Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-pelaaminen

Sony sillon 2011:kohan se oli.
Huhut ovat kovin sitkeitä, mutta vielä kun asiasta viime vuonna käytiin Yhdysvalloissa oikeutta, ei todisteita luottokorttitietojen väärinkäytöksistä yksinkertaisesti ollut.

The official went on to say that no Sony entity have received "confirmed reports of identity theft linked to the attacks, and there is no evidence that anyone's credit card information was accessed.
Totta kai netissä aikanaan oli kaikenlaisia väitteitä, mutta kaikkeahan voi vapaasti väittää. Todistaminen on paljon vaikeampaa.

Lähde: Polygon
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Hienoa, olet kritisoinut minun kirjoitusta niin nyt teen toisinpäin, jos kerran asian oikea laita on tiedossa ota mallia tuosta moderaattorikaveristasi miten kannattaa vastata. Ei pahalla.
Huhut ovat kovin sitkeitä, mutta vielä kun asiasta viime vuonna käytiin Yhdysvalloissa oikeutta, ei todisteita luottokorttitietojen väärinkäytöksistä yksinkertaisesti ollut.


Totta kai netissä aikanaan oli kaikenlaisia väitteitä, mutta kaikkeahan voi vapaasti väittää. Todistaminen on paljon vaikeampaa.

Lähde: Polygon
Kiitos, olen aina kuvitellut jotain ihan muuta.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Hienoa, olet kritisoinut minun kirjoitusta niin nyt teen toisinpäin, jos kerran asian oikea laita on tiedossa ota mallia tuosta moderaattorikaveristasi miten kannattaa vastata. Ei pahalla.

Kiitos, olen aina kuvitellut jotain ihan muuta.
Ei mene valitus läpi. Katsos, todistamisen taakka on väitteen esittäjällä. Minulla ei ole velvollisuutta todistaa jokaista täällä esitettyä luuloa vääräksi. Olisit aivan hyvin voinut etsiä uutisen, jossa kerrotaan Sonyn murrossa vuotaneen luottokorttitietoja. Se, että tuollaista uutista ei löydy, ei suoraan sanottuna ole minun ongelmani.

Siksi en viitsinyt käyttää vastaukseeni yhtään enempää energiaa kuin sinä käytit omaan postaukseesi.

Tontsa puolestaan on varustettu lehmän hermoilla ja jaksaa nähdä vaivaa ihmisten eteen silloinkin kun nämä olisivat voineet nähdä vaivan itse. Ja siksi Tontsa vastaa foorumin moderoinnista enkä minä.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Huhut ovat kovin sitkeitä, mutta vielä kun asiasta viime vuonna käytiin Yhdysvalloissa oikeutta, ei todisteita luottokorttitietojen väärinkäytöksistä yksinkertaisesti ollut.

Totta kai netissä aikanaan oli kaikenlaisia väitteitä, mutta kaikkeahan voi vapaasti väittää. Todistaminen on paljon vaikeampaa.

Lähde: Polygon

Oletan, että PSN -tietomurrossa menetetyt käyttäjätiedot olivat merkittävin syy sakkojen & korvausten maksamiseen, eikä se ettei PSN palvelu ollut käytettävissä useaan viikkoon. Voidaanko täten myös olettaa, että Valve kohtaa samat oikeustaistelut tulevaisuudessa? Gaben ja kumppaneiden tapa hoitaa asia mahdollisimman vähin äänin (ts. olla tiedottamatta tapahtuneesta suoraan käyttäjille) osoittaa sen verran ylimielisyydestä etten laittaisi lainkaan pahitteeksi jos yritys saisi kunnolla näpeilleen.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Ei mene valitus läpi. Katsos, todistamisen taakka on väitteen esittäjällä. Minulla ei ole velvollisuutta todistaa jokaista täällä esitettyä luuloa vääräksi. Olisit aivan hyvin voinut etsiä uutisen, jossa kerrotaan Sonyn murrossa vuotaneen luottokorttitietoja. Se, että tuollaista uutista ei löydy, ei suoraan sanottuna ole minun ongelmani.

