Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Parhaat moottoripyöräpelit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jenssode
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jessev
Oli toi MotoGp3 ihan pelattava. Muita en ole kokeillutkaan. Onhan siinä ihan riittävästi pelattavaakin.

Ennemmin kyllä autopelit kiinnostaa, mutta kyllä totakin pelais, kun ei tosiaan pääse oikealla vielä huonon sään takia ajeleen. ;)

Täytyy myöntää että itsekin olen kiinnostunut enemmän hyvistä autopeleistä, ilmeisesti siksi että IRL olen "automiehiä". Tuli hankittua MotoGP (siiis se eka julkaistu, kun oli alennuksessa). Ainakin pelinä moottoripyörällä ajo oli mielenkiintoinen yllätys, tosin MotoGP on nykyisiin peleihin verrattuna hieman alkeellinen. Hankin siis MotoGP3:n, kun sekin alkaa jo olla tarjouksessa. Grafiikka ja pyörän monipuolisemmat ohjailumahdollisuudet saivat innostumaan. Autopelienkin pelaamisessa alkaa tulla kiintiö vastaan :)

Kysysinkin "newbienä" hieman rata-ajon tekniikasta, noin niinkuin teoriassa? Weight siftin käyttö alkaa tuntua luontevalta, mutta kertokaapa missä olosuhteissa pyörän takajarrun käytöstä on etua?

Siirryin pelailemaan simulation-tilassa, mutta silti tuntuu että peli rajoittaa esim. kaasun käyttöa kaarreajossa. Onko tämä vain pelin tapa helpottaa ajamista, vai vastaako todellisuutta? Ajauduttaessa liiaksi ulkokaarteeseen tuntuu tehot olevan hukassa vaikka saisi keulan käännettyä haluttuun suuntaan, pienempää vaihdetta ja annostelisi kaasua maltillisesti jottei pyörä lähde alta.

Pelin ärsyttävin ominaisuus on se että ainakin arcade-tilassas muihin pyöriin saa törmäillä mielin määrin ilman että siitä on muuta haittaa kuin mahdollisesti huonommat ajolinjat.

Autoihin tottuneena pyörän räväkkä kiihtyvyys ja lyhyet jarrutusmatkat tuottavat vielä arviointivirheitä :)

Usein pelattuna pelkkä rata.ajo alkaa kieltämättä maistua puulta, joten odotellaan tuota katuympäristöön sijoittuvaa peliä. Toivottavasti siinä on moodi "Kaahaa normaaliliikenteen seassa niin kova kuin pystyt". Tyyliin Burnout ja NFS...
 
Takajarrulla voi pyörän vakautta lisätä jarrutuksessa ja kaarreajossa mun käsittääkseni? Ei kyllä ainakaan mun mielestä ollu suurtakaan vaikutusta tuossa pelissä muuta kun että menee sormet lopullisesti solmuun kun yrittää käyttää jarruja erikseen...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan spacedeep
Usein pelattuna pelkkä rata.ajo alkaa kieltämättä maistua puulta, joten odotellaan tuota katuympäristöön sijoittuvaa peliä. Toivottavasti siinä on moodi "Kaahaa normaaliliikenteen seassa niin kova kuin pystyt". Tyyliin Burnout ja NFS...

En tiedä onko tulossa jotain katuympäristössä ajeltavaa mp-peliä, mutta kohta pitäis tulla se Riding Spirits 2. Siinähän on luultavasti hyvin runsaasti menopelejä ja viritys- ja säätömahdollisuudet korkeat, joten siihen ei luultavasti kyllästy heti vaikka olisikin pelkkää rata-ajoa.

Ainakin itsellä toi GT3 jaksaa kiinnostaa vieläkin, vaikka oon pelannu sitä jo satoja tunteja, mutta niiden autojen säätö ja viritys... ;)

EDIT: 330 pyörää vissiin pitäis olla ja ilmestynee 30.4.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jessev


EDIT: 330 pyörää vissiin pitäis olla ja ilmestynee 30.4.

Tuota odotellessa voikin vielä tilata play.comista ensimmäisen Riding Spiritin, tai näin ainakin minä tein... heikoista arvioista huolimatta kiinnosti pyörien määrä ja härpättimiä joita noihin pyöriin pitäisi saada... saas nähdä, parissa päivässä tuon pitäisi tullakin postiluukkuun, hinta oli n.10 puntaa.
 
Joo kattelin kans, että oli 10 hintana. Ei vaan oo visaa, niin ei voi tilata. Ottaiskohan ne vastaan tilisiirtoo? :rolleyes:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan monster
Takajarrulla voi pyörän vakautta lisätä jarrutuksessa ja kaarreajossa mun käsittääkseni? Ei kyllä ainakaan mun mielestä ollu suurtakaan vaikutusta tuossa pelissä muuta kun että menee sormet lopullisesti solmuun kun yrittää käyttää jarruja erikseen...

En ole vielä kovin paljon ehtinyt pelaamaan MotoGP3:sta, mutta huomasin että kun mutkaan on ajettu liian reippalla vauhdilla ja pyörä on ajautumassa ulos radalta niin takajarrulla saa hieman lisää yliohjautuvuutta millä tilannettta voi yrittää korjata. Vauhti putoaa tietenkin, mutta ehkä jossain kriittisessä tilanteessa sillä pystyy pelastamaan kierrosajan.

Eipä tuo takajarru ihan täysillä ota kiinni, koska todellisuudessa kaiketi pyörä heittäytyisi kokonaan sladiin tuollaisessa tempussa. Tai en minä tiedä, kun en ole "in real life" prätkällä pahemmin ajellut :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jessev
[BAinakin itsellä toi GT3 jaksaa kiinnostaa vieläkin, vaikka oon pelannu sitä jo satoja tunteja, mutta niiden autojen säätö ja viritys... ;)
[/B]

Sama juttu itsellä. Autopelejä on tullut osteltua ja kokeiltua mutta GT3 jaksaa kiinnostaa eniten just autojen säädettävyyden ja kohtuullisen hyvän simulaation ansiosta.

