Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-pelaaminen

On kyllä cooleja settejä porukalla, ei ihme jos pelaaminen maistuu. Mihin teeveeseen @Nisupulla aiot PC:n yhdistää?

Harkinnassa vielä jonkin aikaa. Todennäköisesti Sony XH90, kokoluokasta 65". Tietokone on aiemminkin ollut televisioon liitetty, mutta nyt uusien ominaisuuksiensa kautta tulee nousemaan pelinäytöksi monitorin rinnalle, tapauksissa jossa voi käyttää konsolin ohjainta.
 
Päätin että unohdetaan PC puolella 4K ja siirrytään astetta alemmas ja nostetaan framerate kattoon, tässä samsungin uutukaisessa ominaisuuksia riittää. Vaihtoehtona on joko 27" tai 32"

VA paneeli
1440p
240Hz
G-Sync tuki
AMD Freesync Premium Pro
Kaareva 1000R
HDR 600 luokitus.


Kun näin tämän niin päässä alkoi vaan pyöriä ajatuksia Death Stranding 240 FPS ja hankinta oli sillä selvä.

Linus pääsi kokeilemaan tätä upeaa näyttöä.




Samaan aikaan julkaistiin myös sen isoveli G9 jos jättimäiset näytöt kiinnostaa, jättimäisellä hinnalla.



 
Viimeksi muokattu:
Tuoko 100fps enää noissa lukemissa miten suurta eroa? Vie kumminkin aika hirveästi tehoja että saa yli 200fps hyvillä asetuksilla.
 
Tuoko 100fps enää noissa lukemissa miten suurta eroa? Vie kumminkin aika hirveästi tehoja että saa yli 200fps hyvillä asetuksilla.

Kyllä sen huomaa ja varsinkin hiiren liikkeiden sulavuudessa sen huomaa. Sieltä on kohta tulossa uudet näytönohjaimet niin kyllä siitä varmasti vääntöä löytyy. 1440p ei kuitenkaan ole lähellekkään niin vaativa kuin 4K.
 
Päätin että unohdetaan PC puolella 4K ja siirrytään astetta alemmas ja nostetaan framerate kattoon, tässä samsungin uutukaisessa ominaisuuksia riittää. Vaihtoehtona on joko 27" tai 32"

VA paneeli
1440p
240Hz
G-Sync tuki
AMD Freesync Premium Pro
Kaareva 1000R
HDR 600 luokitus.


Kun näin tämän niin päässä alkoi vaan pyöriä ajatuksia Death Stranding 240 FPS ja hankinta oli sillä selvä.

Linus pääsi kokeilemaan tätä upeaa näyttöä.




Samaan aikaan julkaistiin myös sen isoveli G9 jos jättimäiset näytöt kiinnostaa, jättimäisellä hinnalla.




Huomaako tuon koko luokan näytössä eroa 4k vs 1440p ? Kuitenkin 1440p saa fps kunnolla kohdilleen jos on kohtalainen pc
 
Cryorigin laitetuulettimia x3 hankittu ja 850w poweri. On se nannaa kun halvalla saa g-sync töllöä. Ja jo nyt pääse rtx - karvalaklinäyttiksillä vetämään death strandingiä 4k rt päällä 60fps.

Ja onhan tuon xbox-ohjaimen akunkesto aivan käsittämättömän hyvä, kun on tottunut pleken "pidä laturissa kiinni" - ohjaimiin.

Jos jotakin huonoa pitää keksiä, nii onhan tuossa säätämisessä pieni opettelu. Minkä kolmekymmentä vuotta sitten on oppinut, sen nykyään taitaa vähän helpommin.
 

Olisko tämä pätevä kotelo? Olis silleen omaan budjettiin sopiva ja ihan nätin näkönen.
Mulla on SilentiumPC Armis AR7X TG RGB ja on kyllä ollut todella hyvä kotelo. Helppo pitää puhtaana, helppo asentaa kamat, laadukkaan oloinen ja muutenkin ollut todella yllättynyt tuon kotelon osalta kaikessa. Joten en usko että tuo huono valinta olisi.
 
Mulla on SilentiumPC Armis AR7X TG RGB ja on kyllä ollut todella hyvä kotelo. Helppo pitää puhtaana, helppo asentaa kamat, laadukkaan oloinen ja muutenkin ollut todella yllättynyt tuon kotelon osalta kaikessa. Joten en usko että tuo huono valinta olisi.
Joo kyllä varmaan ton kotelon pohjalle olis tarkoitus lähtee kasailee konetta. Mutta jäänyt vähän taas ajassa jälkeen näistä komponenteista, että ei oikeen tiedä mitä ottais. Esim noi Jimmsin bundle tarjoukset houkuttelis.