Siksi en viitsinyt käyttää vastaukseeni yhtään enempää energiaa kuin sinä käytit omaan postaukseesi.

Tontsa puolestaan on varustettu lehmän hermoilla ja jaksaa nähdä vaivaa ihmisten eteen silloinkin kun nämä olisivat voineet nähdä vaivan itse. Ja siksi Tontsa vastaa foorumin moderoinnista enkä minä.

http://m.taloussanomat.fi/informaat...on-kayttajien-tiedot-varastettiin/20115889/12

"Jos palveluihin on syöttänyt korttitietonsa, pitää käyttäjän varmuuden vuoksi olettaa niiden joutuneen vääriin käsiin. Luottokortin turvatunnus ei kuitenkaan ole Sonyn mukaan voinut vuotaa."

Kun nämä sen aikaiset uutisotsikot mitä silmiin tuli voi ymmärrätää parillakin eri tapaa. Mitä se varmuuden vuoksi sitten tarkoittaa, asiasta ei ollut suoraa tietoa uutisissa mitä minä siitä luin. Ja kyllä jos pystyt oikaisemaan väitettä niin oletettavasti pystyt myös itse sen oikaisun perustelemaan. Niinkuin tämä mainitsemasi lehmä hermoilla varustettu miekkonen teki. Mutta eipähän tämä tänne taas kuulu.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

[
Huhut ovat kovin sitkeitä, mutta vielä kun asiasta viime vuonna käytiin Yhdysvalloissa oikeutta, ei todisteita luottokorttitietojen väärinkäytöksistä yksinkertaisesti ollut.


Totta kai netissä aikanaan oli kaikenlaisia väitteitä, mutta kaikkeahan voi vapaasti väittää. Todistaminen on paljon vaikeampaa.

Lähde: Polygon

Eli Sonyn asiamiehen itse sanoma "ei ole todisteita" väite menee läpi faktana vaikka samaan aikaan maksetaa 15 miljoonaa että ei jouduittaisi mahdollisesti häviämään oikeudessa ja maksamaan enemmän. Jotain salattavaa siellä on taustalla kun ei haluta omaa mainetta puhdistaa näistä "huhuista". Miljoonia luottokortteja varastetaan vuosittain muutenkin ja ihmiset käyttävät samaa korttia sadoilla eri ostopaikoilla niin onhan sonyn helppo kiistää tieto. Kuitenkaan sony ei ole tähänkään päivään pystytynyt todistamaan että luottokorttitietoja ei olisi lähtenyt tuossa 2011 murrossa ja on vain todennut että ne olivat salattu "riittävästi". 77 miljoonan henkilötietojen varastelun vertaaminen tähän steamin 45 minuutin cache ongelmaan on täysin typerää.

Yhtälailla tuo "ei ole mitään varastettu" on myös huhu koska firma ei ole pystynyt varmuudella sanomaan menikö kortit vai ei.

Ei mene valitus läpi. Katsos, todistamisen taakka on väitteen esittäjällä. Minulla ei ole velvollisuutta todistaa jokaista täällä esitettyä luuloa vääräksi. Olisit aivan hyvin voinut etsiä uutisen, jossa kerrotaan Sonyn murrossa vuotaneen luottokorttitietoja. Se, että tuollaista uutista ei löydy, ei suoraan sanottuna ole minun ongelmani.

Siksi en viitsinyt käyttää vastaukseeni yhtään enempää energiaa kuin sinä käytit omaan postaukseesi.

Tontsa puolestaan on varustettu lehmän hermoilla ja jaksaa nähdä vaivaa ihmisten eteen silloinkin kun nämä olisivat voineet nähdä vaivan itse. Ja siksi Tontsa vastaa foorumin moderoinnista enkä minä.
Olisit aivan hyvin voinut etsiä uutisen, jossa kerrotaan Sonyn murrossa vuotaneen luottokorttitietoja. Se, että tuollaista uutista ei löydy, ei suoraan sanottuna ole minun ongelmani.

