Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC monitori, mutta mites äänet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Napster
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PC monitori, mutta mites äänet

Lezlie sanoi:
Tällaisen muuten tilasin ja kotipuolessa pohjanmaalla se jo odotteleekin boksia ja Oblivionia: http://hytti.uku.fi/~jvaltola/naytto.jpg

Viewsonic VA2012w, 1680x1050, 8 ms, DVI + VGA, 434 synnyinseudun Vimdata -liikkeessä. :) Toivotaan että näyttää pelit hyvälle tuossa.

Kiinnostaisi kovasti kokemuksesi näytöstä, sillä itse olen miettinyt samanlaisen hankkimista. Tarkoitus olisi pääasissa käyttää PC:n näyttönä, mutta välillä myös raahata xo olohuoneesta näytön kaveriksi kun itse haluan pelata ja kauniimpi osapuoli katselee tv:tä tms.

jussi1989 sanoi:
oiskos tästä apua äänien kanssa
eli voiko tähän liittää boksin ja sit kajarit

Mulla on tuosta vanhempi malli ollut käytössä jo pitkään ja hyväksi on havaittu. Suosittelen ehdottomasti vahvariksi konsolille! Tuosta myydään varmasti myös pakettia jossa tulee mukana pienet satelliittikaiuttimet 5 kpl + subbari. Boksi menee tuohon kiinni kätevästi optisella kaapelilla.

Reppumies sanoi:
Kiinnostaisi kovasti kokemuksesi näytöstä, sillä itse olen miettinyt samanlaisen hankkimista. Tarkoitus olisi pääasissa käyttää PC:n näyttönä, mutta välillä myös raahata xo olohuoneesta näytön kaveriksi kun itse haluan pelata ja kauniimpi osapuoli katselee tv:tä tms.
Pelien kanssa näyttö on täydellinen. Suosittelen erittäin lämpimästi. Itsellä vain kävi huono mäihä ja DVI lopetti toimintansa. Ruudussa on sisäpuolella myös 3-6 pikseliä pitkä viistottainen naarmu joten huonon yksilön sain ja joudun nyt ottaa yhteyttä ja alkaa hoitamaan takuuvaihtoa.

Tosiaankin pelit näyttävät mahtavalta. GRAW on aivan upea ja Oblivionkin yllättävän hyvä vaikka kärsiikin PGR-tyyppisestä skaalausongelmasta VGA-kaapelilla. Tietokoneen kanssa myös toimii upeasti mutta nyt tosiaan ei kun ei DVI:tä saa käyttöön. Joudun vielä varmistaa ettei vika ole johdossa. Näyttiksen sain jo suljettua pois.

Tosiaan miinukset tulee paskasta yksilöstä ja DVI-piuhan puuttumista. Jos saa hyvän yksilön, näyttö on aivan upea.

T4iZuuni sanoi:
Eli hankin nyt olen hankkimassa http://www.ciao.co.uk/Productinformation/Fujitsu_Siemens_Standard_172E__5394962 tuommoisen näytön. Niin siihen sitten hankin sen VGA piuhan, mutta sitten ne äänet. Mikä on halvin tapa saada äänet kuulumaan.

Halvin tapa? Sanotaanko paremmin näin että halpa, mutta hyvä tapa. Itsellä on käytössä Creativen 200 euron paketti, joka pitää sisällään dekooderin ja 5.1 kaiuttimet aina subbaria myöten siis. Ei kannata hukata uuden boksin mainioita tilaääniä ja tyytyä vain 2.1 järjestelmiin.

Nisupulla sanoi:
Halvin tapa? Sanotaanko paremmin näin että halpa, mutta hyvä tapa. Itsellä on käytössä Creativen 200 euron paketti, joka pitää sisällään dekooderin ja 5.1 kaiuttimet aina subbaria myöten siis. Ei kannata hukata uuden boksin mainioita tilaääniä ja tyytyä vain 2.1 järjestelmiin.

Iih! No tänää laitan TFT näytön kiinni. Täs näytös on sisäiset kaijuttimet nii koitan niitä. Huomenna ostan sen kuvaputki näytön nii vertailen et kumpi olis parempi. Jos käytän sit sitä kuvaputkea nii mul on ylimääräinen subbari tos mihin liitän sit siihen VGA johtoo. Subbarist lähtee sit johot kajareihin.

Saan nyt tietokoneen näytön http://www.anttila.net/ hakuun laittaa 6659486 löytyy tämä Widescreen, Acer al1916w 8ms näyttö.

Jäi nyt epäselväksi että kun minunhan pitää hankkia VGA kaaplei mutta millainen käy? http://konsolinet.fi/shop/public/showproduct.php?pid=1625&PHPSESSID=d6c9301a7a63ff39342ed478afb34802 tuossa on 29 maksava VGA kaapeli ja tässä samasta paikasta http://konsolinet.fi/shop/public/showproduct.php?pid=1896&PHPSESSID=d6c9301a7a63ff39342ed478afb34802 13 halvemmalla VGA HD kaapeli.

