Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC Engine anyone?

Hex

Active Member
Tuli vihdoinkin hankittua CD-ROM -lisäys PC Engineen. Ketä PC Engine -pelaajia täällä olikaan ja kuinka monelta löytyy cd-asemalla varustettu kone? Muutama cd-peli tuli koneen mukana, mutta ei mitään mikä saisi ottamaan R-Typen HU-Cardin pois koneesta. Korttipeleistä tarkoitus on hankkia ainakin Splatterhouse, Vigilante ja Gunhed, mutta cd-peleistä on sormi vähän suussa. Edgekin listasi hyvistä peleistä vain kalleimpia. Dracula X:n voisi juuri ja juuri raaskia ostaa (testaan kyllä ensin), mutta muuten olisi kiva saada halvemmalla hyvää. Onko suosituksia?
 
CD-asemalla ei ole konetta :( Korttikone löytyy mutten ole koskaan avannut pakettia koska ei löydy mitään pelattavia pelejä. Falcon on ainoa kortti, sekin yhä muoveissa paketissaan.
 
Minulla on tällä hetkellä PC Engineitä kaksi ja pistän toisen myyntiin lähiaikoina.

Vaikka pikkuruinen PC Engine on hauskan näköinen, ei PC Engine + CD-ROM2 + Interface Unit -yhdistelmä ole mikään muotoiluihme. Miellyttää silti minun silmääni, koska yleensä mieluiten hankin juuri ensimmäisen mallin. (Ja onhan se mukava, että kannella ja kahvalla varustettuna järjestelmää voi roudata vaikka minne.) :rolleyes:

Ikävän kalliilta tuntuvat koneen monet parhaat pelit. Olen kyllä tiedoissani aikalailla Edgen juttujen armoilla toistaiseksi, mutta esim. Saturnin parhaita ammuskelupelejä saa paljon siedettävämpään hintaan.
 
Vähän hehkutusta hienolle koneelle ja samalla herättelyä retrokeskusteluun!

PC Engine on tehnyt varsinkin cd-aseman myötä minuun suuren vaikutuksen. 8-bittinen konehan se on, mutta ei häpeä tippaakaan SNES:n ja Megadriven rinnalla. Erityisesti vaikutuksen on tehnyt Lords of Thunder. Se on mielikuvituksellista ja todella hienon näköistä räiskintää jonka kruunaa cd:ltä tuleva mainio kitarantilutusrock. Dracula X (Castlevania) on myös hieno peli, joskin jäänyt vielä vähemmälle pelaamiselle.

Koska cd-asemalla ei ole aluekoodeja, olen japsikoneella päässyt pelaamaan mm. Ys-ropen jenkkiversiota. Se on todella yksinkertainen, mutta siinä piileekin sen viehätys. Mitään taisteluruutuja ei ole vaan taistelut käydään pääkartalla yksinkertaisesti kävelemällä vihollisia päin! Cd-musiikit ovat tietysti hienoja.

Oli kiva myös verestää muistoja pelaamalla Splatterhousea, jota tuli taottua Lintsillä. Silloin vetonaulana taisi olla gore ja sen kyllä huomasi nyt pelatessa. Pelattavuus on kyllä edelleen kohdallaan, mutta homma on niin yksinkertaista että enää ei paljoa jaksa.

Ainoa harmi PC Enginen kanssa on monen pelin korkea hinta. Harvinaisemmat pelit ovat selvästi kalliimpia kuin esim. Saturnilla. Ihan inhimillisen hintaisia hyviä pelejä on silti paljon. Gunhed pitäisi kai piakkoin hankkia. Peliautomaatti oli todella hyvä.
 
Ylös Bottom