Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-pelaaminen

Läppärit on vähän nihkeitä päivitellä, mutta tarkempi mallinro voisi vähän auttaa. Noilla tiedoilla löytyy muutamaa eri versiota. Toinen on niin pistät koneen tietoja Jimmylle ja tiedustelet heiltä että mitä sinne menee.

Nitro AN515-56 näyttää olevan tarkka malli, pitää Jimmsiltä kysellä vähäsen ellei joku muu kerkiä noilla tiedoilla heittää.
 
Nitro AN515-56 näyttää olevan tarkka malli, pitää Jimmsiltä kysellä vähäsen ellei joku muu kerkiä noilla tiedoilla heittää.
No tuolla tiedolla löytyi vähän infoja, näyttis tosi taitaa olla eri. :D

Tuon mukaan sielä olisi 8GB
DDR4 SDRAM
Nopeus3200 MHz
Nimellisnopeus3200 MHz
Koko tai muotoSO-DIMM 260-pin

Voi olla että on varmempi kysyä Jimmyltä. :)
Suosittelen muuten sitten laittamaan sen 32GB sitä rammia sinne. 16GB on useimissa tapauksissa riittävä, mutta ei tuosta 32 haittaakaan ole.
 
Hellou, poika sai joululahjaksi aikalailla kevyen pelikannetavan: Acer Nitro 5 i5-11/8/512/3050/144Hz

Ajattelin kuitenkin päivitellä tota keskusmuistia suurempaan niin kyselisin että millainen kampa kannattaisi laittaa ja mistä tietää mitä tämä tukee? Ajattelin siihen 16-24 gigaan päivitellä?

Mä oon käyttäny HWiNFO ohjelmaa, sillä saa näppästi näkyviin kaiken mitä kone on syönyt. Kannattaa myös tsekata ihan valmistajan sivut ja manuaalit, sieltä pitäis löytyä infoa mikäli omatoiminen päivitys on mahdollista.
 
No tuolla tiedolla löytyi vähän infoja, näyttis tosi taitaa olla eri. :D

Tuon mukaan sielä olisi 8GB
DDR4 SDRAM
Nopeus3200 MHz
Nimellisnopeus3200 MHz
Koko tai muotoSO-DIMM 260-pin

Voi olla että on varmempi kysyä Jimmyltä. :)
Suosittelen muuten sitten laittamaan sen 32GB sitä rammia sinne. 16GB on useimissa tapauksissa riittävä, mutta ei tuosta 32 haittaakaan ole.

3050 on näyttiksenä tosiaan :D
Mä oon käyttäny HWiNFO ohjelmaa, sillä saa näppästi näkyviin kaiken mitä kone on syönyt. Kannattaa myös tsekata ihan valmistajan sivut ja manuaalit, sieltä pitäis löytyä infoa mikäli omatoiminen päivitys on mahdollista.

Neuvosta vaari:

20230316_112233.jpg

Elikkä tälläiset tiedot kaivettiin esille. Pitää jimiltä kysellä vielä että mitä he suosittelisivat kuten @DarkSide meinasi.
 
Viimeksi muokattu:
Jimmsiltä vastattiin niin suosittelivat tälläistä kampaa kaveriksi:


Mulla ei oo hirveenä näistä kokemusta mutta voiko 1600mhz kampa toimia 3200mhz kaverina?

Kannattaa odottaa tähän vielä jonkun minua viisaamman vastausta, mutta itse olen aina ollut hieman nihkeä ajatukselle eri kokoisista kammoista. Tuossahan olisi nyt 8gb ja 16gb. Ehkä ne nykykoneissa toimivat paremmin, mutta ainakin ennen vanhaan se ei ollut suositeltavaa.

Muistityyppinä sulla näkyy DDR4-3200 jolloin sen pitäis olla yhteensopiva. Mutta kuten sanoin, odota vielä viisaampien vastauksia:)
 
Kannattaa odottaa tähän vielä jonkun minua viisaamman vastausta, mutta itse olen aina ollut hieman nihkeä ajatukselle eri kokoisista kammoista. Tuossahan olisi nyt 8gb ja 16gb. Ehkä ne nykykoneissa toimivat paremmin, mutta ainakin ennen vanhaan se ei ollut suositeltavaa.

Muistityyppinä sulla näkyy DDR4-3200 jolloin sen pitäis olla yhteensopiva. Mutta kuten sanoin, odota vielä viisaampien vastauksia:)

Kiitän vastauksistasi joka tapauksessa, siittä ohjelmasta oli apua minkä käskit ladata :)
 
Jimmsiltä vastattiin niin suosittelivat tälläistä kampaa kaveriksi:


Mulla ei oo hirveenä näistä kokemusta mutta voiko 1600mhz kampa toimia 3200mhz kaverina?
Eri nopeuksiset kammat toimii sen hitaaman kamman ehdoilla. Nykyään ei pitäisi olla mitään ongelmaa käyttää 8gb ja 16gb kampoja yhdessä, kunhan vaan ne on muutoin samoilla spekseillä. Mutta nyt pitää kysästä että mistä tuo 1600mhz löytyi? Ainakin speksien mukaan tuossa siis on 3200mhz kampa.
 
Eri nopeuksiset kammat toimii sen hitaaman kamman ehdoilla. Nykyään ei pitäisi olla mitään ongelmaa käyttää 8gb ja 16gb kampoja yhdessä, kunhan vaan ne on muutoin samoilla spekseillä. Mutta nyt pitää kysästä että mistä tuo 1600mhz löytyi? Ainakin speksien mukaan tuossa siis on 3200mhz kampa.
20230316_112233.jpg

Tossa yhdessä palkissa lukee ainakin 1600mhz. Ei olisi ihme jos ymmärrän jotain väärin :D
 
Juu selkis. Toi softan näyttämä lukema pitää kertoa kahdella, niin saa sen oikean lukeman. Siihen oli joku syy miksi noi näyttää sen noin, mutta en sitä muista enään. Joten kyllä Jimmyn suositus on ihan pätevä.

Okei kiitos! Tietääpä mitä päivitellä kevään mittaa :) kiitos myös @DarkSide sulle vastauksista!
 
Pelaileeko täällä kukaan Insurgency: Sandstormia PCllä? Ostin alesta tuon ja tuntuu, että olis peliseuran kanssa parempi pelata. Vasta tunti takana itellä, että en ole mikään velho tässä vielä.
 
Mulla on läppäri missä on Ryzen 5 5600H, 16gb ram ja rtx 3060. Mietin, että miten tollaselle laitteella toimis Elden Ring?
 
Ylös Bottom