Eli mitä eroa noilla on ja voinko hankkia tuon halvemman?

Miten sitten muuten saan äänet toimimaan?

Saako kuulokkeet tuohon näyttöön suoraan kiinni vai onko pakko laittaa tietokone kaiuttimet kiinni näyttöön? Miten ne kaiuttimet laitetaan näyttöön kiinni?

Niin ja onko minun ostettava vahvistin että saan tavallisista tietokone kaiuttimista äänen tulemaan?

Onko olemassa tietokone kaiuttimia missä olisi sisäänrakennettuna vahvistin kun ei nyt mitään erillisiä vahvistimia olisi varaa hankkia eikä tilaakaan oikein.

Pelailisin kuitenkin eniten kuulokkeiden kanssa.

En halua 5.1 ääniä koska en kaiuttimia mihinkään saisi van 2.0 tai 2.1 äänet.

Coca Cola light sanoi:
Saan nyt tietokoneen näytön http://www.anttila.net/ hakuun laittaa 6659486 löytyy tämä Widescreen, Acer al1916w 8ms näyttö.

Jäi nyt epäselväksi että kun minunhan pitää hankkia VGA kaaplei mutta millainen käy? http://konsolinet.fi/shop/public/showproduct.php?pid=1625&PHPSESSID=d6c9301a7a63ff39342ed478afb34802 tuossa on 29 maksava VGA kaapeli ja tässä samasta paikasta http://konsolinet.fi/shop/public/showproduct.php?pid=1896&PHPSESSID=d6c9301a7a63ff39342ed478afb34802 13 halvemmalla VGA HD kaapeli.

Eli mitä eroa noilla on ja voinko hankkia tuon halvemman?

Kalliimpi on varmaankin Mikkisoftan itsensä tekemä, halvempi jonkin 3rd-party - valmistajan.

Miten sitten muuten saan äänet toimimaan?

Noihin valkoiseen ja punaiseen kaapelin pitäisi tulla adapteri, jolla saa äänet tietoneen linja-sisääntuloon. Sitten tietokoneesta laitoit, että hyväksyy linja-sisääntulon... muistaakseni.:rolleyes:

Noihin valkoiseen ja punaiseen kaapelin pitäisi tulla adapteri, jolla saa äänet tietoneen linja-sisääntuloon. Sitten tietokoneesta laitoit, että hyväksyy linja-sisääntulon... muistaakseni.:rolleyes:[/QUOTE]

Unodin mainita että näyttö tulee vain XO:ta varten eli tietokonetta ei ole lähettyvillä.
Minulla ei myöskään ole vahvistinta tai stereoita.

Saisinko siis mitenkään ilman vahvistinta ynm. ääniä toimimaan näillä http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=12768 kaiuttimilla?

Noihin valkoiseen ja punaiseen kaapelin pitäisi tulla adapteri, jolla saa äänet tietoneen linja-sisääntuloon. Sitten tietokoneesta laitoit, että hyväksyy linja-sisääntulon... muistaakseni.:rolleyes:

Unodin mainita että näyttö tulee vain XO:ta varten eli tietokonetta ei ole lähettyvillä.
Minulla ei myöskään ole vahvistinta tai stereoita.

Saisinko siis mitenkään ilman vahvistinta ynm. ääniä toimimaan näillä http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=12768 kaiuttimilla?

ko. kaiuttimissa on tässä kuvassa näkyvä ylimmäinen johto sisääntulona?

Coca Cola light sanoi:
En tiedä noista kaiuttimista kun vain verkkokaupan sivuilta ne nähnyt ja nuo tilaisin jos ne saa toimimaan tuossa näytössä.

No hiukankaan Logitechia tuntien uskon laitteesta löytyvän ko. pistoke. Mutta mikäli ei, niin sitten pitää keksiä jotain muuta.;)

Mutta jos menemme sillä olettamuksella, että laitteistossa on tuollainen liitäntä pitänee sinun hankkia tällainen ja tällainen.

gefilus A sanoi:
No hiukankaan Logitechia tuntien uskon laitteesta löytyvän ko. pistoke. Mutta mikäli ei, niin sitten pitää keksiä jotain muuta.;)

Mutta jos menemme sillä olettamuksella, että laitteistossa on tuollainen liitäntä pitänee sinun hankkia tällainen ja tällainen.

Oletko varma että tuon audiokaapelin uros naaras jutuista?
Kuulin että ne olisi erinlailla...onkohan mitään perää?

Coca Cola light sanoi:
Oletko varma että tuon audiokaapelin uros naaras jutuista?
Kuulin että ne olisi erinlailla...onkohan mitään perää?

