Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-pelaaminen

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jarppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc
Vastaus: PC-pelaaminen

No nyt sit on päätös tehty, en halunnut alkaa kikkailemaan ps-ohjainten ja pc:n kanssa niin kävin hakemassa Xbox 360 langattoman ohjaimen pc:lle, sillä orggis-bt-adapterilla. Toimii pirun hyvin!

Onkohan täällä ketään kuka olis MuroBBS:sä kirjautuneena? On nimittäin sillä ongelma(!): Rekisteröinyt tilin joulukuussa sinne ja yhtään kommenttia en ole voinut kirjoittaa mihinkään lankaan. Joka langassa vaan lukee "Sinulla ei ole oikeuksia kommentoida tähän ketjuun" tms. Hitto pari kertaa laittanut sinne viestiä ja yhtään vastausta ei ole tullut ylläpidolta. Mukava kun itse käyttämäni meiliosoite on sidottu nyt tuohon accoon joka on kyttökelvoton. Lisäksi en löydä mistään miten voisin tilini poistaaj a yrittää luoda uudelleen, jos sillä olisi vaikutusta. Risoo huolella. :P Jos jollain olisi neuvoja niin niitä otetaan mieluusti vastaan! :)

Update: No niin, puolen vuoden ja useamman viestin jlkeen sain sen Muron accon toimimaan. Ei ollut liian nopeaa palvelua mutta vihdoin sekin skulaa :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PC-pelaaminen

No ompa kummallista... Huomasin juuri että meikäläisen GOG käyttäjänimi on muuttunut ilman mitään varotusta. Onko muille tapahtunut samoin?

Kaksi kertaa pistin asiakaspalveluun s-postia (9.6. ja 26.6) ja tänään sain vastauksen koskien ensimmäistä viestiä. Nähtävästi ongelma juonsi juurensa kun GOG ja CD Projekt RED foorumit yhdistettiin. Hieman nakertaa ettei vastausta tullut aiemmin, sillä kauppapaikan kesäale on ehtinyt loppua. Alunperin kun tässä oli tarkoituksena siirtää ostokset Steamista GOGin puolelle juurikin Valven olemattoman asiakaspalvelun takia. Positiivisena seikkana kuitenkin todettakoon että sain takaisin vanhan käyttäjänimen ja aspan henkilö pahoitteli viivästynyttä vastausta. Tämä riittää meikäläiselle ja pääasiallinen asiointi saakoon jatkua GOGin puolella :)
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Steamissä olis System shockin remaken pre alpha demo kokeiltavissa, käykäähän pistämässä tulille.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Juu, nyt tuli hyvin impulsiivisesti ostettua peli pc. Ihan parin tunnin harkinnalla kävin gigantista tämmösen gtx960 lenovon pöytäkoneen.

Ensivaikutelmat on hyvät, steamista sain kaikki aikaisemmat pelit kätsysti ladattua uudelle koneelle ja hyvin pyörii maximeilla, ei tosin Skyrim ja Left 4 dead 2 paljoa vaadi, mutta kuitenkin. Huomenna sitten lähtee ostoon ainakin Killing Floor 2 ja ehkä jotain muutakin.

750e tuosta koneesta oli omasta mielestä aika hyvä hinta, olisi varmasti jotain säästänyt itse kokoamalla, mutta eipä sellanen homma ois näin nopeasti ja kätevästi hoitunut. Juu, kyllä minä nyt rupean vissiin kaiken paitsi änärin ja exclusiivit tuolla koneella pelaamaan miellummin kun pleikkarilla.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

SSD-asema on myös kätevä peleille, niin ei tarvitse juurikaan tuijotella latausruutuja. 500Gb SSD-kiekkoja tuntuu saavan jopa reiluun sataseen esimerkiksi Amazonien tarjouskamppanjoista. Kannattaa jossain vaiheessa pistää ostoslistalle.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Voisin sanoa monta hyvää syytä olla ostamatta markettikonetta. Ikinä.
Mutta kun ostos on jo tehty niin en jaksa.

