin Slaisserin kommentin rivien välistä voi kätevästi lukea myötymisen merkkiä. Hieman selityksen makua siinä meinaan on. Ja Keiu taas heittään niin epämääräistä läppää että siitä ei voi oikein sanoa juuta eikä jaata. Perustelut olisivat ihan paikallaan. Heittelet usein kommentteja joista ainakaan minä en löydä järjellistä selitystä. Esim. kun oli puhe PS2 vs DC teksturoinnissa, niin totesit vain että PS2:nen ei pysty käytännössä pitämään yllä DC:tä parempaa teksturointi tasoa. Kuitenkin minun postissani olevat laskelmat väylän ja muistin käytön osalta osoittivat että vaikka PS2:nen ei edes käyttänyt parasta tekstureiden pakkaustaan niin se pieksee silti DC:n.

-Sovitaan että ps2 on vanha rakki joka ei pyöritä ees doomia. Oon huomannu sen.

onko ps2:llekin doom?

en usko että ps2 doom 3 pyörittäis.

-Nielkää tappionne ps2 fanboyt. Ps2 ei pystyis ikuna pyörittään Haloo, Doom 3 tai no eihän se vice cityäkään kunnolla pyöritä.

Oot muuten aivan oikeassa. Halokin ilmoittaa vaan että insert ps2-disc.

-Eiköhän pistetä lukkoon..

Kovaa puhetta joo. Onnimanni taisi olla mode joka tuon keskustelun lukkoon laittoi. Aplodit.... Kiitos!

Odottakaahan kun pääsen Tehokkain Konsoli -threadin kimppuun;)

Vastaus: Parhaat kiistat ja heitot konsolisodassa

Välihuomautuksena sanon: kommentteja kaivattaisiin kiitos! Kohta käyn Tehokkain Konsoli -ketjun kimppuun. Heti kun viisi kommenttia lisää on saatu niin sitten...

Solid Snake sanoi:
Välihuomautuksena sanon: kommentteja kaivattaisiin kiitos! Kohta käyn Tehokkain Konsoli -ketjun kimppuun. Heti kun viisi kommenttia lisää on saatu niin sitten...
Ihan hauska ideahan tämä. Tutuilta nuo jutut näyttävät. Aika moni niiden kirjoittajista ei taida enää täällä aktiivisesti kirjoitella, mutta monet ovat tietysti tänne jämähtäneet. ;)

Hio vähän esitystapaasi siten, että eri kokonaisuudet sekä omat kommenttisi erottuvat selvästi. Esim. suurempia rivivälejä, kursivointia jne.

Hex sanoi:
Ihan hauska ideahan tämä. Tutuilta nuo jutut näyttävät. Aika moni niiden kirjoittajista ei taida enää täällä aktiivisesti kirjoitella, mutta monet ovat tietysti tänne jämähtäneet. ;)

Hio vähän esitystapaasi siten, että eri kokonaisuudet sekä omat kommenttisi erottuvat selvästi. Esim. suurempia rivivälejä, kursivointia jne.

Jep, kiitos vinkeistä. Niin minun pitääkin juuri tehdä, huomasin sen itsekin kun lueskelin noita viestejä. Tänään yritän käydä Tehokkain Konsoli -ketjun kimppuun.

Lueskelin noita hifi-miehen juttuja. Nämä: "minä olen aina oikeassa ja kaikki muut ovat väärässä" tyypit ovat aina yhtä huvittavia.
Hauskinta tässä on että nuo ovat hyvää viihdettä vaikka ei hifi-mies sitä ihan sellaisena varmasti tarkoittanutkaan.

Dark Master sanoi:
Lueskelin noita hifi-miehen juttuja. Nämä: "minä olen aina oikeassa ja kaikki muut ovat väärässä" tyypit ovat aina yhtä huvittavia.
Hauskinta tässä on että nuo ovat hyvää viihdettä vaikka ei hifi-mies sitä ihan sellaisena varmasti tarkoittanutkaan.

Hauskaa viihdettä se on puolin ja toisin. Hifi mies ei ollut ainoa väittelijä :)

Jälkeenpäin lukiessa nuo kommentit (omat varsinkin) naurattavat toden teolla.