Tässäkään varmaan hirveästi väliä ole kun muuten sama paketti mutta eri emot. Ja noiden emojen eroista ei ole sitten sen enempää tietoa.
 
B450:ssä ehdottomasti msi max levyt. Koska uudet prossut vaatii enemmän tilaa biossia varten ja max emoihin pistettiin isompi tila biossille, mitä muilla valmistajilla ei ole. Ne on muilla karsitumpia biosseja.
 
Nyt se oma samppa G7 27” tuli, juuri ennen töihinlähtöä joten asennus menee huomis aamuks kun pitää uus PC pöytäkin pistää pystyyn. Kuvia tulee kunhan saan kaikki valmiiksi.
Näytä liitetiedosto 3408

Ai, että hienon valinnan teit. Itsekin olen himoinnut noita Samsungin G7-näyttöjä, koska tässä viime vuotisessa super ultra wide -näytössä on uskomattoman upea näyttö ja nyt noissa G7-näytöissä on vielä parempi. Ehkä joskus, nyt minun pitää laittaa ostohousut kaappiin...
 
Tulipa tossa muutama viikko takaperin hommattua peliläppäri ihan hyvillä specseillä varustettu kone. Edelleen näyttäs läppärien suurin ongelma olevan lämmöt, prossun lämmöt huitoo esim. Wolcenissa sie 90 c paremmalla puolella. On saanut pelaamisen pitkästä aikaa maistuun hyvälle. kun arpg pelit on se suosikki genre ja pc:lle noita löytyy. Huomennahan 16.7 epic storesta saa ilmaseksi yhden arpg helmen ilmaiseksi eli Torchlight 2 johon löytyy hyviä modejakin. Torchlight 2 synergies mod on todella hyvä mod tulee mukana esim. lisää classeja ja muuta mukavaa.
Epic have revealed Torchlight II as the next free game being handed out via the Fortnite publisher's digital distribution platform. The Diablo inspired dungeon crawler will be available to download and keep without paying a penny though you'll need to redeem it between July 16th and July 23rd.

PS. Joku mukava joka tykkää diablo tyylisistä peleistä vois avata oman ketjun arpg peleille. ku ei itte viittis spämmää tänne 50 viestiä et itte sais oikeudet avata ketjun ; ) siis pelit osioon
 
Erittäin hyvä idea tuo ARPG ketju. Siinä saisi olla mukana myös JRPG:t ja muita vastaavia roolipelejä. Menisiköhän The Ascent myös tuohon "kategoriaan"...

Wolcen muuten on niin teknisesti häiriintynyt peli että varmasti kuormittaa konetta. Läppäreiden ja konsolien ongelma on tosiaan tuo kuumeneminen, ja pahoin pelkäänkin PS5:den olevan niin äänekäs että menee maku pelaamisesta.
 
Jep Wolcen on pikkasen ;) teknisesti ongelmallinen peli. Toki peli käyttää cryenginee joka taitaa olla melko prossu painoitteinen pelimoottori eli lämmöt nousee. Wolceniin on tulossa tämän kuun aikana eka isompi päivitys syssymällä si leaguee, kuhan nyt keskittys korjaileen peliä ensin ja sit lisää contettia. Pelihän on arpg genren kaunein, mutta samalla myös rikkinäisin peli. Pelissä on niin paljon potenttiaalia. Toivottavasti peli ei tee Anthemeita. . Varmaan 8 vuoteen ei tullu PC:llä pelattua. Kyllähän PC peli yhteisö on todella kriittistä verrattuna konsolipelaajiin, myöskin ne kriittisimmät pc pelaajat on niitä äänekkäimpiä esim. steamin foorumeilla. Itte tykkään Wolcenista todella paljon, mutta sitä ei uskalla steamin foorumilla ääneen sanoa ;) Tässä nyt infoo tulevasta Wolcen päivityksestä

Hello everyone!

The Second Dawn patch will be coming soon with its bug fixing, balancing changes, and performance improvements. Today, we would like to share some major improvements this patch will bring to game performance.

These last few months, we’ve run a lot of tests, gathered tons of feedback, and we’ve spotted a certain number of issues related to performance impacts, whether you are in simple a scenario or in a complex endgame fight.

After analyzing common gameplay situations we were able to pinpoint several cases where significant performance improvements could be gained for most playstyles.

Note: the following illustrations will not match the later mentioned performance measurements as the recording software overhead appears.

Batch computations to remove redundant operations

In this situation, the player is only performing auto-attacks, repeatedly hitting 20 svriirs on the same spot. Despite the absence of complexity of the action, the FPS drops, as the frame takes more time to compute.

6b31a5104fe72d1d8aa195c7e88b322b0dda025c.jpg


By taking advantage of the knowledge that the player is using the same attack for all Svriirs, and doing these computations at a specific moment in the frame, we managed to drastically reduce their impact on performance.

d72a1b55f439bb45a39c8fa7c35f7a46c35d9234.jpg


Smart filtering of VFX when hitting monsters

VFX are heavily used for spells, creatures, and environment, contributing to the beauty of the game and the feeling in combat. However, when there are too many of them on screen, they can cause serious FPS drops.

In particular, it is very common to be fighting dozens of monsters at a time, and therefore the number of VFX on screen can quickly explode and become a problem.

On this image, we took the drastic measure of blasting all these poor svriirs with every single ailment we had, which resulted in a very extreme impact on the performance and on visibility, dropping to 8-20 FPS, the frame taking up to 125ms:

a4ed94b59a37e59a6e5a26056265465dc7b6a1ca.gif


We then wondered if it was necessary to have that many effects on the same screen. It’s not beautiful, it has a huge impact on performance, and we could do much better. So, we limited the VFX density so they will always be visible but limited per cubic meter. Basically: the same VFX cannot be triggered more than once on a certain amount of time, in a certain area. With this, we ensure every hit is displayed, but not to the point where it would affect readability or performance too much.

57a79d6d90fa28263407699404f6166dca29b5ea.gif


On the same theme, we noticed that stacking blood effects had a significant performance cost, in addition to not being visually clear.

17cac0a8f8ba545e825ff9e60f6e2a780c57e7cb.jpg


So, we’ve decided to reduce their stacking while making sure that we still keep the grim mood of the game, using a similar technique to have more control over the number of blood effects per square meter. This setting will be optional for players who prefer to have more blood on their screen.

845bb81a712fc0ba789db3dd659bc8cb6c28a7a9.jpg



For Second Dawn, in the worst-case scenario with all these elements combined, the game would go from 4-13 FPS (250ms) to 45-50 FPS (22ms).

Before:
2f12a1cd1abb89eaca978757d923e61db0a88e4d.gif


After:
c239c79f86911ca244fe15655c8f6f96bae7287d.gif


Second Dawn will also bring other improvements gathered with a new tool allowing us to record everything happening frame by frame, and spot unnecessary redundancies (audio, various calculations).
All these improvements combined will ensure a much better and smoother experience.

However, we know that it can still be improved, and we will continue to work on performance by introducing new graphics options and improving the charge on the Engine for the first Chronicle coming this Autumn.

We’re looking forward to sharing with you all these improvements with the Second Dawn patch, which will be available before the end of July and offer bug fixing, performance improvements, and balancing changes (nerf-free)!

Finally, we would like to introduce you to our latest Community Manager. He has been a volunteer since Wolcen’s early days when it was called Umbra. He is an original Kickstarter backer, and since then, he has always worked with us to make sure that all information coming out of the studio is translated into German. He handles wolcen-game.de, he handles the German translation of the game, he helped a lot on the Steam forums, on Discord, on the Official forums, and more. Today, we are more than happy to finally have CoTTo in our team as an Official Community Manager for the German community! Welcome CoTTo!

Thank you all for your support, and stay safe!
 
Nyt on saatu Sampan uutukaisille ihan arviot sen nopeudesta, kukapa olisi uskonut että yksi markkinoiden nopeimpia näyttöjä olisi VA paneelilla varustettu. Samppa on kyllä onnistunut siinä puolella täydellisesti. Kaikki ominaisuudet ei tietenkään ole ihan huippu luokkaa mutta 600€ ja 700€ hinnatkaan ei ole ihan sieltä kalleimmasta päästä. Se että pitääkö kurvikkaista näytöistä on ihan makuasia, itse en ole kuin 30 min ehtinyt testata mutta en kyllä huomannut että se olisi jotenkin häirinnyt. Voi olla että ehkä tuo 32” on liian iso ?

 
Selailin Youtubea ja vaikka en koneiden kasauksesta oikein mitään tiedä, niin eikös tässä mene paljon päin persettä? :)

The Vergen toimitus kasaa pelikoneen.

 
Ylös Bottom