Aika alentavasti kohtelelet ihan asiallista kommenttia ja ihmeellinen väite muutenkin kun katsoo tätä foorumia. Et näytä todisteita pyytävän muissa thredeissa ja täällä näkee vaikka mitä. Sinä voisit etsiä uutisen jossa sony sanoo että ei missään nimessä lähtenyt luottokorttitietoja. Ei ole meidän ongelma ettei sitäkään löydy.
 
Eli Sonyn asiamiehen itse sanoma "ei ole todisteita" väite menee läpi faktana vaikka samaan aikaan maksetaa 15 miljoonaa että ei jouduittaisi mahdollisesti häviämään oikeudessa ja maksamaan enemmän. Jotain salattavaa siellä on taustalla kun ei haluta omaa mainetta puhdistaa näistä "huhuista".
Joukkokanne päätyi kyllä sovitteluun, mutta sekään ei oikeuden mielestä todistanut, että lakeja olisi rikottu. Tuota 15 miljoonaa dollariakaan ei sinällään kenellekään maksettu, vaan sen verran SCEA laski tarjottavien hyvityksien (PSN-pelejä, Plus-aikaa jne) maksimisummaksi. Suurin yksittäinen korvaus (2 500 dollaria) oli tarjolla, jos pystyi osoittamaan, että tietomurrosta oli aiheutunut identeettivarkaus. (Saiko kukaan tuollaista korvausta, sitä en itse tiedä, enkä tässä kohtaa jaksa alkaa asiaa selvittämään.)

The Court did not decide the litigation in favor of Plaintiffs or Defendants. Instead, both sides agreed to settle this case to avoid the cost and risk of a trial. The final settlement does not mean that any law was violated or that Defendants did anything wrong. Defendants deny all legal claims in this case. The Representative Plaintiffs and their lawyers think the settlement is best for all Settlement Class Members.

Kanteen nostaneet syyttivät Sonya riittämättömistä verkkoalustojensa suojauksesta sekä PSN:n, Qrioticityn ja Sony Online Entertainmentin (jonne kohdistui erillinen tietomurto) palvelujen käytön estämisestä aiheutuneista haitoista.

Plaintiffs claim that Defendants did not adequately protect the Network Platforms and, as a result, unauthorized people were able to access certain accountholder information. According to Plaintiffs, Defendants’ inadequate security measures allowed unauthorized people to access and steal this information to commit fraud and identity theft. Plaintiffs also claim that the accountholders were legally injured by the unavailability of the PSN, the Qriocity service, and the SOE services, while they were temporarily offline after the Intrusions.

Lisätietoja kaikesta tästä löytyy asialle omistetusta sivustosta.

Miljoonia luottokortteja varastetaan vuosittain muutenkin ja ihmiset käyttävät samaa korttia sadoilla eri ostopaikoilla niin onhan sonyn helppo kiistää tieto. Kuitenkaan sony ei ole tähänkään päivään pystytynyt todistamaan että luottokorttitietoja ei olisi lähtenyt tuossa 2011 murrossa ja on vain todennut että ne olivat salattu "riittävästi".
Edelleenkin todistustaakka on sillä, joka väittää, että korttitietoja todella vietiin. Tuohon oikeudenkäyntiin mennessä oli kolme vuotta aikaa kerätä todisteita, mutta ei niitä silti mistään tullut.

77 miljoonan henkilötietojen varastelun vertaaminen tähän steamin 45 minuutin cache ongelmaan on täysin typerää
Tästä olen samaa mieltä. Tapaukset ovat täysi eri mittakaavan tietoturvaongelmia, enkä usko, että tästä Valven mokasta edes kehkeytyy edes tuollaista joukkokannetta.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Beetzu: Mistä tämä 45min kesto on peräisin?
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Beetzu: Mistä tämä 45min kesto on peräisin?

Valven virallisesta vastauksesta jonka eilen mainitsin:

Steam is back up and running without any known issues. As a result of a configuration change earlier today, a caching issue allowed some users to randomly see pages generated for other users for a period of less than an hour. This issue has since been resolved. We believe no unauthorized actions were allowed on accounts beyond the viewing of cached page information and no additional action is required by users.