Jos SSD:n ostat niin ehdottomasti ennenkaikkea se Windows sinne. Nopeuttaa konetta huomattavan paljon. Riippuu vähän pelistä kuinka paljon ssd:stä on hyötyä, mutta ehdottomasti pelatuimmat pelit kannattaa sinne laittaa, jos tilaa löytyy sieltä tarpeeksi.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Ei tuo loppujenlopuksi tolla hinnalla tule suomesta ostettuna edes kovin paljoa edullisemmaksi itse kasattuna. Tosin kasaisin silti itse koska tossa on varmana aika köyhä emo ja poweri. Mutta kyllähän tollekki ostajakuntansa löytyy. Jos se siis oli tuo tarjouskone. Jimssin saman hintaluokan koneessa on kuitenki huonompi Prossu ja näyttis. Mutta niissä on ssd. Tässä taas turhaakin turhampi hybridi. Kannattaa se päivittää tosiaan ssd:hen
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Ei tuo loppujenlopuksi tolla hinnalla tule suomesta ostettuna edes kovin paljoa edullisemmaksi itse kasattuna. Tosin kasaisin silti itse koska tossa on varmana aika köyhä emo ja poweri. Mutta kyllähän tollekki ostajakuntansa löytyy. Jos se siis oli tuo tarjouskone. Jimssin saman hintaluokan koneessa on kuitenki huonompi Prossu ja näyttis. Mutta niissä on ssd. Tässä taas turhaakin turhampi hybridi. Kannattaa se päivittää tosiaan ssd:hen

Ehkä ei tuli halvemmaksi, mutta juuri emo ja poweri + päivitettävyys on paljon parempaa custom koneissa. Myös meteli on noissa valmiskoneissa melkeista :D
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Ehkä ei tuli halvemmaksi, mutta juuri emo ja poweri + päivitettävyys on paljon parempaa custom koneissa. Myös meteli on noissa valmiskoneissa melkeista :D
On itseasiassa hiljentynyt aika paljon ainakin rogeissa mitä oon joutunut töissä asentelemaan tässä viimeaikoina aika paljon. Mutta meneehän nuo sellaselle kuka ei halua / osaa päivittää itse ja ostaa aina uuden vanhan tilalle. Ei kellota eikä muuta.

Itse odottelen 980ti tilalle 1080 näyttistä just, pitäis jaksaa customivedetkin vetää sisään. Ei oo ollu vaa motivaatioo.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

On itseasiassa hiljentynyt aika paljon ainakin rogeissa mitä oon joutunut töissä asentelemaan tässä viimeaikoina aika paljon. Mutta meneehän nuo sellaselle kuka ei halua / osaa päivittää itse ja ostaa aina uuden vanhan tilalle. Ei kellota eikä muuta.

Itse odottelen 980ti tilalle 1080 näyttistä just, pitäis jaksaa customivedetkin vetää sisään. Ei oo ollu vaa motivaatioo.

Itse tekis mieli päivättää 970:nen tilalle 1070:nen. Mutta Suomi hinnat tuli ikävänä yllätyksenä ja 970 on vielä oikein hyvä kortti, niin en taida viitsiä :D
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Itse tekis mieli päivättää 970:nen tilalle 1070:nen. Mutta Suomi hinnat tuli ikävänä yllätyksenä ja 970 on vielä oikein hyvä kortti, niin en taida viitsiä :D
Mä oon vähän turhan idiootti enkä aina kattele hintalappua vaikka ehkä pitäis. No onneks on saanu säästettyä ja tosta vanhastakin saa hyvät massit.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Mä oon vähän turhan idiootti enkä aina kattele hintalappua vaikka ehkä pitäis. No onneks on saanu säästettyä ja tosta vanhastakin saa hyvät massit.

