Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Parhaat mainokset?

Psyke

Jäsen / [FL]
Mitä mieltä olette eri konsolien ja pelien mainoksista?

Sonyn osalta yksittäistä ylivoimaisen upeaa pelimainosta ei ole vielä sattunut silmiini PS3-aikana. Resistance- ja Motorstorm-mainokset olivat hieoja, mutta eivät pärjää Gears of Warin mainokselle, joka on imo paras pelimainos toistaiseksi. Sony on kuitenkin alkanut siirtyä taitelliselta linjalta enemmän massoihin vetoavaan PS3-mainostyyliin, josta tässä esimerkki: http://www.ps3fanboy.com/2007/11/01/...e-ad-campaign/. PlayStationin yleinen mainostaminen ennen tätä syksyä tuntuu keskittyneen enemmän PS3-brändin rakentamiseen, kuin itse peleihin, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Microsoft tuntuu keskittyvän enemmän peleihin, kuin niitä pyörittävään konsoliin, josta tässä se loistava esimerkki, Gears of War: http://www.youtube.com/watch?v=ccWrbGEFgI8. MS selkeästi keskittää mainosrahansa suurimuotoisesti vain muutamalle peleille, joita tykittää sitten häkellyttävän laajasti. 3rd-partyt valittavat kyseisestä strategiasta, joten onko se oikea valinta? Itse petyin Halo 3:n mainoksiin, vaikka niihin olikin selvästi panostettu rahaa enemmän kuin rutkasti. Peli kuitenkin teki viihdemyynnin historiaa ylittämällä entiset ennätykset.

Nintendo keskittyy mainoksissaan esittelemään uutta ohjainta. Pelejäkin näytetään, mutta vähemmän kuin ohjaustapaa. Mainokset painottavat sosiaalista pelaamista ja pelejä, jotka sopivat kaiken ikäisille. Esiin tuodaan konsoli, ohjain, pelit ja sosiaalisuus. Onko siinä jo liikaa informaatiota? Ilmeisesti ei, sillä Wii myy niin hyvin, että edes tuotantokapasiteetti ei pysy kelkassa mukana. Tässä pitkähkö esimerkki Wii-mainonnasta. http://www.youtube.com/watch?v=p5cPVP_llfo. Varmasti parempiakin löytyy.

Kenen mainokset ovat parhaat? Mitä valmistajat tekevät oikein, tai väärin? Millainen olisi paras mahdollinen peli- tai konsolimainos?
 
Vastaus: Parhaat mainokset?

Psyke sanoi:
Mitä mieltä olette eri konsolien ja pelien mainoksista?

Microsoft tuntuu keskittyvän enemmän peleihin, kuin niitä pyörittävään konsoliin, josta tässä se loistava esimerkki, Gears of War: http://www.youtube.com/watch?v=ccWrbGEFgI8. MS selkeästi keskittää mainosrahansa suurimuotoisesti vain muutamalle peleille, joita tykittää sitten häkellyttävän laajasti. 3rd-partyt valittavat kyseisestä strategiasta, joten onko se oikea valinta? Itse petyin Halo 3:n mainoksiin, vaikka niihin olikin selvästi panostettu rahaa enemmän kuin rutkasti. Peli kuitenkin teki viihdemyynnin historiaa ylittämällä entiset ennätykset.

Ihmettelen hieman tätä microsoftin markkinointistrategiaa, sillä Sony puolestaan panostaa vahvasti playstation-brändiin ja se tuntuu purevan ainakin eurooppalaisiin. Vanhemmat hankkivat lapsilleen pleikkarin joululahjaksi, eivät pelikonsolia.

Halon mainos on yksi hienoimmista(ja varmasti kallein), mutta peli oli kyllä keskinkertaista kuraa. Ostopäätöksen tein believe-mainosten perusteella ja petyin lopputuotteeseen suuresti
 
Vastaus: Parhaat mainokset?

Mainokset kiinnostavat ja varsinkin sellaiset jotka onnistuvat kolkuttelemaan tunteita. On mainoksia jotka onnistuvat tässä ja erittäin hyvin. Niissä onnistutaan kaivelemaan katsojan muistoista sellaisia asioita, jotka ehkä ovat jo nostalgian kultaamat ja edustavat myönteisiä aikoja omassa henkilöhistoriassa, johon ei kuitenkaan enään voida konkreettisesti palata. Sellainen kuten nuoruus ja lapsuus. Kun tämä tunnetila on saatu kaiveltua esille, vahvistetaan sitä ja lopuksi tarjotaan keino jolla päästä vielä elämään nämä muistot todeksi.

Mainos, joka ainakin omalla kohdalla kolahti juuri näin: http://www.youtube.com/watch?v=w0QxoKnU5Zg

Hyviä pelimainoksia harvoin näkee, onko niitä ylipäätänsä?
 
Vastaus: Parhaat mainokset?

Onjoo sanoi:
Ostopäätöksen tein believe-mainosten perusteella ja petyin lopputuotteeseen suuresti
BELIEVE ;)

Mutta ihan oikeesti diggaan siitä Nicole Kidmanin tähdittämästä DS/Brain Age mainoksesta. Siis eihän se mitenkään säkenöivän nerokas ole, mutta jotenkin siitä jää hyvä fiilis (vielä kun Nintendo tajuaisi lokalisoida pelin suomeksi).
PS3:n uusi Euro-kampanja on tavalliseen tapaan hitusen korkealentoinen ja jenkeille tarjotaan samaa sanomaa enemmän rautalagasta väännettynä. Ilmeisesti molemmat toimivat alueillaan.
 
Vastaus: Parhaat mainokset?

Nisun mainitsema PS3 mainos oli aika tyylikäs. Vähän kyllä överiksi vedetty jeesus-teema, joka sitten faElasi pelien kohdalla oikein kunnolla.

Jokatapauksessa hyvä mainos.

HALO3 vetää mielestäni potin kotiin believe-kampanjallaan. Kerrassaan loistava. Peli oli sitten jotain vähemmän loistavaa - mutta sehän on sivuseikka. Ainakin tässä tredissä.
 
Vastaus: Parhaat mainokset?

Loistavia tapauksia kyllä löytyy. PS2-kampanjat olivat kaikki onnistuneita ja "third place" slogan toimi kuin häkä! Varsinkin ihmis-vuori ja Lynch pätkät olivat parhautta.

PS3 vauveli-mainos on ehkä suosikkini ja vahvana kakkosena Halo 3 miniatyyri-mainos. Uskalias, tunteita herättävä ja äärimmäisen tyylikäs. Oikein pysäytti mut mainoskatkon keskellä ihmettelemään, että mitä helvettiä tapahtuu!
 
Vastaus: Parhaat mainokset?

Olen tykännyt Sonyn mainoksista melkein aina, ne ovat mukavan eriskummallisia.
Halo 3:n mainoskampanja oli tietysti loistavasti tehty, onhan molemmissa aikamoiset rahasummat takana.

Mutta jos jotain palkintoja pitäisi antaa, niin se menisi tälle mainokselle.
 
Ylös Bottom