Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC vs Mac (ja vähän Linux)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

= tästä en pysty keskustelemaan kanssasi eikä keskustelua ole henkilökohtaisuuksiin meneminen!
En kyllä mielestäni mennyt henkilökohtaisuuksiin. Sanoin logiikkaasi järjettömän tyhmäksi, en sanonut että sinä olet järjettömän tyhmä.

E:Ja BTW se ei ole mikään mielipide vaan fakta, voin perustella laajemmin jos oikeasti koet sen tarpeelliseksi.

Vastaus: PC vs Mac (ja vähän Linux)

En nyt muista mikä viruksentorjunta on, oisko fsecure ja sen kun poistat (ehkäpä ei jotenkin väärin), niin et pysty asentamaan uutta tilalle. Paitsi kun sörkkii rekisteristä ne pois. Ja viimesyksynä viimeksi tän tehnyt.

Kuulostaa McAfeelta. Tunnetusti saatanan vittumainen poistaa kokonaan, mut siihen löytyy työkalu McAfeen itsensä julkaisemana jos en ihan väärin muista.

Mitä tohon viruskeskusteluun tulee, mulla ei ole Windows-koneessa ollut viruksia sitten XP SP1-aikojen tai olisiko jopa ollut sitä ennen? Uusissa Windowseissa tulee sisäänrakennettu, toimiva palomuuri ja virustorjunta, ja rehellisesti sanottuna en kyllä muista että sen jälkeen kun otin Vistan käyttöön olisi mitään ongelmia ollut. Duunin puolesta sitten on nähnytkin vaikka millaista virusta koneissa (tosin niissä yleensä XP tai Vista ilman SP:tä...), yleensä nää tulee aina joko waren tai epämääräisten pokesivujen takia, joten jos ei wareta ja katso pokee luotettavien sivustojen ulkopuolelta niin mitään ongelmia ei kyllä yleensä tule.

Oon käyttäny Windowseja 3.11 eteenpäin joka versiota, mäkkejä on tullut Mac Minin ekasta versiosta asti käytettyä ja eri Linux-distroja myös on tullut käytettyä useita, pääasiassa tosin Ubuntu/Kubuntu melkein alusta asti. Tältä pohjalta sanottuna Windowsit seiskasta eteenpäin on ollut kevyesti miellyttävimpiä käyttää, ja toki pelaamiseenhan noi on edelleen parhaita, tiedä sit muuttuuko tilanne joskus kun Linuxin pelituki paranee jatkuvasti. Mut tää on tietty vaan IMO, esimerkiksi mun isoveli vannoo mäkkien nimeen, mut se taitaa johtua enimmäkseen läppärien build qualitystä kun joutuu duuninsa puolesta kantamaan MacBook Protaan paljon mukanaan - jos en ihan väärin muista niin siinäkin koneessa on sitten boot campin kautta Windows 7, jolla tekee duunit ;-)

Itse taas käytän töissä päivittäin seiskaa ja on ku lomalle pääsisi kun kotiin pääsee mäkin ääreen.

Onko mäkki niinkuin löhöloma? Eli: mitään ei tarvitse/voi tehdä. :D

Tavallaan. Mulle on iso juttu jo se, et lataan uuden softan, niin raahaan sen ohjelmat kansioon. Ei ainuttakaan next, next, next, Finnish painallusta. Sama juttu poistamisessa. Ohjelma roskakoriin ka se on siinä.

Raahaus on kauhean vaivalloista.

Windowsilla ei tarvi kuin painaa nextiä kerran-pari kertaa.

Miksi ostaa tonnin kone jos ei aio sillä pelata?
8)
Jos ei halua parin vuoden välein vaihtamassa tietokonetta, niin tonnin koneella pärjää selkeästi useamman vuoden (itsellä menossa nyt viides vuosi, eikä näyttäisi olevan ongelmia hidastumisen kanssa vieläkään, uusimpia pelejähän tällä ei enää pelata ollenkaan).

Mielestäni tuo päivitystiheyden pidentäminen on jo yksi hyvä syy.

Jos ei halua parin vuoden välein vaihtamassa tietokonetta, niin tonnin koneella pärjää selkeästi useamman vuoden.