Pelaatko konsoleilla enää muuta kuin Fifaa ja yksinoikeuksia?
Itse en ainakaan pelais jos omistaisin tollasen koneen (pelaan kyllä itsekkin melkein kaiken PC:llä jos mahdollista) :D
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Pelaatko konsoleilla enää muuta kuin Fifaa ja yksinoikeuksia?
Itse en ainakaan pelais jos omistaisin tollasen koneen (pelaan kyllä itsekkin melkein kaiken PC:llä jos mahdollista) :D
No itseasiassa pelaan paljonkin, varmaan enemmän kun pc:llä. Ihan vaan peliporukan takia. Mutta sillonkun porukka ei oo kasassa pelaan koneella. Tai sillon kun emäntä valtaa television ja joutuu suoratoistona pelaamaan :(
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Nyt on enemmän tullut konetta testailtua, päivityksiä ladattua, ja pelejä kokeiltua. Vielä missään vaiheessa ei ole äänekkyys ollut ongelma, tuntuu hurisevan miltei hiljaisemmin kuin oma PS4. Ennyt tiedä mitenkä hiljaisia pelikoneitten odotetaan olevan. Sitä juuri katsoin että huono tuossa koneessa on juuri tuo PSU, ja emolevykään ei ihan loistava. Mutta mitään päivittelyä ei ole minulla tarpeen tehdä moneen vuoteen. Aivan varmasti tulee kaikkea pyörittämään helposti vielä pitkään.

Itsellä ei oikeastaan ole paljoa kavereita jotka pelaavat PCllä, tulee tällä varmasti pelattua paljon yksinpelejä. Ja samalla voin pitää PS4 päällä ja puhua konsolikavereitten kanssa ryhmässä kun pelailen PC:llä:)
Mitkään suositut PC moninpelit, LoL, CS, WoW ja tämmöset ei kiinnosta ollenkaan. Uskon että tulen CoDit ja jopa Bäfät pelailemaan vielä pleikkarilla, ihan sen takia että kaverit löytyy sieltä.

Nytten on hyvä kun aikas lailla kaikki Xbox exclusiivit alkavat tulemaan PC:lle. Odotuslistalla on uusi Forza, Gears, ja Crackdown 3 ainakin.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Nyt onkin tullut esille yksi PC pelaamisen ongelma. GTA4 on steamista ostettuna, ja sitä huvittaisi pelata, mutta kun ei voi. Alussa kun tulee R* Social club joka vaatii sisäänkirjautumista, joskus tulee failed to login, ja peli ei käynnisty, joskus hyvin harvoin tulee succesfully logged in, mutta peli ei käynnisty. Jos valitsee play offline, peli ei käynnisty. Interwebistä olen katsonut että aika yleinen ongelma, ja useita korjaus ehdotuksia kokeiltu, mutta ei saa peliä käynnistymään:confused:

Hauskahan tämä on kun ei pysty pelaamaan tuon mainion DMR ohjelman takia, vaikka on pelin täysin rehellisesti ostanut. Pitänee koittaa piratoida peli ja katsoa toimisiko sitten se versio. :mad:
Konsolilla voi sentään tämmöisessä tilanteessa olla varma että peli toimii.

Muuten on hyvin pelittänyt uusi PC, tullut pelattua loistavia pelejä joita ei ole pleikkarilla pystynyt. Starship Troopersia vuodelta 2005, myöskin Bully Scholarship edition tullut ostettua, vaikka vasta tuli pelattua läpi PS4:llä. Mount & Blade on aika huikea modilla joka antaa taistelu kentällä olla kerralla jopa 500 hahmoa. Ryse Son of Romea käytin testaamaan tämän vehkeen tehoja, ja helevetin nätiltä näyttää. BF3 näyttää ultralla paremmalta kun BF4 pleikkarilla, mutta en kyllä pärjää siinä hiirellä ja näppäimistöllä ollenkaan, niitten käyttöä pitää vielä opetella:D
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Nyt onkin tullut esille yksi PC pelaamisen ongelma. GTA4 on steamista ostettuna, ja sitä huvittaisi pelata, mutta kun ei voi. Alussa kun tulee R* Social club joka vaatii sisäänkirjautumista, joskus tulee failed to login, ja peli ei käynnisty, joskus hyvin harvoin tulee succesfully logged in, mutta peli ei käynnisty. Jos valitsee play offline, peli ei käynnisty. Interwebistä olen katsonut että aika yleinen ongelma, ja useita korjaus ehdotuksia kokeiltu, mutta ei saa peliä käynnistymään:confused:

Hauskahan tämä on kun ei pysty pelaamaan tuon mainion DMR ohjelman takia, vaikka on pelin täysin rehellisesti ostanut. Pitänee koittaa piratoida peli ja katsoa toimisiko sitten se versio. :mad:
Konsolilla voi sentään tämmöisessä tilanteessa olla varma että peli toimii.