No siis Xboxista ääni lähtee RCA-kaapelilla mitä nyt olen nähnyt. Ja koska kyseessä on RCA-uros, niin sehän pitää ensin muuttaa RCA-naaraaksi. Ja sitten vielä se pitää muuttaa tuollaiseksi 3.5mm stereojohdoksi, jolla se liitetään ko. kaiuttimiin. Satavarma en ole mistään, mutta näin uskoisin asian kuitenkin olevan. =)

gefilus A sanoi:
No siis Xboxista ääni lähtee RCA-kaapelilla mitä nyt olen nähnyt. Ja koska kyseessä on RCA-uros, niin sehän pitää ensin muuttaa RCA-naaraaksi. Ja sitten vielä se pitää muuttaa tuollaiseksi 3.5mm stereojohdoksi, jolla se liitetään ko. kaiuttimiin. Satavarma en ole mistään, mutta näin uskoisin asian kuitenkin olevan. =)

Olit oikeasssa ja kiitos :)

Lezlie sanoi:
Pelien kanssa näyttö on täydellinen. Suosittelen erittäin lämpimästi. Itsellä vain kävi huono mäihä ja DVI lopetti toimintansa. Ruudussa on sisäpuolella myös 3-6 pikseliä pitkä viistottainen naarmu joten huonon yksilön sain ja joudun nyt ottaa yhteyttä ja alkaa hoitamaan takuuvaihtoa.

Tosiaankin pelit näyttävät mahtavalta. GRAW on aivan upea ja Oblivionkin yllättävän hyvä vaikka kärsiikin PGR-tyyppisestä skaalausongelmasta VGA-kaapelilla. Tietokoneen kanssa myös toimii upeasti mutta nyt tosiaan ei kun ei DVI:tä saa käyttöön. Joudun vielä varmistaa ettei vika ole johdossa. Näyttiksen sain jo suljettua pois.

Tosiaan miinukset tulee paskasta yksilöstä ja DVI-piuhan puuttumista. Jos saa hyvän yksilön, näyttö on aivan upea.

Hmmm...Itsekin olen ajatellut ostaa laaakuvamonitorin ja kiinnittää siihen x360:n - tällä hetkellä 4:3 monitorissa kiinni. Rupesi vain hieman mietityttämään tuo skaalaus ongelma. Onko tosiaan niin, että vaikka monitori olisikin 16:9, niin silti vga-piuhalla x360 skaalailee eli venyttää kuvan väärin - esim. pgr :ssä autot ovat pystysuunnassa liikaa venyneitä.. ???

sCeNtEd sanoi:
Hmmm...Itsekin olen ajatellut ostaa laaakuvamonitorin ja kiinnittää siihen x360:n - tällä hetkellä 4:3 monitorissa kiinni. Rupesi vain hieman mietityttämään tuo skaalaus ongelma. Onko tosiaan niin, että vaikka monitori olisikin 16:9, niin silti vga-piuhalla x360 skaalailee eli venyttää kuvan väärin - esim. pgr :ssä autot ovat pystysuunnassa liikaa venyneitä.. ???

Ainakin mulla nyt tämä anttilasta tilattu 16:10 kuvasuhteella oleva Acer:n laajakuvanäyttö on sopinut mitä parhaimmin pelikäyttöön :)

Näyttö on melkomatalalla tvtasolla ja nojatuoli on juuri sopivalla etäusyydellä ja äänet tulee 2.1 kaiuttimista (tosin kuulokkeilla melkein aina pelaan).

Että siis tämä näyttö ainakin skaalaa tosi hyvin kuvan.

Ainiin mutta PGR3:sta en tiedä koska minulla ei sitä enään ole :(

PGR3:ssahan on se ongelma että se on ainut Xbox360peli joka ei ole aidosti sillä resolla millä muut pelit eli ongelma voi siitäkin johtua.

Tämähän onkin jopa mielenkiintoista sillä patchin jälkeen on tämä vga-tuki selvästi parantunut.

Washed out ongelma on poissa, ja sen lisäksi tuntuu 360 lähettävän oikeaa natiiviresoa näytölleni joka ennen väkisin hiukan venytti kuvaa, eli tulee pienet palkit sivuille. Näyttöni on Fujitsun w19-1 wide näyttö. Pitää tutkia lisää mutta hyvältä vaikuttaa. MS on ilmeisesti kerrankin tehnyt jotain kunnolla. :)

Löysin tämmösen vanhan aiheen, mutta pitää nyt kuitenkin kirjoittaa kokemuksista. Eli tänään laitoin boxin kiinni tollaseen 19'' crt-näyttöön vga-liitännällä ja kuva näytti uskomattoman hyvältä vanhaan kuvaputkitelkkariin nähden. Siis suosittelen todellakin, jos ei ole varaa uuteen hdtv:een niin ostaa tällaisen tietokonenäytön. Kaiuttimien kanssa piti sitten vähän kikkailla, juottaa muutama johto, jotta sain äänet tulemaan. Nettipiuha tulee toisesta huoneesta ja live toimii. Eli nyt on "viihdekeskus" valmis ja eikun vain pelailemaan. No tulipa sellanen mieleen vielä, että crt-näytön käyttäjät, mitä resoluutiota käytätte? Mulla on toi 1024x768 tai jotain tollasta ja pelittää hyvin. Onko järkeä mennä muuttamaan resoluutiota?

Ylös Bottom