Ps. muokkailen noita viestejäni vielä tänään ja yritän muistaa laittaa Hifi miehen ja muiden "ystävysten" väittelyt tänne..

Tämä ei ole vielä sitä mitä lupasin laittaa seuraavaksi. Itseasiassa tuon Tehokkain Konsoli jutun tekemiseen menee kauemmin kuin osasin epäilläkkään. Työstän sitä parhaillaan, malttakaa. Käyn myös noiden vanhojen viestien kimppuun, jotta niistä saisi paremmin selvää. Eli muokkailua ja uutta tarinaa on luvassa vielä pitkään, ellei joku mode nyt huomaa joutuvansa huonoon valoon ja lukitse tätä... tässä kuitenkin vielä juttua eräästä toisesta ketjusta.

-Nyt ollaan sitten tultu siihen pisteeseen että kaikki täällä Xboxia aiemmin haukkuneet ovat näköjään saaneet pitkän nenukan.
Pelejä on tullut paljon markkinoille ja ne ovat hyviä... Monikaan ei enää varmaan valitse pelikaupasta muistikortilla varustettua konsolia, ellei sitten sivupelikoneeksi.
Odotelkaamme siis lisää pelejä boxille ja seuraavaa boksi jatko-osaa. Joo, ja olen yrittänyt poistaa sieltä kaikki nimet. Niiden tilalle on tullut (piip). Jos siellä on jotain nimiä niin kertokaa niin poistan ne, mikäli siihen on tarvetta.

-Enpä jaksa lukea moisia paskapuheita... Tänne kun tulee kertomaan jotakin hyvää Xboxista niin heti hyppää MSvihaaja lauma niskaan ja kuuluu vittuilua sieltä sun täältä.
Jo vuosi sitten kun täällä keskustelin, niin samaa paskaa sai silloinkin kuulla ja oli lainauksia ja osoitteita vaikka muille jakaa että silleesti. Ja mitenkä kävikään??
KUMPIKOHAN ON NYT PAREMMALLA SIJALLA PS2 vaiko XBOX??
Ottakaa nyt järki käteen.
Eihän yksi muistikorttivehje tai GC voi vetää ainakaan sen ihmeemmin eteenpäin kuin xbox.
Ja monestakohan uutisesta olen jo lukenut että boxilla menee nyt hyvin, en jaksa edes luetella.

Täällä sitä levitetään kaikki mahdollinen tieto mihin ei luota kukaan järkevä täydellisesti. Mitä jos itse lähden poimimaan teille osoitteet PS2 uutisille niin löytyy niitäkin varmaan helvetisti.

Ihan pässi väkeä... huoh!

-Muistakaa kans, että xbox on kolmen parhaiten myynneen konsolin listalla.

-Kommenttisi on samaa luokkaa matti nykäsen "Jokainen tsäänssi on mahdollisuus" kanssa..

-Tuota tuota.. Juu en ylistele Xboxia sen ihmeemmin kun kaikki tietävät sen hyvät ominaisuudet, mutta ei mulla ole mitään sitä vastaan että Sony pysyy hyvin markkinoilla.
Mutta enpä minä kyllä usko siihenkään että se kauan pysyy enää, sillä PS2:sta puuttuu kovalevy ja monta muuta tärkeää asiaa ja enää ei voi sanoa että Xbox kaatuisi.
Nyt tarvitaan PS3 ja sen rinnalle tulee taas Xbox2.
GC on hyvä konsoli mutta ei PS2:lla ole enää ylivaltaa Xboxille.

"Kommenttisi on samaa luokkaa matti nykäsen "Jokainen tsäänssi on mahdollisuus" kanssa.." Kirjoitti Palle.

(Piiip) hei.... En minä valehtele jos väitän Xboxin sijan paremmuutta... EI sillä PS2 myynnillä ole enää merkitystä Xboxin sijoihin, kyllä nykyiset uutiset boxista ovat tällä kertaa oikeaa tietoa ja konsolisodassa puhutaan mitä sattuu.
Mitenköhän ajattelit estää sen että heput ostaa boxille pelejä lisää ja seuraavaa boxia ollaan jo suunnittelemassa??
hehheh... ei taida tämän topicin nirppanokat keksiä muuta kun lainailla puppua jostain epäluotettavasta tai ikiwanhasta tietolähteestä.

