SiLLiMuNaVoi
Member
Korvaava sarja Formula Gulf 1000 -sarjalle (Formulaliiga). Viime kisan jälkeen oli puhetta että korvattaisiin Gulfit sarjalla, missä ajettava auto vaihtuisi aina joka osakilpailuun. Silti pelattaisiin ns. kausimuotoisesti. Olen nyt oman visioni saanut jotenkin valmiiksi, mutta tarkoitus olisi että suunniteltaisiin sarja ja kausi yhdessä ennen sen aloittamista.
Kerro monta osakilpailua pitäisi olla, kuinka pitkät kisat, montako lähtöä per kisa vkl, mitä autoja milläkin radalla, kuinka pisteet jaetaan, milloin kausi aloitetaan jne.
listaa autoista/radoista mitkä voisivat sopia yhteen.
Tuli yllättävän montakin vaihtoehtoa. Kauden pituus olisi ehkä hyvä pitää 7-10 osakilpailun mittaisena, mutta toki 20 osakilpailun mittainen kausi pysyisi mielenkiintoisena jos jakaa pisteet mahdollisimman tasaisesti. Esim. (15-14-13-12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1-0 periaatteella). Yhden lähdön kisoissa olisi jaossa tuplapisteet.
Kaikki kisat voitaisiin ajaa kuivalla, mutta joissakin luokissa missä sateen tullen ei tarvitse vaihtaa edes renkaita, niin voisi olla paikoin edes kevyttä sadetta vaihtelun vuoksi.
Circuit des 24 Heures du Mans - voitaisiin myös ajaa lemansin tyylisesti vuorokauden ympäri ja joidenkin luokkien toiset lähdöt voitaisiin ajaa ainakin osittain hämärässä ajovalojen kanssa.
Ajot voisi alkaa vaikka Klo 20:30 30 min harjoituksilla. Sen jälkeen 15 min aika-ajo, 5 min warm-up, 15 min eka kisa, pieni tauko, 15 min aika-ajo, 15 min toinen kisa. Jos vain yksi lähtö niin joku 30-40 min kisa.
Ennen harjoituksia laitan kaikille kutsua menemään. Jos on pelkoa että kaikki ei mahdu mukaan, niin kutsun MM-pisteiden mukaisessa järjestyksessä. Eli jos on pisteissä esim. sijalla 16 niin pitäisi mahtua joka kerta mukaan jos vain liittyy heti kun kutsu saapuu.
Sitten ei muuta kun avautumaan millainen sarjan/kauden pitäisi olla! Mieluiten perustelee aina mielipiteensä
Kerro monta osakilpailua pitäisi olla, kuinka pitkät kisat, montako lähtöä per kisa vkl, mitä autoja milläkin radalla, kuinka pisteet jaetaan, milloin kausi aloitetaan jne.
listaa autoista/radoista mitkä voisivat sopia yhteen.
Mercedes-Benz AMG C-Coupe DTM (1 lähtö)
Hockenheim GP
Ford Sierra RS500 Cosworth Group A (2 lähtöä)
Sonoma Raceway GP
Ginetta G40 Junior (2 lähtöä)
Brands Hatch GP
250cc Superkart (2 lähtöä)
Silverstone GP
Formula C (1 lähtö)
Sakitto GP
Ford Escort Mk1RS1600 (2 lähtöä)
Willow Springs International Raceway
Marek RP 339H LMP1 (1 lähtö)
Circuit des 24 Heures du Mans
125cc Shifter Kart (2 lähtöä)
Greenwood Karting Circuit
Ford Focus (2 lähtöä)
Azure Coast
BMW M3 GT4 (1 lähtö)
Brno
Formula Rookie (2 lähtöä)
Azure Circuit
Radical SR8-RX (1 lähtö)
Circuit de Spa-Francorchamps
Ford Zakspeed Capri Group 5 (2 lähtöä)
Road America
Pagani Zonda R (2 lähtöä)
Autodromo Nazionale Monza GP
Caterham Seven Classic (2 lähtöä)
Cadwell Club Circuit
Mitshubishi Lancer Evolution X FQ400 (2 lähtöä)
Sakitto International
Lotus 98T Renault Turbo (1 lähtö)
Nordschleife
Renault Clio Cup (2 lähtöä)
Imola
Formula Gulf 1000 (1 lähtö)
Dubai Autodrome GP
Audi R8 LMS Ultra (1 lähtö)
Nürnburgring GP
Caper Monterey Stockcar (2 lähtöä)
Mazda Raceway Laguna Seca
Caterham Superlight R500 (2 lähtöä)
Silverstone National
Ruf RGT-8 GT3 (1 lähtö)
Bathurst
Marek RP 219D LMP2 (1 lähtö)
Le Circuit Bugatti
BMW M1 Procar (2 lähtöä)
Donington Park GP
Ariel Atom 300 Supercharged (2 lähtöä)
Cadwell GP
Ariel Atom 500 V8 (2 lähtöä)
Oulton Park International
BAC Mono (2 lähtöä)
