Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-pelaaminen

Aikahan tuon näyttää, jos tuo AMd:n smartshift tuo ps5:ssa selkeitä etuja laitevalmistajien mielestä, voi olla että tuo yleistyy PC pelikonepaketeissakin.
Piti oikein selvittää mitä tuo oikeasti tekee PC-puolella. Eli ilmeisesti ainakin toistaiseksi vaatii että kone on alusta asti suunniteltu tälle= (Gaming) läppäri. Jolloin tarpeen mukaan voidaan kuormaa PS5:n tapaan muuttaa CPU <--> GPU välillä. Boostataan toista toisen kustannuksella.
 
MoonTV:n Lupu rakentaa Jonnelle koneen. Helppoa se on, varsinkin nykyisin kun tuubista voi katsoa mallia ennen toimeen ryhtymistä.

 
Syksyllä kun rakensin konetta, niin youtube videoita varten ostin Hyperx Cloud 2 kuulokkeet, koska oli jotenkin mielikuva, että hyperx on tae hyvästä.
Olen kokoajan tapellut noiden kanssa, kun mikki on niin hiljaisena, ettei siitä tule mitään. Olen yrittänyt kaikkea mahdollista ja erillisellä softalla 30db vielä vahvistanut ääntä. Nyt olen sen kanssa tullut jotenkin toimeen, mutta kun noilla videoilla mun ääni on niin hiljainen, että meni lopulta hermot.

Tilasin äsken Blue Yeti Nano (linkki) mikin. Tosin tajusin vasta nyt, että joudun pitämään itsestäni katsoen oikealla mikkiä, joten kuuluukohan se jos ei ole suoraan edessä?
Lisäksi usb paikat täynnä koneesta, joten sillekin täytyy jotain keksiä.

Saakohan tälläisen (linkki) jotenkin fiksusti seinälle? Sit saisin tulemaan hyvin naaman eteen ja samalla säilyisi siellä. Nyt joudun siirtämään mikin aina pois kun lopettaa.
 
Nyt se on vihdoin tulossa, 25 vuotta myöhemmin C&C tekee paluun tällä upealla remasteroinnilla. Yritin tuossa jokuaika sit pelata C&C kokoelmaa mutta eihän ne pelit toimi nykyajan koneilla ja resoluutioolla joten tätä on odotettu.




Hintakin vain 20€




Kuuluu Origin Access Premieriin, joten "ilmainen" jos on sen jäsen.

Fyysiset versiot, saatavilla täältä

ic424x2frul41.png

Tätä pakettia odotellaan kieli pitkällä. Alkuperäiset ovat pc parhaimmistoa kautta aikain.
 
Vaikka tää nyt menee enemmän tonne lisälaite ketjuun, mutta koska tää liittyy vain pc puolelle, niin laitan tänne. Kuten tossa aikaisemmin sanoin, niin tilasin mikin ja on toi kyllä ihan käsittämätöntä miten iso ero voi olla.
Noi hyperx cloud II on olleet surkein ostos ikinä. Pleikalla mikki toimii, mut ton oman usb äänikortin kanssa pc:ssä taso on tätä..
Mutta tein vertailun hyperx täydellä herkkyydellä, mikki ”suussa kiinni” ja yeti nano noin 30cm päässä ja lähes 90 astetta sivussa mun naamasta. Hymy tulee ku on 6kk kärvistellyt mikin voimakkuuden kanssa.

 
Viimeksi muokattu:
Vaikka tää nyt menee enemmän tonne lisälaite ketjuun, mutta koska tää liittyy vain pc puolelle, niin laitan tänne. Kuten tossa aikaisemmin sanoin, niin tilasin mikin ja on toi kyllä ihan käsittämätöntä miten iso ero voi olla.
Noi hyperx cloud II on olleet surkein ostos ikinä. Pleikalla mikki toimii, mut ton oman usb äänikortin kanssa pc:ssä taso on tätä..
Mutta tein vertailun hyperx täydellä herkkyydellä, mikki ”suussa kiinni” ja yeti nano noin 30cm päässä ja lähes 90 astetta sivussa mun naamasta. Hymy tulee ku on 6kk kärvistellyt mikin voimakkuuden kanssa.


Mulla on ollu vuoden verran HyperX Cloud 2 ja oon kanssa taistellu tuon mikin kanssa. Usealla kaverilla kanssa on sama headset ja on kyllä pirun hankala välillä kuulla. Ehkä sitä sitten pitää mikrofonikaupoille lähteä.
 
Mulla on ollu vuoden verran HyperX Cloud 2 ja oon kanssa taistellu tuon mikin kanssa. Usealla kaverilla kanssa on sama headset ja on kyllä pirun hankala välillä kuulla. Ehkä sitä sitten pitää mikrofonikaupoille lähteä.
Kun pistää piuhalla pleikan ohjaimeen, niin pleikassa toimii ihan hyvin. Ongelma tuntuu olevan tuo usb ”kaukosäädin”, joka sisältää oman äänikortin.
Kaverin pojalla myös sama ja hänellä toimii ongelmitta.
En jaksanu enää ite taistella, meni niin hermo. Eikä kyllä alun perusteella Yeti Nano kaduta.
 
