Mitä mieltä olette eri konsolien ja pelien mainoksista?
Sonyn osalta yksittäistä ylivoimaisen upeaa pelimainosta ei ole vielä sattunut silmiini PS3-aikana. Resistance- ja Motorstorm-mainokset olivat hieoja, mutta eivät pärjää Gears of Warin mainokselle, joka on imo paras pelimainos toistaiseksi. Sony on kuitenkin alkanut siirtyä taitelliselta linjalta enemmän massoihin vetoavaan PS3-mainostyyliin, josta tässä esimerkki: http://www.ps3fanboy.com/2007/11/01/...e-ad-campaign/. PlayStationin yleinen mainostaminen ennen tätä syksyä tuntuu keskittyneen enemmän PS3-brändin rakentamiseen, kuin itse peleihin, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
Microsoft tuntuu keskittyvän enemmän peleihin, kuin niitä pyörittävään konsoliin, josta tässä se loistava esimerkki, Gears of War: http://www.youtube.com/watch?v=ccWrbGEFgI8. MS selkeästi keskittää mainosrahansa suurimuotoisesti vain muutamalle peleille, joita tykittää sitten häkellyttävän laajasti. 3rd-partyt valittavat kyseisestä strategiasta, joten onko se oikea valinta? Itse petyin Halo 3:n mainoksiin, vaikka niihin olikin selvästi panostettu rahaa enemmän kuin rutkasti. Peli kuitenkin teki viihdemyynnin historiaa ylittämällä entiset ennätykset.
Nintendo keskittyy mainoksissaan esittelemään uutta ohjainta. Pelejäkin näytetään, mutta vähemmän kuin ohjaustapaa. Mainokset painottavat sosiaalista pelaamista ja pelejä, jotka sopivat kaiken ikäisille. Esiin tuodaan konsoli, ohjain, pelit ja sosiaalisuus. Onko siinä jo liikaa informaatiota? Ilmeisesti ei, sillä Wii myy niin hyvin, että edes tuotantokapasiteetti ei pysy kelkassa mukana. Tässä pitkähkö esimerkki Wii-mainonnasta. http://www.youtube.com/watch?v=p5cPVP_llfo. Varmasti parempiakin löytyy.
Kenen mainokset ovat parhaat? Mitä valmistajat tekevät oikein, tai väärin? Millainen olisi paras mahdollinen peli- tai konsolimainos?
Sonyn osalta yksittäistä ylivoimaisen upeaa pelimainosta ei ole vielä sattunut silmiini PS3-aikana. Resistance- ja Motorstorm-mainokset olivat hieoja, mutta eivät pärjää Gears of Warin mainokselle, joka on imo paras pelimainos toistaiseksi. Sony on kuitenkin alkanut siirtyä taitelliselta linjalta enemmän massoihin vetoavaan PS3-mainostyyliin, josta tässä esimerkki: http://www.ps3fanboy.com/2007/11/01/...e-ad-campaign/. PlayStationin yleinen mainostaminen ennen tätä syksyä tuntuu keskittyneen enemmän PS3-brändin rakentamiseen, kuin itse peleihin, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
Microsoft tuntuu keskittyvän enemmän peleihin, kuin niitä pyörittävään konsoliin, josta tässä se loistava esimerkki, Gears of War: http://www.youtube.com/watch?v=ccWrbGEFgI8. MS selkeästi keskittää mainosrahansa suurimuotoisesti vain muutamalle peleille, joita tykittää sitten häkellyttävän laajasti. 3rd-partyt valittavat kyseisestä strategiasta, joten onko se oikea valinta? Itse petyin Halo 3:n mainoksiin, vaikka niihin olikin selvästi panostettu rahaa enemmän kuin rutkasti. Peli kuitenkin teki viihdemyynnin historiaa ylittämällä entiset ennätykset.
Nintendo keskittyy mainoksissaan esittelemään uutta ohjainta. Pelejäkin näytetään, mutta vähemmän kuin ohjaustapaa. Mainokset painottavat sosiaalista pelaamista ja pelejä, jotka sopivat kaiken ikäisille. Esiin tuodaan konsoli, ohjain, pelit ja sosiaalisuus. Onko siinä jo liikaa informaatiota? Ilmeisesti ei, sillä Wii myy niin hyvin, että edes tuotantokapasiteetti ei pysy kelkassa mukana. Tässä pitkähkö esimerkki Wii-mainonnasta. http://www.youtube.com/watch?v=p5cPVP_llfo. Varmasti parempiakin löytyy.
Kenen mainokset ovat parhaat? Mitä valmistajat tekevät oikein, tai väärin? Millainen olisi paras mahdollinen peli- tai konsolimainos?