-Eli siis oletat, että kaikki maailman PS2:t ja GC:t räjähtävät taivaan tuuliin, jolloin Xbox pääsee kovalevyllään loistamaan?
Mitä hyötyä on kovalevystä, jos kellään ei ole konetta, jossa se on?

-No niin, kuka tunnustaa (piiip:n) omaksi kaksoisnickikseen?

-Kyllähän pienempiään saa aina puolustaa, mutta yleensä kyllä tuollainen kovalevyllä varustettu vehje ei osaa hävitä, heh.

-Jotenkin (piiiip:n) jutut vaikuttavat niin ylivedetyiltä, että hän taitaa olla täällä enemmänkin hakemassa jotain ihmekiksejä siitä, että provosoi tarkoituksella kaikkia ja kaikki sitten väittävät vastaan hänen kurkokommentteihin. Ei kukaan oikeasti ole noin tyhmä? Nimikin viittaa jonkinlaiseen rooliin...

. Okei, tuo sai nyt riittää tältä erää. Tuossa oli siis keskustelua tältä vuodelta. kuka sanoi että Konsolisota on rauhoittunut?!? Kaikki tuo on siis yhdestä ja samasta ketjusta ja suurin osa saman henkilön raapustuksia

Ei noista sun jutuista ota erkkikään selvää. Ei oikein tiedä, että mikä repliikki kuuluu mihinkin keskusteluun ja mikä on sinun heittosi.

Pientä alkuhuomautusta ja johdantoa ensin minulta.
Uusille jäsenille tiedoksi: Tämä on pisin ketju KonsoliFINin historiassa. Legenda, Hifimies aloitti tämän ketjun hyvillä, joskin epäilyttävillä perusteluilla, väittäen PS2:sta Xboxia tehokkaammaksi. XB pojat puollustautuivat, mutta Hifimies osasi vastata kaikkiin kysymyksiin erilaisilla teknisillä tiedoilla. Näinpä ollen siis vastustajat tekivät samoin ja todellinen väittelyn mallinäyte oli valmis. Pistän tänne nyt parhaita kommentteja kyseisestä ketjusta. Kommentit ovat quote-tageissa (niissä sinisissä laatikoissa) ja omat selitykset ovat niiden ulkopuolella (johdannot ja muu)

Tehokkain Konsoli..

-juuri väylät ovat Xboxsin heikoin lenkki.Yksityiskohtainen grafiikka tarvitsee lukuisia asioita, kuten tarkkoja tekstureita, suuren määrän polygoneja yms. Jokaiselle efektille voidaan tarkasti laskea kuinka paljon se tarvitsee väylää. Kun väylä loppuu niin on aivan sama onko grafiikkaa pyörittävillä piireillä laskettua dataa valmiina vai ei, koska väylä ei pysty siirtämään dataa enempää eteenpäin. Kuten olen aikaisemminkin todennut, niin PS2:ssa on huomattavasti Xboxsia leveämmät väylät
Vaikka Microsoft ei olekkaan myöntänyt, että kahden vertex shaderin ohjelmoiminen on yhtä vaikeaa, kuin EE:nen vector unittien, niin asia on näin. Lisäksi Xboxsin kapeiden väylien takia kahdesta vertex shaderista saatava hyöty jää täysin olemattomaksi. Kuten edellä mainituista seikoista käy ilmi, niin PS2:sen pelit tulevat kehittymään roimasti ja Xboxsin vain marginaalisesti. PS2:nen ei myöskään tarvitse kovalevyä niin kipeästi kuin Xbox, koska PS2:nen pystyy säilyttämään selvästi enemmän tietoa muistihierarkian yläpäässä

-Kerros nyt trolli mikäs sun ammatti on? Tai hieman perusteluita sille miksi sinua pitäisi uskoa... Mistähän olet tietosin hannkinut? Oletko ammatiohjelmoija ja esim. jossain pelitalossa töissä vai oletko vain lukenut oletuksia ja huhuja joissa on kerrottu Xboxin eroista PC:hen?

