Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-pelaaminen

Tähän mennessä itselle ainoa peli jossa dlss:stä ollut oikeasti apua on Minecraftin rtx beta maailmat. Siinä dlss on pakko pitää päällä että saa edes kohtalaiset fps luvut.
Pitääpä itse kokeilla, miten tuo vaikuttaa 4k resolla on/off. Mulle korkea reso on tärkeää, ja framerateksi riittää kyllä 60. Ei-PvP - peleissä saa myös vaeltaa vähän alaspäin, minimissän 45.
 
Oho nyt on kova


Ihmettelinkin mitä sieltä on tulossa kun normaalisti näkyy mitkä pelit saa ilmasiks mutta nyt näkyi vaan secret game.
 
Mielenkiintosta tietoa/huhuja pudonnut nvidian uudesta rtx sarjasta. On täysin selvää mitä täällä odotetaan eniten peliraudan osalta ja se ei ole ps5 tai XSX. Nyt on niin tiukkaa rautaa tulossa, että huhhuh.
 
Olin kyllä tietoinen ostaessani 2080Ti että nämä ensimmäiset ray tracing kortit ovat koekaniineja, kalliita alitehoisia kortteja. Mutta se on myös ainut kortti jolla pystytään uusimissa peleissä nauttimaan 4K karkista ilman että joutu karsimaan ihan kauheasti.

Nämä uudet huhut jos pitävät paikkansa niin 3000 sarjan kortit tulevat olemaan monstereita tehojen puolesta ja ray tracing tulee olemaan paljon parempi myös "halpis" korteilla. Jos hinnat pysyy vähintään samana niin 3080Ti lähtee ostoon, toki toivon että sen hinta saatais lähemmäs 1000€ mutta en usko näin tapahtuvan. Olettaen tietysti että nämä kortit on niin tehokkaita kun videolla väitetään.
 
Tehokkaiden näytönohjaimien hinnat ovat niin poskettomat, etten ole lähtenyt päivittämään vaikka alun perin niin oli tarkoitus. Tällä 1070ti:llä on hienosti pärjätty ja ruudunpäivitys pyörii peleissä siellä 100-200 fps välillä.
 
Riippuu ihan mitä pelaa ja millaisilla resoluutioilla. Jos pyörii hyvin ja riittävillä grafiikoilla, niin mitäpä sitä päivittelemään vielä. :)
Tossahan se pointti on. Jos tuntee tarvitsevansa sitä jerkkua,niin ei se auta kun raottaa lompakkoa. Jos taas pienempikin reso ja fps + karkit riittää,niin silloin pärjää vanhallakin raudalla.
-Nimimerkillä: Pitäis prossu vaihtaa,kun ei 7700 oikein ole linjassa 2080Ti kanssa.. :D
 
Itse kun vaihdoin konsoleista PC puolelle, päätin suosiolla keskittyä 1440p tasoon. Valinta tuntuu onnistuneelta, kun toistaiseksi ei juuri ole ongelmia ollut päästä 120-144hz 2070 superilla.

Toki poikkeuksia on ja etenkin rtx peleissä pyöritään lähempänä 60hz.

Periaatteessa tuolla 1440p tasolla ei tarvisi edes päivittää aikoihin, mutta VR käyttäjänä tuntuu että tuollainen 3080 Ti voisi olla juuri passeli jos Indexiä tms. ostelee. :D
 
Joo mulla oli kans tuo 1440p, vaikka pelaan 1,5m päästä 55” töllöllä.
ETS2 ollut ainut missä olen eron huomannut 1440 vs 4k ja siinäkin vain mittariston tarkkuutena. Pelaan suosiolla kaiken 1440p.
 
Tehokkaiden näytönohjaimien hinnat ovat niin poskettomat, etten ole lähtenyt päivittämään vaikka alun perin niin oli tarkoitus. Tällä 1070ti:llä on hienosti pärjätty ja ruudunpäivitys pyörii peleissä siellä 100-200 fps välillä.
No jaa, ite ostin uuden pöytäkoneen rtx2060 kera ja hintaa alle 800. Prossu i5-9400f, 16gb Ram ja 500 Gb ssd. Ja tuon dlssn kanssa 4k high+rt antaa riittävän fps:n. Ei nää nyt mun mielestä kalliita ole. 2022 sitten joko 3000-rtx tilalle tai 4000-sarjan värkki. Mutta kuten mainitsin, tuo dlss ja tekoäly on se suurin kehitysaskel. On se mehukasta, kun karvalakkimallin peli-pcstä saa maukasta 4k pelaamista raytracingillä!
 
Itselle paljon enemmän antaa VR.
Itelle VR tuottaa oksunmakuisia fiiliksiä. Mutta tosiaan, ei ole kallista. Eikä nettipelistä tarvi maksaa. Nyt 799€. Next-gen konsolin hinta noin 450€ ja ps plus/gold tekee sukupolven aikana 300 ja välipäivitys 450€ (pro tai x henkinen midlife upgrade) yhteensä 1200 €. 2022-23 hankin 4000-sarjan näyttiksen 500€ hinnalla. Pelaan edullisemmin ja nätimmin kuin konsolipelaajat. Silkkaa säästöä!
 
Itse odottelen 3080Ti:tä oikein innolla. 49" ultrawide 5120x1440 resolla tarttee jo potkua ihan hyvin että saa herkkuja ja sen +60fps jokaiseen peliin. Ja kyllähän tämä 32:9 kuvasuhde on ihan jäätävän siisti. Rahaa kaikki harrastukset maksaa, toiset enemmän kuin toiset. Ja 2080 Ti:stä saa erittäin hyvän hinnan kun tämän pois myy.
 
Itse odottelen 3080Ti:tä oikein innolla. 49" ultrawide 5120x1440 resolla tarttee jo potkua ihan hyvin että saa herkkuja ja sen +60fps jokaiseen peliin. Ja kyllähän tämä 32:9 kuvasuhde on ihan jäätävän siisti. Rahaa kaikki harrastukset maksaa, toiset enemmän kuin toiset. Ja 2080 Ti:stä saa erittäin hyvän hinnan kun tämän pois myy.
Juu. Eihän nää kortit kalliita ole moniin muihin harrastuksiin verrattuna. Itselle pelaaminen on niin rakas harrastus, että en enää jaksa sitä 30 fps spedeilyä.
 
Juu. Eihän nää kortit kalliita ole moniin muihin harrastuksiin verrattuna. Itselle pelaaminen on niin rakas harrastus, että en enää jaksa sitä 30 fps spedeilyä.

Seuraavasta televisiosta katsellaan myös näyttöä tietokoneelle. Konsoliohjaimella mennään myös siellä. Ilmainen verkkopeli, ruudunpäivitys kohdallaan aina, ei trophyja, ei fyysisiä pelejä sekoittamassa hinnoittelua, halvemmat pelit... mitäs vielä? Miinuksena turha säätö ja cheatterit.
 
Ylös Bottom