Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-pelaaminen

Jaa tilasit 32 lisää. Ajattelin jotenkin et tilauksen jälkeen yhteensä 32. Sit oli toki halpa.

Joo siis tilasin ihan uuden 32gb setin, olis sitä saanu halvemmalla jos olis ottanu vaan 16gb vanhaa toisen setin. Mutta se on aina parempi jos käyttää vaan kahta kampaa ja kiva saada jotain uutta :D
 
Joo siis tilasin ihan uuden 32gb setin, olis sitä saanu halvemmalla jos olis ottanu vaan 16gb vanhaa toisen setin. Mutta se on aina parempi jos käyttää vaan kahta kampaa ja kiva saada jotain uutta :D
Mä taas luin testejä, että AMD uusilla prossuilla ja ainakin tuolla mun emolla nimenomaan neljä kampaa oli aika paljonkin parempi vaihtoehto kuin 2x16.
 
Mä taas luin testejä, että AMD uusilla prossuilla ja ainakin tuolla mun emolla nimenomaan neljä kampaa oli aika paljonkin parempi vaihtoehto kuin 2x16.

Ainakin kellottelun kannalta kaksi kampaa on helpompi saada korkeammille taajuuksille, mutta pelaamiseen tai muuhun käyttöön sillä ei juuri ole merkitystä.
 
Kysytääs viisaammilta, kun itsellä ei ymmärrys riitä.

Eli PC:tä käynnistäessä kaikki tuulettimet rullaa normaaliin tapaan, mutta välittömästi käynnistämisen jälkeen takatuuletin pysähtyy, jonka seurauksena ilma ei pääse kotelosta virtaamaan ja lämpötilat nousee peruskäytössäkin turhan isoiksi. Koneessa siis tuon takatuulettimen lisäksi vain suorittimen ja näyttiksen omat tuulettimet.

Olen irrottanut kyseisen tuulettimen piuhan emolevystä ja varmistanut ettei se ole ainakaan huonosti kiinni. Jotain BIOS asetuksiakin kävin räpläämässä, mutta siellä ei mielestäni ollut mitään säätönamiskoita, vaikka tubesta jonkun videon katsoin aiheeseen liittyen.

Mikä voisi mahdollisesti olla syynä tähän? Ja onko kokeiltavissa mitään kotikonsteja, jolla tokenisi?


Yksi vaihtoehto tietenkin viedä kone vaan giganttiin, mutta ajattelin ensin kysäistä täältä neuvoa.
Tuuletin sökönä tai BIOS:ssa/Windowsissa jokin tuuletinohjain päällä. Helpointa on kai kokeilla toisella tuulettimella samassa liittimessä.
 
Zotac RTX 3090 Trinity Holo

Se-filtra-la-ZOTAC-GAMING-GeForce-RTX-3090-Trinity-Holo.jpg



Lisää Zotaceja.

 
Huhu hintoja Tsekeistä, toivottavasti nämä on vaan jotain placeholder hintoja tai muuten jää aika monelta ostamatta.

1598718576407.png
 
Nyt on saatu melko suolaisia hintoja. Ei ne silti halpoja ole edes optimistisimman huhun perusteella, jos mid-high 3070 8Gb maksaa verollisen yli 700€. Ihan periaatteesta ostaa sitten käytettynä 2080ti tai odottelen Navia. Sen verran harvoin tulee edes uusia pelejä pelattua, niin tiedä sitten tarvitseeko tätä 1080 edes hetkeen päivittää.
 
Toisaalta Titan RTX maksaa yli 3000€ joten sen ”korvaavaa” 3090 voidaan pitää jopa edullisena?
Voipi olla, jos tää 3090 on Titanin korvaaja. Tietysti hyvin on tainnut 2080Ti kelvata noin 1300€ hinnalla, kun ei mitään hinnanleikkausta ole tarvinnut tehdä. Myös kilpailun puute kuninkaiden sarjassa on omiaan lisäämään hinnoittelua, kun AMD:n isot pojat evät kykenee edes 2080 tasoon.
 
Joo niin kauan kun AMD ei tuo mitään mikä horjuttaisi Nvidian paikkaa niin saavat hinnoitella ihan sen mukaan mitä jengi maksaa, toivotaan että loppuvuodesta saataisi vähän kilpailua.
 
Kovat on hinnat, kun ennen se ökynäytönohjain oli sen 500€ kuten esim. ATI Radeon 9800 Pro.

Ei taida muiden komponenttien hinnat olla hirveästi muuttunut, mutta näytönohjaimien hinnat on kolminkertaiset.
 
Noiden hintojen edessä saattaa joku päätyä uuden sukupolven konsoleihin. Erityisesti nyt kun on tullut ilmi, miten ruudunpäivityksessä voidaan yltää jopa sinne 120 fps tasolle asti.
 
Noh katsotaan millainen jytky sieltä tulee, jos verrattuna 2080TI saa 50% lisää perustehoa, nelinkertaisen ray tracing suorituskyvyn ja DLSS saa jonkun epic päivityksen niin kyllä näkisin että 1400€ näytönohjaimesta on perusteltua itselle.
 
  • Like
Reactions: XYU
Noiden hintojen edessä saattaa joku päätyä uuden sukupolven konsoleihin. Erityisesti nyt kun on tullut ilmi, miten ruudunpäivityksessä voidaan yltää jopa sinne 120 fps tasolle asti.
Ongelmahan itselle on siinä, ettei ole luvattu noita korkeampia ruudunpäivityksiä kautta linjan. Jos olisi kiveen hakattuna että jokainen peli pyörii 60fps tai yli, niin olisi eri asia. Mieluusti maksan siitä että saan sen 60fps, joutui sitten karsimaan karkkeja tai ei.
 
Ongelmahan itselle on siinä, ettei ole luvattu noita korkeampia ruudunpäivityksiä kautta linjan. Jos olisi kiveen hakattuna että jokainen peli pyörii 60fps tai yli, niin olisi eri asia. Mieluusti maksan siitä että saan sen 60fps, joutui sitten karsimaan karkkeja tai ei.

Se on pelintekijän käsissä mitä haluaa painottaa. Itselle silmäkarkki on tärkeämpää kuin ruudunpäivitys. Osassa pelejä tämän voi onneksi valita.
 
Sitä juuri en halua. Haluan kaikki pelini pelattavuus edellä, jos se vaan on mahdollista.
Totta kai ensin se miten peli toimii. Jos edes toimii niin että sitä pystyy itse pelaamaan.

Sitten vasta se miltä se näyttää. Ei kukaan ajaisi iRacingiä jos sitä ajettaisiin grafiikan vuoksi.

Mä oon monesta pelistä nimenomaan karsinu grafiikasta että se toimii itselleni niin että sitä pystyy pelaamaan.

Konsoleilla tuo karsiminen ei vielä ole edes mahdollista. Mutta siellä kehittäjät on ratkaissu ongelman sillä että kaikki kehitetään perusmallin ehdoilla.
 
Ylös Bottom