Lähteet: Kotaku, Gamespot
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Kumman sanaan luotat enemmän käyttäjien vai yrityksen?

Näköjään ei kannata kumpaakaa kun kestikin sen 90 min ja koski osaa käyttäjistä ketkä sattuivat storeen tai account managementtiin menemään 25.12 klo 21:50-23:20. Vain 34 tuhatta "uhria" ja jos arpaonni osui 125+ miljoonasta juuri sinuun niin Valve on yhteyksissä.

Lähde: Valve
 
Vastaus: PC-pelaaminen

EA Accessin mukaan mallinnettu Origin Access on tulossa PC:lle. Tämä on omiaan parantamaan Originin kilpailukykyä Steamia vastaan. Suomessa ei vielä ole saatavilla, mutta muilla euroalueilla (eli Saksassa) hinta on varsin kohtuullinen 3,99€/kk ja tällä hetkellä pelattavana mm. kaikki Dragon Age ja Dead Space -pelit, sekä uusimmat Battlefieldit.

http://www.pcgamer.com/ea-access-programme-arrives-on-pc/

Alla kuvan muodossa lisää infoa.

cLGP2n3.png
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Onkos täällä millainen pc-yhteisö? Ite siirtymässä boxin lisäksi pc:n puolelle ja uudet näyttikset yms jo tilattuna :) Olis vaan mukava saada peliseuraa sieltäkin kun boxilla suurinosa kavereista. Tällä steamistä ei löydy muita kuin Arma3 & DayZ: SA
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Onkos täällä millainen pc-yhteisö? Ite siirtymässä boxin lisäksi pc:n puolelle ja uudet näyttikset yms jo tilattuna :) Olis vaan mukava saada peliseuraa sieltäkin kun boxilla suurinosa kavereista. Tällä steamistä ei löydy muita kuin Arma3 & DayZ: SA
Meikäläinen kasaili kunnon pc:n tossa muutama päivä sitten, että löytyy ainaki yks vanha tuttu.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Meikäläinen kasaili kunnon pc:n tossa muutama päivä sitten, että löytyy ainaki yks vanha tuttu.

No niin tämähän on loistavaa :) Skypetkin ollaan jo valmiiksi vaihdettu :)

EDIT

Laitteleks mulle vaikka skypessä sun steam nikin :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PC-pelaaminen

Moi!

Anteeksi, jos kirjotan nyt väärään paikkaan mutta en muutakaan paikkaa löytänyt ja toivon, että joku osaisi auttaa ja täällä on aina tuntunut olevan fiksua porukkaa.

Ostin siis viime viikolla tämän koneen, että pystyy vihdoinkin pelaamaan kunnolla. Kaikki on muuten ok, mutta välillä ruutu menee mustaksi pariksi sekunniksi, ja sitten palaa taas ennalleen. Näin käy niin peleissä kuin Youtube-videoita katsellessa ja vaikka vain pällistelisi työpöytää. Asuksen asiakaspalvelussa ei tunnuttu olevan yhtään sen viisaampia, linkin sain ajurien ajamiseen, mutta setuppia en pysty suorittamaan, koska "tämä järjestelmä ei vastaa ohjelmiston asennuksen vähittäisvaatimuksia". Sanottiin myös, että prosessorissa olisi joku "oma" näytönohjain jota kone voi tällä hetkellä käyttää, mutta tuota Nvidiaa ei sitten välttämättä käytä.

Nvidia GeForce Experience -sovelluksessa lukee, että grafiikkasuorittemelle on saatavilla uusi ohjain, mutta sitäkään en pysty lataamaan, kun ei Nvidiaan kuulemma saa yhteyttä. Monen mutkan kautta ohjauspaneelista laitehallintaan pääsin painamaan jotain päivitä ohjain -nappulaa joka sitten ilmoittikin, että Windows onnistui asentamaan tuon näytönohjainohjelmiston tälle laitteelle, mutta silti ei Nvidiaan saa yhteyttä ja mustat parin sekunnin ruudut tulevat silloin tällöin.