Ilmainen VR pulmapeli, tämän viikonlopun ajan. Saa pitää sen jälkeen.




Uusi Steam ohjain ehkä tulossa, vaihdettavilla osilla.

 
Viimeksi muokattu:
On tää RTX vaan ihana laite. Softapäivityksellä ruudunpäivitys kolminkertaistuu. Tällaista elinkaaritukea arvostaa. Nyt niitä tekoälyprossuja on saatu hyödynnettyä.

 
Valorantissa ensimmäinen peli ja samalla myös ensimmäinen voitto. Paljon on opeteltavaa, mikäli tässä haluaa pärjätä. Nyt on kuitenkin pelin parhaimmat hetket ennen kuin jengi osaa tätä liian hyvin.

 
Miten steamissa menee ennakkotilaukset? Peli on ostettu muualta ja koodi aktivoitu steamiin. Sitä ei ole ladattavissa, eikä vissiin edes ostettavissa vielä (motogp20).
Tuleeko steamissä mikään ladattavaksi ennakkoon, vai onko se joskus julkaisupäivän aikana vaan?
 
Miten steamissa menee ennakkotilaukset? Peli on ostettu muualta ja koodi aktivoitu steamiin. Sitä ei ole ladattavissa, eikä vissiin edes ostettavissa vielä (motogp20).
Tuleeko steamissä mikään ladattavaksi ennakkoon, vai onko se joskus julkaisupäivän aikana vaan?
Riippuu pelistä ja julkaisijasta. Ennakkolatauksesta on aina ilmoitus jossain, jos ei ole ennakkolatausta niin pelit julkaistaan yleensä joko samaan aikaan joka maassa, siitäkin on ilmoitus tai sitten normaaliin Steamin päivitys aikaan joka on muistaakseni noin 20.00 suomen aikaa.
 
Löytyykö täältä muita jotka pelailee Xbox One ohjaimella ja virallisella adapterilla langattomasti Win10.
Jostain syystä ohjain sammuilee kesken pelaamisen kun pelaa langattomasti, patterit on uudet ja matkaa adapteriin vain 1m joten ei ainakaan noista johdu, onkohan kyseessä joku yleinenkin ongelma.
 
Löytyykö täältä muita jotka pelailee Xbox One ohjaimella ja virallisella adapterilla langattomasti Win10.
Jostain syystä ohjain sammuilee kesken pelaamisen kun pelaa langattomasti, patterit on uudet ja matkaa adapteriin vain 1m joten ei ainakaan noista johdu, onkohan kyseessä joku yleinenkin ongelma.

Itellä kaksi ohjainta sekä virallinen adapteri ja ovat toimineet kuin junan vessa. Joskus vuosia sitten oli harvoin ongelmaa, ettei ohjain suostunut yhdistämään. Silloin muistaakseni piti parittaa ohjain uudestaan adapterin kanssa.

Ainakin näitä voisi koettaa:
1) Koita laittaa adapteri toiseen usb-porttiin. 2) Adapteri niin että näköyhteys siihen, että varmasti langattomana toimii. 3) Poista ohjain Windowsista ja parita uudelleen.
 
Mulla ei ole virallista adapteria, mutta isoja ongelmia oli. Vaikka BT palikka oli koneen etu-usb:ssä niin ei toiminut. Pistin puolen metrin usb jatkon väliin ja lähti toimimaan, vaikka tällä hetkellä se on noin 10cm päässä koneen kotelosta ja koneen takapuolella. Jotain häiriötä otti jostain.
 
Onko muilla kokemuksia vielä tosta DLSS 2.0:sta? Ite pelailin Deliver us the Moonia. Pyörii nätisti 4k, Detail High, ja muut ultralla (esim. Raytracing). Dlss 2.0 tuntuu oikeasti kovalta ja toimivalta jutulta. RTX2060 läppäriversio pyörittää tätä peliä nyt paremmin kuin Rtx2080ti ilman Dlssää.

Kone Lenovo legion y540 rtx 2060, i7-9750H, 16 GB Ram.
 
Onko muilla kokemuksia vielä tosta DLSS 2.0:sta? Ite pelailin Deliver us the Moonia. Pyörii nätisti 4k, Detail High, ja muut ultralla (esim. Raytracing). Dlss 2.0 tuntuu oikeasti kovalta ja toimivalta jutulta. RTX2060 läppäriversio pyörittää tätä peliä nyt paremmin kuin Rtx2080ti ilman Dlssää.

Kone Lenovo legion y540 rtx 2060, i7-9750H, 16 GB Ram.
Tähän mennessä itselle ainoa peli jossa dlss:stä ollut oikeasti apua on Minecraftin rtx beta maailmat. Siinä dlss on pakko pitää päällä että saa edes kohtalaiset fps luvut.
 
Ylös Bottom