Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-pelaaminen

Mikä prossu ja mitkä lämmöt? Ite nostin aikoinaan i5 2500k vahingossa 4,2Ghz, siitä huomasin kun lämmöt huiteli vakio tuulettimella 100c pinnassa kun pelasi.

Prossu on AMD Ryzen 2700X @ 4 GHz. Levossa on lämmöt 40 C ja pelatessa 70 C. Vakiotuulettimessa olisi vielä mahdollisuus repiä lisää jäähdytykselle, mutta taidan nyt toistaiseksi tyytyä tähän.

testitulos_muistit_3200Mhz.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Näytönohjainpiirien valmistaja Nvidia ei salli kolmansilta osapuolilta valmiiksi ylikellotettuja näytönohjaimia, joten tehtaan piirisarjoja käyttävät valmistajat joutuvat rakentamaan oikopolkuja.

Gigabyten Aorus tarjoaa ohjelmistonsa kautta 'yhden klikkauksen ylikellotuksen'. Se on tehty. Taajuus nousi 1,607MHz -> 1,771MHz. Käytännössä piirtää nyt jonkun freimin lisää ruudulle.
 
Tällainen niksipirkka tähänkin ketjuun, jos itse olisin tieynnyt olisin varmasti tarttunut tilanteeseen jo aiemmin_vaikkakin olen hyvin allerginen "toimistotuoli pelaamiselle" niin olisin kyllä ainakin koittanut, jos en muuten niin pelkästään sen takia että näkee mistä kyse.

Nimittäin tuo War Thunder, tosi helmi peli varsinkin nykyään kaikkien näiden vuosien kehityksen jälkeen. Eikä maksa pesoakaan! Pelailen itse nyt tankkiosuutta Xbox Onella kun viimeinkin tuli myös sille alustalle, osa kavereista joidenkan kanssa pelaan vetävät PC. Yllättävää oli se että pitkien piirtoetäisyyksien ja aikas makeen näköinen peli pyörähtää ihan vaivatta jopa minun lähinnä tekstinkäsittely-käyttöön 2015 ostetulla pakettikoneella (GTX 750 näyttis) Eli oikein kivoilla graffoilla 1080p reso pyörähtelee yli 60 fps joka on tietenkin enemmän kuin riittävästi tämän tyyppiselle pelille. Oletan että jopa vähän tehokkaampi läppäri jopa pyöräyttelee War Thunderia mukavasti. Tämä siis tiedoksi niille jotka ei ole lähteneet tuohon monen sadan ja tonnin PC:n päivittelyrumbaan, mutta huvittaisi silti jotain vähän pelailla vanhallakin raudalla. War Thunder oikein pätevä vaihtoehto eikä maksa mitään! Vähän sitten kärsivällisyyttä vaan mukaan matkalle, valikot jne. ei ihan selkeimmästä päästä. Oppimiskokemusta auttaa se että katselee pohjille vähän tutorial videoita Youtubesta.
 
Näytönohjainpiirien valmistaja Nvidia ei salli kolmansilta osapuolilta valmiiksi ylikellotettuja näytönohjaimia, joten tehtaan piirisarjoja käyttävät valmistajat joutuvat rakentamaan oikopolkuja.

Gigabyten Aorus tarjoaa ohjelmistonsa kautta 'yhden klikkauksen ylikellotuksen'. Se on tehty. Taajuus nousi 1,607MHz -> 1,771MHz. Käytännössä piirtää nyt jonkun freimin lisää ruudulle.

Tuo rajotus on vain 1070ti mallissa, koska on niin lähellä gtx1080 joten nvidia ei halunnut täysin sabotoida omaa "parempaa" korttiaan vaan asetti vain tuolle mallille tuon kellotaajuus rajoituksen.
 
Tuo rajotus on vain 1070ti mallissa, koska on niin lähellä gtx1080 joten nvidia ei halunnut täysin sabotoida omaa "parempaa" korttiaan vaan asetti vain tuolle mallille tuon kellotaajuus rajoituksen.

Jep. Katsotaan mitä sieltä Nvidia julkistaa. Huhuissa pyöritellään uutta mallisarjaa Gamescomissa ilmoitettavaksi.

Tänään Quake Champions sai uuden kentän. Ei tullut vielä vastaan, mutta hyvä huomata näin early accessisissa sisällön yhä vain lisääntyvän.

Selostaja ei vaan meinaa aina pysyä tilanteissa ihan mukana. :D

 
Sarjassa maanantai-modit. Tänään lyötiin pohjaan kaksi Corsairin ledikaapelia ja ulos vedettiin kuuden ledikaapelin sarja värittämään miesluolaa.

Yhteensä 12 kpl ledikaapelia, joita kaikkia ohjataan yhdellä ohjelmalla. Vielä voisi muutaman laittaa tuonne toiselle kyljelle.. hmm.