Oli nyt hyvin sekava selitys ja hyvin sekavaa on kaikki ollut tämän ongelman kanssa nyt pari päivää, joten jos kukaan osaa antaa minkäänlaista apua niin olen erittäin kiitollinen. Kunpa vain ainoa vaihtoehto ei olisi tietokoneen tyhjentäminen alkuasetuksiin, kun on viimeiset kolme päivää mennyt pelejä asentaessa ja asetuksia räplätessä :D
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Moi!

Anteeksi, jos kirjotan nyt väärään paikkaan mutta en muutakaan paikkaa löytänyt ja toivon, että joku osaisi auttaa ja täällä on aina tuntunut olevan fiksua porukkaa.

Ostin siis viime viikolla tämän koneen, että pystyy vihdoinkin pelaamaan kunnolla. Kaikki on muuten ok, mutta välillä ruutu menee mustaksi pariksi sekunniksi, ja sitten palaa taas ennalleen. Näin käy niin peleissä kuin Youtube-videoita katsellessa ja vaikka vain pällistelisi työpöytää. Asuksen asiakaspalvelussa ei tunnuttu olevan yhtään sen viisaampia, linkin sain ajurien ajamiseen, mutta setuppia en pysty suorittamaan, koska "tämä järjestelmä ei vastaa ohjelmiston asennuksen vähittäisvaatimuksia". Sanottiin myös, että prosessorissa olisi joku "oma" näytönohjain jota kone voi tällä hetkellä käyttää, mutta tuota Nvidiaa ei sitten välttämättä käytä.

Nvidia GeForce Experience -sovelluksessa lukee, että grafiikkasuorittemelle on saatavilla uusi ohjain, mutta sitäkään en pysty lataamaan, kun ei Nvidiaan kuulemma saa yhteyttä. Monen mutkan kautta ohjauspaneelista laitehallintaan pääsin painamaan jotain päivitä ohjain -nappulaa joka sitten ilmoittikin, että Windows onnistui asentamaan tuon näytönohjainohjelmiston tälle laitteelle, mutta silti ei Nvidiaan saa yhteyttä ja mustat parin sekunnin ruudut tulevat silloin tällöin.

Oli nyt hyvin sekava selitys ja hyvin sekavaa on kaikki ollut tämän ongelman kanssa nyt pari päivää, joten jos kukaan osaa antaa minkäänlaista apua niin olen erittäin kiitollinen. Kunpa vain ainoa vaihtoehto ei olisi tietokoneen tyhjentäminen alkuasetuksiin, kun on viimeiset kolme päivää mennyt pelejä asentaessa ja asetuksia räplätessä :D
Voisit kokeilla ensiksi tällä poistaa ajurit koneelta: http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html

Myös onhan se näytön johto siellä näyttiksessä, ei emolevyssä? Jos on emolevyssä niin silloin se käyttää juurikin prossun omaa HD ohjainta. Myös yksi syy noille blackouteille on huono HDMI/Displayport johto.

Ja kun lataat nvidia näyttiksen niin katso että otat 64 bittisen. http://www.nvidia.com/Download/index.aspx
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Voisit kokeilla ensiksi tällä poistaa ajurit koneelta: http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html

Myös onhan se näytön johto siellä näyttiksessä, ei emolevyssä? Jos on emolevyssä niin silloin se käyttää juurikin prossun omaa HD ohjainta. Myös yksi syy noille blackouteille on huono HDMI/Displayport johto.

Ja kun lataat nvidia näyttiksen niin katso että otat 64 bittisen. http://www.nvidia.com/Download/index.aspx

Suurkiitos! :) Tosta viimesestä linkistä kun latasin niin nyt GeForce Experiencessä ainakin lukee että ohjain on ajan tasalla. Toivottavasti toimi tämä nyt sitten, täytyy vaan odotella tuleeko lisää mustia ruutuja :) uuden HDMI-kaapelin ostin juuri maanantaina vaikka voihan sekin olla tavallista huonompi, jos ongelmat vielä jatkuu.
 
Ylös Bottom