Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jessev
Oli toi MotoGp3 ihan pelattava. Muita en ole kokeillutkaan. Onhan siinä ihan riittävästi pelattavaakin.
Ennemmin kyllä autopelit kiinnostaa, mutta kyllä totakin pelais, kun ei tosiaan pääse oikealla vielä huonon sään takia ajeleen.
Täytyy myöntää että itsekin olen kiinnostunut enemmän hyvistä autopeleistä, ilmeisesti siksi että IRL olen "automiehiä". Tuli hankittua MotoGP (siiis se eka julkaistu, kun oli alennuksessa). Ainakin pelinä moottoripyörällä ajo oli mielenkiintoinen yllätys, tosin MotoGP on nykyisiin peleihin verrattuna hieman alkeellinen. Hankin siis MotoGP3:n, kun sekin alkaa jo olla tarjouksessa. Grafiikka ja pyörän monipuolisemmat ohjailumahdollisuudet saivat innostumaan. Autopelienkin pelaamisessa alkaa tulla kiintiö vastaan
Kysysinkin "newbienä" hieman rata-ajon tekniikasta, noin niinkuin teoriassa? Weight siftin käyttö alkaa tuntua luontevalta, mutta kertokaapa missä olosuhteissa pyörän takajarrun käytöstä on etua?
Siirryin pelailemaan simulation-tilassa, mutta silti tuntuu että peli rajoittaa esim. kaasun käyttöa kaarreajossa. Onko tämä vain pelin tapa helpottaa ajamista, vai vastaako todellisuutta? Ajauduttaessa liiaksi ulkokaarteeseen tuntuu tehot olevan hukassa vaikka saisi keulan käännettyä haluttuun suuntaan, pienempää vaihdetta ja annostelisi kaasua maltillisesti jottei pyörä lähde alta.
Pelin ärsyttävin ominaisuus on se että ainakin arcade-tilassas muihin pyöriin saa törmäillä mielin määrin ilman että siitä on muuta haittaa kuin mahdollisesti huonommat ajolinjat.
Autoihin tottuneena pyörän räväkkä kiihtyvyys ja lyhyet jarrutusmatkat tuottavat vielä arviointivirheitä
Usein pelattuna pelkkä rata.ajo alkaa kieltämättä maistua puulta, joten odotellaan tuota katuympäristöön sijoittuvaa peliä. Toivottavasti siinä on moodi "Kaahaa normaaliliikenteen seassa niin kova kuin pystyt". Tyyliin Burnout ja NFS...