 
Sarjassa maanantai-modit. Tänään lyötiin pohjaan kaksi Corsairin ledikaapelia ja ulos vedettiin kuuden ledikaapelin sarja värittämään miesluolaa.

Yhteensä 12 kpl ledikaapelia, joita kaikkia ohjataan yhdellä ohjelmalla. Vielä voisi muutaman laittaa tuonne toiselle kyljelle.. hmm.


Pakko kysyä mistä tuo saa oikein virtansa että nuo ledit palaa? Kai siitä kun itse kone on päällä? Aika magee. :D
 
Eli 20 päivä tätä kuutako sitten vihdoin saadaan odotetut uutuudet, meikä on kyllä ihan valmis ja rahaa lyödään pöytään tarvittaessa, kunhan vaan tehoja piisaa tarpeeksi.

Kovasti veikatut uuden sukupolven näytönohjaimet sopisi erittäin hyvin tähän rakoon. Sieltä tykein malli tilaukseen ja uusi näyttö esittämään mihin sillä ylletään. Tämän vuoden Gamescom saa tästä arvoisensa jännitysnäytelmän.
 
Viimeksi muokattu:
Voisko @Nisupulla Tai joku muu PC pelaaja suositella jotain PELINÄPPÄIMISTÖÄ? Oikeastaan mulla on 2 vaatimusta Se että siinä ois jonkinlainen RGB taustavalaistus ja se että oikealle kädelle jää numerot. Joissain sotapeleissä joita pelaan ne komennot annetaan sieltä. ROCCAT Merkin näppiksiä oon kattonu.

Tällä hetkellä käytössä on Logitechin ihan perus 20€ näppis. Jolla ei pysty pimeässä pelaamaan. :D
 
Voisko @Nisupulla Tai joku muu PC pelaaja suositella jotain PELINÄPPÄIMISTÖÄ? Oikeastaan mulla on 2 vaatimusta Se että siinä ois jonkinlainen RGB taustavalaistus ja se että oikealle kädelle jää numerot. Joissain sotapeleissä joita pelaan ne komennot annetaan sieltä. ROCCAT Merkin näppiksiä oon kattonu.

Tällä hetkellä käytössä on Logitechin ihan perus 20€ näppis. Jolla ei pysty pimeässä pelaamaan. :D


Hintahaarukka olis kiva tietää, mutta nämä kaksi ovat omat ehdotukset riippun haluaako napsuttelu äänillä vai ilman.

https://www.jimms.fi/fi/Product/Sho...en-pelinappaimisto-cherry-mx-red-nordic-musta

https://www.jimms.fi/fi/Product/Sho...pelinappaimisto-cherry-mx-silent-nordic-musta

omistan kaksi Corsairin näppäimistöä, toinen on tuo silent versio ja toinen on langaton josta tosin puuttuu tuo numeronäppäimistö. Todella laadukkaita ja toimivia vehkeitä.
 
Voisko @Nisupulla Tai joku muu PC pelaaja suositella jotain PELINÄPPÄIMISTÖÄ? Oikeastaan mulla on 2 vaatimusta Se että siinä ois jonkinlainen RGB taustavalaistus ja se että oikealle kädelle jää numerot. Joissain sotapeleissä joita pelaan ne komennot annetaan sieltä. ROCCAT Merkin näppiksiä oon kattonu.

Monelta valmistajalta löytyy hyviä tarjokkaita. Keskittyisin katsomaan kuka heistä tarjoaa parhaimman RGB-tuoteperheen ja keräisin yksi kerrallaan sieltä suunnalta. Yhdellä ohjelmalla hallitset valot.

Itsellä käytössä Corsair K65, josta nuo numeronäppäimet puuttuvat tyystin.
 
suositella jotain PELINÄPPÄIMISTÖÄ? Oikeastaan mulla on 2 vaatimusta Se että siinä ois jonkinlainen RGB taustavalaistus ja se että oikealle kädelle jää numerot. Joissain sotapeleissä joita pelaan ne komennot annetaan sieltä. ROCCAT Merkin näppiksiä oon kattonu.

Tällä hetkellä käytössä on Logitechin ihan perus 20€ näppis. Jolla ei pysty pimeässä pelaamaan. :D

Tuolla esim. aika hyvää artikkelia aiheesta joka ehkäpä helpottaa valintaa.
 
Tuossa selasin omaa Steam pelikirjastoa ja löyty semmonen peli kun Metro 2033 Se on kans ihan puhdas tarinallinen yksinpeli räiskintä vuodelta 2010. Tehdäänkö tuollaisia pelejä enää nykyään? Wolfenstein 2 joka tuli oliko vuosi sitten on ainakin semmonen.

Muita en sitten itse edes tiedä. Tässä näkyy se tietty "tyhjyys" jonka urheilupelit aiheuttaa. :D

Olen pelannut tuota Metroa alle tunnin nyt voisi kokeilla uudelleen.
 
Ylös Bottom