-Monet tuntuvat luulevan että menen sanattomaksi teidän vastauksista, koska vastaukseni tulee vasta noin viikon päästä. Tämä johtuu siitä että käyn internetissä vain noin viikon välein ja silloinkin vain tunnin.

-Ehh... minä epäilin että sinulla menee noin viikkoo koostaa tuollaista sontaa sisältävä viesti noin hienoon asuun. Ei pahalla, mutta ei niin hyvälläkään.

-Eihän kukaan nyt tosissaan uskonut Hifi Miehen vaienneen...
En osaa päättää kummat argumentit olivat hauskempia lukea, nämä viimeisen vuoden väitteet:
"tarpeeksi monimutkaiset perustelut niin todistan isän äidiksi"
"kukaan TEISTÄ ei voi todistaa väitteitäni vääräksi, joten olen oikeassa"
"sanokoon ammattilaiset mitä haluavat minä olen päätellyt nämä asiat itse"
vai aikaisemmin käytetyt argumentit, esim nämä:
"Xbox floppaa, koska Microsoft oli mukana 80-luvulla flopanneessa MSX-tietokoneessa"
"Päinvastoin kuin MS ja Nintendo, Sony osaa säästää oikeista kustannuksista neljästä peliohjainportista"
"emotion engine tuo peleihin ennenäkemättömän tekoälyn"
Olisikohan miehessä jo ainesta lööppeihin tai vaikka Karpoon?
"Opiskelija paljastaa Xbox kusetusta alusta loppuun"
"Prosessorin lukija hurjana PS2:n heikkoudet ovat sen vahvuuksia"
"Amatööri saattaa pelintekijät häpeään Xbox rupuinen PC, PS2 supertietokone!"
"Pelialan ammattilaiset ihmeissään: me vaan uskottiin mitä Bill sanoi"

-Hienosti ja hauskasti olet vääristellyt sanojani (Piip). Kyllähän minä voin kirjoittaa vaikka jokaisesta PS2:sen rekisteristä lähtien. Ja todistaa PS2:sen olevan Xboxsia nopeampi, mutta mitä hyötyä siitä on kun et kuitenkaan tajua mitään siitä tai anna edes kunnollista vastausta.

-Tiedämme kyllä että kirjoittelet mitä sattuu ja mistä vain satut paskaa keksimään. Ja mekö emme tajua mitään? Katsoppa peiliin.

-Nämä teidän tappelut jaksavat piristää työpäivää kummasti,jatkakaahan samaan malliin

-dcfinin moderaattori sanoi että hän oli päässy testaamaan xboxia ja sanoi että xbox häviää graffois jopa ps2:lle
xbox haisee!!

-Etkös sää katsellut eilen Tuntematon Sotilasta ja sitä kuuluisaa kohtaa pään hakkaamisesta karjalan mäntyyn? Vähän samaa alkaa oleen jo meininki tuossa kun jääräpäisesti väitetään että ps2 olisi muka tehokkaampi kuin X-Box

-X-Box on varmasti tehokas, mutta sen pelit kun ei vielä ole todellakaan olleet mitään erittäin hienoja. Eikä ole muuten PS2:nkaan. Pelikone on vain niin hyvä kun sen pelit on.

-No minä toivon ihan vaan sinun mielenrauhasi takia, ettei Xboxille tehdä ikinä peliä, joka osoittaa laitteiston suuremmat tehot.

-Turhaan! Itse aion nimittäin hommata X-Boxin ja GC:n vuoden parin päästä. Nillekin tulee huippu pelejä, mutta PS2:sta pidän pääkoneena.

-Jos saisin jonkun teistä samaan huoneeseen kanssani, niin voisin kertoa kohta kohdalta miksi PS2:nen on Xboxsia tehokkaampi

-Pelottava ajatus...Taidat olla wanha kunnon aivopesijä Gestapon-ajoilta?

-En ymmärrä miks meidän pitää tapella siitä mikä kone on tehokkain .... Itse olen henkeen ja vereen Xbox ihminen mutta siis ME KAIKKI TÄÄLLÄ.... ostamme konsoleita ja pelejä.... joten minun mielestä Niiden valmistajien tulisi tapella ostajista.... ei meidän konsoleista.....

