Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-pelaaminen


Tuommoinnen lähti äsken tilaukseen. Tulee olemaan varmaan järisyttävä päivitys kun olen aiemmin pelannut vain 60 hertzin näytöllä.

Onko jollain foorumilaisella kokemuksia? Siksi pieni koko kun pöydälle ei mahdu ainakaan tällä hetkellä kun 2 tämän kokoista.
Aivan kammottava ero miten paljon parempi tämmöiseltä on pelata. :eek:
 

Tuommoinnen lähti äsken tilaukseen. Tulee olemaan varmaan järisyttävä päivitys kun olen aiemmin pelannut vain 60 hertzin näytöllä.

Onko jollain foorumilaisella kokemuksia? Siksi pieni koko kun pöydälle ei mahdu ainakaan tällä hetkellä kun 2 tämän kokoista.
Jos halut 20 € halvemmalla niin täältä löytyisi kun hintahistoriaa selvitin. https://www.jimms.fi/fi/Product/Sho...monitori-musta-end-of-school-tarjous-norm-179
 
749e hinta on kyllä halpa noin tasokkaasta laitteesta.


Miten tuon nyt ottaa. Tähän saakka WMR laitteet on olleet heikkotasoisia sekä insideout seurannassa että ohjaimien laadussa ja seurannassa. Myös steam pelien käytössä, erityisesti ohjaimien tunnistamisessa steamissa, on ollut erilaisia ongelmia.

Ennenkuin noista tulee tarkempaa tietoa ja arvioita, on mahdoton sanoa osuuko laite 300€ rift S:ää kalliimpana maaliinsa. Resoluution lisäys on toki hyvä asia, mutta vaatii potkua PC puolellakin.
 
Voiko olettaa, että jos ostaa GTX 2060 -näytönohjaimen niin sillä voisi pelata turvallisesti ainakin kolme vuotta mikäli asetuksien kanssa hieman säätää? Ei tekisi mieli ostaa tietokonetta, joka menee jo vuodessa käyttökelvottomaksi uusien pelien suhteen.
 
Voiko olettaa, että jos ostaa GTX 2060 -näytönohjaimen niin sillä voisi pelata turvallisesti ainakin kolme vuotta mikäli asetuksien kanssa hieman säätää? Ei tekisi mieli ostaa tietokonetta, joka menee jo vuodessa käyttökelvottomaksi uusien pelien suhteen.

Meinaat varmaan RTX 2060 ? Olisi hyvä mainita resoluutio jolla pelaa jos kyselee raudasta. 1080p veikkaisin että riittää mutta 1440p tuskin enää, ellei 30 FPS haluaa pelata.
 
Meinaat varmaan RTX 2060 ? Olisi hyvä mainita resoluutio jolla pelaa jos kyselee raudasta. 1080p veikkaisin että riittää mutta 1440p tuskin enää, ellei 30 FPS haluaa pelata.
On vaan toi 1080 reso niin prossupainotteista, että useammassa pelissä ainakin mulla AMD 3600 + 5700 XT combolla fps on huonompi 1080:llä kuin 1440:lla. Et ainakin itse olen asennoitunut pitämään vuosien saatossa reson, mutta tiputtamaan karkkia ruudulla.
 
On vaan toi 1080 reso niin prossupainotteista, että useammassa pelissä ainakin mulla AMD 3600 + 5700 XT combolla fps on huonompi 1080:llä kuin 1440:lla. Et ainakin itse olen asennoitunut pitämään vuosien saatossa reson, mutta tiputtamaan karkkia ruudulla.

EI kyllä ole kovin hyvin optimoituja pelejä jos resoa suurentamalla kasvaa framerate, en ole moista itse nähnyt koskaan.

Tai sitten prossu on pullonkaulana 1080 resolla, jota ei kyllä 3600 kanssa luulis käyvän.
 
EI kyllä ole kovin hyvin optimoituja pelejä jos resoa suurentamalla kasvaa framerate, en ole moista itse nähnyt koskaan.
Ei ole oikeastaan ainutkaan peli nostanut fps:ää kuin max 5-10 kun on reson tiputtanut. GPU kuorma laskee 99:stä sinne 20-30% tienoille, mutta fps pysyy samana tai aavistuksen parempana. Sit esim Snowrunnerissa on epätasaisempi ja ~5fps pienempi kuin isommalla. Ja AC Odyssey ja Forza Horizon 4, sama homma. 1440 ja 4k pyörii nätisti, mutta 1080 resolla heittelyä heti ja fps ei parane. Tuo on niin 1440p kortti kuin olla ja voi ja prossupainotteisilla resoilla/peleillä ei 3600 prossu pysty ihmeisiin.
 
Tuossa on 12 peliä RTX 2060 testattu sekä 1080p että 1440p ja joka kerta resoluutiota nostaessa framerate putoaa radikaalisti, tämän päivän peleissä 1440p on pelattavissa tuolla kortilla mutta onko enään 3v päästä, en usko.

 
Tuossa on 12 peliä RTX 2060 testattu sekä 1080p että 1440p ja joka kerta resoluutiota nostaessa framerate putoaa radikaalisti, tämän päivän peleissä 1440p on pelattavissa tuolla kortilla mutta onko enään 3v päästä, en usko.
Kyllä mä uskon et on. Ei millään ultra asetuksilla, mutta on.
Onhan tälläkin hetkellä noi vanhat 10xx sarjan kortit edelleen sellasia et ultra asetuksilla pyörii 1080 resolla ongelmitta, ihan uusimmissa joutuu karkkia tiputtamaan.
Nyt mennään korteissa 1440 resolla samalla tavalla. 2v päästä ultrasta highlle, sieltä vähän heikompaan, mutta uskon et pyörii ihan kevyesti vielä.
 
Tässä on myös konsolisukupolvi vaihtumassa näillä näppäimillä ja iso osa nykyisistä pc-peleistä on vielä tehty enemmän tai vähemmän noiden ikivanhojen konsolien ehdoilla. Luulisi että vähän pc:lläkin laitteistovaatimukset hyppää jossain kohtaa konsosukupolven myötä.
 
Tässä on myös konsolisukupolvi vaihtumassa näillä näppäimillä ja iso osa nykyisistä pc-peleistä on vielä tehty enemmän tai vähemmän noiden ikivanhojen konsolien ehdoilla. Luulisi että vähän pc:lläkin laitteistovaatimukset hyppää jossain kohtaa konsosukupolven myötä.
Se vaan tapahtunee kohtuu isolla viiveellä, kun vielä pari vuotta vedetään multiplattarit myös vanhalle raudalle. Veikkaan et tuo tapahtuu silloin kun on näyttiksen vaihto kuitenkin edessä.
 
Ylös Bottom