Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Parhaat peliarvostelusivustot

Philosopher

New Member
Mikä on mielestänne paras peliarvostelusivusto netissä? Tarkoitan siis IGN tai jokin muu vastaava.

Ollu tässä lähiaikoina vähän vaikeuksia saada mistään oikein kunnollista tietoa netissä peleistä, kun sivusto toisensa jälkeen näkyy olevan enemmän tai vähemmän rahalla "vaikutettavissa".


IGN:n arvosteluihin en oo enään sen sponsoroiman Pes 2008:n arvosteluiden (sai 9,2 ratingiksi) jälkeen voinu luottaa. Eivät ees sanoneet arvostelussaan mitään siitä, että pelin framerate tökkii vähän väliä. Tämä ei ole voinut jäädä huomaamatta ja kaikki muutkin seikat viittaa siihen, että on aika selkeästi maksettu arvostelu.

Gamespotista luin oikeestaan vasta tämän artikkelin http://www.1up.com/do/blogEntry?bId=8587828&publicUserId=4561231 (varmaan aika vanha juttu), jossa ilmeisesti yksi sivun pääkirjoittajista potkittiin pois, kun antoi Kane&Lynchille huonon arvosanan.

1up sivustolla ei mitään rahaan liittyvää estettä ole, mutta kaikki arvostelut tuntuu olevan aivan absurdeja melkein pelistä kuin pelistä, joten tätäkään en oikein viitsi käyttää.


Onko mitään hyvää, suht luotettavaa peliarvostelusivustoa olemassa?
 
Vastaus: Parhaat peliarvostelusivustot

Eurogamer on mielestäni paras. Arvostelut ovat asiallisia, eivätkä arvostelijat ota itseään liian vakavasti.
 
Vastaus: Parhaat peliarvostelusivustot

Itse ainakin olen samaa mieltä yleensä gamespotin arvostelijoiden kanssa ja plussana myös tuolla sivustolla on se että peliarvostelut voi myös katsoa video muodossa.
 
Vastaus: Parhaat peliarvostelusivustot

minä katson ainoastaan gametrailersin arvosteluja.
enkä niistäkään koskaan annettuja pisteitä.
siitä videosta ja puheesta saa kaiken tarvittavan infon että sopiiko peli itselle vai ei ja mitkä ne pahimmat viat on.
 
Vastaus: Parhaat peliarvostelusivustot

minä katson ainoastaan gametrailersin arvosteluja.
enkä niistäkään koskaan annettuja pisteitä.
siitä videosta ja puheesta saa kaiken tarvittavan infon että sopiiko peli itselle vai ei ja mitkä ne pahimmat viat on.

GT:n arvostelut vetoavat meikäläiseen myös.Eurogamerille myös piste.GS on täysin menettänyt luottamuksen...
 
Vastaus: Parhaat peliarvostelusivustot

Gametrailers on oma suosikki. parasta niissä on yleensä pitkät arvostelu videot joissa hyvä kuvanlaatu sekä kerrotaan pelin miinukset sekä plussat ja yleensä on aika kohdallaan se arvosanakin. poikkeuksia toki on...
 
Vastaus: Parhaat peliarvostelusivustot

Jeps, tältäkin suunnalta lähtee ääni Gametrailersille. Hyvän kuvan ja kerronnan yhdistelmä uppoaa meikäläiseen oikein hyvin. Niin kuin pelle tossa kerkesikin toteamaan, niin noiden arvostelujen perusteella pystyy kyllä kohtuu hyvin päättelemään, että diggaako pelistä vai ei. Aika hyvin on noi Gametrailersin arvostelut osuneet viimeaikoina omasta mielestä numeraalisestikin kohdalleen, joten ei siinäkään mielessä mitään valittamista.
 
Vastaus: Parhaat peliarvostelusivustot

Jeps, tältäkin suunnalta lähtee ääni Gametrailersille. Hyvän kuvan ja kerronnan yhdistelmä uppoaa meikäläiseen oikein hyvin. Niin kuin pelle tossa kerkesikin toteamaan, niin noiden arvostelujen perusteella pystyy kyllä kohtuu hyvin päättelemään, että diggaako pelistä vai ei. Aika hyvin on noi Gametrailersin arvostelut osuneet viimeaikoina omasta mielestä numeraalisestikin kohdalleen, joten ei siinäkään mielessä mitään valittamista.

Harmi vain, kun GT:n arvostelut ilmestyvät usein niin myöhään joidenkin pelien kohdalla...Pidän myös GT:n arvostelijan äänestä ja puhetyylistä. Vielä kun palkkaisivat sinne sellaisen oikein samettiäänisen naisen yhdeksi arvostelijaksi:)

Viimeisimpänä esimerkkinä GT:n hyvästä arvostelusta muistelisin UT3:sta..pelistä sai hyvän kuvan ja arvostelu teki muistaakseni asiat hyvin selkeästi selväksi(kenelle pelii sopii, mikä on muuttunut jne.)
 
Vastaus: Parhaat peliarvostelusivustot

Yhdyn gametrailersin arvostajiin. Tosiaan naisääni olisi mukava lisä, vaikka nuo nykyisetkin ovat todella hyviä. Luotan myös paljon IGN:ään. Oikeastaan ostopäätökseni teen Pelit-lehden, IGN:n ja GT:n perusteella, niin että Pelitillä on eniten painoarvoa ja GT:llä vähiten.

Lisäksi kannattaa lukea metacriticiä, toimii kuin demokratia! (Eli toimii vähiten huonosti kaikista vaihtoehdoista) http://www.metacritic.com/games/
 
Vastaus: Parhaat peliarvostelusivustot

Gamespotti oli suosikki joskus, nyt ovat kyllä onnistuneet menettämään arvostuksensa ihan suosiolla.
Nykyään kai "ykönen" on toi gametrilers.

Mutta jos jotain arvosanaa pitää ettiä niin suoraa GameRankingsiin.
 
Vastaus: Parhaat peliarvostelusivustot

minä katson ainoastaan gametrailersin arvosteluja.
enkä niistäkään koskaan annettuja pisteitä.
siitä videosta ja puheesta saa kaiken tarvittavan infon että sopiiko peli itselle vai ei ja mitkä ne pahimmat viat on.

Pelle sanoi jo kaiken. Juuri noin minäkin teen.
 
Vastaus: Parhaat peliarvostelusivustot

-Gametrailersin videot
-Pelit arvosteluarkisto
-Konsolifin
-Gamereactor
 
Vastaus: Parhaat peliarvostelusivustot

Ensinnäkin ei sellaista arvosteliaa ole joka olisi aina kaikesta samaa mieltä kuin pelaaja. Mikäli tälläistä haluaa niin kannattaa pelkkää metacriticciä ja gamerankingsia katsella ja valita sopivan arvosanan antanut sivusto.

*Pelaaja lehti
arvosanat herättää välillä kysymyksiä mutta teksti on yleensä täyttä asiaa ja jutut hyvin perusteltujaNumero arvosanat ovat yleensä todella kriittisiä josta plussaa myöskin että aivan joka peli ei sitä 10:tä nappaa. Toki pieniä notkahduksia tasoon tuli tuossa loppuvuoden fps rupeaman myötä mutta meno näyttää vähä laantuneen. Ja yhtenä Miinuksena "se jokin puuttuu"

*Gamereactor
Lupaavalta vaikuttavaa menoa ainakin näin alkuun, porukka on silti vielä kohtuu uusia hommaansa joten menon luulisi parantuvan ajankuluessa parempaankin suuntaan.

*Gametrailers
Hyvää videokuvaa ja ok arvostelut.

*Konsolifin ;)
 
Vastaus: Parhaat peliarvostelusivustot

Eurogamer on paras arvostelusivusto mun mielestä. Oikeestaan ainoa sivusto, jonka arvostelut tulee usein luettua kokonaan.
 
Vastaus: Parhaat peliarvostelusivustot

www.metacritic.com/games

....on kaikista paras. Tuolta valitsen pelin josta olen kiinnostunut, sen jälkeen valitsen 2-3 korkeimman pään, 2-3 matalemman pään arvostelua, luen niistä pääkohdat läpi ja kaksi arvostelua tarkemmin. Sen jälkeen mietin, missä kohtaa arvostelut "kopioivat" toisinaan (suurten saittien arvosteluita apinoidaan yllättävän paljon), missä taas kerrotaan selvästi itse samoisat plussista / miinuksista, ja sen jälkeen vielä boonuksena jos on tutttu/luotettava arvostelija, niin helppo homma. Tämän jälkeen vielä peilaan aina arvostelun suomalaisten saittien arvosteluihin eli konsolifin, livegamers, peliplaneetta, pelaaja ja pelit. Ai niin ja nykyään tulee myös luettua gamereactoria.

Tuolla menetelmällä olen ostanut esim suurimman osan yli 40 XO-pelistäni ja vain pari kertaa on tullut vikatikki. Toisaalta taas esim Enchanted Arms mm. osoisttautui surkeita pisteitään huomattavasti paremmaksi peliksi *minulle* ja olen erittäin iloinen, että tällä aikaa vievällä menetelmällä onnistuin havaitsemaan epäloogisuudet arvosteluissa ja uskaltautumaan pelin hankintaan..

Jokaisen pelin kohdalla en tietenkään tee noin. Esim Gearsista riitti pari ensimmäistä 90-arvostelua etenkin kun oli tunnettu (omaan makuun sopiva) arvostelija toisessa arviossa. Mutta etenkin jos miettii, kannattaako ostaa 20-30 euron hintaista halpispeliä joka on saanut 60-75 pistettä, niin tuo on hyvä systeemi selvittää se mielestäni.

Toinen esimerkki jonka voisin sanoa on Ridge Racer 6, joka oli minulle pisteitään paljon parempi kokemus. Nyt tällä menetelmällä on hankittu Earth Defence Force 2017 ja kohta menee vissiin hankintaan Dark Messiah of Might and Magic; molemmilla peleillä on kehnot arvostelut lähes kaikilla saiteilla, mutta veikkaan että itse pidän kummastakin tekeleestä.
 
Vastaus: Parhaat peliarvostelusivustot

Gametrailers on loistava sivu ilmaiseksi. Ei se ennen vanhaan niin kummoinen ollut, mutta nykyään kun kaistaa tuntuu löytyvän ja HD:na saa kaikki videot mitkä vaan on saatavilla, niin oih kyllä. On siellä James Nintendonörttikin nykyään, vaikkei se niin enään olekaan katselussa. Bonus round sen sijaan on todella mukavaa katseltavaa ja uutuus GT TV, jonka uusimman jakson katsoin just. Videoarvostelut on aivoja satuttavasti pätkitty jollain animemangapaskalla tilt-tv -tyylisesti segmentteihin, mutta siitäkin huolimatta sieltä tulee katsottua mielenkiintoisten pelien videorevikat.
Ignistä ja Spotista joskus myös videoarvosteluja tulee katsottua, lähinnä jos Metacriticistä sivuille eksyn linkkejä klikkailemalla. GT:n sivuilla käyn katsomassa pävittäin kiinnostavat uudet videot.
 
Vastaus: Parhaat peliarvostelusivustot

konsolifin arvosteluihin oon tähän mennessä luottanut
 
Vastaus: Parhaat peliarvostelusivustot

Tuolla menetelmällä olen ostanut esim suurimman osan yli 40 XO-pelistäni ja vain pari kertaa on tullut vikatikki. Toisaalta taas esim Enchanted Arms mm. osoisttautui surkeita pisteitään hu
Toinen esimerkki jonka voisin sanoa on Ridge Racer 6, joka oli minulle pisteitään paljon parempi kokemus. Nyt tällä menetelmällä on hankittu Earth Defence Force 2017 ja kohta menee vissiin hankintaan Dark Messiah of Might and Magic; molemmilla peleillä on kehnot arvostelut lähes kaikilla saiteilla, mutta veikkaan että itse pidän kummastakin tekeleestä.

Tähän pitää tarttua sen verran vaikka vähän offtopicksi meneekin. Dark Messiahia ei kannata ostaa, suurin syy tähän on se että tekninen toteutus on niin huono että silmät vuotavat verta, peli kaatuilee ja pätkii jatkuvasti (tuntuu siltä että framerate olisi reilusti alle kahdenkymmenen) ja kun peli vielä näyttää kohtullisen kulmikkaalta niin luulusi että edes toimisi sulavasti...... :mad:

ja itse asiaan; puollan ehdottomasti mielipidettäsi tuossa metacritic asiassa eli kyllä se on paras sivusto arvosteluista kiinnostuneelle.
 
Vastaus: Parhaat peliarvostelusivustot

Eniten luotan näihin: IGN, Gametrailers ja Metacritic. Minusta noissa kahdessa ensimäisessä on parhaimmat arvostelut, ja olen yleensä aikalailla samaa mieltä niiden kanssa. Ja Metacriticistä näkeekin sitten keskiarvot, mitä peli on saanut eri sivuilta, eli todella hyvä sivusto myös.
 
Ylös Bottom