Muuten on hyvin pelittänyt uusi PC, tullut pelattua loistavia pelejä joita ei ole pleikkarilla pystynyt. Starship Troopersia vuodelta 2005, myöskin Bully Scholarship edition tullut ostettua, vaikka vasta tuli pelattua läpi PS4:llä. Mount & Blade on aika huikea modilla joka antaa taistelu kentällä olla kerralla jopa 500 hahmoa. Ryse Son of Romea käytin testaamaan tämän vehkeen tehoja, ja helevetin nätiltä näyttää. BF3 näyttää ultralla paremmalta kun BF4 pleikkarilla, mutta en kyllä pärjää siinä hiirellä ja näppäimistöllä ollenkaan, niitten käyttöä pitää vielä opetella:D
Kyllä sen itekki huomaa että on fps peleissä välillä niin kusessa pc:llä ettei mitään järkeä. En mä hyvä konsolillakaan ole mutta silti :D
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Nyt oon ihan tyytyväinen tuohon omaan masiinaan vaikka se aika mopo onkin, riittää kyllä itselle! Lähinnä padilla pelailen. Steamin alesta tuli ostettua about 50e:llä sekalaisia pelejä joten tässä jokunen tovi menee varmasti niidenkin kanssa näprätessä. Just vaihdoin etupaneelin tuulettimet ja vielä pitäis laittaa WD:n 2 teran Black -kovo pelejä varten koneeseen kiinni. :p Olis muuten edullisesti pari ylimääräistäkin 2 TB WD Blackia jos jollain on tarvetta. :)

En edes ole ehtinyt vielä plussapelejä laittaa tältä kuulta lataukseen mikä on aika erikoista! :D
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Nyt onkin tullut esille yksi PC pelaamisen ongelma. GTA4 on steamista ostettuna, ja sitä huvittaisi pelata, mutta kun ei voi. Alussa kun tulee R* Social club joka vaatii sisäänkirjautumista, joskus tulee failed to login, ja peli ei käynnisty, joskus hyvin harvoin tulee succesfully logged in, mutta peli ei käynnisty. Jos valitsee play offline, peli ei käynnisty. Interwebistä olen katsonut että aika yleinen ongelma, ja useita korjaus ehdotuksia kokeiltu, mutta ei saa peliä käynnistymään:confused:
Hauskahan tämä on kun ei pysty pelaamaan tuon mainion DMR ohjelman takia, vaikka on pelin täysin rehellisesti ostanut. Pitänee koittaa piratoida peli ja katsoa toimisiko sitten se versio. :mad:
Konsolilla voi sentään tämmöisessä tilanteessa olla varma että peli toimii.

Itse sain tuon gta 4 toimimaan asentamalla koneelle manuaalisesti microsoftin games for windows paketin, tuohan siellä kiikastaa käynnistymisen kanssa koska koko palvelua ei enää ole, mutta kukaan ei ole viitsinyt sitä poistaa sitä käyttäneistä(onneksi ei kovin monesta) peleistä (tähänkin toki muutamia poikkeuksia, mutta gta 4 ei lukeudu niihin). Olikohan tuonkin asennuksessa vielä jotain kikkoja missä järjestyksessä piti mitäkin tehdä että rupesi toimimaan, en varmaksi muista kun joku hetki kun itse tuon pelin kanssa kulutin aikaa
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PC-pelaaminen

Itse sain tuon gta 4 toimimaan asentamalla koneelle manuaalisesti microsoftin games for windows paketin, tuohan siellä kiikastaa käynnistymisen kanssa koska koko palvelua ei enää ole mutta kukaan ei ole viitsinyt sitä pois sitä käyttäneistä(onneksi ei kovin monesta) peleistä. Olikohan tuonkin asennuksessa vielä jotain kikkoja missä järjestyksessä piti mitäkin tehdä että rupesi toimimaan, en varmaksi muista kun joku hetki kun itse tuon pelin kanssa kulutin aikaa
On tuo Games For Windows ainakin muutamasta pelistä poistettu palvelun lopetuksen jälkeen. Dirt 3 ainakin yksi peli joka sen ennen vaati mutta nykyään toimii Steamin kautta ja sen kaikki lisäritkin on laitettu ilmaiseksi peliin mukaan.
 
Ylös Bottom