Mielestäni se on jo yksi hyvä syy.

Miksi vaihtaa parin vuoden välein jos et sillä pelaa?

+1 No nyt olet asian ytimessä!
;)
Ootko varma että haluat taas ottaa asian puheeksi, mun mielestä tälläinen logiikka on edelleenkin aivan älyttömän tyhmä:
Kone ei takkuile = ei haittaohjelmia
Kone takkuilee = haittaohjelmia

Mites 300-400e mäkki? Ainiin, eihän sellasia ole ;)

Ootko varma että haluat taas ottaa asian puheeksi, mun mielestä tälläinen logiikka on edelleenkin aivan älyttömän tyhmä:
Kone ei takkuile = ei haittaohjelmia
Kone takkuilee = haittaohjelmia

Mites 300-400e mäkki? Ainiin, eihän sellasia ole ;)

No mikä siinä 2-3 vuotta vanhassa pc win koneessa sit saa sen hidastumaan ja tökkimään?

No mikä siinä 2-3 vuotta vanhassa pc win koneessa sit saa sen hidastumaan ja tökkimään?

Sama asia kuin Linux ja Mac -koneissakin. Se normaali softien vaatima raudan kasvu. Eihän se tietenkään töki, jos pyörität päivittämättä sillä niitä kolme vuotta vanhoja softia.

Täällä on päivittäisessä käytössä Macbook Pro 13" (Mid 2009), joka ostettu käytettynä 2010 hintaan 650€. Kaikki peruskäyttö sujuu ja tuleepa tällä taisteltua vielä Lightroomissa Canonin järkkärin raw-kuvien kanssa. Käyttiksenä uusin Mavericks (^ viitaten yllä olevaan kommenttiin normaalista softien vaatimasta raudan kasvusta.)

Itse käytännössä lopetin pc-pelaamisen, kun 2007 syksyllä ostin Xbox 360. Siihen asti olin aina muutaman vuoden välein päivitellyt ja kasaillut koneet itse. Samalla pc vaihtui mäkkiin. Xbox meni myyntiin kun tilalle tuli PS3 syksyllä 2011.

Tässä tunnutaan nyt vääntävän kokoajan vain pelkästään hinta vs. grafiikka. Itse en välittäisi enään kyhjöttää tietokonetuolilla pöydän ja näytön ääressä hiirtä ja näppäimistöä räpläten, kun vaihtoehtona on lösähtää sohvalle videotykin ja 5.1 kaiutinjärjestelmän ääreen. Onhan se myös mukava istua saman sohvan äärelle kavereiden kanssa pelaamaan.

Ja tuo inttäminen, että entä jos on valmiiksi jo tällainen ja tuollainen kone niin sillä 450€ saakin jo paljon parempaa mitä PS4 tarjoaa. Vaikka sattuisi löytymäänkin kotoa täysin pelikelpoinen kone jostain syystä, niin en minä silti sillä haluaisi pelata vaikka kuinka olisi paremmat grafiikat entä PS4 ikinä.

Täällä on päivittäisessä käytössä Macbook Pro 13" (Mid 2009), joka ostettu käytettynä 2010 hintaan 650€. Kaikki peruskäyttö sujuu ja tuleepa tällä taisteltua vielä Lightroomissa Canonin järkkärin raw-kuvien kanssa. Käyttiksenä uusin Mavericks (^ viitaten yllä olevaan kommenttiin normaalista softien vaatimasta raudan kasvusta.)
Ja miten (tai siis kummalla tavalla) viittaat tällä viestiini?

Sama asia kuin Linux ja Mac -koneissakin. Se normaali softien vaatima raudan kasvu. Eihän se tietenkään töki, jos pyörität päivittämättä sillä niitä kolme vuotta vanhoja softia.

Täällä on päivittäisessä käytössä Macbook Pro 13" (Mid 2009). Käyttiksenä uusin Mavericks (^ viitaten yllä olevaan kommenttiin normaalista softien vaatimasta raudan kasvusta.)

Ja miten (tai siis kummalla tavalla) viittaat tällä viestiini?

Näin.

Ylös Bottom