-Lupasin olla lähtemättä tähän väittelyyn, (enkä lähdekään), mutta pakko kommentoida hiukan.

Tuntuu mielenkiintoiselta, että pelintekijät valittavat pientä tekstuurimuistia ja pelaajatkin näkevät sen omin silmin, mutta samaan aikaan harrastajainsinöörit laskeskelevat, että todellisuudessa ongelmaa ei ole. Hehkuttaapa joku vielä PS2:sta oikeaksi teksturointihirmu.

-PS2:ssa on sentään ajateltu asioita uusiksi ja sen suunittelussa voi nähdä että insinöörit on käyttäneet luovuutta ja pyrkineet hyvinkin radikaalisti muuttamaan olemassaolevan tekniikan suuntaa.

-eli rengas on keksitty uudelleen, mutta ajateltu että soikeana se pyörisi paremmin

Eli tässä oli sitten tiivistetty ensimmäiset viisi sivua Tehokkain Konsoli threadista. Lisää tulossa myöhemmin. Kommentteja, kehitysideoita ja kaikkea mahdollista otetaan vastaan. Tämä minun sarja toimii sitten kilpailijana Esa Mäkijärven Konsolisota tarinalle. Kumpi saa enemmän lukijoita voittaa Elikkä lisää tulee heti kun saan tarpeeksi palautetta.

Knight sanoi:
Ei noista sun jutuista ota erkkikään selvää. Ei oikein tiedä, että mikä repliikki kuuluu mihinkin keskusteluun ja mikä on sinun heittosi.

Jep, yritän editoida niitä luettavampaan muotoon. Laitoin nyt uutta juttua taas, lue ne ja kerro saako niistä paremmin selvää. Jos saa, muutan kaikki jutut samaan malliin. Jos ei, niin keksin uuden ja paremman idean tilalle, ok? Näin tästä saadaan sitten käyttäjäystävällinen ketju.

Solid Snake sanoi:
Jep, yritän editoida niitä luettavampaan muotoon. Laitoin nyt uutta juttua taas, lue ne ja kerro saako niistä paremmin selvää. Jos saa, muutan kaikki jutut samaan malliin. Jos ei, niin keksin uuden ja paremman idean tilalle, ok? Näin tästä saadaan sitten käyttäjäystävällinen ketju.

Keksi parempi tapa. Kannattanee käyttää noita quote-tageja, joiden sisään heität lainaukset. Kun asiayhteys vaihtuu, vaihdat tagin ja omat kommentit jätät tagien ulkopuolelle. Kerro silti myös ihmeessä, mistä paikasta nuo otat, vaikka nimiä et suoraan liittäisikään. Julkisesti ne nimet silti joka tapauksessa nähtävillä ovat, joten turhaan niitä editoit.

Knight sanoi:
Keksi parempi tapa. Kannattanee käyttää noita quote-tageja, joiden sisään heität lainaukset. Kun asiayhteys vaihtuu, vaihdat tagin ja omat kommentit jätät tagien ulkopuolelle. Kerro silti myös ihmeessä, mistä paikasta nuo otat, vaikka nimiä et suoraan liittäisikään. Julkisesti ne nimet silti joka tapauksessa nähtävillä ovat, joten turhaan niitä editoit.

Okei.. Testailen tässä nyt eri vaihtoehtoja. Tule vain heti sanomaa jos ei miellytä silmää tai jos on edelleen hankalaa lukea.

edit: Tuotako siis tarkoitit, Knight?

edit2: niin, ja nimiä tähän ei tule, paitsi vahingossa. Lukeminen on vähän mielenkiintoisempaa, kun ei tiedä kenen tekstiä se on. Vaikka, kyllä noista arvaa.

No käyhän se noinkin. Vaikka turhaan varmaan sinne useampaa quotea sisäkkäin varmaan laitat. Nimet selkeyttäisivät kyllä, kun hiukan on hankaluuksia tietää, onko vastaaja aina sama henkilö ja kuka on mitäkin sanonut aikaisemmin.

Ylös Bottom