Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PCars Formula Rookie sarja, kausi päättynyt, kiitos kaikille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Nyt on mullaki toi sync to race. Piti solo modesta laittaa s to r näkyviin,muuten ei näkynyt tota onlinessa.

Sama juttu itsellä ja vaikka valittisi sen sync to race niin slotit ei vaihdu vaan koko kisan on sama sää kuin slot 1

Sama juttu itsellä ja vaikka valittisi sen sync to race niin slotit ei vaihdu vaan koko kisan on sama sää kuin slot 1

Mulla kyllä sade alkoi, mutta ilmeisesti tuo on hyvin epäluotettava. Miten pitkä slotti on realiajassa? Eli jos ajaa 12 kierroksen kisan niin kumpi on parempi, 2 vai 10?

Mulla kyllä sade alkoi, mutta ilmeisesti tuo on hyvin epäluotettava. Miten pitkä slotti on realiajassa? Eli jos ajaa 12 kierroksen kisan niin kumpi on parempi, 2 vai 10?

60 min on reali. 2x on 30 min ja 10 x on 6 min. Tosin vaikka valitteis 2x niin se sää ehtii kyllä vähän muuttua loppuakohden vaikka ois vasta 20 minuuttia ajanut. Tyyliin jos eka slotti on sadetta ja seuraava slotti clear ja ajaa sen 20 minuuttia niin sadetta tulee enää hyvin vähän.

Joo tein tossa hiukan testejä ja mun mielestä fiksuin olisi 10x ja kolme slottia. Clear+random+random. Siinä oli esim just donningtonissa sopivasti 4 kierrosta per slotti.

Jos muille käy? Ajelin tosiaan muutaman testikisan ja tuo tuntui parhaimmilta.

Oma ehdotukseni ois..ajetaan tää eka kisa kuivalla. Ja seuraaviin kisoihin voidaan ottaa muitakin säätiloja. Ehdittäis ainakin paremmin testata miten noi slotti yms.jutskat toimii käytännössä.:)

Sekin käy, ei väliä. Itsehän ajaisin vain kuivalla jos sais päättää. Oli tosi kauhea ajaa sateella toi. :D

Sekin käy, ei väliä. Itsehän ajaisin vain kuivalla jos sais päättää. Oli tosi kauhea ajaa sateella toi. :D
Ni ja onhan oikeastikin kisaviikonloppuja ilman sateita,toki myöskin sateiden kera. Mut en kyl toivo ett joka kisaan laitetaan sadetta yms.

Hyvä että selvis. Bugeja riittää näköjään bugien päälle.

PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Vedetäänkö niin, että otetaan täysin kuiva eka kisa ja otetaan seuraava kisa kolmen slotin randomilla, kolmas kisa vaikka kokonaan sateella, neljäs taas randomeilla ja sit kaks viimistä taas täysin kuivalla?

Jep, hyvä ehdotus.

Vedetäänkö niin, että otetaan täysin kuiva eka kisa ja otetaan seuraava kisa kolmen slotin randomilla, kolmas kisa vaikka kokonaan sateella, neljäs taas randomeilla ja sit kaks viimistä taas täysin kuivalla?
Ois ainakin 3 kisaa täysin kuivalla. Sarjan järjestäjänä itehän voit/saat tehä päätökset. Toki onhan se hyvä ku kysyy osallistujien mielipiteitäkin,kuten oot tehnytkin.:)

Ehdotus, ajetaan eka kisa kuivalla kuten olette pohtineetkin. Tehdään päätökset jatkosta ekan kisan kokemuksien jälkeen. Itse tiedän olevani sieltä epävarmemmasta päästä kisakuskeja ja ajatus vesisateesta haiskahtaa ulos-/peräänajolta tai todella jäätävän hitaalta ajamiselta. Doningtonia olen yhdessä lobbyssä heavy fog asetuksilla joutunut ajamaan ja jäin suosiolla pilttuuseen katselemaan kun ajolinjaviivoituksella ajelevat hoitivat homman himaan hernerokassa. Ilman viivoitusta olisi rata pitänyt olla takaraivossa, päätin olla pilaamatta muiden kisaa.

Ekassa kisassa näkee mimmosta sähläystä siellä on vakiona ja kestääkö se sähläyksen ja kolaroinnin määrä vielä vesikelikisojen haasteet :)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Ehdotus, ajetaan eka kisa kuivalla kuten olette pohtineetkin. Tehdään päätökset jatkosta ekan kisan kokemuksien jälkeen. Itse tiedän olevani sieltä epävarmemmasta päästä kisakuskeja ja ajatus vesisateesta haiskahtaa ulos-/peräänajolta tai todella jäätävän hitaalta ajamiselta. Doningtonia olen yhdessä lobbyssä heavy fog asetuksilla joutunut ajamaan ja jäin suosiolla pilttuuseen katselemaan kun ajolinjaviivoituksella ajelevat hoitivat homman himaan hernerokassa. Ilman viivoitusta olisi rata pitänyt olla takaraivossa, päätin olla pilaamatta kuiden kisaa.

Ekassa kisassa näkee mimmosta sähläystä siellä on vakiona ja kestääkö se sähläyksen ja kolaroinnin määrä vielä vesikelikisojen haasteet :)

Eilen ajelin testiksi itse sateella ja rankkasateella donningtonia ja jopa ratilla olin useammin hiekalla, kuin radalla. Ei tuntunu pysyvän tuo rookie ollenkaan lapasessa.

Ajeetaan tosiaan jokatapauksessa kuivalla eka kisa ja pidetään mun ehdotus voimassa, siihen voi vapaasti kommentoida.

Force Realistic Driving Aids: no

Onko tästä muilla eriäviä mielipiteitä? Onko omena abs käytössä? Entä stability control? Traction Control? Ettei vahingossa harjoittele väärillä asetuksilla.

Vaikka ne olisi päällä niin pelaajan on kai omista pelin asetuksista ne ajoavut vielä laitettava päälle. Mitä järkeä on pelata simulaattoria ajoavustuksilla? Turhaa arcaden tavoittelua.

Ihan siksi, että sarjassa on mukana pädipelaajia, jotka eivät ole juurikaan pelanneet ajopelejäkään välttämättä. Rattimiehet pelaa ilman apuja muutenkin, niin ei ole multa pois jos siellä huonommat pädikuskit pystyy ajamaan nautinnollisemmin.

Itselläni ei apuja ole käytössä. Loppupeleissä avut hidastaa kierrosaikaa jokatapauksessa. Ne jotka vielä ei kunnolla osaa pelata, niin ne on ilman apuja todella rajusti kärkeä jäljessä, joten tuolla voidaan heille taata paremmat onnistumismahdollisuudet.

Millaisia aikoja ootte ajanu? Nyt pädillä oon saanut hiukan ideaa autosta ja 1: 14 pitäisi saada puhki useammin.

Joko 1:10 on esillä? :eek:

Millaisia aikoja ootte ajanu? Nyt pädillä oon saanut hiukan ideaa autosta ja 1: 14 pitäisi saada puhki useammin.

Joko 1:10 on esillä? :eek:
AI:ta vastaan aika-ajoissa 1.13.2 paras, kisassa keskimäärin 1.14.2-1.14.8.
Simo nyt vetää varmaan 1.05 :D

Juu, siellä on hurjia nimiä gridissä.

Noin yleisesti pienenä muistiona: kierroksia on 12

ja ekassa mutkassa voi vain hävitä pelin.

Otetaan iisisti.

Avorenkaiset rankaisee kovaa kosketuksista. Onneksi sadetta ei luvannut ekaan ksaan. :p

Jep, etenkin ekat puolikierrosta mennään oikeasti peilejä katsoen ja mennään mutkat niin varovasti, ettei sisämutkasta liu'uta vahingossakaan ulos toisen kylkeen.

Virheitä tulee aina, eikä ymmärtääkseni sarjan ole tarkoitettu olla übertiukka - kunhan selvennän kantaani.
Mulla itellä on suuria vaikeuksia pädillä hyökätä mutkissa sijoitusten perässä, joten 85%:sesti isken. :o

Ylös Bottom