Snetterton 300
Ford MkIV (2 lähtöä)
Watkins Glen Short
Ford Mustang Cobra TransAm (2 lähtöä)
Willow Springs International Raceway
GUMBERT apollo S (1 lähtö)
Circuit de Barcelona-Catalunya GP
Lotus78 Cosworth (1 lähtö)
Silverstone GP
Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution2 DTM (2 lähtöä)
Hockenheim Short
BMW 1-Series M Coupe (2 lähtöä)
Oschersleben GP
McLaren 12C (1 lähtö)
Dubai Autodrome GP
Hockenheim GP
Ford Sierra RS500 Cosworth Group A (2 lähtöä)
Sonoma Raceway GP
Ginetta G40 Junior (2 lähtöä)
Brands Hatch GP
250cc Superkart (2 lähtöä)
Silverstone GP
Formula C (1 lähtö)
Sakitto GP
Ford Escort Mk1RS1600 (2 lähtöä)
Willow Springs International Raceway
Marek RP 339H LMP1 (1 lähtö)
Circuit des 24 Heures du Mans
125cc Shifter Kart (2 lähtöä)
Greenwood Karting Circuit
Ford Focus (2 lähtöä)
Azure Coast
BMW M3 GT4 (1 lähtö)
Brno
Formula Rookie (2 lähtöä)
Azure Circuit
Radical SR8-RX (1 lähtö)
Circuit de Spa-Francorchamps
Ford Zakspeed Capri Group 5 (2 lähtöä)
Road America
Pagani Zonda R (2 lähtöä)
Autodromo Nazionale Monza GP
Caterham Seven Classic (2 lähtöä)
Cadwell Club Circuit
Mitshubishi Lancer Evolution X FQ400 (2 lähtöä)
Sakitto International
Lotus 98T Renault Turbo (1 lähtö)
Nordschleife
Renault Clio Cup (2 lähtöä)
Imola
Formula Gulf 1000 (1 lähtö)
Dubai Autodrome GP
Audi R8 LMS Ultra (1 lähtö)
Nürnburgring GP
Caper Monterey Stockcar (2 lähtöä)
Mazda Raceway Laguna Seca
Caterham Superlight R500 (2 lähtöä)
Silverstone National
Ruf RGT-8 GT3 (1 lähtö)
Bathurst
Marek RP 219D LMP2 (1 lähtö)
Le Circuit Bugatti
BMW M1 Procar (2 lähtöä)
Donington Park GP
Ariel Atom 300 Supercharged (2 lähtöä)
Cadwell GP
Ariel Atom 500 V8 (2 lähtöä)
Oulton Park International
BAC Mono (2 lähtöä)
Snetterton 300
Ford MkIV (2 lähtöä)
Watkins Glen Short
Ford Mustang Cobra TransAm (2 lähtöä)
Willow Springs International Raceway
GUMBERT apollo S (1 lähtö)
Circuit de Barcelona-Catalunya GP
Lotus78 Cosworth (1 lähtö)
Silverstone GP
Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution2 DTM (2 lähtöä)
Hockenheim Short
BMW 1-Series M Coupe (2 lähtöä)
Oschersleben GP
McLaren 12C (1 lähtö)
Dubai Autodrome GP
Tuli yllättävän montakin vaihtoehtoa. Kauden pituus olisi ehkä hyvä pitää 7-10 osakilpailun mittaisena, mutta toki 20 osakilpailun mittainen kausi pysyisi mielenkiintoisena jos jakaa pisteet mahdollisimman tasaisesti. Esim. (15-14-13-12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1-0 periaatteella). Yhden lähdön kisoissa olisi jaossa tuplapisteet.
Kaikki kisat voitaisiin ajaa kuivalla, mutta joissakin luokissa missä sateen tullen ei tarvitse vaihtaa edes renkaita, niin voisi olla paikoin edes kevyttä sadetta vaihtelun vuoksi.
Circuit des 24 Heures du Mans - voitaisiin myös ajaa lemansin tyylisesti vuorokauden ympäri ja joidenkin luokkien toiset lähdöt voitaisiin ajaa ainakin osittain hämärässä ajovalojen kanssa.
Ajot voisi alkaa vaikka Klo 20:30 30 min harjoituksilla. Sen jälkeen 15 min aika-ajo, 5 min warm-up, 15 min eka kisa, pieni tauko, 15 min aika-ajo, 15 min toinen kisa. Jos vain yksi lähtö niin joku 30-40 min kisa.
Ennen harjoituksia laitan kaikille kutsua menemään. Jos on pelkoa että kaikki ei mahdu mukaan, niin kutsun MM-pisteiden mukaisessa järjestyksessä. Eli jos on pisteissä esim. sijalla 16 niin pitäisi mahtua joka kerta mukaan jos vain liittyy heti kun kutsu saapuu.
Sitten ei muuta kun avautumaan millainen sarjan/kauden pitäisi olla! Mieluiten perustelee aina mielipiteensä
Viimeksi muokannut moderaattori: