Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Path Of Exile

DestiZ

Well-Known Member
thumb-1920-547295.jpg


Nimi: Path of exile
Kehittäjä: Grinding gear games
Julkaisija: Grinding gear games
Alustat: PC, PS4, Xbox One
Lajityyppi: ARPG


Aika tehdä oma ketju tälle kaikkien aikojen parhaalle ARPG pelille Diablo 2 kanssa (Diablo 3 ei pääse edes lähelle) kun tänään alkaa taas uusi liiga pc puolella, pleikkarilla ja boxilla sitten alku viikosta. Mutta mistähän sitä aloittaisi, aloitin pelaamaan POE aktiivisesti siinä 2012 sen jälkeen ei ole yhtäkään liigaa jäänyt välistä ja liigoja on aina 3 kuukauden välein. mutta pelasin jo kaverin kanssa ihan ensimmäistä closed betaa, kaverille se skill three tuhansineen nodeihiin oli liikaa, mutta itse olin että täähän on kun sphere grid FFX:stä mutta 50 kertaa isompana. sitten toinen asia on tuo link systeemi joka onkin suoraan kun FF7 Materia link System. joten päätin opiskella pelin salat ja jumakauta sitten kun sen oppi sen jälkeen se oli menoa

Valehtelematta on varmaan tullut pelattua poee +3500-4000 tuntia yhteensä. ja en ikinä ole saanut pelin kovinta chase itemiä Headhunteria. vaikka lähes jokaisessa liigassa on ollut tavoite että ennen en lopeta liigaa ennenkö saan sen. Kaiken muun olen lähes saavuttanut pelissä. Path of exile on tavallaan harrastus ainaki sen pari viikkoa liigan alusta. ja se on myös peli että kun sen skil mekaniikat ja buildit oppii kunnolla, niin se auttaa monessa muussakin asiassa, ja jos oppii tekemään buildeja poessa opit aika varmasti tekemään niitä missä tahansa muussa rpg/arpg pelissä. Pelillä on siis todella iso Learning curve mutta sen kun oppii siihen jää koukkuun.
Pelissä on myös omasta mielestäni ehkä paras currency systeemi mitä on tullu vastaan että kaikki kauppatavara kuten chaosit, alchemy orbit, Exaltedit sun muut voit käyttää itse joko omaan geariin tai vaihtoehtoisesti ostamaan sen gearin ingame trade sivustolta. mutta valinta on sinun ja mitä luultavammin jos osaat craftata pelissä itse oman gearin säästät aika paljon.

mutta itselleni se pelin suola onki aina League start kun alotetaan alusta ja aletaan gearaamaan ja pyritään progressoimaan nopeammin kun guildi memberit :), Olen itse suomalaisguidlissa joka on pysynyt kasassa varmaan nyt 7-8 vuotta meitä on semmonen 100 jäsentä. tosin moni jättää liigoja välistä mutta on siellä sitten ihmisiä jotka vetää kaikki liigat niin kauan kun on omat henkilökohtaiset tavotteet saavutettu.

Poe on siis itselleni ehkä se kaikkein rakkain peli. esim jos cyberpunk 2077 oisi julkaistu eilen luultavasti viikonloppu menisi silti Poen parissa. Siispä ainaki itse olen iloinen että julkaisupäivä siirtyi että nyt on hyvin tilaa ja aikaa keskittyä liiga launchiin.

alhaalla tulevan liigan traileri jonka teemana on tällä kertaa Heistit, että pääsemme suunnittelemaan ryöstökeikkoja. ja mikä parasta loottaamaan. ja ainaki itselleni tämä vaikuttaa todella hyvältä. verratuna esim viime liigan Harvestiin joka oli aivan liian monimutkainen tällaiseen gearaukseen ja loottaamiseen keskittyvään ARPG peliin oikeastaan ainoa hyvä asia oli tuo skill crafting systeemi. Jota mitä luultavammin Käytetään ainaki osittain sitten Path of exile 2:ssa mutta siitä sitten myöhemmin


 



Uusi expansion ja liiga julkistettiin tuossa keskiviikkona. expansion/liiga starttaa pcllä 15 päivä ja konsoleilla 20 päivä keskiviikkona. vihdoin tulossa taas pitkästä aikaa end game expansion joka sisältää uuden end game bossin ja itse liigan teemakin on pitkästä aikaa "bossing league" ja atlas passive threet niin voi sitten tinkeröidä oman hahmon playtroughta. esim itse olen kova Delve fani niin mitä luultavammin tulen laittamaan pointsit tuohon delve threehin. Lisäksi tuo liiga mekaniikka missä voit valita haluamasi itemien tuosta item kasasta vaikuttaa loistavalta ssf pelaajalle. Odotan myös innolla uusia mappeja, koska ne käyttävät tulevan poe2 tilesettejä. Ascendency rework taas vaikuttaa kanssa ihan hyvältä saa taas kovasti miettiä että mikä tulee olemaan se league starter build tällä kertaa.
 
Keskiviikkoa odotellessa et pääsee pelaan. PC:lle ensin ajattelin alkaa pelaan, mut porukalla on ollut erinäisiä ongelmia peli kaatuilee serveri taitaa heittää väliin pihalle jne. varmaan serveri ongelma johtuu populan määrästä tätä ongelmaa tuskin boxilla tuun kohtaa. Niin ja pääsee ohjaimella pelaa vaikka eihän se nyt ihan niin vikkelää ole valikoissa ja muussa. toisaalta ARPG pelit kyllä toimii ihan jees ohjaimellakin. . Löytyisko joltain jotain hyvää alotus buildi neuvoo. Tämä liiga näyttäs tuovan kyllä niin paljon kaikkee, ihan kun tässä pelissä sitä ei olis muutenkin ;) mut kelpaa. Pelaajilta pelaajille !!!! 20 päivä se sit alkaa konsoleilla ja taas pelintunteja kertyy... vaikka kuinka paljon tätä peliä ku en ole osannut pelata lyhyissä sessioissa. Onhan tää vie niin nörtti meinikiii siis passiveissa jne. Diablo 3 ja torchligt 3 on casuaali meininkiä tähän verrattuna. Taitaa olla nää aikasemmatkin leaguet jollainlailla tässä uudessa mukana?
 
Kuollut sanoi:
Joo, dynaaminen 4k oli. Paljon tuli pleikkarille tätä pelattua, ja sillä ostin nyt myös boxille, mutta onhan tätä nyt kökkö pelata aiempaa huomattavasti rujomman näköisenä. Path of exilen paljon skarpimpi ja silmää miellyttävämpi ulkoasu varmaa vaikuttaa laimentavasti myös :D

Mites tuo Path of Exile rulla Series Xllä ? Ilmeisesti vanhoilla boxeilla ei ollut ihan kauhean sulavaa menoa. Miettinyt jos pistäis lataukseen mutta jos se on esim. Diablo 3 verrattuna paljonkin tökkivämpää niin ei viitsi sitten.
 
Mites tuo Path of Exile rulla Series Xllä ? Ilmeisesti vanhoilla boxeilla ei ollut ihan kauhean sulavaa menoa. Miettinyt jos pistäis lataukseen mutta jos se on esim. Diablo 3 verrattuna paljonkin tökkivämpää niin ei viitsi sitten.
Hienosti pyörii. Sisällön ja syvyyden osalta tämä on kyllä ihan eri maata d3 kanssa. Ainoa haitta itselle on, että tässä ei ole mitään mahdollisuutta pelata offlinessa, toki näissä mtx peleissä jatkuva online on elinehto. Oma tyttöystävä vaan tuntuu pyörittävän netflixiä lähes 24/7 niin Poe takkuaa silloin pahasti XC
 
Mites tuo Path of Exile rulla Series Xllä ? Ilmeisesti vanhoilla boxeilla ei ollut ihan kauhean sulavaa menoa. Miettinyt jos pistäis lataukseen mutta jos se on esim. Diablo 3 verrattuna paljonkin tökkivämpää niin ei viitsi sitten.
En tiedä miten boksilla tuo toimii mutta pleikalla toi on lähes pelikelvoton. Kaatuu ihan kokoajan, hyvä jos jos puol tuntia ehtii pelaamaan.
 
Act 2 pääsin juuri lvl 20 ja ei ainakaan itsellä kaatunut kertaakaan boxilla. Kyllä tykkään pelata tätä, touhu on alun jälkeen muuttunut paljon helpommaksi, Minion Witch on oma hahmo ja zombien, luurankojen ja tulisten pääkallojen kanssa kyllä tippuu mötöt aika nopeaan, uniikki vihuja sai juosta karkuun alussa mutta nyt oma armeija pistää ne ketoon sekunneissa. Bossit on ollut ihan mukavia mutta varsinkin Act 1 loppubossi oli aika helppo kun saanut hahmoa ja skillejä kehitettyä.

Tarina on näissä peleissä aina aika ohutta ja niin se on tässäkin, lore on silti mielenkiintoista ja pätevä ääninäyttely ja mielenkiintoiset hahmot jaksavat kantaa pitkälle. Toki Diablon tyylisiä kerrassaan upeita CG cutscenejä tästä ei löydy, mutta eipä nekään tarjoa mitään sen jälkeen kun ne on muutaman kerran nähnyt. Näitä pelejä pelataan kuitenkin ihan muun kuin tarinan takia ja sisäinen loottihuora huutaa onnesta kun kuuluu aina joku kiva kilahdus kun putoaa kamaa. Lootista puheenollen yksi todella erinomainen ominaisuus pelissä on lootti filtterit, saat itse päättää miten paljon niitä lootti läpysköjä maassa näkyy ja kun on nähnyt pelin endgame grindausta niin niille on todellakin tarvetta.
En vain tiedä mikä kannattaisi pitää päällä näin ensikertalaisena kun haluaa tutkiskella paikkoja ja keräillä kamaa, mutta ei ihan kaikkea romua tarvis olla näkyvillä ?. Tällä hetkellä käytän sitä standard filtteriä vai mikä olikaan, kuitenkin se softista seuraava.

Pelissä tuntuu olevan myös todella random mapit ja usein kun menee samaan paikkaan jossa jo kävi niin ihan erilainen kartta tulee kuin edellisellä kerralla. Dungeonit nyt osasin odotta mutta kun nuo maanpäälliset mapitkin tuntuu olevan random generoituja. Mitä tuossa luin niin aina tietyn ajan välein mapit resetoituu jos niissä ei käy välillä.

Myös johonkin monsteri areenaan törmäsin jossa saa tapella pyydystettyjä mötöjä vastaan ? Mitä ymmärtänyt oikein niin joku oma kämppäkin tässä olis ? Ainakin kartassa on kohta mistä sinne voi teleportata kun sen saa auki.

Kuten toisessa ketjussa sanoin jos ei pelin heikkoa UI:ta (siihen toki alkaa tottua) ja nettilagia lasketa niin on todella pätevä ARPG kyseessä, pitkä on matka vielä mutta näin alun perusteella olen ihan koukussa.

Se kun on vielä ilmainen niin jos et ole kokeillut niin peli lataukseen heti, vähän on opeteltavaa alussa, varsinkin se ettei voi vaan imuroida kaikkea niinkuin Diablo 3 tai saat ravata 2 min välein kaupungissa ja teleportit loppuu kesken.

LOOTTIA!!
 
PCllä tuli joskus aikoinaan (2013-14) pelattua muutama hahmo +80 levelille, eli ihan mukavasti tunteja. Nytkin tekisi mieli palata pelin pariin, mutta ikävä kyllä samalta sohvalta ei onnistu, eikä toista pleikkaa sen takia viitsi hommata, ainakaan vielä.
 
Jep sisältöä tässä kyllä riittää ja meno menee varsin eeppiseksi mitä pidemmälle pääsee. Eka pelikerta on ihan fiksua pelata oman mielen mukaan ja kokeilla juttuja, mutta jos haluaa kunnolla endgameen niin voinee olla fiksua kattoa joku buildiopas sellasesta hahmosta mitä tykkäis pelata. Skilltree ja kyvyt modeineen antaa lähes loputtomat variaatiot hahmoista ja niiden kanssa menee äkkiä pää pyörälle.

Netistähän löytyy ihan kunnon työkalu jolla voi buildeja suunnitella.

Itellä on pari lv80+ hahmoa joilla joskus pelaillu, toinen creeping frost buildi ja toinen arc velho.

Jos tää toimis pleikalla paremmin niin palaisin taatusti tän pariin.
 



Aijai 8 päivä ensi kuuta siis uuden liigan julkaisu ja itse liiga alkaa 16 päivä huhtikuuta! ai perkele kun mahtavaa aikaa ARPG Pelaajan näkökulmasta ku ensin Outriders ja sitten tämä, kirsikkana kakun päälle lisäksi tulossa lähi-aikoina uutta informaatiota Path of exile 2:sta.

Edit

Leakit viittaisi siihen että tulossa pirates league expansion, jumalauta jos ne yhdistää sid meier piratesin ja path of exilen niin siinä yhdistetään kaksi all time top 10 listan lempi peliäni. Toivottavasti leakit pitää paikkansa. ja eiköhän se pidä tuskin path of exile pelaajat plus Rhykker on tehnyt tämmöisen videon huvikseen pari päivää sitten

 
Viimeksi muokattu:
On April 8th at 1PM (PDT), we will show you the first look at Path of Exile 2 since its announcement at ExileCon and will announce the full details of our upcoming Ultimatum expansion! This post contains everything you need to know before the livestream starts over on twitch.tv/pathofexile.

aijai reilu 12h tuntia ja sitten mennäään! odotukset on todella kovat niinku aina poe liigan ja expansionin julkistuksen yhteydessä mutta jo sen takia että siellä esitellään lisää Path of Exile 2:sta.

Perhana sieltä on tulossa taas pitkä viikko odotelessa patch noteja ja muita. ja eiköhän se harjoitteluki pidä aloittaa uutta liiga varten. Tosin en ole vielä pättänyt jatkanko SSF linjaa joka on nyt kestänyt 3 liigaa putkeen vai kokeilisinko trade leaguee pitkästä aikaa.
 
Milläs mallilla tämä peli on nykyään konsoleilla? Kokeilin silloin kun julkaistiin konsoleille, mutta oli kyllä hyvin rikkinäinen ja kaatuili usein.
 
Milläs mallilla tämä peli on nykyään konsoleilla? Kokeilin silloin kun julkaistiin konsoleille, mutta oli kyllä hyvin rikkinäinen ja kaatuili usein.

Hyvin tämä ainaki ps5:lla toimi itselläni ku levelasin ihan testi mielessä yhden hahmon end gameen eräässä eventissä. mutta silti itse pelailen pcllä koska meillä on semmonen 100 hengen suomi guildi porukka. jonka kanssa kilpaillaan sitten launchissa. Jos pelissä oisi crossplay ja cross progress ja isommat fontit saattaisin harkita konsolilla pelaamistakin. koska pelailen kumminki tuota PC versiota gamepädillä custom softan avulla.
 
Diablo ? Mikä se on. Näyttää kyllä hyvältä, varsinkin gameplay esittely oli tosi hyvä. Harmi ettei peli tule tänä vuonna, no ehkä ensi vuonna sitten. Täytyy jatkaa ekan pelin peluuta kun jäin chapter 3 muistaakseni kun viimeksi pelasin.

Tässä vielä gameplay video.



Sekä PoE Ultimatum traileri.

 
Viimeksi muokattu:
joo oli kyllä taas sen tason tykitystä että huhhuh, Varsinki pelaajille jotka on olleet pelisarjan mukana alusta asti, loistavia parannuksia vanhoihin liigoihin, odottavan aika on taas pitkä kun pitäisi viikko tätä odotella. ultimatum vaikuttaa juuri sellaiselta liigalta mitä voiki odottaa loistavan ritualin liigan jälkeen, eli paranneltu Ritual. Eipä tarvii muita pelejä taas pelata tai edes miettiä sitten 2-3 viikkoon.

Pistetääs tämä tänne poe legenda joka vetää speedrunina end gameen vähä yli 2 tunnin, itellä menee 5-7 tuntia vieläkin ennenkö olen mapeissa.

 
Viimeksi muokattu:



cohhcarnage katsoo ja reagoi ensimmäistä kertaa eilisen pressin sisältöön. itse nautin suunnattomasti poe veteraanina katsella näitä eri streamereiden reaktioita ja muita mietteitä. joten aion katsoa ainaki itse cohhn kanssa tämän pressin uusiksi.
 
Viimeksi muokattu:



jos missasi eilisen pressin ja haluaa katsoa sen jonkun streamerin kanssa niin nyt olisi oiva tilaisuus klo 15.00 alkaen kun cohhcarnage katsoo ja reagoi ensimmäistä kertaa eilisen pressin sisältöön omassa streamissään. itse nautin suunnattomasti poe veteraanina katsella näitä eri streamereiden reaktioita ja muita mietteitä. joten aion katsoa ainaki itse cohhn kanssa tämän pressin uusiksi.

Vaikuttaa kyllä hyvältä. Konsolipelaajana vain harmittaa se, että ei oikein saa pelistä 100 % irti. Pelaajia on niin paljon vähemmän ja siitä syystä esimerkiksi kaikki tavarat moninkertaisesti kalliimpia (tai sitten niitä ei edes ole myynnissä). Tästä syystä monet builditkin on konsolipuolella mahdottomia tehdä. Tietysti jos SSF pelaa niin sitten varmaan ihan tehtävissä. No pitää katsoa, ehkä tämän uuden leaguen tullessa voisi testailla tai sitten odotella PoE 2 ja toivoa, että siinä olisi paremmin otettu konsolit huomioon ja ehkä mukana olisi jopa crossplay.
 
Vaikuttaa kyllä hyvältä. Konsolipelaajana vain harmittaa se, että ei oikein saa pelistä 100 % irti. Pelaajia on niin paljon vähemmän ja siitä syystä esimerkiksi kaikki tavarat moninkertaisesti kalliimpia (tai sitten niitä ei edes ole myynnissä). Tästä syystä monet builditkin on konsolipuolella mahdottomia tehdä. Tietysti jos SSF pelaa niin sitten varmaan ihan tehtävissä. No pitää katsoa, ehkä tämän uuden leaguen tullessa voisi testailla tai sitten odotella PoE 2 ja toivoa, että siinä olisi paremmin otettu konsolit huomioon ja ehkä mukana olisi jopa crossplay.

joo se taitaa muutenki olla että vaikka pelaajia riittäisikin niin kukaan ei pelaa konsolilla tradea koska se konsoli trading on aika hirveä verrattuna tuohon pc tradingiin. tosin pc trading ekonomia on taas ihan hirveä ja kaikkein haastavinta poessa onki pysyä market priceissä kartalla. Sen takia itse olen vaihtanutkin tuohon SSF myös pcllä koska se ei ole niin stressaavaa.

Poe league launch day tradingin puolella jos haluaa pelata tosissaan ja olla competitive niin on todella stressavaa. ensinnäkin pitää pelata semmonen 15-30 tuntia putkeen liigan alussa, jos haluaa pysyä hinnoissa mukana. ja haluaa niin sanotusti päästä halvalla tai rikastua itse, koska chase ja kalliit uniikit on paljon halvempia league alussa kun sitten vaikka viikonlopun jälkeen. koska ihmiset tarvitsee sitä currencyä
 
Ylös Bottom