Toinen autopeli mitä vielä pelaan on F355 Challenge. On tullut kyseisen auton säädeltävyys ja radat jo varsin tutuiksi. Hauskuus piilee siinä että voi viritellä alustan sellaiseksi että sillä ei kierrosajoissa ihan kärkeen pääse, mutta auto on "hauska" ajettava. Voi keskittyä leikittelemään pelin ihan kivasti toteutetulla simulaatiolla :D
 
Riding Spirit 2:sen saapi melko huokeaan hintaan(27 puntaa) tuolta Playsta, joten menin sen sitten jo varaamaankin. Lupaillaan ilmestyvänkin jo tämän kuun puolella! Hyvä näin, sillä iltaisin on yhä liian kylmää ajella... :D
 
Näyttää kyllä aika hyvältä tuo RSII
:cool:
Toivottavasti tuo tarjous on voimasssa vielä vähän aikaa, kun nyt ei tuota rahaa hirveesti oo :D
 
Miltäs toi peli vaikuttaa pelaamisen jälkeen?

Jos vaikka sadepäivien varalle sen jostain hommais, muuten aika menee ajelemalla. Reilussa kuukaudessa tullu 2500km. :)
 
Katos, onhan täällä muitakin prätkäilijöitä. :)

Mopopelejä en olekaan koskaan pelannut mutta tuo Riding Spirits 2 vaikuttaa lupaavalta, pitänee ostaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jessev
Miltäs toi peli vaikuttaa pelaamisen jälkeen?

Jos vaikka sadepäivien varalle sen jostain hommais, muuten aika menee ajelemalla. Reilussa kuukaudessa tullu 2500km. :)

Tarkoitatkos tuota RS2:sta vaiko minun Z750?! :D
Tuon RS:n julkaisu siirtyi kuukaudella, eli ilmestynee tämän kuun loppupuolella, ilmoittelen kunhan tuo tipahtaa luukustani!
Z750:n sain käyttööni viime perjantaina ja tuo peli toimii kuin unelma! :cool:
 
Joo kai mä sit sun pyörääs tarkotin. :p

Huomasin sitte ton viestin kirjottamisen jälkeen, että se ilmestyykin vasta tän kuun lopulla.

Prkl ku pensa kallistuu.
 
Eilen sitten oli posti toimittanut tämän Riding spirits 2:senkin minulle. Enpä vaan paljoa kerennyt pelailemaan kun tuli tuota ehtaa peliä pelailtua Ahvenistolla! :D

Mutta parin kisan jälkeen seuraavanlaista sanottavaa;
Suuri pettymys iski heti, kun katseli grafiikkaa, todella kökköä! niin valikoissa, pyörien valinnoissa kuin ajaessakin! itseasiassa mieleen tuli toinen Gran turismo. Ja GT:tähän tässä on kaikessa matkittukin, hyvä niin! :)
Pyöriä on 330 ja niihin kaiks mahdolliset lisäpalikat, tuosta puolesta tulee varmasti vielä hauskaa!
Ja ajettavuus, ensiksi tuli kaikki avut päällä ajeltua niin jopa arcademaisuudessaan tuntui ihan kivalta. Nyt olen laittanut kallistus-avun pois päältä sekä jarrut(etu/taka) eri nappuloille, niin kyllä tuosta moottoripyörilyn tunnistaa. Radat ovat vain kaikki uusia minulle, joten aikamoinen oppiminen ennenkuin uskaltaa enempää sanoa.
Tosin... epäilen että taka ja etujarrulla ei ole erikseen sen enempää käyttöä. Mutkissa kun ei takagummi lähde alta, äijä menee vain mukkelis...

Kyllä tätä varmaankin sietää pelailla, tarttee laittaa lisää raporttia kun olen enempi kerennyt tutustumaan!
 
Vois tosiaan harkita ostoa, kun ei maksa suomessakaan kun päälle 30e.

Raportoippa sitten pelin äänistä, että onko kaikissa sama ääni vai muuttuuko ne jopa virittäessä..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jessev
Vois tosiaan harkita ostoa, kun ei maksa suomessakaan kun päälle 30e.

Raportoippa sitten pelin äänistä, että onko kaikissa sama ääni vai muuttuuko ne jopa virittäessä..

Ainniin, äänetkin vielä... rasittavia! kyllähän nuo muuttuu putkien myötä, sekä pyörästä toiseen, mutta kyllä nuo möreämpiä voisi olla! ja musiikit ehdottomasti pois päältä...
mutta... ajotuntuman ansiosta(kunhan tuon vielä opin hanskaamaan) niin hyvä peli!
 
Hmm.. Enemmän kyllä melkein juuri virittely ja äänipuoli olis mukava. Siihen uppois mukavasti kans aikaa.

Onhan se ajotuntumakin hyvä olla hyvä.

No, eihän se kallis ole. :)
 
No nyt on vaikea valinta, eli ostaakko RS2 vai GT4 Proloque... RS2:ssa ilmeisesti kyllä paljon enemmän pelattavaa, mutta jaksaako sitä edes pelata? Molemmat ovat vielä suurinpiirtein saman hintaisiakin. Joten jos joku voisi valaista vielä hieman RS2:sen hyviä ja huonoja puolia, niin olisin hyvin kiitollinen.

P.S minäkin olen enemmän tai vähemmän hurahtanut prätkiin ja prätkäilyyn.
 
Ylös Bottom