Juu, näin tää kyllä on. Tosin rahallinen erotus ei välttämättä ole niin suuri, kuin hankintahinta kertoo. Ps plus, kalliimmat pelit, rajallinen ja kalliimpi lisälaitevalikoima, yms ovat pleikkarin elinkaarikustannuksiin laskettavia juttuja.
Minä annan suurta painoarvoa vaivattomuudelle. Pleikalla vaan pelaat ja pelaat. Laite kiinni ja se toimii. Lisälaitteet myös. Aina.
Ostin 2-3kk sit koneen. Käytännössä ekan viikon taistelin eri lisälaitteiden kanssa ja lopulta jouduin asentamaan koko Windowsin uusiksi, koska hajosi käytetty kiintolevy (jossa edes Windows ei ollut asennettuna). Sen jälkeen tein samat taistelut lisälaitteiden kanssa uusiksi.
Sen jälkeen eri näyttiksen ajuriversioilla on ollut ongelmia eri pelien kanssa. Seuraavat korjaa sen, mutta toiseen peliin tulee ongelmia.
No tänään aamulla muksu sai ensimmäisen koneensa lahjaksi noin klo 8. Nyt kello on 11 ja pääsi pelaamaan, sillä ei meinattu saada kuulokkeiden mikrofonia toimimaan. Ja kun se saatiin, alkoi uusi Xbox One ohjain herjailemaan virhettä ja taistelin 40min BT asetuksien kanssa et lähti toimimaan. Ja heti kun ongelmia on, joudun menee säätämään. Lisäksi joka pelin kohdalla säädetään graffa-asetukset ja mietitään et mikä toimii just omalla koneella.
Meillä on kaksi pleikkaa ja ostan yhden plussan alennuksesta ja yhden kerran pelit, joten voidaan pelata kahdella koneella samaan aikaan samaa peliä netissä vastakkain.
Steamin perhejako ei tätä mahdollista. Oli itseasiassa aika shokki, kun äsken tajusin etten voi itse pelata steamista yhtään mitään ylipäätään, jotta muksu voisi pelata niitä. Eli kaikki pelit on pakko ostaa kahteen kertaan. Puhutaan aika älyttömän isosta summasta esim ETS2 lisureineen.
Kyllä mä tän säätämisen myötä olen muistanut oikein hyvin miksi aikanaan luovuin pc:stä kokonaan ja siirryin konsoleihin.
En sitä sano, etteikö pc:llä kaikki olisi hienompaa ja pelit halvempia, mutta omalle vapaa-ajalle annan jonkun rahallisen arvon myös ja pidän kokonaisuutena konsolia paljon halvempana.